Topul celor mai vândute mașini din lume a rămas în mare parte neschimbat în partea superioară în prima jumătate a anului, potrivit unei analize realizate de compania de analiză Jato Dynamics pe baza datelor agregate de pe cele mai importante 56 de piețe.
Astfel, datele oficiale arată că prima poziție este ocupată în continuare de Ford cu seria de camionete F din care fac parte modelele F-150, F-250 și F-350, care au depășit pragul de 534.000 de unități, cu 3% peste perioada similară a anului trecut.
Următoarele două poziții sunt ocupate de Toyota Corolla (fără versiunea hatchback comercializată drept Auris pe anumite piețe) și Volkswagen Golf, în timp ce Honda Civic a urcat pe locul 4 după o creștere a vânzărilor cu 6%.
O primă schimbare majoră apare însă pe locul 5, acolo unde s-a poziționat Toyota RAV4, care devine astfel și cel mai vândut SUV din lume, cu peste 395.000 de unități. Nissan X-Trail (cunoscut drept Rogue în Statele Unite) coboară astfel pe locul 6, la numai 4.000 de unități în spatele lui RAV4.
Schimbarea este însă normală în contextul în care RAV4 a primit recent o nouă generație în Japonia, în timp ce actualul Qashqai este pe piață din 2013. Clasamentul este completat de Volkswagen Passat, Honda C-RV, Honda HR-V și Chevrolet Silverado.Dacia este prezentă în acest top pe locul 40 prin Sandero, care a înregistrat vânzări de 201.558 de unități, în scădere cu 6% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Intre timp, modelul Ford Ecosport produs exclusiv la Craiova pentru piața europeană a înregistrat peste 166.000 de clienți noi, în creștere cu 48%, și ocupă locul 50.
Via Jato
Si sa nu vezi tu un Seat Ateca, Skoda Superb in top 50....nedrept :)))
Și cum adică? – urâte, vechi, de proastă calitate și…nimic despre punți și suspensii?! Mi-e dor de un VW sau Audi care, constrânși de imperativul reducerii costurilor, adoptă soluții tehnice de nivelul Daciei ;) Deci nu se poate, “pffff”, nu te recunosc, reformulează, te rog :D
Doar un comentariu de 7 randuri? Nimic de suprematia de mult apusa a GM?Deci nu se poate,'pffff', nu te recunosc,mai completeaza macar cu 164 de randuri, te rog :D
Io-nţeleg că mersu' la mall e crâncen, da' totuşi, poate reuşim să ne reîncreţim circumvoluţiunile....
Recunosc, sunt un bou, postură din care aș putea să mugesc câteva biete capitale invenții / inovații ale “mortăciunii” de GM, pe care, astăzi, le folosesc din plin, atât ȋn fluxul tehnologic, cât și ca metode de testare, inclusiv prea adorații tăi din Extremul Orient.
Știi, totuși, ce apreciez eu sincer la tine (adică gata cu glumele, mai mult sau mai puțin sărate) ? Faptul că nu invoci hitlerismul ca bază “ideologică” perpetuă a lui VAG, precum “prietenul” nostru comun, recte unicul, inconfundabilul și incomparabilul vianu. Sau te pomenești că…? Brrr, Doamne ferește, sper că nu.
Ȋți place istoria, nu? Drăguța de ea consemnează că actuala supermusculoasă la vânzări, recte Toyota, și-a ȋnceput epopeea cu șasiu de Ford, caroserie de Chrysler și motor de Chevrolet, ceea ce mi se pare mai jenant decât moștenirea “nazistă” a lui VW (de fapt, Hitler doar a dictat politic; influența decisivă a purtat semnătura lui Doctor honoris causa F. Porsche, declarat inginerul auto al secolului XX, chit că a fost sfetnicul unui criminal de proporții!). Dar eu chiar nu vreau să umbresc aportul mărcilor japoneze și sud-coreene la dezvoltarea automobilului, numai că “logosul” domeniului va rămâne, de-a pururi, reprezentat de industria primordială (euroamericană), fie că poți să digeri această axiomă (dacă te lasă…orgoliul), fie că nu.
Dacă tot ȋmi ții statistica rândurilor, ia vezi, câte am izbutit până acum?
@Manivelă: “no way, man”. Nu-ți face iluzii, ca să n-ai deziluzii.
Cifra pentru Sandero este numai pentru faza a doua. Cu prima faza se invart pe la 240 000
In alta ordine de idei la camionetele astea de 1/2 tona nu prea este concurenta dinafara pietei americane iar vanzarile se impart intre vreo 4 modele locale. Coreland si calitatea infrastructurii si aspectele ce tin de cultura locala (unde o masina mare arata ca esti macho) ajungem la concluzia ca pickup-urile astea mari concureaza atat in zona de utilitare cat si in zona de masini lux. Probabil ca si de aici vin volumele mari ale lui Ford.
Acum 3 ani cei de la Jato Dynamics numărau Sandero+Logan Dacia+Renault+ mașinile făcute in Iran la un loc (locul 5), ceea ce nu părea ilogic deoarece sunt făcute pe aceeași platforma. Acum vad ca numără numai Sandero de aceea mi-am pus întrebarea ce anume numără ei. Titlu ne spune ca, cea mai vândută mașină din lume este F-150, după care mai jos le baga in oala pe toate.
Sincer când mă uit la un F-250 parca nu este un F-150, cel mai mic motor la F-250 este de 6,2l fata de 2,7l la F-150 ca sa nu spun de lungime 6325 fata de 5890
Daca Sandero este luat aparte atunci F-150 s-ar putea sa dea mai puțin decât Corolla!
Am lucrat 6luni in USA am condus F-150 3,5l, sincer nu i-am înțeles de ce le trebuie o hardughie ca asta, dar eu privesc lucrurile ca un european si nu contează ce-mi place mie