Tot ce trebuie să ştii despre anvelopele de iarnă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Odată cu sosirea şi instalarea zăpezii în toată ţara, şoferii au început să fie foarte interesaţi de anvelopele de iarnă. Contrar credinţei populare care ghidează atât conducătorii auto, cât şi pe cei care ne conduc, există numeroase diferenţe între anvelopele de iarnă şi anvelopele de vară. Pe lângă aceste diferenţe, aducem o serie de precizări legate de sezonul rece, susţinute de statistici.
În timpul iernii, şoferii sunt de cinci ori mai predispuşi la derapaje în condiţii de zăpadă sau gheaţă decât în condiţii de asfalt uscat. Numărul accidentelor în perioada rece creşte cu 267% în condiţii de asfalt umed combinat cu temperaturi scăzute. Statisticile spun că 31% din respondenţi au avut o experienţă deosebit de neplăcută în decursul iernii. De asemenea, 60% din şoferi se tem de condiţiile de iarnă şi nu sunt la fel de siguri ca în cazul asfatului uscat.
Deşi 36% din respondenţi au fost blocaţi la un moment dat în zăpadă, 65% din şoferi preferă să cheltuie cât mai puţin pentru a-şi pregăti maşina pentru iarnă. Mai mult, 75% din respondenţii din Marea Britanie preferă să nu îşi echipeze maşinile cu anvelope de iarnă.
Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor voastre, Automarket a deschis un magazin de anvelope online care oferă cele mai bune preţuri pentru pneuri. Oferim atât anvelope de iarnă, cât şi anvelope de vară sau all-season, pentru a răspunde nevoilor tuturor cititorilor noştri.
CLICK AICI PENTRU A ACCESA MAGAZINUL AUTOMARKET DE ANVELOPE
DIFERENŢELE DINTRE ANVELOPE DE IARNĂ ŞI ANVELOPE DE VARĂ
1. Anvelopele de iarnă au un tipar specific al suprafeţei de rulare care le conferă capacitatea de a obţine aderenţă în condiţii de zăpadă şi gheaţă. Graţie acestor forme, anvelopele de iarnă aruncă zăpada în afară şi păstrează suprafaţa lor curată pe întreaga adâncime a şanţurilor.
2.
Compuşii de cauciuc utilizaţi la anvelopele de iarnă sunt mai moi, lucru care le permite păstrarea flexibilităţii în condiţii de temperatură extrem de scăzute. Astfel, anvelopa se mulează pe suprafaţa drumului.3. Construcţia anvelopelor de iarnă este mai rezistentă, pentru a suporta operaţiunile numeroase de montare şi demontare din sezonul rece. Costul acestora este cu 5-15% mai mare decât un set de anvelope normale, iar producătorii justifică acest lucru prin cantitatea suplimentară de cauciuc necesară pentru producţia lor. În timp ce unele ţări au o climă care nu necesită utilizarea anvelopelor de iarnă, şoferii din alte ţări sunt nevoiţi să folosească două tipuri de anvelope, iar producătorii livrează acelaşi produs pe majoritatea pieţelor, indiferent de climă.
4. Uzura anvelopelor de iarnă nu este accelerată, ci decurge mai încet decât în cazul anvelopelor de vară. Graţie construcţiei lor, acestea pot fi folosite pe gheaţă, lapoviţă şi chiar pe drumuri ude sau cu noroi. În principiu, anvelopele de iarnă rezistă două sau trei ierni, în funcţie de cât de mult circulaţi iarna. Evitaţi utilizarea anvelopelor de iarnă în timpul verii.
5. Când trebuie montate? În general, este indicat montajul la începutul sezonului rece, când minimele de temperatură au ajuns deja la pragul de 6-7 grade Celsius. Un singur lucru e cert: cât timp temperatura exterioară va fi de şapte grade Celsius sau mai puţin, maşina se va manevra mai bine cu anvelope de iarnă. De asemenea, nu trebuie să uitaţi că solul şi asfatul au o temperatură mai redusă decât cea din aer.
6. Este indicat să conduceţi mai încet, deoarece anvelopele de iarnă nu pot face miracole. Pe un drum îngheţat, la o viteză de 30 km/h, veţi avea nevoie de 68 de metri pentru o oprire completă dacă sunteţi la volanul unui automobil echipat cu anvelope de vară.
În cazul echipării cu anvelope de iarnă, distanţa scade la 57 de metri. În condiţii de ninsoare şi drumuri acoperite cu zăpadă, aveţi nevoie de 43 de metri pentru a vă opri dacă circulaţi cu 50 km/h şi aveţi un automobil echipat cu anvelope de vară. În cazul anvelopelor de iarnă, erau necesari doar 35 de metri.7. Anvelopele de iarnă sunt diferite de pneurile all-season. Motivul din spatele acestui lucru este faptul că anvelopele de iarnă sunt concepute pentru peformanţe optime în condiţii de temperaturi scăzute, zăpadă, puţin noroi şi multă apă şi gheaţă. Anvelopele all-season trebuie să reziste atât la condiţiile de mai sus, cât şi la caniculă şi asfalt încins, iar toate aceste lucruri trebuie să se întâmple pentru mai mulţi kilometri şi pe o durată îndelungată de timp, la un preţ mai mic.
8. Verificaţi presiunea în anvelope odată pe lună, indiferent de tipul acestora. Nu uitaţi să inspectaţi anvelopa pentru eventuale pagube, tăieturi crăpături, umflături,etc. Apoi, trebuie să verificaţi roata de rezervă şi adâncimea şanţurilor. Este indicat să nu utilizaţi anvelope cu şanţuri mai mici de 4 milimetri pentru condiţii optime de siguranţă.
În câteva ţări, utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie: Austria, Estonia, Germania, Suedia, Finlanda, Letonia, Norvegia, Lituania, Slovacia şi Slovenia. Altele, precum Franţa, Italia, Elveţia (doar dacă nu se folosesc lanţuri), Polonia şi Republica Cehă obligă cetăţenii să echipeze vehiculele lor cu anvelope de iarnă în funcţie de regiunea în care locuiesc şi de drumurile pe care circulă. În unele cazuri, anvelopele de iarnă sunt doar recomandate, în timp ce alte ţări, precum România, vor introduce obligativitatea echipării autovehiculelor cu aceste pneuri în viitorul apropiat.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Chiar eram curios...dar acolo nu sunt doar cateva tari...aproape majoritatea. :))
vb aceea: ''daca sare fraieru de ce nu''
In al doilea rand, poate ar fi indicat sa va informati mai bine atunci cand scrieti un articol. In Austria, spre exemplu, anvelopele de iarna nu sunt obligatorii deoarece sunt permise si cele intermediare.
Apoi, sustineti ca anvelopele de iarna sunt facute sa reziste mai bine deoarece se monteaza si se demonteaza de multe ori; pai bine mai oameni buni, alea de vara nu se monteaza si demonteaza tot de atatea ori? Sau un an are mai multe ierni decat veri?
Va felicit pentru politica voastra de a face articole pe genunchi, deoarece aceasta pare sa fie cheia succesului in presa din Romania. Tineti-o tot asa!
Cum adica operatiuni numeroase de montare si demontare. Dar ce? Cele de vara nu suporta un numar egal de montari si demontari? La voi in redactie sunt mai multe ierni decat veri?
Puneti naiba mana si verificati ce srieti. Sunt cativa ani buni de cand citesc articolele voastre si le gasesc la fel de pline de idiotenii. Voi chiar nu sunteti in stare sa imbunatatiti lucrurile astea?
Cat despre anvelope de iarna... trebuie sa fie clar pt toata lumea ca, iarna, acestea sunt mult mai performante decat cele de vara sau all-season!
Stiu ca sunt niste bani de dat in plus din salariile care oricum sunt mici. Dar daca intentionati sa faceti 2.000 km in sezonul rece (decembrie - martie) ar fi bine sa va ganditi la siguranta voastra. Un set de anvelope de iarna va va tine 3-4 ani. Asta inseamna vreo 200 ron / an. E chiar atat de mult pt siguranta voastra si a familiei?!
Va doresc o zi buna.
Oare chiar nimeni nu ia nicio masura la criticile, contructive de altfel, care i se aduc acestui site si mai ales tuturor "redactorilor" care scriu fara sa se documente
"aruncă zăpada în afară şi păstrează suprafaţa lor curată pe întreaga adâncime a şanţurilor." si in poza se vede ca santurile is pline de zapada, sau nu vod io bine.
la pt. 3
tot nu inteleg, din cauza ca il montez si il demontez mai des decat cel de vara e mai scump?? pai numaru demontarilor si a montarilor este = cu cele de vara ca doar tre sa-l dau jos pe ala de vari si pe urma sa-l pun pe asta de iarna si invers.
pt.4
apoi io nu cred ca nu se rod mai tare decat cele de vara, pana-i cucu.
pt. 5
dupa noile reglementari va fi obligatorie din 31 noiembrie, apoi nu conteaza ca afara sunt +20 de grade care sunt contraindicate pt cauciucuri de iarna = viata mai scurta=uzura mai mare=scimb mai des= bani mai multi = venit mai mare al unori porci care se ocupa de unele legi.
@Florentin
Alea ghintuite sunt eficiente DOAR pe zapada. Pe suprafete solide sunt un cosmar. Am avut asa ceva in Finlanda pe o Mazda 3. Imi permiteau sa rulez cu 180km/h pe zapada insa era un challenge sa plec de pe loc de la semafor daca nu aveam zapada sub roti.
Uitasem pretul 75 bucata nu 750 )))
EU le-a, spus celor de la autoM ca au preturi astronomice dar nu m-au ascultat. Deh, mai spuneti-le si voi ca poate se cumintesc...
Acum anvelope de iarna cu 10% mai mult ))))
Cum mama zmeului la voi, ''reduse'', sunt 340 lei ?
Va jur ca am realizat ca ma bazam prosteste pe niste anvelope mult laudate de iarna...a alunecat masina grav de tot...nu ca la cele de vara folosite pe zapada, dar a patinat/alunecat mai mult decat ma asteptam.stratul de zapada de aprox 10cm.
Acum sa fie ghinion?!?M-am bazat prea mult pe anvelope?
trageti voi concluziile
PS: nu vreti sa vedeti cum arata masina acum... :((
Afirmi ca este indicat ca iarna sa circuli cu pneuri mai inguste - Foarte adevarat!
Mai apoi afirmi ca iarna e recomandat sa umbli cu anvelopele la o presiune mai scazuta decat vara pentru ca sa creasca suprafata de contact -FALS! ERONAT!
Te-ai cam contrazis in afirmatii mai hahaha.
Daca zici sa rulam cu o presiune mai scazuta atunci mai bine imi iau cauciucuri mai late si le tin la presiune normala.
Inca o greseala care ai facut-o este cea cu compozitia si faptul ca se intareste la temperaturi scazute - FALS.
Cauciucul de vara se intareste la temperaturi scazute, cel de iarna este mai moale si isi pastreaza proprietatile pentru a adera mai bine la suprafata de rulare.
Mai citeste.
Gasesti materiale destule pe net, in special pe wikipedia