Topul salariilor preşedinţilor auto în 2010
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Deşi anii trecuţi au fost unii de declin pentru majoritatea mărcilor, vânzările începând să-şi revină undeva la mijlocul lui 2010, preşedinţii marilor companii auto au câştigat anul trecut sume care pentru cei mai mulţi reprezintă banii cu care trăiesc o viaţă întreagă şi mai mult decât atât.
Cel mai interesant caz este cel al lui Carlos Ghosn, preşedintele Nissan, care anul trecut a câştigat 8.34 milioane de euro pentru poziţia pe care o deţine, o sumă care îl transformă pe Ghosn în cel mai bine plătit preşedinte de companie din Japonia. Salariul lui Ghosn a crezcut cu 10% anul trecut faţă de 2009. Pe locul al doilea în clasamentul banilor câştigaţi de preşedinţii de companii din Japonia se află CEO-ul Sony, Howard Stringer, care şi-a umflat conturile cu aproximativ 7.4 milioane de euro. Pe de altă parte, salariul lui Ghosn îl depăşeşte cu mult pe cel al preşedinţilor Toyota şi Honda, care au adunat doar 1.15, respectiv 1.1 milioane de euro în cursul anului trecut.
Pe lângă salariul primit de la Nissan, Ghosn a adăugat în 2010 alte 1.2 milioane de euro din partea Renault, companie pe care brazilianul o conduce în paralel.
- "Este o eroare să compari sistemul nostru de remuneraţie cu cel existent la Honda. Evident că există diferenţe mari. Acest lucru se întâmplă deoarece noi ne bazăm pe grile de salarizare globale prin prisma faptului că dorim să atragem talentele tinere în industrie" - Carlos Ghosn
Deşi în Japonia se află pe prima poziţie în topul veniturilor anuale, Ghosn este însă depăşit clar de alţi preşedinţi ai unor mari companii auto, cum sunt Alan Mulally (Ford), care a adunat anul trecut 17.8 milioane de euro, sau Sergio Marchionne (Fiat-Chrysler), cu 12.1 milioane de euro.
SALARIILE PREŞEDINŢILOR AUTO ÎN 2010 | ||
NUME | COMPANIE | SUMA CÂŞTIGATĂ (milioane de euro) |
Alan MULALLY | FORD | 17.8 |
Sergio MARCHIONNE | FIAT-CHRYSLER | 12.1 |
Carlos GHOSN | NISSAN-RENAULT | 9.5 |
Martin WINTERKORN | Volkswagen GROUP | 8.5 |
Dieter ZETSCHE | DAIMLER | 8.0 |
Akio TOYODA | TOYOTA | 1.15 |
Takanobu ITO | HONDA | 1.1 |
.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Niciodata nu vom sti cu adevarat cat castiga fiecare dintre cei de mai sus!
l-ai uitat pe reithofer de la BMW. oficial nu a declarat veniturile ( o lucra la negru oare?)dar unele surse zic de 4.296.000 euro.
Renault-Nissan ne-a adus GT-R, Patrol (best offroader), mobilitatea pentru toti prin Dacia, dar si parteneriate pentru EMISII ZERO in orase. Toyota are un oras, sa creeze si Renault-Nissan un oras pentru ca in asemenea loc as vrea sa-mi cresc copii.
Daimler este incontestabil liderul tehnologiilor de avangarda in industria auto. La fel ca si Renault, este un vizionar si un promotor al noilor mentalitati.
Honda ramane unul dintre putinii constructori care mai fac masini din pasiune pentru delectarea simturilor. Respect Takanobu Ito!
Eu totusi nu inteleg ceva: cum de are Marchionne un asa salariu atata timp cat grupul Fiat nu este pe locul 2 in topul vanzarilor. Au explodat cumva vanzarile lui Crysler in State si noi nu stiam?
Respect pentru Mullay, care a readus Ford pe picioare si a crescut vanzarilor. Dar bre, sa nu uiti de uzina de la Craiova. Hai mai repede cu modelele alea produse inca de acum cativa ani. :))
Doar o parere.
apoi sa ziceti daca careva din astia isi merita salariul.
honda, daimler? masini scumpe mai, daimler nu are nimic in comun cu inovatia, si in formula 2 se inoveaza dar cu un pret de cost neninca, asa si la daimler, de fapt nu se prea inoveaza, secauta maodalitati de a aduce ceva nou chiar daca nu chiar inovatie, ceva care sa poata ridica pretul masinii si mai mult pt desteptu care cumpara.
cat despre superioritatea flotei daimler? e cam varza, si mai costa si o avere, nu face nimic Zetche decat practica storsu de bani.
honda trebuie sa produca masini mai ieftine in opinia mea, ce daca produc masini de suflet, se poate si cu un pret mai scazut.
cat despre Renault..... o sa strice de tot Nissan, ghosn e un pacalici gen briatore, produse proaste pe bani multi, si multi, revizii, defecte piese, cum sa cumperi un renault?
In primul rand, te rog frumos sa ai decenta in a-ti aloca un nume, un pseudonim ceva, avand in vedere ca cei 7 ani de acasa ne invata, printre altele, sa ne adresam cuiva pe nume.
In al doilea rand, te rog sa-mi spui care este cota de piata strict al lui Nissan in Europa, ca s-o putem compara cu cea a Honda. Nemaivorbind de faptul ca Nissan are ditamai ajutorul tehnologic de la Renault, fara de care ar fi fost de mult in colaps (doar asa si-au putut permite in timp si o aroganta gen GT-R), iar Honda e singura-singurica.
In al treilea rand, daca tot iti place sa te documentezi, o sa te rog sa verifici cam care e profitul Honda pe ultimul an fiscal.
Doar un "hint": daca reusesti sa ai profit mai mare cu vanzari mai mici, se cheama ca esti un manager exceptional cum prea putini intalnesti.
PS: ah, am uitat ca broscarul e CEO la 2 companii de fapt, iata iarasi o mostra de smecherie latina. Hehehe!