Topul masinilor sport ale anului 2009

De Cornel Șocariciu
Publicat Sambata, 28.11.2009
Jurnalistii de la publicatia franceza Echappement au decernat premiul pentru cea mai sportiva masina a anului 2009. Castigatorul este Porsche 911 GT3, urmat de Ford Focus RS si Nissan GT-R.

Jurnalistii de la Echappement au decernat si in acest an premiul pentru cea mai sportiva masina a anului. Pentru a desemna un castigator, acestia au creat un top al celor mai sportive masini lansate in cursul anului 2009. COnform analizei francezilor, cea mai sportiva masina este Porsche 911 GT3, pe locul doi clasandu-se Ford Focus RS. In sfarsit, ultima pozitie a podiumului este ocupata de Nissan GT-R. Mai jos puteti vedea punctajul obtinut de fiecare dintre pretendentii care si-au disputat acest premiu.

Locul 10: Mazda 3 MPS – 10 puncte

Anul acesta, spiritul Zoom Zoom al japonezilor i-a adus lui Mazda 3 MPS ultimul loc al clasamentului realizat de publicatia franceza. Propulsorul de 2.3 litri al acestuia livreaza 260 de cai putere si dezvolta un cuplu motor de 380 Nm. Sprintul 0-100 km/h este realizat in 6.1 secunde, iar viteza maxima la care poate ajunge este de 250 km/h (limitata electronic). Modelul a vazut lumina zilei in cadrul Salonului Auto de la Geneva.

Locul 9: Abarth 500 EsseEsse – 14 puncte

Kit-ul EsseEsse ii aduce lui Abarth 500 locul noua in clasamentul celor de la Echappement. Cu ajutorul unei recalibrari a unitatii ECU, Abarth a reusit sa stoarca din propulsorul de 1.4 litri supraalimentat 160 de cai putere si un cuplu motor de 230 Nm, disponibil la 3.000 rpm. Viteza maxima la care poate ajunge micuta masina de oras a italienilor este de 210 km/h, in timp ce acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 7.6 secunde.

Locul 8: Nissan 370Z – 22 puncte

Prezent pentru prima data la Salonul Auto de LA din 2008, Nissan 370Z se afla pe locul opt in cadrul acestui clasament.

Motorul de 3.7 litri are o putere de 332 de cai putere si dezvolta un cuplu motor maxim de 366 Nm. Modelul este disponibil in doua versiuni, Nissan 370Z si 370Z Touring.

Locul 7: Honda Civic Type R Championship Edition – 28 puncte

Echappement acorda locul sapte modelului Honda Civic Type R Championship Edition. In cazul acestei masini, nu doar culoarea alba impresioneaza cat si performantele pe circuit. Pentru a accelera de la 0-100 km/h, masinii japoneze ii trebuie 6.6 secunde. Acest lucru i se datoreaza propulsorului de 2.0 litri i-VTEC care livreaza 201 CP si dezvolta un cuplu motor de 193 Nm.

Locul 6: Renault Clio RS Trophy – 33 puncte

Deliciosul hot hatch de la Renault se afla pe locul sase in clasamentul intocmit de publicatia franceza, acesta devansand cu 5 puncte modelul japonez Honda Civic Type R Championship Edition. Propulsorul acestei masini nu a fost imbunatatit fata de varianta RS, el dispunand de numai putin de 203 cai putere si un cuplu motor de 215 Nm.

Locul 5: Audi TT RS – 47 puncte

Cel mai sportiv TT din istoria Audi ocupa locul cinci in topul francezilor de la Echappement. Acesta dispune de un propulsor cu cinci cilindri in linie de 2.5 litri care produce 340 CP si dezvolta un cuplu motor de 450 Nm. In ceea ce priveste performantele pe circuit, Audii TT RS accelereaza de la 0 la 100 km/h in mai putin de cinci secunde, iar viteza maxima este limitata la 250 km/h.

Locul 4: Lotus Exige Cup 260 – 51 puncte

Beneficiind de un propulsor de 1.8 litri produs de Toyota care livreaza 257 de cai putere, Lotus Exige Cup 260 a obtinut locul patru in viziunea publicatiei franceze. Performantele masinii britanice pe circuit impresioneaza, Lotus Exige Cup 260 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4.1 secunde, in timp ce sprintul 0-160 km/h este realizat in aproximativ 9.9 secunde.

Viteza maxima la care poate ajunge modelul britanic este de 245 km/h.

Locul 3: Nissan GT-R – 52 puncte

Ultimul loc al podiumului este ocupat de Nissan GT-R, acesta reusind sa devanseze Lotus Exige Cup 260 cu doar un punct. Nissan GT-R are parte de toate atuurile unei masini sport. Propulsorul V6 de 3.8 litri twin-turbo dezvolta 480 CP si 588 Nm. De 3.5 secunde are nevoie modelul japonez pentru a accelera de la 0-100 km/h, iar viteza maxima pe care o poate atinge este de 310 km/h.

Locul 2: Ford Focus RS – 63 puncte

2.5 litri, 305 cai putere si 440 Nm. Acestea sunt cifrele de la care pleaca Ford Focus RS. Considerat cel mai puternic hatchback cu tractiune fata de pe piata auto, Focus RS ocupa locul doi pe podiumul celor de la Echappement. Masina accelereaza de la 0-100 km/h in 5.9 secunde si reuseste sa ajunga la un maxim de 263 de kilometri pe ora.

Locul 1: Porsche 911 GT3 – 63 puncte

Clasat la doar doua puncte in fata lui Ford Focus RS, Porsche 911 GT3 este castigatorul premiului pentru cea mai sportiva masina a anului 2009. Cei 435 de cai putere ai modelului german au facut diferenta si au reusit sa ii aduca lui 911 GT3 primul loc al acestui clasament. Tractiunea spate imbinata cu propulsorul de 3.8 litri fac din 911 un adevarat competitor pe circuit. Acesta accelereaza de la 0-100 km/h in 4.0 secunde si atinge o viteza maxima de 312 km/h.

via | Echappement

Comentarii (14)

  • dezamagitul
    top 10 masini sport (parerea ta)
    un R8 nu avem si noi sau un seria 3 coupe 2009 ?
    7 4
  • ce porcarie... cum sa fie GT-R-ul surclasat de Focus??? nu vad logica! Cand vine vb de prima pozitie, importiva Porsche-ului, se mai poate discuta... dar FORDUL?
    11 8
  • marius
    Porsche
    Nu`i absolut nimic de discutat in ceea ce priveste primul loc.Sincer,nu am fost deloc surprins sa vad afisat Porsche`u` pe primul loc...E o masina laudata de toate emisiunile de specialitate, e una dintre cele mai accesibile supercaruri din punctul de vedere al raportului calitate/pret si are o imagine excelenta.
    6 4
  • GT3 merita
    GT3 merita, cu toate ca este cu 30 mii mai scump decat GT-R si mai slab ca performante, dar masina este laudata peste tot, este
    fan-to-drive, performanta, comoda, in toate testele nu se vb decat la superlativ si tinand cont ca GT-R nu este lansat 2009 cum se specifica mai sus "celor mai sportive masini lansate in cursul anului 2009" GT3 isi merita locul 1.

    Acest test afcut de Echappement are mai multe note care alcatuiesc punctajul final, date de piloti si redactori si in functie nu numai de sportivitate, daca o sa cititi testul complet o sa intelegeti.
    Apropo, sunt fan GT-R dar sa-i mai lasam si pe altii sa respire ca merita.
    3 3
  • si totusi... ce cauta fordul asa sus in lista? aia era nelamurirea mea
    7 3
  • FORDUL E PE LOCUL DOI
    FORD FOCUS RS
    PENTRU CA E CEA MAI PERFORMANTA MASINA CU TRACTIUNE FATA DIN LUME
    3 5
  • ^_^
    @FORDUL E PE LOCUL DOI: bine punctat..
    2 4
  • :)
    toate masinile pana la locul 9 sunt mai "tari" ca fordul rs, nu inteleg pe ce criterii s-au ales masinile probabil pe simpatie, in mod subiectiv, dar ford pe locul 2 e o aberatie, daca era un mustang sau gt dar rs
    5 3
  • nu mai e mustan ce a fost
    mustangul are suspensii pe foi la puntea spate. Chiar si Shelby GT500 nou are aceeasi tehnologie invechita. Asa ca includerea unui Mustang in orice fel de clasament al masinilor de top e o aberatie....
    4 3
  • gt3 e the best si nu stiu de ce o comparam cu gt-r chiar dc are mai putini caluti.
    2 3
  • 458 italia pe locul 1
    noul porsche 911 turbo, tot pe acolo.... cred ca sunt masinile cu performantele cele mai bune, lansate anul acesta!!!
    0 1
  • andrei
    dar EVO ?
    Dragilor...ma intreb cum de Mitsubishi EVO IX sau X nu a prins acest top. Ciudat...
    0 0
  • Crisstian
    Din nou greseli...
    Locul 2: Ford Focus RS – 63 puncte
    Locul 1: Porsche 911 GT3 – 63 puncte
    .......
    Clasat la doar doua puncte in fata lui Ford Focus RS, Porsche 911 GT3 este castigatorul premiului

    Ce diferenta fratilor???? Automarket.....
    0 0
  • dani dani
    de ras
    frate...cum poti pune renault in fatza la honda...nissan...si mazda...cred ca in acest clasament nu s-a tinut cont de numerotatie...nu ii vad logica...si ford...pai type-r-ul si mazda 3...se joaca cu un focus rs...nissanul nu mai intra in considerare
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru