Topul anual al celor mai valoroase branduri din lume realizat de compania de analiză de piață Millward Brown dezvăluie faptul că Toyota rămâne cel mai valoros brand auto la nivel mondial. Situat pe poziția a 28-a în clasamentul general care ia în considerare toate domeniile pieței, Toyota reușește să se claseze în fața BMW și Mercedes-Benz, care au ocupat la final locurile 33, respectiv 39 la general.
Conform calculelor făcute de Millward Brown în topul denumit oficial Brandz - Top 100 Most Valuable Global Brands 2016, valoarea brandului Toyota a crescut de anul trecut cu 2%, ajungând la 29.5 miliarde de dolari. Toyota urcă de altfel două locuri în clasamentul în care anul trecut ocupa poziția a 30-a. Celelalte două branduri aflate pe podium, BMW și Mercedes-Benz, au crescut cu 2%, respectiv 4%, ajungând să valoreze 26.8, respectiv 22.7 miliarde de dolari.
Poziționarea Toyota nu este o surpriză la nivelul industriei auto, constructorul japonez ocupând primul loc între brandurile auto pentru a noua oară în cei 11 ani de desfășurare a studiului Millaward Brown.La nivel de industrie, valoarea brandurilor auto a scăzut în total cu 3%, ajungând astăzi la 139.9 miliarde de dolari.
Tesla și Porsche, nou-veniți în clasament
Marea noutate în Top 10 branduri auto este intrarea Tesla pe poziția a 10-a, marca americană scoțând Lexus din acest clasament. Conform analiștilor de la Millward Brown, răspunsul pieței după prezentarea lui Tesla Model 3 a fost hotărâtor în calcularea creșterii valorii înregistrate de brandul american.
Brandul Porsche este de asemenea un new entry în clasament, ocupând poziția a noua, cu aproximativ aceeași valoare de brand precum Tesla.Google bate Apple pentru prima poziție
Doar 6 mărci auto au reușit să intre în Top 100 branduri globale, clasament care în acest an este condus de Google. Compania IT americană a reușit să detroneze la mustață Apple, în timp ce pe locul al treilea s-a clasat, la fel ca anul trecut, Microsoft.
LOC | BRAND |
VALOAREA DE BRAND (în miliarde $) |
VARIAŢIE 2015/2016 |
ŢARĂ |
SECTOR DE ACTIVITATE |
1 | 229.2 | 32% | SUA | Tehnologie | |
2 | Apple | 228.5 | -8% | SUA | Tehnologie |
3 | Microsoft | 121.8 | 5% | SUA | Tehnologie |
4 | AT&T | 107.4 | 20% | SUA | Telecom |
5 | 102.5 | 44% | SUA | Tehnologie | |
6 | Visa | 100.8 | 10% | SUA | Cărți de credit |
7 | Amazon | 99.0 | 59% | SUA | Retail |
8 | Verizon | 93.2 | 8% | SUA | Telecom |
9 | McDonald's | 88.7 | 9% | SUA | Fast Food |
10 | IBM |
86.2 | -8% | SUA | Tehnologie |
... | |||||
28 | Toyota | 29.5 | 2% | Japonia | Auto |
33 | BMW | 26.8 | 2% | Germania | Auto |
39 | Mercedes-Benz | 22.7 | 4% | Germania | Auto |
74 | Honda | 13.2 | -1% | Japonia | Auto |
75 | Ford | 13.1 | 0% | SUA | Auto |
92 | Nissan | 11.5 | 1% | Japonia | Auto |
* | Audi | 9.5 | -6 | Germania | Auto |
* | Land Rover | 4.7 | -5 | Marea Britanie | Auto |
* | Porsche | 4.4 | New | Germania | Auto |
* | Tesla | 4.4 | New | SUA | Auto |
*Mărcile cu asterisc nu au intrat în Top 100 Cele mai valoroase mărci din lume
Topul complet poate fi consultat AICI.
Comentarii (3)