Mai multe companii care se ocupă de construirea autostrăzilor din România au raportat progrese în luna octombrie. Dintre aceștia, cel mai mare progres l-a înregistrat firma Umbrărescu. În prezent, firma românească se ocupă de construirea tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești, cunoscut mai bine ca Autostrada Ford. Aceasta a înregistrat progrese de 10%, conform datelor oferite de Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică.
Pe locul al doilea se află Strabag, care se ocupă de porțiunea dintre Târgu Mureș și Ungheni pe Autostrada Transilvania (A3). Firma austriacă a raportat progrese de 5.5%, iar tronsonul este complet în proporție de 85%.
Următorii clasați sunt cei de la Nurol, cu un progres de peste 4.3%. Compania din Turcia este nou-intrată în acest clasament și se ocupă de construirea tronsonului Nușfalău – Suplacu de Barcău de pe A3.
Pe lângă aceștia, mai sunt și alte firme de construcție care au avut parte de progrese în octombrie.
Astaldi este una dintre acestea și lucrează la secțiunea 5 de pe Autostrada Sibiu – Pitești. Progresul firmei din Italia este de 3.87%.Aceeași autostradă mai are în lucru și secțiunea 1, de care se ocupă compania austriacă Porr. Progresul acestora este raportat ca fiind de 3.51%. În total, acest lot este gata în proporție de 53%.
Tronsonul 1 al Autostrăzii Ford este în construcție sub conducerea italienilor de la Tirrena Scavi, cu un progres de 2.94%. Totalul lor a ajuns la 41% la sfârșitul lui Octombrie.
Mai departe în clasament, firma greacă Aktor a raportat progrese de 2.74% pentru lotul 2 de pe Autostrada Sebeș – Turda. Tronsonul ar putea să fie gata la sfârșitul lui noiembrie, stadiul de completare fiind de 91.74%.
Ultimii clasați sunt cei de la Alsim Alarko cu creșteri de puțin peste 2% pentru loturile 1 și 2 ale Autostrăzii de Centură București Sud. Lotul 1 este gata în proporție de 13%, în timp ce gradul de completare al lotului 2 a ajuns la peste 30%.
Luând în calcul aceste date, este posibil ca unele tronsoane să fie completate la finalul anului, pentru ca mai apoi acestea să fie deschise pentru circulație.
via Economica.net
Sursa foto: MND, Asociația Pro Infrastructură
Pă', de ce n-o loarăț', Bă, Fraț'lor spre Sârbi, că eraț' mai câștigaț'? Sau, v-a fost frică c-atunci vin Mitici' cu fo autostradă spre voi?