Topul autostrăzilor prioritare în România: Autostrada Sibiu-Pitești, Autostrada Zăpezii și Autostrada Transilvania

de Tiberiu Safta
Miercuri, 08.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat un clasament cu punctajele obținute de către autostrăzile în lucru din cadrul Planului Investițional 2020-2030. Cel mai mare punctaj l-a obținut Autostrada Sibiu-Pitești (Transcarpați), urmată de autostrăzile Zăpezii și Transilvania.

Până în 2030 este planificată construirea și completarea mai multor autostrăzi din România, conform Planului Investițional 2020-2030. La finalul lui 2021, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a publicat un clasament cu tronsoanele de autostrăzi în lucru și cu punctajul acestora.

Pe primul loc se află Autostrada Sibiu-Pitești, cunoscută și ca Transcarpați. Loturile 2 și 3 ale autostrăzii au obținut punctajul maxim de 100 de puncte. Astfel, au fost acordate puncte pentru eficiența economică, reducerea emisiilor de carbon, conectivitatea strategică, utilizarea duală NATO-MapN și pentru maturitatea proiectului. Cele două loturi măsoară în total 69 de kilometri și vor completa autostrada până în termenul stabilit din 2030. Pentru aceste loturi a început deja procesul de licitație pentru executarea lucrărilor.

Locul al doilea este ocupat de Autostrada Zăpezii, unde tronsonul Ploiești-Comarnic a obținut 84 de puncte. Și porțiunea dintre Comarnic și Brașov a obținut 82.5 puncte.

În urma acesteua se află tronsonul Poarta Sălajului-Biharia de pe Autostrada Transilvania. Această porțiune de drum a acumulat 80 de puncte.

În afara primelor trei locuri, clasamentul este completat de către următoarele autostrăzi și tronsoane: București-Giurgiu (Drum Expres), Autostrada Sibiu-Brașov, Drumul Crișurilor Arad-Oradea și Muntenia Expres. Ultimele trei locuri din top 10 sunt ocupate de către: Danubius Expres cu tronsoanele București-Alexandria și Alexandria-Craiova și Autostrada ce Centură București Nord.

Pentru următorii zece ani, statul român va trebui să aloce anual circa 2% din PIB-ul țării acestor proiecte. Aceasta reprezintă contribuția financiară aferentă proiectelor finanțate din bani europeni. De asemenea, se mai adaugă și obligativitatea de a finaliza aceste proiecte în cadrul Planului Investițional 2020-2030.

România are nevoie de 72.77 miliarde de euro pentru toate sectoarele de transport până în 2030. 

via Economica

Comentarii (8)

  • Si nimic in zona Moldovei?
    4 1
  • Edikkk
    Totul pentru Bucureşti

    Piteşti - Sibiu şi Ploieşti - Braşov au ca prim beneficiar clar Bucureştiul

    Bucureşti - Giurgiu sau Bucureşti - Alexandria - Craiova la fel

    Autostrada Centura Sud Bucureşti la fel

    Arad - Oradea e singura care nu deserveşte Bucureşti

    Deci 90% pentru Bucureşti, România comunistă
    14 17
  • edica. Cand Vasluiul va avea traficul din Bucuresti o sa va faca si voua autostrazi. Pana una alta, prioritatile la voi ar fi educatia ...? Ce zici?
    12 11
  • O autostrada de tranzitare a tarii ar fi buna, de la Giurgiu pana la Nadlac.
    Dar podul de la Giurgiu deja nu face fata traficului actual.
    Drumul de la Calafat la Nadlac ar trebui facut cel putin expres.
    5 0
  • Edikkk
    Criteriul de trafic este total idiot

    Pentru că va dezvolta şi mai mult zonele deja dezvoltate şi va lasă de izbelişte exact zonele care trebuie să fie ajutate să se dezvolte

    De aici şi dezechilibrul profund, în care Bucureştiul are de fapt TOATE AUTOSTRĂZILE să îl deservească pe ea, capitala

    Nu am scăpat de comunism

    Singurul ciot de autostradă care nu deserveşte Bucureştiul este Turda - Târgu Mureş (şi ăla incomplet)

    În rest, toate dar toate autostrazile sunt făcute să deservească de fapt Bucureştiul

    Trăiască PCR ceauşescu... Uraaa uraaaa...

    Şi cenzura
    10 4
  • nu ai scapat tu de comunism. E in capul tau, ca gandire nu pot sa zic.
    Asa a zis si Ceausescu, ce conteaza traficul, facem canal. Si asa avem un canal mamut pe care circula cateva vaporase si care se va amortiza in vreo 500 de ani. La fel e si la autostrazi. Le construiesti acolo unde are rost, unde aduc valoare, altfel sunt bani aruncati pe apa sambetei.
    5 7
  • inexorabil
    @^^^, în măruntaiele scârbiciului păgân de dezinformare (şi de spionare a compatrioţilor) zace nu doar prostie, ci şi ticăloşie cât cuprinde. Deja se observă pe aici cât sunt de cameleonici…De pildă, stâpânii lor neomarxişti urlau înainte că vor autostrăzi şi spitale, nu catedrale. Ce făceau atunci portavocele lor cu epoleţi? Zguduiau conştiinţa publică cu acest “deziderat naţional”. Mai nou, mahării din spatele cortinei au întors-o ca la Ploieşti, stigmatizând autostrăzile ca “inutile”, fiindcă – vezi Doamne – ar facilita circulaţia maşinilor “poluante” (ele nu sunt cu adevărat poluante nici măcar în mediul urban, darămite în afară!). Ei bine, sclavii cu uniforme militare (atât din instituţiile de forţă, cât şi din MSM) s-au conformat imediat. Haideţi să nu intrăm în jocul pervers al acestor creaturi fără coloană vertebrală, incapabile de gândire/opinie proprie…

    Aşadar, decretez: avem nevoie de cât mai multe autostrăzi! Să împânzim ţara cu o veritabilă reţea. Nu mă interesează culoarea politică a guvernanţilor. De ce plătim impozit şi atâtea şi atâtea taxe? La treabă!!!
    1 1
  • Gresit
    Comunism ar inseamna sa aiba toata lumea la fel de multa autostrada. Dar este exact invers. Ceea ce e normal. Comunism ar fi anormal.
    Citeste istorie: e yummy!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru