Topul celor mai aglomerate orase europene
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Producatorul olandez de sisteme de navigatie prin satelit TomTom a realizat un studiu despre cele mai aglomerate orase ale Europei. Specialistii britanici au spus ca un oras aglomerat este acela in care soferii sunt nevoiti sa circule cu o viteza mai mica cu 70 de procente decat limita impusa de lege, iar asezarea sa aiba o populatie de cel putin 500.000 de locuitori.
Pe primul loc al studiului realizat de TomTom se afla Bruxelles, conducatorii auto ai acestui oras confruntandu-se cu congestii ale traficului pe 37.7% din strazi si bulevarde. Locul secund este ocupat de capitala Poloniei, Varsovia, cu un procent de 37.5%, iar podiumul este completat de un alt oras din Polonia, Wroclaw.
Anglia detine opt orase in acest top realizat de TomTom, Londra ratand cu un procent ultimul loc de pe podium. Tara cu cele mai multe orase aglomerate este Germania, aceasta avand 13 asezari afectate de congestiile aparute in trafic. TomTom a realizat clasamentul pana la locul 59, iar capitala Romaniei nu face parte din acest top.
1.Bruxelles
2.Varsovia
3.Wroclaw
4.Londra
5.Edinburgh
6.Dublin
7.Belfast
8.Marseille
9.Paris
10.Luxembourg
11.Milan
12.Rotterdam
13.Birmingham
14.Roma
15.Amsterdam
16.Oslo
17.Barcelona
18.Budapesta
19.Napoli
20.Poznan
21.Lódz
22.Torino
23.Palermo
24.Praga
25.Genova
26.Cardiff
27.Viena
28.Munchen
29.Leeds
30.Cracovia
37.7
37.5
35.7
34.7
34.5
33.9
31.8
31.2
30.4
29.4
29.4
28.8
28.5
28.0
27.7
26.4
26.3
26.2
26.1
25.4
25.0
24.2
24.1
23.6
22.7
22.6
22.4
22.4
21.8
21.2
31.Essen
32.Hamburg
33.Lisabona
34.Sheffield
35.Stuttgart
36.Koln
37.Dusseldorf
38.Berlin
39.Tallinn
40.Helsinki
41.Nurnberg
42.Madrid
43.Frankfurt
44.Hanovra
45.Glasgow
46.Bremen
47.Copenhaga
48.Bratislava
49.Sevilla
50.Berna
51.Vilnius
52.Leipzig
53.Dresda
54.Dortmund
55.Málaga
56.Stockholm
57.Zagreb
58.Valencia
59.Zaragoza
21.1
20.6
20.0
19.5
19.1
18.1
17.9
17.2
16.8
16.8
16.7
16.3
15.3
14.8
14.7
14.6
13.9
13.7
13.6
10.9
10.8
10.6
9.7
9.3
7.9
6.4
5.9
5.3
1.5
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Defapt mai mereu e asa nu numai de zile d-astea.
ps Adi era ironic
Defapt voi nu ati invatat geograria la scoala asa ca degeaba intreb.
cu bine din Basarabia.
Acum nu stiu ce sa zic, singurul oras din lista in care am condus mai mult este munchen ( 5 zile ) si nu am stiut ce inseamna aglomeratie...De altfel in germania pe sosele cand ma anunta pe navigatie ca urmeaza zona de ambuteiaj era de fapt redusa viteza de la 80kmh pt ca reparau drumul...la ei aglomeratie inseamna sa prinda de doua ori rosu la acelas semafor.
Conform studiului, poate mai aud pe unul ca se plange de traficul din Bucurest! :)) :p
A doua parte e ca in bucuresti daca exista o sosea care are 3 benzi la intersectie si dupa intersectie se continua numai cu una, toate acele 3 benzi sunt ocupate, ar trebui ca benzile de stanga/dreapta sa duca strict la stanga sau la dreapta (ca multe alte orase din romania - craiova, oradea, timisoara, etc).
Din punctul meu de vedere astea sunt la prima vedere motivul pt care nu avem ce cauta in topul ala.
@Andrei
acum vrei sa folosim tomtom in bucuresti, pt ce? sa-ti zica sa te incadrezi pe banda din dreapta si tu numai de-al dracu sa te pui pe aia din stanga ca-i mai liber?
Sa nu mai zic cand ploua toti ies cu toate harburile de nici pe trotuar nu mai poti respira.
Va ofticati toti ca puteam sa fim si noi odata in top la un domeniu auto...lol
2. Sistemul de navigatie TomTom foloseste harti TeleAtlas si Navteq care nu acopera si Romania. Acelasi lucru este valabil pentru toti producatorii de seisteme de navigatie care au la baza aceste resurse pentru harti (Navigon, Route 66, Wayfinder etc). iGO de exemplu foloseste o harta realizata in parteneriat cu autoritatile romane si au reusit astfel sa aiba un produs vandabil pentru piata romaneasca. Daca Bucurestiul ar fi fost digitizat de TeleAltlas sau Navteq il gaseam cu siguranta in varful topului.
Probabil ca in viitorul top va fi inclus si orasul de pe Dambovita, cu siguranta printre primii! :)
Va zic cu mana pe inima si fara ironie: Bucurestiul nu este pe harta Europei. De asta nu apare aici. Era aberant sa scrie: "Bucharest 85".
Be the best!
Eu zic ca din invidie ne-au scos. Ca sa fie ei tari la toate alea.
La polul opus, cele mai libere sosele mi se par in danemarca pana acum. Cate 2 benzi pe sens, limita de viteza la 50-60-70 prin oras dar toata lumea circula cu 90-100 fara grija radarului.
In schimb se sta roata la roata la ei pe piestele de bicicleta :P
1.Bruxelles
2.Varsovia
9.Paris
10.Luxembourg
si nu am sesizat vreo diferenta notabila fata de bucurestiul nostru! defapt nu am sesizat nici o diferenta nici intre cele 4 de mai sus!
Asa ca aglomeratia din Bucuresti noi o facem prin greseli si marlanie. prima o mai indrepti cat de cat si e peste tot, dar ultima...
Cu stima,
BadBoyRO