Scandalul Dieselgate a avut efecte mai degrabă minore în privința vânzărilor înregistrate de Volkswagen în Europa pe parcursul anului trecut.
Chiar dacă a înregistrat o scădere de 7.8%, Volkswagen Golf a fost și în 2016 cea mai bine vândută mașină de pe Bătrânul Continent, cu un total de aproape 493.000 de unități.
Modelul german are în continuare un avans considerabil în fața concurenței, iar lupta pentru locul doi a fost una strânsă între 3 modele. Cu vânzări de peste 315.000 de unități, Renault Clio a urcat pe locul doi după ce a învins un alt reprezentat Volkswagen, și anume Polo, care s-a oprit la pragul de 308.000 de unități.
Un alt model care a depășit borna de 300.000 de unități a fost Ford Fiesta, care ocupă astfel locul 4 în clasament. Opel și-a adjudecat următoarele două poziții prin Corsa și Astra, în timp ce Peugeot 208 a terminat pe poziția a șaptea. Skoda Octavia, cea mai vândută mașină de import în România, ocupă locul 9 în topul european, în fața lui Renault Captur.
Nissan Qashqai, cel mai vândut SUV
Cu vânzări de 234.000 de unități, Nissan Qasqai și-a păstrat și anul trecut statutul de cel mai bine vândut SUV și ocupă locul 8 la general. Vânzările acestui model au crescut cu numai 0.9%, însă acest lucru nu reflectă nici pe departe situația înregistrată pe plan european.
Vânzările de SUV-uri au crescut cu 21.4%, de la 3.2 la 3.9 milioane de unități, în timp ce segmentele tradiționale au crescut în medie cu numai 2.2%.
Aceste rezultate fac ca SUV-urile să dețină 25.6% din numărul total de vânzări și să rămână astfel principalul segment din Europa, în fața segmentului subcompact (21.2%) și compact (20.2%).Dacia Sandero și Duster, în topul european
Dacia este reprezentată în topul celor mai bine vândute modele din Europa prin Sandero și Duster. Dacia Sandero ocupă locul 22 cu peste 170.000 de unități comercializate în 2016, în creștere cu 13.9% comparativ cu 2015. De altfel, Sandero este modelul subcompact care a înregistrat cea mai mare creștere de vânzări în ultimul an.
Și Dacia Duster a avut parte de o evoluție poziție, cu vânzări de peste 141.000 de unități, care propulsează modelul de la Mioveni pe locul 30 în clasamentul general, cu o creștere de 11.6%. Dacia Logan, cea mai vândută mașină din România, nu apare în topul primelor 50 de modele comercializate în Europa.
Top 50 mașini vândute în Europa în 2016
Loc | Model | Vânzări 2016 | Evoluție |
1 | Volkswagen Golf | 492.952 | -7.8% |
2 | Renault Clio | 315.115 | 3.0% |
3 | Volkswagen Polo | 308.561 | 1.9% |
4 | Ford Fiesta | 300.528 | -4.4% |
5 | Opel Corsa | 264.844 | -1.9% |
6 | Opel Astra | 253.483 | 29.6% |
7 | Peugeot 208 | 249.047 | 8% |
8 | Nissan Qashqai | 234.340 | 0.9% |
9 | Skoda Octavia | 230.255 | 5.6% |
10 | Renault Captur | 217.105 | 11.1% |
11 | Ford Focus | 214.435 | -8.5% |
12 | Volkswagen Passat | 208.575 | -8.4% |
13 | Peugeot 308 | 195.653 | -9.1% |
14 | Toyota Yaris | 193.969 | 5.2% |
15 | Fiat Panda | 191.617 | 10.5% |
16 | Audi A3 | 190.660 | -4.5% |
17 | Fiat 500 | 183.730 | 1.8% |
18 | Volkswagen Tiguan | 180.198 | 21.3% |
19 | Skoda Fabia | 177.301 | 9.8% |
20 | Mercedes Clasa C | 176.551 | 1.8% |
21 | Peugeot 2008 | 176.349 | 13.5% |
22 | Dacia Sandero | 170.300 | 13.9% |
23 | Opel Mokka | 164.682 | 0.5% |
24 | Audi A4 | 163.491 | 31.1% |
25 | Hyundai Tucson | 154.009 | 304.8% |
26 | Renault Megane | 149.051 | 20.3% |
27 | Seat Leon | 144.740 | 1.8% |
28 | BMW Seria 3 | 143.945 | 0.3% |
29 | Mercedes Clasa A | 142.722 | 18.5% |
30 | Dacia Duster | 141.299 | 11.6% |
31 | Kia Sportage | 139.097 | 31.4% |
32 | Mini | 135.875 | -0.3% |
33 | Citren C3 | 134.560 | 8.3% |
34 | BMW Seria 1 | 132.588 | 1% |
35 | Toyota Auris | 129.795 | -0.9% |
36 | Renault Kadjar | 128.737 | 161.1% |
37 | Seat Ibiza | 121.423 | 2.5% |
38 | Ford Kuga | 119.729 | 16.5% |
39 | Volkswagen Touran | 111.881 | 51.3% |
40 | Citroen C4 Picasso / Grand | 106.326 | -4.8% |
41 | Fiat 500X | 106.226 | 41.9% |
42 | BMW Seria 2 / Tourer | 102.188 | 18.5% |
43 | Hyundai i20 | 99.785 | 9.3% |
44 | Mercedes Clasa E | 99.517 | 17.2% |
45 | Volkswagen Up | 98.222 | -7.5% |
46 | Nissan Juke | 98.210 | -4.5% |
47 | BMW X1 | 97.044 | 130.3% |
48 | Audi A1 | 96.710 | 5.3% |
49 | Audi A6 | 93.805 | -2% |
50 | Audi Q3 | 92.671 | 12.4% |
Via JATO Dynamics
''Nu e ca si cum au probleme atat de multe golfuri incat lumea e absolut sado-maso si cumpara doar ca sa se chinuiasca cu ele''
Pai vorba aluia de sus, e ca si cum ai zice '' nu e ca si cum RO sa aiba probleme politice si de coruptie incat populatia (lumea ) e absolut sado-maso si ii voteaza doar ''ca sa'' se chinuiasca cu cei alesi pe tot mandatul'' ...bullshit ...... cu asa creiere spalate....greu la Romanika.
Prietene, pe mana mea au trecut numai masini comerciale atat de la VW cat si de la Toyota. Problemele de fiabilitate sunt nenumarate si pur intamplatoare, doar mergi cu masina pe sosea si brusc incepi sa auzi cate un zgomot ciudat fie de la trenul de rulare ( puntea spate care-i cu bara de torsiune fixa ) , fie de la cutie cand schimbi la -15 grade afara, fie de la directie cand aceasta troncane la diferente de soc termic , fie de la motor.
Tiguan nu are nici macar suspensie semi-independenta , ci doar o bara de torsiune fixa, o fiabilitate de coco si un consum care conduce la niste emisii de NOX exagerate in viata reala ( moderate pe stand ). E ceva firesc ca lumea sa cumpere Tucson care-i superior Tiguanului din multe circumstante.
Toyota Yaris crestere de 5,2 % in Europa
Ce ciudat, asa-i Dan Grecu ?
In incheiere, nu pot sa nu amintesc si de produsele premium, unde Lexus este cu doua modele in top, dar in topul largit, IS pe 89 si RX pe 97, cu cresteri importante fata de 2015, cresteri de 3 cifre, IS cu 270%, ajungand la 179 unitati , iar RX cu 327%, la 253 unitati.
Restul sunt...Opinii, păreri, optiuni sau simple scrieri...Deci fără relevanță
La clasa medie situația este mult mai gravă, unde este Talisman? În top nu apare nici Insigna, dar are scuza ca de abia au prezentat modelul nou, nici Mondeo ce are o vechime, Peugeot 508 este antic, dar Talisman este un model nou ce se află la vânzare de peste un an. Renault rămâne puternic pe clasa mică, cu derivatele sale, dar în rest pierde teren.
1. vanzarile renault (pe marci, piete si modele) le gasiti pe site-ul oficial
2. lipsa Talisman din oferta pentru piata britanica, la fel, de pe site-ul renault.co.uk
@Dan Grecu. Tu mai zii ceva de S class ala care se ''vinde'' in Japonia. Sau ai uitat de aceasta limuzina ? Iti amintesc eu : Este masina aia care concureaza cu Lexus LS si care n-are nici macar scaune din piele in varianta de baza , asta ca sa nu mai zic de farurile doar cu halogen fara lupe . E ''genial'' de tehnologizata si de luxoasa.:)))
Asta pentru că ai dat cifrele de vânzări, dacă pe continent au vândut 35.000, în UK cât puteau, 15.000 ? Foarte departe de top 50, oricum. Îmi este puțin dor de unii fani Renault, ce vremuri erau, când nu puteai să spui nimic de această marcă, nici cea mai mică observație:).
Magarescule, te referi la reprezentanta AMG din Tokyo?
daca mi-as fi expus o parere personala i-as fi inteles pe loseri dar asa...sunt doar cifre seci scoase dintr-un fisier .xls si o situatie reala absolut de netagaduit.
n-am batut campii nu am comentat; a fost doar o "opinie pur constructiva si informativa" cum ar zice sanatosul satului mai sus prezent :))
in fine, de la Talisman ma asteptam si eu la mai mult, dar e posibil sa asistam la o indepartare completa a preferintelor clientilor pentru acest segment D, premiantul acestuia vanzandu-se inca din inertie chiar daca si el e cu un "-" demn de zona de alarma...-8,4%? Cresterea de aprox 1,7% a segm D s-ar putea pune mai mult pe seama noilor veniti Superb, ori Avensis care au intregistrat procente cu 2 cifre.
On topic: la o primă evaluare a clasamentului din articol, mă declar mulțumit de prestația lui Opel (mânca-l-ar puricii, că General Motors nu mai există de facto, ci totul se reduce la hegemonia din Grup a Blitz-ului). Ȋmi doresc cu ardoare Astra J OPC (nu văd un hot hatch mai frumos ca el), dar, din păcate, generația actuală (K) nu doar că mizează pe cumințenie corectă politic, dar parcă s-a și sluțit un pic, ȋn sensul că nu ȋnțeleg de ce era nevoie de “ascuțime” ca detalii estetice – aș fi preferat să fie menținute rotunjimea și fluiditatea Astrei J. Cât despre WRC, mă aștept ca, din moment ce a plecat VW…Stop! Cred că delirez din cauza oboselii, la ora asta târzie din noapte.