Tot ce trebuie să știi despre noua Skoda Octavia facelift și versiunile sale

de Bogdan Mirică
Miercuri, 11.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda a detaliat toate modificările aduse noii Octavia facelift. Modelul a fost expus alături de toate variantele sale în cadrul unui eveniment desfășurat la Viena.

Începând cu luna noiembrie, imediat după ce ne-a făcut cunoștință cu noul SUV Kodiaq, Skoda a decis să ne ofere detalii despre faceliftul celui mai important model din gama sa: Octavia. De atunci și până în prezent am primit imagini și informații despre modelul compact și toate variantele sale de caroserie.

Criticile nu au întârziat să apară pentru designul controversat. Skoda a decis însă că trebuie să facă lumină și a organizat un eveniment oficial de lansare la Viena, în Austria. Cu această ocazie, cehii au expus toate noutățile modelului Octavia și ale variantelor sale de caroserie.

Skoda Octavia facelift: date esențiale

● Chiar dacă vorbim despre un facelift, noul Octavia este cu câțiva milimetri mai lung și are acum o punte spate mai lată cu 20 sau chiar 30 de mm. De cea mai mare creștere se bucură Octavia RS.

● Designul frontal va fi dominat acum de o nouă opțiune de iluminare. Farurile nu mai sunt bi-xenon + LED. Acum sunt full LED, aceeași tehnologie de iluminare și în cazul stopurilor.

● Blocurile optice față pot fi comandate cu funcția adaptivă AFS.

● Interiorul a primit în plus iluminare ambientală, conexiune 4G cu opțiune Hotspot, volan încălzit, măsuțe rabatabile fixate pe scuanele față, o cheie care poate fi personalizată, două prize USB și o lanternă pentru varianta Combi.

● Noua Octavia beneficiază și de noi sisteme multimedia.

Ecranele vechilor Bolero și Amundsen cresc de la 6.5 inch la 8 inch, iar Columbus ajunge la 9.2 inch (înainte măsura 8 inch). Toate vin însoțite de butoane tactile.

● Sistemele multimedia vor beneficia de informații live din trafic și vor putea sugera rute alternative. În plus, vin actualizate cu o hartă a benzinăriilor, parcărilor și cu informații despre prețul carburantului.

● Skoda promite suport Apple CarPlay, Android Auto, Mirror Link și Smart Gate odată ce v-ați conectat telefonul mobil la sistemul multimedia. De asemenea, există și încărcare prin inducție pentru telefoanele compatibile.

● Lista sistemelor de siguranță include acum monitorizarea unghiului mort, alertă la ieșirea cu spatele din parcare, asistență la manevrarea unei remorci și detectarea pietonilor.

● Sistemul de detectare al pietonilor va funcționa împreună cu frânarea automată de urgență, capabilă să opereze între 10 și 60 de km/h.

● Gama de motorizări rămâne neschimbată. Clienții vor putea alege între patru unități pe benzină (TSI), patru dieseluri (TDI) și o unitate cu gaz natural (CNG), care nu va fi disponibilă și în România.

● Exceptând motorizările entry-level, fiecare versiune va putea fi comandată alături de noua transmisie DSG cu șapte rapoarte.

● Suspensia dispune acum de funcția Dynamic Chassis Control, care oferă mai multe moduri de rulare.

● Noul Skoda Octavia RS beneficiază acum de un motor pe benzină mai puternic cu 10 cai.

Astfel, puterea totală ajunge la 230 de cai, cuplul motor la 350 Nm, iar accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 6.7 secunde. Viteza maximă atinge pragul de 250 de km/h.

● Skoda Octavia RS cu motor diesel păstrează aceeași putere de 184 de cai și același cuplu de 380 Nm. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 7.9 secunde, iar consumul mediu este de 4.5 litri/100 de km. Clienții pot alege tracțiunea față sau integrală.

Ambele versiuni Skoda Octavia RS primesc o suspensie mai joasă cu 15 mm decât cea a versunilor standard. În plus, beneficiază de jante speciale, cu dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inch, de un sistem ESC cu diferențial electronic XDS+ și de un amplificator de sunet ”Performance Sound Generator”.

● Interiorul modelelor Skoda Octavia RS poate primi scaune sport îmbrăcate în piele și textil, opțional Alcantara.

● Logo-ul volanului sport de pe modelele Octavia RS vine îmbrăcat în piele.

● Skoda Octavia Scout poate fi comandat acum alături de motorul 2.0 TDI de 150 de cai putere și de transmisia automată DSG cu șapte rapoarte. la toate acestea se adaugă tracțiunea integrală. Este primul model Octavia cu tracțiune integrală care primește cutia DSG cu șapte trepte.

Comentarii (14)

  • si daca tragi asa o linie ajungi la concluzia ca ce ofera modele acestui grup regasesti si la concurenta.

    Diferenta e ca baietii astia organizeaza jdemii de evenimente "oficiale" unde ajung sa te convinga ca logo-ul volanului imbracat in piele iti ofera o senzatia la condus nemaintalnita iar scaunele, si alea imbracate e piele, sunt unice. Orgasmic...

    Ce apreciez ...modul de rulare personalizabil si oferirea acestuia pe mai toate versiunile. Restu'....e fix si la fel ca la orice alt constructor.
    33 14
  • Tare urata e fata de precedenta!! Cata inspiratie au avut ..........
    43 7
  • Ce-ati facut ma nene, ma ?! S-a terminat plasticul pentru faruri?
    40 8
  • hazard
    si daca mai tragi o linie vezi ca in mai toate testele, facute de mai toata lumea, Octavia castiga. OAU! Ce putere de convigere au astia de la Skoda. In rest are patru roti si un volan ( de piele) la fel ca oricare alta masina.
    13 29
  • e urata foc
    28 7
  • N-au facut-o urata din greseala, ei doar pregatesc terenul pt viitoarea generatie, unde totul o sa fie zbang, bum, super tare.
    Nu m-ar mira ca prefacelifturile sh sa isi pastreze excelent valoarea
    26 5
  • De ce as cumpara o asemenea malformatie?Nici Logan si nici VW
    Nu vad nici un motiv.

    O STRUTZOCAMILA FACUTA DIN PIESE DE SCHIMB MAI BUNE
    1 3
  • ovidiu22vl
    Urata rau fata de precedenta, probabil avea mai mult succes decat VW . Mai frumos este Skoda II decat porcaria asta .
    2 1
  • hazard
    E in top vanzari in ciuda papagalilor. Si o sa se vanda foarte bine in continuare... tot in ciuda papagalilor.
    2 4
  • spre satisfactia oilor si a berbecilor...
    3 0
  • Multi comenteaza putini inteleg. Intrebari precum de ce mi-as cumpara asa ceva? Nu vad nici un motiv. Pai pentru ca tot de aia unii isi cumpara peugeot in loc de seat , renault in loc de toyota, hiunday in loc de nissan , bmw in loc de mercedes s.a.m.d . Pentru ca pe unii ii reprezinta iar pe altii nu. Pentru ca tu cu ce te imbraci altuia nu o sa-i placa. Se numesc diferente. De gandire, de gust etc. Spune-le cum vrei. Personal nu ma da pe spate nici pe mine dar va dati cu parerea atat ca si cum voi stiti mai bine cand oamenii astia (fie de la skoda fie de la orice alta marca) sunt experti in domeniul auto si stiu ei ce pregatesc. Sa fim seriosi. Nu-ti place , iti iei altceva si gata. De fiecare data se gasesc cunoscatori care sa "critice" aspectul unei masini. Mai nene daca tie nu-ti place un lucru nu inseamna ca nu e frumos in ochii altcuiva ca vorba aia n-avem toti neveste si iubite la fel. Altfel multa lume ramanea singura. Pff
    3 0
  • ce terminati sunt baietii astia de la automarket de sterg comentariile decente in care iti exprimi opinia. COMUNISTILOR _//-
    1 1
  • pret de Passat !! Hai sa fim seriosi ca e Skoda
    0 0
  • razvan
    asa zice si vulpea de struguri ca sunt acrii :)))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru