Mai există mașini fiabile în 2024? O întrebare pe care fiecare dintre noi a auzit-o de foarte multe ori. Răspunsul este afirmativ, doar că trebuie să știi unde să cauți.
Ca să îți fie mai ușor, americanii de la Consumer Reports au întocmit un top al celor mai fiabile 22 de mărci auto din 2024. Rezultatele au fost calculate pe baza datelor din propriile chestionare de fiabilitate, acolo unde cei chestionați sunt invitați să evalueze mașinile pe care le-au achiziționat.
Așadar, potrivit Consumer Reports, cu un scor de 68 din 100, Subaru este cea mai fiabilă marcă auto din 2024. Forester și Impreza au avut punctaj peste medie, iar Solterra a fost singurul model care a punctat sub medie.
Podiumul este completat, pe rând, de Lexus, cu un scor de fiabilitate de 65 din 100, dar și de Toyota (62/100). Multă lume se aștepta să regăsească Toyota pe prima poziție, dar brand-ul japonez a fost tras în jos de electricul bZ4X, dar și de numeroasele rechemări în service din 2024.
Urmează apoi Honda, Acura, Mazda, Audi, BMW, Kia și Hyundai.
Buick ratează la mustață topul 10.
Restul clasamentului este ocupat de Nissan, Ford, Genesis, Volvo, Chevrolet, Tesla, Volkswagen, Jeep, GMC, Cadillac și Rivian.via Motor1
japonezii fiind urmati de japonezi ,si iar si iar. nu e ingrijorator. asa e la americani. in europa situatia e alta.
la fel si la Honda cu e:Ny1
Explicaţie :
1) Toyota şi Lexus sunt în top din cauză că acestea sunt covârşitor, din volum vânzări, hibride.
Hebridele sunt apreciate TOCMAI / DATORITĂ MOTORULUI ELECTRIC PLUS BATERIE !
De fapt, lumea când apreciează hibridele apreciază partea EV din acestea.
2) deşi toate acestea, Toyota NU a făcut nimic pentru EV, iar acel Bz4e nu este decât designed by Toyota, este fabricat de o companie chineză în China pentru Toyota.
Şi se pare că intenţionat a fost făcut prost, ca să nu se cumpere.
Problema EV "Toyota" era că le cădeau roţile neavând prezoanele sau le aveau dar nu erau strânse !!!
Ca în filmele cu proşti.
PS vedeţi ultima versiune de pilot Tesla, deja practic 99% autonom.
Nu în ultimul rând, marca aia care a renunțat de ani de zile la diesel, cu tehnologie superioara, Volvo, tot în a doua jumătate a clasamentului, de mulți ani .
Apoi trebuie sa mentionam ca Toyota are probleme majore cu PHEV si Electrice, exista celebrul CableGate.
Asa ca in zilele noastre nu prea te mai poti baza pe clasamente.
Clasament realizat pe baza opiniei comparatorilor:
https://www.autoexpress.co.uk/driver-power/64280/top-10-most-reliable-cars-buy
Tot japonezele și coreenele domină dar apare și Tesla 3 și Dacia Duster. Și 208. BMW, Mercedes, Audi sau VW nu intră în top 10.
Însă uneori cumpărătorii sunt subiectivi, asa ca ne putem uita la un clasament întocmit pe baza datelor care vin de la service-uri, care ar trebui sa fie mai obiective:
https://www.carwow.co.uk/news/8084/most-reliable-cars-2024
Aici situația e mai clara: singurele modele europene sunt VW Up / SEAT Mii.
Obsedat mai ești...
la 11.12.2024, 14:31 "
Exact, prea ciudat că PHEV şi EV au tot felul de probleme la Toyota, care restul nu le au deloc.
Cu Tesla la fel, nu mai pot fi considerați chiar la început de drum .
Toyota a fost buna si inainte de hibridizarea cvasiuniversala de acum. Un aspirat automat Camry/Corolla/Yaris/Rav4 de acum 20 de ani merge brici 3-4-500k km cu intretinere minima.
Lacul sărat de la Brăila, la fel, nu mai era dacă nu pompau apă mereu, în fiecare vară...
Lacul Brateş din Galaţi are un sfert din dimensiunea iniţială şi deja acum a început să nu mai fie nici atât.
Deci da, fiabile erau, dar şi termice, poluante şi mă refer în special la CO2 care face această încălzire globală.
Spre deosebire de BMW-uri care sunt varza si multe ajung daune totale in primii 100 km, ca posesorii vor sa vada in cat prind suta.
Dar ce sa stii tu, care iei troace sh.
Am avut cateva Volvo si nu am avut probleme cu niciunul. Am facute service la timp si atat.
Deci toti cocalarii care va dati cu parerea despre masini pe care nu le-ati avut, faceti doar gargara.
Am auzit multi ca tine care trec verificarile tehnice blat dand spagi la mecanicii corupti, umblati cu anvelope terminate ca nu va permiteti altele.
Sa se faca clasamente si cu cele mai multe daune totale.
Sa se mai dea la stiti ca 80% din troacele BMW au fost cel putin o data implicate in accidente.
Te-ai trezit tu sa iti dai cu parerea nimeni fiabilitate, cand nu ai bani nici de motorina.
BMW-urile se repară "la băieți", Volvo la service-uri. De aceea apar statisticile mai bune la BMW.
Multi proprietari de BMW, dar și Audi sau Mercedes, și le iau cu ultimii bani, sau fac credite, apoi nu au bani de pneuri vară/iarnă, umbla cu DPF anulat că nu au bani să le schimbe, și astea sunt singurele mărci la care am văzut oglinzi lipite cu bandă adezivă.
Când se strica le duc la smecheri sa le schimbe componentele uzate cu unele de la dezmembrări de mașini furate sau făcute praf de șoferii obișnuiti cu marca asta.
Simte-te liber să-i spui lui mutu' cum BMW e mai fiabil decât Volvo.