Compania de analiză Jato Dynamic a publicat recent topul celor mai bine vândute modele din fiecare țară membră a Uniunii Europene în primele 4 luni ale anului, plus datele din Norvegia și Elveția.
În condițiile în care Volkswagen Golf este modelul cu cele mai mari vânzări la nivelul continentului, nu este surprinzător că această compactă se află în preferințele a cinci state europene: pe lângă Germania, Golf a fost cel mai bine vândut model și în Austria, Belgia, Letonia și Luxemburg.
Prezența Luxemburgului pe această listă este însă surprinzătoare în contextul în care vorbim despre țara cu cel mai mare venit pe cap de locuitor din Europa (120.000 de dolari estimat pentru 2018).
Totuși, modelul care s-a bucurat de cea mai largă popularitate a fost Skoda Octavia, care a ocupat prima poziție în top în 6 state. Și aici se observă însă că, cu excepția Poloniei, compacta din Cehia a cucerit în special țări cu o populație redusă precum Croația, Cehia, Estonia, Finlanda și Elveția. La fel ca în cazul lui Golf, prezența Octavia pe primul loc într-una dintre cele mai bogate țări din Europa, Elveția, constituie o surpriză.
Cumpărătorii din celelalte țări au mizat în special pe modele compacte precum Peugeot 208 (Danemarca), Renault Clio (Franța, Portugalia, Slovenia), Toyota Yaris (Grecia), Skoda Fabia (Slovacia), Seat Ibiza (Spania) sau Ford Fiesta (Marea Britanie), dar și Dacia Logan în România.
În schimb, italienii și lituanienii preferă modele de oraș (Fiat Panda, respectiv Fiat 500), în timp ce Ungaria și Irlanda sunt singurele țări unde pe prima poziție se află un SUV: Suzuki Vitara, respectiv Nissan Qashqai.
Alte două țări fac notă discordantă în clasament: Norvegia este singura țară în care cel mai vândut model are propulsie electrică (Nissan Leaf), în timp ce Suedia este singura țară în care prima poziție îi revine unui model premium (Volvo S90 și versiunea break V90).
Tara | Model | Unitati |
Austria | Volkswagen Golf | 4281 |
Belgia | Volkswagen Golf | 5426 |
Croatia | Skoda Octavia | 1253 |
Cehia | Skoda Octavia | 9510 |
Danemarca | Peugeot 208 | 3915 |
Estonia | Skoda Octavia | 361 |
Finlanda | Skoda Octavia | 2015 |
Franta | Renault Clio | 42347 |
Germania | Volkswagen Golf | 65327 |
Grecia | Toyota Yaris | 2267 |
Ungaria | Suzuki Vitara | 4300 |
Irlanda | Nissan Qashqai | 2968 |
Italia | Fiat Panda | 43486 |
Letonia | Volkswagen Golf | 309 |
Lituania | Fiat 500 | 891 |
Luxemburg | Volkswagen Golf | 898 |
Olanda | Volkswagen Polo | 5643 |
Norvegia | Nissan Leaf | 3995 |
Polonia | Skoda Octavia | 7267 |
Portugalia | Renault Clio | 5172 |
Romania | Dacia Logan | 5220 |
Slovacia | Skoda Fabia | 1909 |
Slovenia | Renault Clio | 1582 |
Spania | Seat Ibiza | 13704 |
Suedia | Volvo S90/V90 | 11041 |
Elvetia | Skoda Octavia | 2752 |
Marea Britanie | Ford Fiesta | 40619 |
Via Autocar
Românii sunt săraci și plin de dorință de a epata. Credeți că dacă am fi avut veniturile lor ca popor, în România ar fi tot modele de acest fel pe primul loc? Nici vorbă!
Cumparatorii aleg in mare parte fie ceva produs la ei, fie ceva dintr-o tara cu o cultura similara.
Cert e ca Fiat a vandut mult mai mult decat ar crede unii. Si ma refer aici si la vanzarile pe tot anul trecut. Daca nu ma insel, a vandut chiar mai bine decat Skoda, de exemplu. Asta pentru cei care ii plang de mila. Multumesc de lamurire.
Suntem o tara de destepti. De-aia ne pricepem f bine la toate, inclusiv la masini. Mi-e greata.
exact asta am vrut sa observ si eu dar nu iti inchipui ca primul loc domina...diferentele sunt absolut minore (cateva mii) la nivelul unui an intreg per tara.
pentru date concrete puteti purica pdf-urile ACEA sau (doar cu intregistrare) de la STATISTA
octavia nu prea are concurenta in clasa ei. corolla si astra sunt modele vechi,iar civic are un singur motor de 180 cai.
numai daca vom cumula vanzarile golf si octavia vom intelege cu adevarat statutul vw in europa.