Top Gear are parte de un nou scandal: "Testul lui Nissan Leaf este mincinos"

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 08.08.2011
Cei de la Top Gear sunt aruncaţi într-un nou scandal mediatic. Moderatorii sunt acuzaţi de dezinformare în cadrul testului cu electricul Nissan Leaf.

Seria scandalurilor în care sunt târâţi cei de la Top Gear pare să nu se mai termine. După ce şi-a atras antipatia persoanelor cu dizabilităţi, show-ul britanic stârneşte reacţii negative şi din partea celor de la Nissan. Într-un episod recent, Jeremy Clarkson şi James May pun în scenă un comparativ între două modele electrice vândute în Europa: Citroen C-Zero şi Nissan Leaf.

Cei doi moderatori încearcă să ajungă în oraşul englez Lincoln pentru demonstra tuturor că autonomia modelelor electrice nu este suficientă pentru călătorii pe distanţe lungi. Inevitabilul se produce şi Leaf rămâne fără baterie. Cei doi colegi sunt nevoiţi să se oprească vreme de 10 ore, în holul unei universităţi, pentru a încărca maşinile.

Nissan a răspuns într-un mod diplomatic concluziilor trase de Jeremy Clarkson prin instalarea a două puncte de încărcare gratuite în micul orăşel Lincoln. Potrivit japonezilor, măsura ar urma să-i ajute pe cei care vizitează localitatea la volanul propriilor modele electrice.

Baterie încărcată în proporţie de 40%

Un material apărut însă în The Guardian atacă direct înclinarea show-ului britanic către senzaţional, cu preţul sacrificării unei informări corecte. Jurnaliştii britanici susţin că Leaf-ul utilizat de Clarkson nu a fost încărcat 100% atunci când moderatorul a pornit la drum.

Acuzaţiile The Guardian se bazează pe informaţiile oferite de un sistem de monitorizare instalat de Nissan pe exemplarul testat de Top Gear.

Potrivit acestuia, în bateriile lui Leaf se mai afla doar 40% din cantitatea totală de energie. Tocmai acest aspect a făcut ca autonomia modelului testat să nu sară de 100 de kilometri.

Aşadar, imaginea Top Gear riscă să fie compromisă de un alt incident ce demonstrează că în spatele umorului, sarcasmului şi ironiei afişate de moderatori se ascunde o dezinformare gravă.

Comentarii (17)

  • emisiunea este totusi de "divertisment" pe teme auto . . . si nu ar fi la prima abatere in exprimarea opiniei cum ca "electric nu este bune dom'le" iar de data asta a cazut victima Frunza (nu ca Citroenul ar fi mers mai mult, dar probabil au dat cu banul ca sa decida care masina "face pana prostului")
    16 7
  • Dezinformarea lu' peste
    E a doua oara cand postati despre subiectul asta si tot nu ati reusit sa nimeriti a doua masina, prima data era un mitsubishi acu e citroen, de fapt e vorba de un Peugeot iOn, o fi aceeasi Marie da difera palaria. Si sa fiu on-topic, baietii de la TG au pus in lumina ce trebuie cu aceste masini "eco" si au facut-o in stilul lor caracteristic, cum au facut-o si cu romania de au sarit toti ca arsi ca vezi doamne nu e asa.
    15 12
  • @unckle
    probabil au dat cu banul ...citroen/peugeot mai mult.punct
    15 0
  • Cine a urmarit emisiunea stie ca in nici un moment nu au pretins ca masinile erau incarcate 100% inainte de plecare la drum. Acum nu zic ca Top Gear nu urmaresc senzationalul, dar cei de la the Guardian mi se pare ca sunt si mai idioti.
    15 7
  • @unkle, @io-s
    La ce comentarii sa te astepti de la niste "blode".

    1. Emisiunea este AUTO cu ceva divertisment, nu invers si asta nu are legatura cu minciuna, sau mai bine zis inselatoria celor de la TG.

    2. Au pus in lumina ce? SI eu as putea sa spun ca ai 2 neuroni, dar cred ca ar trebui bagati in seama si celalalti, cam asa a facut TG cu Leaf. Iar analogia cu emisiunea din Romania este absolut proasta, noua nu ne-au scazut numarul de turisti sau oricum este neconcludent, in cazul lui Leaf insa un 5% din vanzari inseamna enorm.

    3. Leaf si electricele in general nu sunt pentru romani, sunt pentru o cetateni ai tarilor dezvoltate, cetateni acre-si pot permite cu usurinta 2 masini, una a sotului alta a sotiei, una electrica de oras si una de excursii, etc.
    13 10
  • au vrut sa sublinieze altceva baietii! indiferent de autonomie si de cat de incarcata era bateria este inadmisibil sa stai juma de zi blocat intr-un oras
    11 6
  • khamsin
    electrolux
    daca nu porneau radioul si nu deschideau geamurile electrice probabil ca reuseau sa mearga mai mult cu aspiratoarele acestea pe roti. iar cei de la nissan si restul producatorilor mai bine s-ar ocupa sa faca masini nu sa ne bage pe gat porcariile acestea de electrocasnice a caror baterie tine mai putin decat cea de la telefonul mobil.
    9 7
  • In mod cert au au niste slabiciuni pentru unele marci iar pentru altele nu au decat dispret si reprosuri indiferent de cat de buna este masina.Exemple sunt foarte multe !
    5 5
  • baterii
    ca fapt divers ... aceste masini nu au cumva acel gen de baterii care "pot fi incarcate pana la 80% in doar nu-stiu-cate ore" ? Din cate am observat asa au cam toate. Si in general pentru restul de 20% mai tine inca pe atata incarcatul. Prin urmare, daca te "grabesti" nu e nevoie sa stai sa se incarce 100% bateria.
    nu spun ca e diferenta prea mare... o pauza de cateva ore tot e mare, dar totusi nu e o zi intreaga.
    3 5
  • corectie
    in cazul in care acea incarcare de 80% in "doar" cateva ore necesita un punct special de alimentare, care lipsea din acel oras, imi cer scuze pentru gresala :)
    2 5
  • @Dudu : pentru a putea incarca bateria cu "viteza" aia iti trebuie un adaptor special pe care producatorul il vinde cu cateva mii de euro ... si nu gasesti d'alea pe strada .. pe strada ai doar prize ... iar cartofii aia (ca masini nu-s) nu au loc in portbagaj pentru acea instalatie.

    @GTRazvan ... chill man, wtf :) ... cand s-au luat de americanii aia cu electrica lor a sarit toata lumea in sus.. si? S-a intamplat ceva? Ce te face sa crezi ca acum se va intampla ceva? Iar comentarii de genul "electricile sunt pentru cine isi permite cu usurinta doua masini" sunt la fel de "blonde" ca alea de care te iei tu ;)
    9 1
  • andrei
    uau
    si iara incepe cearta pro vs contra masini electrice. daca am destui bani pt 2 masini cum zicea gtrazvan nici nu ma gandesc sa-mi iau electrica, inseamna ca am bani sa bag benzina/motorina si ma duc unde vreau si pe ce distanta vreau ca stiu ca am de unde sa alimentez din 5 in 5 min daca e nevoie. mai tre sa treaca multa vremea si sa mai chitibusareasca la ele ca sa devina acceptabile.
    5 3
  • Va veni vremea si pentru electrice...
    Nu vă faceţi iluzii.

    Totul ţine de situaţia socio-economică (ce termen de lemn) şi de trend.

    Când va ajunge un litru de benzină peste 5 euro, se va rupe filmul pe la noi, iar în vest se va voala.

    Vă amintiţi ce maşini se făceau în Europa chiar după sfârşitul WWII?

    Până şi BMW a început cu Isetta, care poate fi orice, numai maşină nu.
    unckle ţi-ai fi luat Isetta sau o considerai .. un cartof (cu care chiar seamănă)?

    Să mai zic Citroen 2CV care nici măcar nu avea starter electric, trebuia să dai la manivelă să o porneşti şi de care americanii, şi nu numai, şi-au bătut joc (9 Cp!!!!?).

    Iar la 12 ani după război, Fiat lansează Fiat 500, care avea fenomenala putere de 13 cp.

    Astea nu sunt "cartofi"?

    Nu existau maşini "adevărate" la data aia?

    Nu existau mărci renumite?

    Nu existau motoare puternice? Existau.

    Dar uite că acei "cartofi" s-au vândut ş s-au vândut bine.

    Totul ţine de necesitate.

    În momentul când necesitatea va exista, vânzarea de electrice va exploda.

    Iar necesitatea aia va veni poate mai curând decât anticipăm.
    10 1
  • andrei
    de acord
    de acord cu tine ignis dar inainte sa aibe cereri la asa masini trebuie sa le mai imbunatateasca mult, nu sa-mi dea autonomie de 150 km dupa care sa trebuiasca sa stau 14 ore sau mai stiu eu cat la incarcat. daca plek in concediu pot sa-i dau foc. ca masini de oras sa te sui mergi pana la magazin pentru o paine sau in vizita la vecina de la cativa km de tine da, dar in rest no way deocamdata
    3 1
  • bolovan
    eu nu
    @andrei chiar de asta...masinile astea nu-s pentruplecat in concediu.
    De exemplu, pentru mine, o masina de genul asta ii ideala (din nefericire mult prea scumpa...si nu merita investitia).
    Daca faci naveta zilnic pana in 150 km (adica ai de parcurs vo 75 km pana la servici)...ii [perfecta. Cand ajungi acasa o pui la incarcat...pana pleci la lucru...ea ii incarcata. Si sa-mi arati tu cineva care face mai mult de 150 km zilnic naveta... Mai mult, nu sunt multi taximetristi ce depasesc 100 km/zi. Marea majoritate parcurge un maxim de 50 km (de acasa la servici si retur+cumparaturi). Deci autonomia ii mai mult decat suficienta.
    4 1
  • andrei
    unchiumiu face 160 dus intors naveta casa servici casa. asta e in germania unde se fac distante mai mari si autostrada si alte conditii. la noi in romania cei care au bani nici nu se gandesc sa dea pe asa ceva si noi care nu avem si vrem economie nu avem bani sa luam asa o masina
    5 3
  • problema relatata de ei este intotalitate adevarata , cand te afli fara baterie in orice tara esti dat dracu mai bine ai fi avut bicicleta , nu exista infrastructura pentru asa ceva si manufacturarea bateriilor este insasi mult prea poluanta . deci masini facute doar ca sa fie facute
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru