Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat în această săptămână un amplu raport cu privire la situația reclamațiilor de pe piața asigurărilor din România din prima jumătate a anului, iar capitolul rezervat pentru asigurările auto obligatorii include câteva surprize.
Astfel, românii au depus 3.695 de reclamații pentru asigurările RCA în primele 6 luni ale anului, iar 956 dintre ele, adică peste un sfert, au fost îndreptate împotriva celor de la Asirom. Compania ocupă astfel primul loc într-un top al celor mai reclamate companii pe segmentul RCA, după o creștere cu aproape 80% a numărului de reclamații.
În acest context, Euroins, liderul tradițional al acestei statistici, a coborât pe locul doi după ce a înregistrat 752 de reclamații, în timp ce City Insurance este pe locul 3 cu 722 de reclamații.
Euroins și City Insurance sunt în mod tradițional în fruntea acestui clasament, ca urmare a numărului mare de clienți și a numeroaselor întârzieri de plată a daunelor prin prisma prețurilor foarte mici pe care le practică.
De altfel, cele trei companii au primit în total peste 65% din numărul total de reclamații.Omniasig, companie care are același proprietar austriac ca și Asirom, ocupă locul 4 în acest clasament cu 274 reclamații și este urmată de Allianz Tiriac cu 145 de reclamații, în timp ce Generali este pe locul 6 cu 107 reclamații.
Pe ultimele poziții în top se află Groupama și Uniqa, care au în total puțin peste 4% din numărul total de reclamații. Interesant este că acestea sunt și singurele companii care au avut un număr de reclamații în scădere comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Loc | Compania | Reclamații |
Pondere reclamații |
Creștere scădere |
1 | Asirom | 956 | 25.9% | 79% |
2 | Euroins | 752 | 20.3% | 31% |
3 | City Insurance | 722 | 19.5% | 12% |
4 | Omniasig | 274 | 7.4% | 47% |
5 | Allianz | 145 | 3.9% | 29% |
6 | Generali | 107 | 2.9% | 16% |
7 | Groupama | 78 | 2.1% | -18% |
8 | Uniqa | 76 | 2.06% | -19% |
Alte companii/brokeri | 585 | 15.83% | -31% | |
Total | 3.695 | 100% | 16% |
Via Hotnews
De ce? Pentru că nu prezintă petițiile raportându-le la numărul de contracte încheiate de fiecare asigurator. A prezenta doar numărul de petiții este ca și cum ai spune că o subcompactă a consumat într-o zi 35 de litri de benzină iar un SUV 12 litri. Deși una a fost la mare iar alta la mall.
Statistici inutile, cu asta se ocupă ASF, o instituție plină de sinecuriști și foști angajați ai firmelor de asigurări plasați strategic.