Topul salariilor preşedinţilor auto în 2010

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 30.06.2011
Care a fost cel mai bine plătit şi cel mai prost plătit preşedinte de companie auto în 2010? Vă răspundem în articolul care urmează.

Deşi anii trecuţi au fost unii de declin pentru majoritatea mărcilor, vânzările începând să-şi revină undeva la mijlocul lui 2010, preşedinţii marilor companii auto au câştigat anul trecut sume care pentru cei mai mulţi reprezintă banii cu care trăiesc o viaţă întreagă şi mai mult decât atât. 

Cel mai interesant caz este cel al lui Carlos Ghosn, preşedintele Nissan, care anul trecut a câştigat 8.34 milioane de euro pentru poziţia pe care o deţine, o sumă care îl transformă pe Ghosn în cel mai bine plătit preşedinte de companie din Japonia. Salariul lui Ghosn a crezcut cu 10% anul trecut faţă de 2009. Pe locul al doilea în clasamentul banilor câştigaţi de preşedinţii de companii din Japonia se află CEO-ul Sony, Howard Stringer, care şi-a umflat conturile cu aproximativ 7.4 milioane de euro. Pe de altă parte, salariul lui Ghosn îl depăşeşte cu mult pe cel al preşedinţilor Toyota şi Honda, care au adunat doar 1.15, respectiv 1.1 milioane de euro în cursul anului trecut.

Pe lângă salariul primit de la Nissan, Ghosn a adăugat în 2010 alte 1.2 milioane de euro din partea Renault, companie pe care brazilianul o conduce în paralel.

  • "Este o eroare să compari sistemul nostru de remuneraţie cu cel existent la Honda.
    Evident că există diferenţe mari. Acest lucru se întâmplă deoarece noi ne bazăm pe grile de salarizare globale prin prisma faptului că dorim să atragem talentele tinere în industrie"
    - Carlos Ghosn

Deşi în Japonia se află pe prima poziţie în topul veniturilor anuale, Ghosn este însă depăşit clar de alţi preşedinţi ai unor mari companii auto, cum sunt Alan Mulally (Ford), care a adunat anul trecut 17.8 milioane de euro, sau Sergio Marchionne (Fiat-Chrysler), cu 12.1 milioane de euro.

SALARIILE PREŞEDINŢILOR AUTO ÎN 2010
NUME COMPANIE SUMA CÂŞTIGATĂ (milioane de euro)
Alan MULALLY FORD 17.8
Sergio MARCHIONNE FIAT-CHRYSLER 12.1
Carlos GHOSN NISSAN-RENAULT 9.5
Martin WINTERKORN Volkswagen GROUP 8.5
Dieter ZETSCHE DAIMLER 8.0
Akio TOYODA TOYOTA 1.15
Takanobu ITO HONDA 1.1

.

Comentarii (20)

  • Crysty
    Salarii
    Va dati seama ca mai multca sigur acestea sunt cifre pt presa!

    Niciodata nu vom sti cu adevarat cat castiga fiecare dintre cei de mai sus!
    14 4
  • razvan magureanu
    reithofer
    Salut Mircea,

    l-ai uitat pe reithofer de la BMW. oficial nu a declarat veniturile ( o lucra la negru oare?)dar unele surse zic de 4.296.000 euro.
    8 2
  • aici!
    aici sunt banii d-vostra....stimabilililor :)
    13 4
  • mircea
    @razvan magureanu
    Ştiu de Reithofer. Şi mai sunt câţiva. Dar dacă nu avem datele oficiale, e bine să nu-i amestecăm.
    10 2
  • sa se faca dreptate!
    ia uite-l si pe WinterKorn cum iese in frunte ca paduchele !! Dintre astia doar Carlos Ghosn , Dieter Zetsche , Takanobu Ito isi merita banii, in rest ceilalti ar merita un sut in fund pe scari...

    Renault-Nissan ne-a adus GT-R, Patrol (best offroader), mobilitatea pentru toti prin Dacia, dar si parteneriate pentru EMISII ZERO in orase. Toyota are un oras, sa creeze si Renault-Nissan un oras pentru ca in asemenea loc as vrea sa-mi cresc copii.

    Daimler este incontestabil liderul tehnologiilor de avangarda in industria auto. La fel ca si Renault, este un vizionar si un promotor al noilor mentalitati.

    Honda ramane unul dintre putinii constructori care mai fac masini din pasiune pentru delectarea simturilor. Respect Takanobu Ito!
    17 11
  • cel de mai sus :)
    In cazul asta nu cred ca se pune problema de dat suturi in fund, e vorba de unele dintre numele grele ale industriei auto. Fie ca ne place sau nu VAG are vanzari tot mai mari, asa ca, cel putin teoretic, era firesc sa aiba un salariu la nivelul celorlalti. Deci nu s-a pus problema platformelor comune, Skoda=VW=Audi... si alte de-astea. :)

    Eu totusi nu inteleg ceva: cum de are Marchionne un asa salariu atata timp cat grupul Fiat nu este pe locul 2 in topul vanzarilor. Au explodat cumva vanzarile lui Crysler in State si noi nu stiam?

    Respect pentru Mullay, care a readus Ford pe picioare si a crescut vanzarilor. Dar bre, sa nu uiti de uzina de la Craiova. Hai mai repede cu modelele alea produse inca de acum cativa ani. :))
    9 11
  • patentu
    Jos palaria pentru Alan Mulally. Se vede valoarea! Ford are vanzari tot mai bune.
    10 10
  • @LauCalin
    Da,Chrysler are vanzari bune in State,cu noile modele.
    11 2
  • danutz
    Salariul broscarului fata de rezultatele companiei yankeo-macaronare pe care o conduce frizeaza penibilul si reprezinta incoronarea tupeului absolut in acelasi timp. Se vede ca suntem frati de neam cu ei. Din topul asta, raportat strict la performantele financiare, isi merita banii numai japonezii. Ba chiar as putea spune ca sunt chiar mici veniturile lor. Nu de alta, dar sunt prin Romania "niste unii" care castiga tot cam atat pe an si se cam bat de musca comparativ cu astia (in sensul ca nu au o intreaga productie in spate, cu tot ceea ce presupune ea).
    Doar o parere.
    4 7
  • $$$
    Atatia bani clar nu merita nici unul. Asa cum nici fotbalistii nu merita banii pe care ii iau si asa mai departe. Dar date fiind aspectele problemei, lucram cu materialul clientului. Raportat la performantele sale modeste, Sergio MARCHIONNE are un salariu urias, in timp ce Alan MULALLY, desi a avut rezultate pozitive cu Ford, consider ca salariul lui, raportat totusi la situatia actuala marcii americane, este destul de mare. Dieter ZETSCHE se incadreaza in linia generala, un manager bun, cu rezultate bune, care castiga la nivelul pietei, nimic spectaculos. Japonezii de la Honda si Toyota sunt exemple de moralitate, deoarece salariile lor sunt mult mai aproape de ce ar trebui sa reprezinte bunul simt in domeniu, in conditiile in care nu sunt cu nimic mai prejos de Sergio MARCHIONNE de ex. Pe Carlos GHOSN si Martin WINTERKORN i-am lasat la urma pt ca desi au salarii foarte mari, nu sunt totusi in top in ceea ce priveste remuneratia, dar au performante manageriale de invidiat. Chiar daca in ultimul an parca aura lui Carlos GHOSN s-a mai... "matuit" putin, ramane in continuare unul dintre cei mai buni manageri din industria auto, cu performante notabile in ceea ce priveste situatia marcilor Renault, Nissan si Dacia. Iar daca ar fi sa desemnez un castigor in topul bazat pe competenta, cred ca Martin WINTERKORN este "omul zilei". A preluat managementul Audi in 2002, cand marca germana vindea pana in 700.000 masini pe an si i-a predat-o "la cheie" lui Rupert Stadler in 2007 sau 2008 cu o imagine de marca infinit mai buna si cu vanzari de peste 1.000.000 unitati. Tot el este responsabil si de resuscitarea Lamborghini, la care se adauga performanta actuala la conducerea grupului VW pe care mai are putin si il duce la un nivel de dezvoltare, vanzari si performante, care greu vor mai putea fi batute vreodata de un alt concern auto.
    9 9
  • @ danutz
    Comparatie intre Nissan si Honda
    In 2009, Honda a vandut 3.5 milioane iar Nissan 2.8 milioane unitati . In 2010, Honda a vandut 3.6 milioane iar Nissan 4 milioane unitati . In 2011, Honda estimeaza ca va vinde 3.2 milioane unitati iar Nissan 4.6 milioane . De aici si diferentele de salariu dintre Carlos Ghosn si Takanobu Ito . Si sa nu uitam Europa, unde Honda se afla intr-o situatie foarte precara, luna trecuta cotata de piata in Europa scazand sub 1.0 % ( 0.8 % ) . Daca continua acest trend, Honda se va retrage din Europa, o situatie similara au avut in SUA in anii 80, PSA, Renault si Fiat cand s-au retras de piata americana in urma vanzarilor foarte slabe .
    7 6
  • @razvan magureanu
    ziaristul auto?
    0 0
  • ....
    Venitul anual prezentat nu are nici o legatura cu salariu ca CEO al vreunei companii auto , cel putin nu in cazul lui Marchionne sau al lui Mulally ( salariul lui Marchionne ca CEO Fiat & Chrysler a fost de aproximativ 3 mil euro in 2010 iar salariul de baza al lui Mulally de la Ford de 1.4 mil $ ) ...cifrele aratate sunt veniturile anuale obtinute , venituri provenite din actiuni, dividente, salarii de la alte companii , etc
    10 2
  • presedinte = CEO ?!
    Nu intotdeauna si nu e valabil pt multe dintre companiile auto . Spre exemplu, Marchionne nu este presedintele Fiat , este CEO . Elkann ocupa postul de presedinte din 2010, dupa plecarea lui Montezemolo
    0 0
  • renault pe piata din SUA ?
    facand abstractie de piesa, pe la sfarsitul ei este o ditai reclama Renault.. http://www.youtube.com/watch?v=p4kVWCSzfK4&feature=topvideos_music
    0 0
  • hmmmm
    eu cred ca trebuie sa va uitati atent la cateva modele de fiat, nissan, toyota, ca sa vedeti ce motoare, ce consum, ce dotari, si la ce pret final pot fi achizitionate si ce pachet poti sa primesti in acesti bani, toate acestea fiind masini fiabile si accesibile, ford mmm desi eram fan mare trebuie sa aduca ceva inovator acuma ca sa mearga treaba.

    apoi sa ziceti daca careva din astia isi merita salariul.

    honda, daimler? masini scumpe mai, daimler nu are nimic in comun cu inovatia, si in formula 2 se inoveaza dar cu un pret de cost neninca, asa si la daimler, de fapt nu se prea inoveaza, secauta maodalitati de a aduce ceva nou chiar daca nu chiar inovatie, ceva care sa poata ridica pretul masinii si mai mult pt desteptu care cumpara.

    cat despre superioritatea flotei daimler? e cam varza, si mai costa si o avere, nu face nimic Zetche decat practica storsu de bani.

    honda trebuie sa produca masini mai ieftine in opinia mea, ce daca produc masini de suflet, se poate si cu un pret mai scazut.

    cat despre Renault..... o sa strice de tot Nissan, ghosn e un pacalici gen briatore, produse proaste pe bani multi, si multi, revizii, defecte piese, cum sa cumperi un renault?
    1 1
  • corectie
    "formula "1", am tastat 2 din greseala
    0 1
  • danutz
    @@danutz
    In primul rand, te rog frumos sa ai decenta in a-ti aloca un nume, un pseudonim ceva, avand in vedere ca cei 7 ani de acasa ne invata, printre altele, sa ne adresam cuiva pe nume.
    In al doilea rand, te rog sa-mi spui care este cota de piata strict al lui Nissan in Europa, ca s-o putem compara cu cea a Honda. Nemaivorbind de faptul ca Nissan are ditamai ajutorul tehnologic de la Renault, fara de care ar fi fost de mult in colaps (doar asa si-au putut permite in timp si o aroganta gen GT-R), iar Honda e singura-singurica.
    In al treilea rand, daca tot iti place sa te documentezi, o sa te rog sa verifici cam care e profitul Honda pe ultimul an fiscal.
    Doar un "hint": daca reusesti sa ai profit mai mare cu vanzari mai mici, se cheama ca esti un manager exceptional cum prea putini intalnesti.

    PS: ah, am uitat ca broscarul e CEO la 2 companii de fapt, iata iarasi o mostra de smecherie latina. Hehehe!
    2 4
  • danutz
    Am uitat de Toyoda...pai fratilor, sa reusesti sa mentii ditamai colosul pe linie de plutire cu atatea necazuri pe cap (scandalul pedala de acceleratie, dezastrul natural din Japonia, situatia dificila a yen-ului de atatia ani, guvernul nipon care nu ajuta cu nimic producatorii autohtoni, etc) este, intr-adevar o mare performanta! Asta chiar ar merita salariul gealatului macaronar. Sau, ma rog, veniturile lui.
    2 4
  • noutati
    @Automarket
    scrieti si voi mai multe detalii de noua gama Dacia care va avea motoare turbo cu injectie directa pe benzina de 0.9 / 1.2 litri si 1.4 Tce de 130 CP?
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru