Pentru ca o mașină să fie eficientă, rezistența la înaintare trebuie să fie cât mai mică. Acestei rezistențe i se acordă o atenție deosebită din partea designerilor, care caută să dea naștere unor mașini cât mai aerodinamice.
Prin urmare, aerodinamica a devenit o știință extrem de căutată și aplicată pe tot mai multe mașini noi, în încercarea acestora de a se opune cât mai puțin rulării. Mai mult, ele devin și mai silențioase, întrucât frecarea cu aerul este mai mică.
Trendul mașinilor aerodinamice a început prin 1930 și a continuat treptat, explodând în zilele noastre. Cu toate acestea, recordul pentru cea mai aerodinamică mașină adresată familiei îi aparține unui model construit în urmă cu 81 de ani și botezat Tatra T77. Coeficientul aerodinamic al acestui automobil era de numai 0.212 Cd.
O valoare extrem de bună, sub care s-au mai clasat doar câteva prototipuri și mașini de serie care implică resurse mari de producție, cum ar fi Volkswagen XL1.
Cu toate acestea, pe piața actuală există sedanuri, mașini de familie, care pot oferi valori apropiate de recordul stabilit în 1935. aerodinamice cinci sedanuri de pe piață, Mercedes are doi reprezentanți și vârful podiumului, chiar dacă victoriosul CLA se vrea a fi de fapt un coupe cu patru uși.
Într-un top al celor mai
O verificare empirica e data de corelatia dintre coeficientul de aerodinamica si viteza maxima constructiva, la putere constanta. Sunt masini care la 150 CP prind 216 km la ora si altele care cu aceesi putere ajung la 223. Viteza care ar mai trebui si masurata, ca altfel ... e doar declarata de producator
pentru o arhitectura de tip hatch sta chiar bine, un coeficient mai bun ar fi fost posibil daca i-ar fi pus "coada"....adica sa il transformi intr-un sedan veritabil
nu stiu cum e la generatia actuala, dar cea prcedenta nu avea "burta" carenata lucru care m-a mirat intr-o oarecare masura pentru ca la Leaf partea inferioara e aproape in intregime capsulata iar la TDI Bluemotion (nu stiu daca pe toate versiunile de echipare sau piete) au mers pana acolo incat segmentele au o suprafata ca de minge de golf
are! dar partial, in calcul trebuie luate, ultima treapta din cutia de viteze si greutatea...
Citez ,, Va spun sincer, Cla nu se compara cu nici-o masina indiferent de marca !'' Am incheiat citatul. Nu ai dreptate. Vrei sa zici ca e mai tare ca o Panamera ? Asta ca sa fie din clasa lui...e o masina draguta si buna nimic mai mult. Nu e nimic special la ea.
Si tu cand o sa faci test cu un Porsche indiferent care o sa iti schimbi parerea. Pana atunci du-te si fa nani :)) Porsche e momentan nr. 1 de la nemti. Mercedes a fost candva.....