Top Gear are parte de un nou scandal: "Testul lui Nissan Leaf este mincinos"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Seria scandalurilor în care sunt târâţi cei de la Top Gear pare să nu se mai termine. După ce şi-a atras antipatia persoanelor cu dizabilităţi, show-ul britanic stârneşte reacţii negative şi din partea celor de la Nissan. Într-un episod recent, Jeremy Clarkson şi James May pun în scenă un comparativ între două modele electrice vândute în Europa: Citroen C-Zero şi Nissan Leaf.
Cei doi moderatori încearcă să ajungă în oraşul englez Lincoln pentru demonstra tuturor că autonomia modelelor electrice nu este suficientă pentru călătorii pe distanţe lungi. Inevitabilul se produce şi Leaf rămâne fără baterie. Cei doi colegi sunt nevoiţi să se oprească vreme de 10 ore, în holul unei universităţi, pentru a încărca maşinile.
Nissan a răspuns într-un mod diplomatic concluziilor trase de Jeremy Clarkson prin instalarea a două puncte de încărcare gratuite în micul orăşel Lincoln. Potrivit japonezilor, măsura ar urma să-i ajute pe cei care vizitează localitatea la volanul propriilor modele electrice.
Baterie încărcată în proporţie de 40%
Un material apărut însă în The Guardian atacă direct înclinarea show-ului britanic către senzaţional, cu preţul sacrificării unei informări corecte. Jurnaliştii britanici susţin că Leaf-ul utilizat de Clarkson nu a fost încărcat 100% atunci când moderatorul a pornit la drum.
Acuzaţiile The Guardian se bazează pe informaţiile oferite de un sistem de monitorizare instalat de Nissan pe exemplarul testat de Top Gear.
Potrivit acestuia, în bateriile lui Leaf se mai afla doar 40% din cantitatea totală de energie. Tocmai acest aspect a făcut ca autonomia modelului testat să nu sară de 100 de kilometri.Aşadar, imaginea Top Gear riscă să fie compromisă de un alt incident ce demonstrează că în spatele umorului, sarcasmului şi ironiei afişate de moderatori se ascunde o dezinformare gravă.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
1. Emisiunea este AUTO cu ceva divertisment, nu invers si asta nu are legatura cu minciuna, sau mai bine zis inselatoria celor de la TG.
2. Au pus in lumina ce? SI eu as putea sa spun ca ai 2 neuroni, dar cred ca ar trebui bagati in seama si celalalti, cam asa a facut TG cu Leaf. Iar analogia cu emisiunea din Romania este absolut proasta, noua nu ne-au scazut numarul de turisti sau oricum este neconcludent, in cazul lui Leaf insa un 5% din vanzari inseamna enorm.
3. Leaf si electricele in general nu sunt pentru romani, sunt pentru o cetateni ai tarilor dezvoltate, cetateni acre-si pot permite cu usurinta 2 masini, una a sotului alta a sotiei, una electrica de oras si una de excursii, etc.
nu spun ca e diferenta prea mare... o pauza de cateva ore tot e mare, dar totusi nu e o zi intreaga.
@GTRazvan ... chill man, wtf :) ... cand s-au luat de americanii aia cu electrica lor a sarit toata lumea in sus.. si? S-a intamplat ceva? Ce te face sa crezi ca acum se va intampla ceva? Iar comentarii de genul "electricile sunt pentru cine isi permite cu usurinta doua masini" sunt la fel de "blonde" ca alea de care te iei tu ;)
Totul ţine de situaţia socio-economică (ce termen de lemn) şi de trend.
Când va ajunge un litru de benzină peste 5 euro, se va rupe filmul pe la noi, iar în vest se va voala.
Vă amintiţi ce maşini se făceau în Europa chiar după sfârşitul WWII?
Până şi BMW a început cu Isetta, care poate fi orice, numai maşină nu.
unckle ţi-ai fi luat Isetta sau o considerai .. un cartof (cu care chiar seamănă)?
Să mai zic Citroen 2CV care nici măcar nu avea starter electric, trebuia să dai la manivelă să o porneşti şi de care americanii, şi nu numai, şi-au bătut joc (9 Cp!!!!?).
Iar la 12 ani după război, Fiat lansează Fiat 500, care avea fenomenala putere de 13 cp.
Astea nu sunt "cartofi"?
Nu existau maşini "adevărate" la data aia?
Nu existau mărci renumite?
Nu existau motoare puternice? Existau.
Dar uite că acei "cartofi" s-au vândut ş s-au vândut bine.
Totul ţine de necesitate.
În momentul când necesitatea va exista, vânzarea de electrice va exploda.
Iar necesitatea aia va veni poate mai curând decât anticipăm.
De exemplu, pentru mine, o masina de genul asta ii ideala (din nefericire mult prea scumpa...si nu merita investitia).
Daca faci naveta zilnic pana in 150 km (adica ai de parcurs vo 75 km pana la servici)...ii [perfecta. Cand ajungi acasa o pui la incarcat...pana pleci la lucru...ea ii incarcata. Si sa-mi arati tu cineva care face mai mult de 150 km zilnic naveta... Mai mult, nu sunt multi taximetristi ce depasesc 100 km/zi. Marea majoritate parcurge un maxim de 50 km (de acasa la servici si retur+cumparaturi). Deci autonomia ii mai mult decat suficienta.