Organizația Internațională a Producătorilor de Autovehicule (OICA) a publicat raportul pe 2020 privind producția auto mondială.
Ca de obicei, China a produs cele mai multe mașini, cu peste 25 de milioane de exemplare, adică aproximativ o treime din total.
Locul secund în acest clasament a fost disputat de Statele Unite și Japonia. Americanii au produs în 2020 cu 19% mai puține vehicule decât în anul precedent ajungând la 8.822.399 de unități. În același timp, în Japonia au fost produse 8.067.557 de vehicule, cu 17% mai puține decât în 2019, potrivit publicației economica.net.
Pentru locul patru se bat alte trei state. Germania reușește, deocamdată, să se impună în această luptă grație asamblării a 3.742.454 de vehicule, însă reculul de 24% față de 2019 a permis Coreei de Sud să se apropie la doar câteva sute de mii de unități. Astfel, în 2020, coreenii au asamblat 3.506.774 de vehicule, cu 11% mai puține decât în anul precedent. Al treilea candidat la poziția a patra în clasamentul producătorilor auto este India.
Anul trecut în această țară au fost asamblate 3.394.446 de mașini.Chiar dacă este departe de nivelul statelor care produc peste un milion de mașini anual, România reușește să se plaseze într-un grup cu țări precum Ungaria sau Polonia.
În 2020, am produs mai multe mașini decât vecinii maghiari (406.497), însă am fost depășiți de polonezi, cu 451.282 unități. Deasupra României se mai află și țări precum Africa de Sud (447.218) sau Malaezia (485.186).
Via economica.net
sutn curios si in turcia cat se produce...si ei au cateva fabrici acolo
Chiar daca ies cu sigla de VW, BMW, Mercedes, ele se numara la produse chinezesti si se iau in calcul acolo, la o treime din toata productia mondiala.
Ungaria produce Mercedes, Audi, Suzuki, Ikarus bus
Polonia produce Fiat FCA, Toyota, Opel, MAN, Scania, Solaris bus, Volvo bus
Noi suntem varză faţă de oricine din Est, mai puţin ţările mici, gen baltice şi Bulgaria
Si Romania e in fata Ungariei si a Poloniei in ceea ce priveste R&D ei neavand un centru de proiectare si testare cum avem noi la Dacia.
Si in Ungaria si in Polonia sunt unitati de productie cum e si cea de la Ford Craiova.
Când centrele R&D erau în Vest, românii emigrau şi primeau salarii de Vest
Aşa că au venit cu R&D în România şi plătesc ca în India românii
"Mare beneficiu" ce să zic
Nu inteleg, daca e asa de rau aici, de ce nu pleci dincolo sa fii si tu platit cum se cuvine? Vad ca stii foarte bine ce si cum. Sarman ignorant ce esti.
Domnule, am tot respectul pentru toţi inginerii români care muncesc în aceste centre R&D
Intenţia mea era de a critica nivelele salariale din România din anumite zone, care sunt inferioare de nivelul care ar merita să fie, deci o critică spre angajator nu spre angajaţi.
Îmi cer scuze dacă am fost imprecis şi dacă am jignit nemeritat oameni foarte competenţi şi buni.