Topul premium în 2011: BMW, Audi, Mercedes, Volvo. BMW: "Noi nu producem canapele pe roţi"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lupta constructorilor premium a continuat în 2011 la nivel mondial. Dacă piaţa auto a suferit în multe zone din cauza crizei economice mondiale, principalii producătorii de maşini premium au înregistrat creşteri pe linie în segmentele lor de piaţă, reuşind să se impună mai ales pe pieţele importante cu potenţial, precum China, India, Rusia şi America de Sud, dar şi în SUA sau Europa.
GERMANII DOMINĂ CLAR
Cele mai importante mărci premium au rămas în continuare BMW, Audi şi Mercedes-Benz, brandurile germane tăind o felie masivă din piaţă. Astfel, două treimi dintre clienţii care au ales modele premium în 2011 au cumpărat un model al trio-ului german.
Câştigătorul anului 2011 este unul clasic: BMW. Constructorul din Munchen, aflat pentru al şaselea an consecutiv în poziţia de lider al pieţei auto premium, a reuşit să vândă 1.38 de milioane de maşini, înregistrând o creştere de 12.8% în raport cu anul precedent. Pe locul al doilea, la doar 80.000 de maşini diferenţă, vine Audi. Cu 1.3 milioane de maşini vândute, producătorul din Ingolstadt s-a apropiat de bavarezi datorită unui progres de 19% în cursul acestui an.
Anul 2011 a fost, de altfel, unul al premierelor pentru Audi, marca parte a Grupului VW depăşind Mercedes-Benz pentru prima dată în istoria sa de 102 ani. În sfârşit, pe ultima poziţie a podiumului apare Mercedes-Benz. Marca Grupului Daimler a avut cea mai mică creştere între primele trei clasate (+8%), cu 1.26 milioane de maşini vândute.Volvo, PRIMUL BRAND NON-GERMAN DIN CLASAMENT
Surprinzător sau nu, Volvo a fost primul brand non-german din clasamentul premium mondial. Suedezii conduşi acum de compania chineză Geely arată că managementul bun poate aduce rezultate excelente după despărţirea de Ford. Deşi mulţi le cântau prohodul suedezilor, aceştia au reuşit să-şi crească vânzările cu 20.3% în 2010. Numărul total de maşini vândute de aceştia a fost de 449.255 de unităţi.
Constructorii japonezi Lexus şi Infiniti, diviziile premium ale Toyota şi Nissan, s-au clasat pe locurile 5 şi 6 în clasamentul anual al brandurilor premium. O posibilă explicaţie vine din partea CEO-ului Mercedes-Benz SUA: "Pentru fiecare client care pleacă de la noi şi migrează la Lexus, patru clienţi Lexus migrează la noi", spune SteveCannon.
De altfel, Lexus a pierdut prima poziţie în clasamentul mărcilor premium din SUA pentru prima dată în ultimii 11 ani, cauza fiind dezastrul natural care a lovit Japonia în luna martie a anului precedent. Cu toate acestea, Lexus promite multe în 2012: "Ne-am revenit acum complet şi ne vom simţi bine în 2012 pentru că avem o mulţime de produse foarte bune cu design excelent, o dinamică excelentă şi tehnologii incredibile în maşinile pe care le pregătim", spune Mark Templin, managerul Lexus în Statele Unite.Pe de altă parte, apariţia unor modele noi în gama Cadillac şi Lincoln (ATS şi MKZ) este contrată de şeful BMW America de Nord, Ludwig Willisch: "ATS şi MKZ nu sunt concurenţi reali pentru noi. Noi nu producem camioane, taxiuri şi autobuze. Nu producem canapele pe roţi. Şi nu luăm maşini de volum pentru a le rebrandui şi a le vinde ca maşini premium", concluzionează acesta.
via | Automotive News (înreg.) | Reuters | Straitimes
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Restul e poveste !!!
@kuhash
Pe principiul asta cele low-cost ce sunt? Daca ai Logan si intra un Mercedes in tine stim ce se intampla...
Vorba neamtului: ,,Mercedes este o masina care te conduce, BMW este o masina pe care O CONDUCI!”.
Felicitari BMW ( ca de obicei )!
@razvan
Volvo nu se crede nicicum, clientii il considera premium, iar Volvo incearca si reuseste sa se mentina acolo unde clientii il considera. La fel cum BMW si Audi au genul cocalar de clienti asa Volovo are un alt segment de utilizatori poate ceva mai educati si cu alte gusturi, care evident , nu se discuta... pt ca sunt gusturi...
@kuhash
Eu m-am saturat de subiectul asta, Bmw si Audi au genul marlanesc si cocalar si Volvo Lexus sunt doar stilati si doctori, ca doar nu se vorbeste despre zecile de mii de Logan-uri tunate in cel mai prost gust cu putinta din care se aud si manele, se vad doar bmw-urile de genu asta. Esti unul dintre cei multi care gandeste la modul simplist despre aceste eterne subiecte
Acuma mie mi-e greu sa cred Majestatea Sa Regele Mihai face cerculete in parcare la Auchan si pe langa Mozart si Bach nu lipseste din colectia Sa albumul "manele megamix vol 73".
E posibil... dar ma indoiesc...
De Hagi, Nadia, Nastaste, Crin Antonesc, Gadea n-are rost sa pomenesc ca pe cocalarii astia sigur i-ati vazut pe HI5.
si in germania am stat putin asa cativa ani si acolo cei cu masini scumpe erau ori turci ori germani dar in varsta!!la noi e cam invers..dar nu asta e prob! bmw e o masina de exceptie insa pt romania eu zic k e cam mult!!
Aviz Audi si Volkswagen.
Faptul ca Audi vinde cu doar 80.000 unitati mai putin decat BMW la nivel mondial si ca in ultimii 10 ani si-a cam dublat nr de unitati vandute, iar in Europa este brandul premium NR. 1 (piata cea mai conservatoare din lume) cu peste 700.000 unitati vandute eu cred ca le da dreptul sa se creada mai mult decat un VW rebranduit.
P.S.: Diferenta o face in continuare piata din SUA, acolo unde BMW si Mercedes vand de peste 2x mai bine decat AUDI, dar usor usor vor echilibra balanta si in State, unde noul A6 de ex. a fost "primit" extraordinar atat de presa cat si de public.
Neamtul nu isi construieste masinile pentru cocalarul de trafic, marlanul de dorobanti, taranul de mall, ciumetele de parcare sau pitipoanaca de companie.
Rasa asta noua cu figuri si $hm3k3ri3 a invatat repede un lucru: masinile germane merg la imagine. Poate ca oamenii cu ceva mai multa materie cenusie in capatana au observat asta si incearca o distantare de asemnea contemporani, solutia "auto" fiind una mai altfel: bun simt japonez, putina seriozitate suedeza (oferta mica), ceva aroma italiana samd. Dar lucrurile astea nu le putem generaliza la gusturile "mondiale" cu toate ca plavani sunt si in afara.
In alta ordine de idei nu stiu cu ce m-ar incalzi pe mine ca "insusi
regele" are nu stiu ce masina. Hai da-te dreaku....tre sa fiu de-a dreptul idiot sa pic in poponeata ca "insusi magestatea sa" are X5 si S7 dar na....probabil ca unii nu isi pot gasi un alt exemplu in viata decat un dinozaur.
ps. Mercedes ramane axat pe confort si lux, BMW pe sportivitate si dinamica, Audi le combina si de aceea e din ce in ce mai cumparat. Eu zic ca in 10 ani Audi va fi nr, 1 la vanzari.
Iar daca iti place ceva, nu te mai intereseaza ce zice X si Y de tine. Tot ce trebuie sa faci e sa nu il deranjezi pe cel din jur. Respecti regula asta automat scapi de eticheta de meltean goriloi posesor de X marca sau model. (e valabil si la haine sau alte accesorii) !
Despre Rege cu siguranta ti-ar putea spune multi in sute de pagini, dar nu stuntem aici nici la lectia de politica nici la cea de istorie.Oricum tu cu siguranta ai lipsit la ambele materii.
Traieste-ti visele dar sa nu ramai doar cu ele (cu toate ca prevad exact acest lucru)
end off-topic
se pare ca audi e la doar cativa pasi in spatele bmw.......volvo chiar daca e mult in spate isi revine fenomenal.....de mercedes nu mai zic nimik isi vor reveni ei in viitoru apropiat............
sa nu uitam ca mercedes a fost de neinvins in toata istoria sa poate doar in ultimu deceniu a cam 'slabit'
10.000?
100.000?
500.000?
ganditi-va ca doar o mica parte dintre acestia au BMW sau Mercedes, iar nemtii vand peste 1.000.000 masini din fiecare model!!
nu mai criticati atata, o fi Volvo bun si sigur dar nu are personalitatea uni BMW dupa care toata lumea intoarce capul..
Nu imi permit un BMW daca vreau sa tin casa in care stau dar nici daca mi-as permite nu ar fi primul pe lista. Totusi sa fim seriosi si sa recunoastem ca au dreptate: cum se pot compara marci americane de duzina care vand doar local cu niste titani ca nemtii si chiar japonezii care vand in draci pe unde se duc?
Afirmatia anului: noi nu producem canapele :))). Hai ma ce naiba. Chiar nu va dati seama. E prea tare :))
Restul e poveste.
Mowgli, bine ai revenit! :)
welcome back mowgli :)
Canapele.........deci el vrea sa spuna ca masinile americane sunt lipsite de sportivitate.
Probabil el a uitat ca,Cadillac CTS-V a fost mai rapid decat M5 si era cel mai rapid sedan din lume acum ceva timp. Uite ca si-o mai fura si de la ''canapele''.
Obraznicatura...........
Productia de unitati BMW 1M pentru SUA s-a incheiat in septembrie si nu va continua in 2012.
“Modelul 1M a fost remarcabil datorita fatpului ca a fost construit foarte rapid, intr-un timp record, si este o masina construita pentru entuziasti, si de aceea am produs un numar redus de exemplare” a spus Russell pentru BMWBLOG.
"Nu producem canapele pe roţi.": Lincoln, Cadillac
"Şi nu luăm maşini de volum pentru a le rebrandui şi a le vinde ca maşini premium": clar un atatc la Audi. Pe principiul pe masinile noastre premium nu e scrisa si denumirea unei marci de masa, asa cum scrie pe un Audi. Este normal ca cei de la BMW sa incerce chiar si prin declaratii subtile sa atatce Audi, pentru ca marca asta a crescut in 10 ani enom. Nu prea e piata niciunde in lume unde vanzarile Audi sa nu fie pe plus si sa nu ameninte BMW.
In plus, atata timp cat posesorii de Audi vor fi mai multumiti decat posesorii de VW, atata timp cat la nivel mondial Audi e vazut (mult) mai bine ca VW, atata timp cat Audi sta mai bine ca VW in mai toate clasamenete, cat presa auto spune este peste VW, nu prea cred ca nu e asa si ca nu se ridica la nivelul lui BMW sau Mercedes. Sunt prea multe argumente pentru ca Audi sa fie considerat un constructor premium de inalt nivel.
PS: Gadea are Q7 :)) :p
Dar totul tine de la clasicul companiei .
BMW e BMW e facut sa rupa , farmecul tractiunii spate il simte orice sofer si il apreciaza si numai niste femei care nu prea pot conducce cauta 4x4 sau punte fata.
BMW-ul e mai calculat tehnic totul e facut in cel mi sportiv mod .
e facut pentru a fi LIDER si REGELE SPORTIVITATII.
@Dragster - cand te dai jos din masinuta de plastic cumparata de mami de craciun, si pui mana pe tastatura ia de informeaza-te asupra vremurilor care au trecut intre lansarea lui M5 si a lui CTS-V .. poate astfel o sa iti adi seama ca acel CTS-V a fost creat "special" pentru a bate M5 ... as vrea sa-i vad pe americani cum bat noul M5 ... probabil le va lua cam trei ani.. cum le-a luat si cu vechiul M5.
Da, masinile americane sunt, majoritatea, lipsite de sportivitate. Cand spun "majoritatea" ma refer la majoritatea masinilor cu pretentii sportive - este adevarat ca au facut progrese majore la manevrabilitate, dar evolutia este fortata de dorinta de a concura pe piata dominata de BMW si Audi.
Daca prin "sportiv" tu intelegi liniute la semafor ... retrag tot ce am scris mai sus.
CINEVA INTREBA DE CE E VOLVO PREMIUM?! SUNT CHESTII FOARTE SIMPLE, DAR DAU NUMAI UN EXEMPLU: CEA MAI IEFTINA MASINA VOLVO, C30, CARE ESTE IN JUR DE 20000EURO NOUA, ARE TELESCOP CAND RIDICI CAPOTA, UN FREELANDER SAU UN FORESTER NU ARE, TREBUIE SA TE MURDARESTI PE MANA SA PUI UN CUI INTR-O GAURA...MASINA MEA VOLVO DIN 1969 NU ARE NEVOIE DE O BOTA SA TINA CAPOTA CAND O RIDIC SA PUN SOLUTIE PT STERGATORUL DE PARBRIZ, CACI PENTRU ALTCEVA NU AM NEVOIE SA RIDIC CAPOTA!...
BRAVO VOLVO INCA O DATA.
Două impresii despre BMW de la Iureş şi Liiceanu:
Iures
Să vorbim puţin despre relaţia maşină-intelectual. Pe Manolescu l-am văzut în faţa unei librării într-un BMW, Liiceanu scrie eseuri despre Alfa Romeo. Ce se întâmplă cu intelectualii, cum au sărit dintr-o imagine boemă direct într-un BMW, ce s-a întâmplat?
Păi... orice om, şi dacă-i intelectual, n-are şi el dreptul să guste dintr-o bezea, un peşte proaspăt, icre de Manciuria sau icre negre? Totul e să nu vrea numai asta. Nu trebuie să rămâi pur şi simplu într-un Rolls Royce. Trebuie să şi călătoreşti cu el, trebuie să ai o relaţie de cunoaştere de plăcere cu o astfel de maşină. BMW-ul pentru segmentul intelectual reprezintă o tentaţie şi chiar o experienţă de viaţă.
E şocant pentru că în România şi în tot blocul estic, BMW, Mercedes sunt simbolurile lui Dinu Păturică. Cocalarul este văzut ca principalul ocupant al limuzinelor de lux...
E din cauza ţării, nu din cauza firmei. BMW nu poate fi pus în dreptul acestui tipar.
Da, dar bănuiesc că BMW nu se supără când un cocalar vine cu o pungă de bani să cumpere maşina.
Nu, nu se supără. Dar un BMW e ca o idee, nu o poate fura nimeni. E adevărat, e un obiect până la urmă, dar conţine atât de multă inteligenţă. Ca orice mare lucru, brandul a început să se concureze pe sine. Cum mai filozofez eu cu domnul Dabija şi cu domnul Patapievici, problemele grele încep nu de acolo unde trebuie să faci diferenţa între bine şi rău, ci de atunci când trebuie să discerni în sânul binelui. Într-o maşină de genul ăsta te apucă metafizica uneori. (râde)
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:pHD0kIbac1QJ:old.cotidianul.ro/marcel_iures_nu_avem_nevoie_de_autostrazi_turismul_nu_e_o_prioritate-92934.html+iures+bmw+cotidianul&cd=1&hl=ro&ct=clnk&gl=ro
Liiceanu
Daca francezii au dat lumii brinza perfecta (Brie de Meaux), iar italienii lauta perfecta (Stradivarius), nemtii au dat lumii motorul perfect. El s-a numit BMW, iar intruparea acestui geniu intr-un individ poarta numele de Siegfried.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:HzjBRqwluTgJ:old.cotidianul.ro/liiceanu_la_volan_elogiu_lui_siegfried-27113.html+liiceanu+bmw+cotidianul&cd=1&hl=ro&ct=clnk&gl=ro