Vânzările europene de mașini electrice s-au dublat anul trecut, ajungând la peste 1.4 milioane de unități, conform datelor analizate de compania Jato Dynamics pentru 23 de piețe.
Specialiștii spun că electricele au înregistrat rezultate peste așteptări, având o cotă de 12% din vânzările totale pe 2020.
Renault Zoe, cu peste 99.000 de unități, a fost cea mai vândută mașină electrică din Europa și a depășit Tesla Model 3 (85.713), care și-a pierdut “coroana” obținută în 2019. Pe podium a urcat și Volkswagen ID.3, cu circa 56.000 de unități vândute.
TOP 10 BEV în 2020* |
Unități vândute |
vs. 2019 |
Renault Zoe | 99.216 | +118% |
Tesla Model 3 | 85.713 | -9% |
Volkswagen ID.3 | 56.118 | - |
Hyundai Kona | 47.796 | +112% |
Volkswagen Golf | 33.650 | +18% |
Peugeot 208 | 31.287 | - |
Kia Niro | 31.019 | +208% |
Nissan Leaf | 30.916 | -5% |
Audi e-tron | 26.454 | +45% |
BMW i3 | 23.113 | -27% |
*conform datelor Jato Dynamics pentru 23 de piețe |
Lider traditional pe segmentul hibrizilor plug-in, Mitsubishi Outlander, a fost depășit în 2020 de Mercedes-Benz Clasa A. Pe podium s-a aflat și Volvo XC40.
De menționat că Volkswagen Passat a fost foarte aproape să urce pe ultima treaptă a topului 3, după o creștere spectaculoasă de aproape 400% în 2020.
TOP 10 PHEV în 2020* |
Unități vândute |
vs. 2019 |
Mercedes Clasa A | 29.427 | - |
Mitsubishi Outlander | 26.673 | -21% |
Volvo XC40 | 26.506 | - |
Volkswagen Passat | 26.421 | +397% |
BMW Seria 3 | 25.087 | +151% |
Ford Kuga | 22.628 | - |
Volvo XC60 | 22.531 | +64% |
Audi Q5 | 18.682 | +673% |
Mercedes Clasa E | 18.549 | +57% |
Kia Niro | 17.953 | +46% |
*conform datelor Jato Dynamics pentru 23 de piețe |
Am vazut ca pe final de an a intrat si fiat 500 in top, model cu potential de locul 1 daca reduc pretul exorbitant de lansare
Ma mir ca Bmw a reusit sa vanda atatea i3, in conditiile in care are sapte ani vechime.
Și aici vine problema. Mulți oameni nu ar fi atât de porniți pe electrice dacă ar avea prețuri mai accesibile. Dar ei vor să trecem forțat la electrice, în condițiile în care mare parte din populație nu își permite achiziția uneia. Și uite așa, ni se îngustează șansa la mobilitate personală prin autovehicul personal.
Nu se ingusteaza sansa, exista piata la mana a doua, sau masini noi mai ieftine, gen Dacia.
Eu mă refeream strict la cele electrice. Electricele la mâna a doua sunt încă o necunoscută pentru majoritatea dintre noi (mai ales în termeni ce țin de durata de viață a bateriei).
Concluzia mea este ca lumea a luat-o razna cu actiunile. Undeva, ceva, nu se pupa si buba asta o sa explodeze.
A ajuns cea mai capitalizata, adica a facut bani de investitii din emisie de actiuni si pretul lor tot creste. Increderea data de investitori e anormala in ciuda rezultatelor financiare si poate fi doar rezultatul unor informatii neoficiale, ceea ce se numeste "inside information" sau sustinere guvernamentala din umbra.
- Cat as economisi mergand electric majoritatea drumurilor de naveta si prin oras? Intre 100-150 lei/luna adica ~2000 lei/an cu tot cu avantajul de impozit. Adica vreo 2000 euro pe 5 ani cat as tine-o.
- Ce se intampla cu bateria la o utilizare zilnica timp de 5 ani? Adaug ~1500 cicluri de incarcare/descarcare bateriei care la 200k km e posibil sa aiba deja 1000-1500 cicluri incarcare.
- Ce mai ramane din baterie dupa cei 5 ani de utilizare la primul proprietar si 5 ani la mine? Probabil nu mai ramane mare lucru si e necesar un schimb de baterie ca masina ar avea 10 ani si vreo 2-3 mii cicluri de incarcare descarcare. Cat ar costa? Probabil 2-3k euro reconditionata cu celule noi. Bani pe care care fie ii cheltui eu ca sa pot vinde masina sau vand masina cu bateria moarta si pretul pe masura 3-4k euro in minus.
- Ce se intampla daca pica ceva pe la sistemul hibrid? Probabil se duce naibii toata economia celor 5 ani parcursi electric.
- Cat as mai lua pe un plug-in Volvo Diesel de 10 ani cand o fi sa-l vand? Si cat de repede l-as vinde?
Stiu, e dilema drobului de sare dar sunt calcule pe care si le face oricine. Le-am facut si eu si mi-a dat cu minus.
Orice problema legata de sistemul hibrid si baterie ar rade toata economia facuta pe cei 5 ani de mers electric. Valoarea masinii ar fi intre 5 si 8k euro optimist. Deci 7-8k euro pierduti prin devalorizare. Daca totul merge bine si masina nu are nevoie de nici o reparatie majora, castig 2k euro din mersul electric. Asta m-ar fi dus la 5-6k euro pierdere din devalorizare.
Astfel am renuntat la idee si am mers pe o masina clasica la fel de mare cu motor pe benzina aspirat, cu gaz si-am renuntat la visele mele de electrocutare ca riscul era prea mare si prioritatile s-au schimbat de o vreme.
Gata, ma duc ca ma asteapta prioritatile.
Nu o poti revinde avantajos cand tehnologia evolueaza asa repede. Nu vei circula electric ca tot fara curent vei fi din varii motive..
Nu vorbim despre masini pe care ti le iei cu inima gen MX-5 ci despre masini de care ai nevoie si vrei sa fie si o achizitie rationala.
Topul 10 al vanzarilor in EU are in marea majoritate modele sub 20k euro care sunt achizitii rationale.