Până în 2030 este planificată construirea și completarea mai multor autostrăzi din România, conform Planului Investițional 2020-2030. La finalul lui 2021, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat un clasament cu tronsoanele de autostrăzi în lucru și cu punctajul acestora.
Pe primul loc se află Autostrada Sibiu-Pitești, cunoscută și ca Transcarpați. Loturile 2 și 3 ale autostrăzii au obținut punctajul maxim de 100 de puncte. Astfel, au fost acordate puncte pentru eficiența economică, reducerea emisiilor de carbon, conectivitatea strategică, utilizarea duală NATO-MapN și pentru maturitatea proiectului. Cele două loturi măsoară în total 69 de kilometri și vor completa autostrada până în termenul stabilit din 2030. Pentru aceste loturi a început deja procesul de licitație pentru executarea lucrărilor.
Locul al doilea este ocupat de Autostrada Zăpezii, unde tronsonul Ploiești-Comarnic a obținut 84 de puncte. Și porțiunea dintre Comarnic și Brașov a obținut 82.5 puncte.
În urma acesteua se află tronsonul Poarta Sălajului-Biharia de pe Autostrada Transilvania. Această porțiune de drum a acumulat 80 de puncte.În afara primelor trei locuri, clasamentul este completat de către următoarele autostrăzi și tronsoane: București-Giurgiu (Drum Expres), Autostrada Sibiu-Brașov, Drumul Crișurilor Arad-Oradea și Muntenia Expres. Ultimele trei locuri din top 10 sunt ocupate de către: Danubius Expres cu tronsoanele București-Alexandria și Alexandria-Craiova și Autostrada ce Centură București Nord.
Pentru următorii zece ani, statul român va trebui să aloce anual circa 2% din PIB-ul țării acestor proiecte. Aceasta reprezintă contribuția financiară aferentă proiectelor finanțate din bani europeni. De asemenea, se mai adaugă și obligativitatea de a finaliza aceste proiecte în cadrul Planului Investițional 2020-2030.
România are nevoie de 72.77 miliarde de euro pentru toate sectoarele de transport până în 2030.
via Economica
Piteşti - Sibiu şi Ploieşti - Braşov au ca prim beneficiar clar Bucureştiul
Bucureşti - Giurgiu sau Bucureşti - Alexandria - Craiova la fel
Autostrada Centura Sud Bucureşti la fel
Arad - Oradea e singura care nu deserveşte Bucureşti
Deci 90% pentru Bucureşti, România comunistă
Dar podul de la Giurgiu deja nu face fata traficului actual.
Drumul de la Calafat la Nadlac ar trebui facut cel putin expres.
Pentru că va dezvolta şi mai mult zonele deja dezvoltate şi va lasă de izbelişte exact zonele care trebuie să fie ajutate să se dezvolte
De aici şi dezechilibrul profund, în care Bucureştiul are de fapt TOATE AUTOSTRĂZILE să îl deservească pe ea, capitala
Nu am scăpat de comunism
Singurul ciot de autostradă care nu deserveşte Bucureştiul este Turda - Târgu Mureş (şi ăla incomplet)
În rest, toate dar toate autostrazile sunt făcute să deservească de fapt Bucureştiul
Trăiască PCR ceauşescu... Uraaa uraaaa...
Şi cenzura
Asa a zis si Ceausescu, ce conteaza traficul, facem canal. Si asa avem un canal mamut pe care circula cateva vaporase si care se va amortiza in vreo 500 de ani. La fel e si la autostrazi. Le construiesti acolo unde are rost, unde aduc valoare, altfel sunt bani aruncati pe apa sambetei.
Aşadar, decretez: avem nevoie de cât mai multe autostrăzi! Să împânzim ţara cu o veritabilă reţea. Nu mă interesează culoarea politică a guvernanţilor. De ce plătim impozit şi atâtea şi atâtea taxe? La treabă!!!
Citeste istorie: e yummy!