Se spune că lucrurile bune se lasă întotdeauna așteptate, însă de asta ne vom convinge abia când vom testa noul Alfa Romeo Giulia. Până atunci, măcar am scăpat de așteptare, pentru că italienii au publicat detalii complete despre berlina lor de segment mediu. În plus, comenzile s-au deschis deja pe marile piețe din Europa.
Cunoscând apetitul continentalilor pentru motoarele diesel, Alfa Romeo are două propuneri, ambele bazate pe un motor cu o arhitectură nouă, din aluminiu, parte din generația Multijet II. Agregatul cu patru cilindri, de 2.2 litri, promite vibrații reduse, un turbo lag minim și o economie de carburant.
Două motoare diesel
Clienții vor avea la dispoziție o versiune de bază, cu 150 de cai putere la 4000 de rotații și un cuplu motor de 380 Nm, disponibil de la 1500 rpm. În cazul versiunilor echipate cu transmisia automată cu opt trepte, cuplul este ceva mai mare, ajungând la 450 Nm. Cu asemenea resurse, Giulia va putea atinge 100 de km/h în 8.2, respectiv 8.4 secunde (cutie automată) și se va opri la 220 de km/h.Cei care își doresc ceva mai multe resurse pot opta pentru versiunea de 180 de cai putere a motorului de 2.2 litri. El oferă aceleași valori de cuplu: 380 Nm pentru cutia manuală și 450 pentru cea automată. Sprintul 0-100 se realizează în 7.2, respectiv 7.1 secunde (cutia automată), iar viteza maximă se oprește la 230 de km/h.
În cazul ambelor versiuni, Alfa Romeo promite valori similare de eficiență: consumul va avea o medie de 4.2 litri/100 de km, iar emisiile nu vor depăși 109 g/km.
Sistem de frânare inovativ
Toate versiunile noului Alfa Romeo Giulia vor beneficia de un sistem de frânare inovativ, denumit Integrated Brake System, care integrează sistemul de control al stabilității și tradiționala servofrână. Acest nou sistem permite eliminarea vibrațiilor din pedală și garantează o oprire de la 100 de km/h în doar 38.5 metri, cea mai scurtă distanță din segment.
Șasiul beneficiază de o suspensie Alfa Link, cu o conexiune multi-link pe puntea spate, gata să asigure o ținută de drum excelentă.
Lista de dotări standard va include și două sisteme de siguranță foarte importante: avertizare la coliziunea frontală și sistem autonom de frânare. Acesta din urmă poate opri mașina de la o viteză de maxim 65 km/h.Interiorul va fi echipat cu un sistem de navigație Connect 3D Nav Infotainment, cu dimensiuni de 6.5 (în standard) sau 8.8 inch, controlat de un buton rotativ pe consola centrală. Sistemul va folosi recunoaștere vocală și suportă conectivitate cu mai multe tipuri de telefoane mobile. Nu lipsesc hărțile 3D.
"""cuplu motor de 380 Nm, disponibil de la 380 Nm."""
Toti jucatorii din clasa au astfel de motorizari , indiferent ca vorbim de motoare diesel de 2 sau 2.2 l ( in plus, motorul de 2.2 de pe Giulia va beneficia in 2-3 luni si de varianta de 210cp ) , urmand ca in viitor sa apara in gama motorizarea V6 3.0 .
Cum spuneam, atat serie 3 cat si A4 + C Klass au astfel de motorizari :
- 316d , 2.0 116 cp ; 318d , 2.0 150cp, 320d 2.0 190cp
- A4 2.0 150cp , 2.0 190cp
- C180d 1.6 115cp, C220d 2.1 170cp
Acestea sunt si versiunile care se cumpara in segmentul mediu ( entrylevel + medii ) , nicidecum variantele cu motorizari de peste 200 cp sau de 3l.
Serie 3 2.0 190cp : peste 80% din total vanzari
A4 2.0 TDi 150 cp : 70%
C Class : 2.1 107 cp , peste 50%.
@arogantul Motoarele au o singura turbina. Daca vrei sa scoti sa zic fix pe fix, gen Honda sau Renault 1.6 160 cp sau mai storsi, a la 2.0 240 cp VW, folosesti doua turbine. BMW are deja motorizari diesel cu 3 turbine si au anuntat ca lucreaza la unul cu 4. La premium se justifica. La volum, unde fiabilitatea trebuie sa fie foarte buna, nu.
Istoria se repeta insa. E exact ca la mijlocul nilor '60, inceputul anilor '70 cand americanii puneau carburatoare cu 2 sau 4 camere modelele de serie benzinare, in special pe muscle. Daca ne uitam la moda respectiva si la moda SUV-urilor in Europa (fie ele si 4x2), vedem ca de fapt europenii au ajuns oarecum la mentalitatea de peste ocean, oricat de mult i-ar injura francezii sau nemtii pe americani. Globalizarea!
ar trebui sa se intreaca in cine ofera cele mai puternice motorizari nu cele mai slabe.
si da mai toti producatorii ofera si motoare cu astfel de puteri, dar sa scoti pe piata o masina al carei cel mai puternic diesel ofera doar 180 de cai, nu din 2 litri ci din 2,2 este penibil
parca Alfa se vrea premium
In schimb Giulia arata ca, in acest moment, este un sedan mediu care se poate bate de la egal la egal cu ceilalti producatori premium.
Plecand de la tractiune , mase , distributia greutatii, trecand prin interior si terminand cu performantele dinamice si de consum , este la mare distanta fata de 159 ( o masina cu un design de exceptie, dar cu tractiune fata, cu greutate mare care apasa pe puntea motoare , cu motoare GM benzina care nu faceau fata caroseriei , cu un interior interesant dar nu foarte bine primit de clienti , cu o transmisie automata neperformanta si uzata moral , etc ) .
Alfa 159 ramane o masina pe care o iubesc ( sunt la a 2-a bucata) ,dar sincer , nu se poate compara cu Giulia ( nu vorbim de design).
Giulia, daca totul a fost pus la punct si nu vor aparea probleme in utilizare , are toate sansele sa devina un best seller Alfa Romeo, cu conditia ( majora) ca si reteaua de distributie&service AR sa fie la inaltime.
Chiar te rog nu . Ramai la BMW, nu strica si imaginea Alfei cu mentalitatea ta cocalareasca . Te rugam nuuu .......
Nu mă deranjează limitările cu înmatricularea în BG, nu dețin și nu am de gând să fac asta, în rest ce să spun, anvelope la Cielo ți-ai găsit?
Le urez mult success!