Salonul Auto de la Paris 2012 îşi deschide porţile în această săptămână, iar toţi constructorii auto aşteaptă acest prilej pentru a îşi prezenta cele mai importante noutăţi şi concepte auto. Acest an nu a fost unul prea bun pentru industria auto din Europa şi din lume, dar asta nu înseamnă că lista de noutăţi va fi săracă.
Salonul Auto de la Paris este un eveniment extrem de important pentru constructorii auto. Este cea mai bună oportunitate să prezinte întâi în faţa presei şi apoi a publicului cele mai importante noutăţi din gamă. Ca de obicei, Salonul de la Paris este găzduit de Complexul Paris Expo din sudul capitalei franceze. Suprafaţa expoziţională este 96.000 metri pătraţi în nouă pavilioane. Vor fi prezentatea proximativ o sută de premiere şi sunt aşteptaţi peste 13.000 ziarişti din 103 ţări. Salonul va putea fi vizitat timp de 18 zile, iar pentru publicul larg un bilet de acces va costa 13 euro, iar pentru copii între 10 şi 18 ani costul unui bilet este de 7 euro. Salonul se deschide pentru publc pe 29 septembrie, iar în prealabil presa va putea vizita salonul în zilele dedicate de 27 şi 28 septembrie.
Din mulţimea de modele noi ce se anunţă pentru Salonul Auto de la Paris, am ales zece dintre cele mai importante şi cinci concepte ce vor putea fi admirate pe standurile de la Paris. Cele zece premiere importante vor fi prezentate mâine, astăzi ne ocupăm de conceptele ce vor fi prezente la Paris.
1. BMW Active Tourer Concept
Este poate cel mai importat concept pe care BMW l-a prezentat în ultima vreme. Acest concept pregăteşte terenul pentru un monovolum de clasă compactă, un viitor rival pentru Mercedes-Benz B-Klasse. Dar marea noutate este că acest viitor model BMW va avea tracţiune faţă, o premieră în istoria mărcii bavareze, atât de fidelă tracţiunii spate sau integrale. Cu acest concept, BMW vizează clienţii cu familie într-un segment care va creşte cu cinci procente în viitor, spune BMW. Segmentul monovolumelor compacte este popular în vestul Europei, în timp ce în est sunt mai puţin bine văzute. Chiar şi aşa, rămâne de văzut cum va primi publicul fidel mărcii trecerea la tracţiunea faţă. Cel mai probabil, BMW se bazează pe atragerea de noi clienţi de la alte mărci şi pe studiile care spun că pentru foarte mulţi clienţi contează mai puţin către ce punte este transmisă puterea motorului.
Pe lână transmisia către puntea faţă, Active Tourer Concept mai aduce şi motorul amplasat transversal în faţă şi tehnologia plug-in hybrid. Motorizarea este o unitate TwinPower Turbo de 1.5 litri, cu trei cilindri în linie. Aceasta este asistată de un motor electric şi de un set de baterii care formează un sistem de propulsie hibrid ce poate fi alimentat de la priză. Încărcarea bateriei litiu-ion poate fi realizată de la o priză standard de 220V. Acest viitor model se va integra în gama de modele BMW undeva între seria 1 şi seria 3. Suntem curioşi deja ce denumire va folosi BMW pentru varianta de serie.2. Lexus LF-CC
3. Nissan TeRRa
Nissan aduce la Paris conceptul unui SUV cu un look foarte futurist. Denumit Nissan TeRRa, acest concept anunţă un posibil model viitor cu sistem de propulsie bazat pe pile de hidrogen. Însă dimensiunile exterioare indică şi faptul că TeRRa va împrumuta ceva din limbajul de design afişat către a doua generaţie a modelului Qashqai.
Însă, mai important, TeRRa poate deveni în viitor primul model de serie Nissan propulsat cu ajutorul pilelor de hidrogen, un sistem cu zero emisii poluante, singurul produs secundar fiind apa. Nissan spune că acest tip de propulsie este fezabil în viitorul apropiat, costul celulelor de hidrogen scăzând cu aproximativ 80% din 2005 şi până astăzi.4. Peugeot 2008
Peugeot nu se lasă mai prejos şi a pregătit pentru salonul de casă un stand plin de concepte şi noutăţi. Primul dintre ele este conceptul numit 2008. Francezii vor să intre pe teritoriul crossoverelor compacte, inspiraţi de succesul lui Nissan Juke. Dacă va ajunge în producţia de serie, Peugeot 2008 va avea de înfruntat modele ca Chevrolet Trax, Mini Countryman sau viitorul Fiat 500X. Peugeot a ales o soluţie interesantă pentru motorizarea lui 2008. Sub capota conceptului găsim un motor cu trei cilindri de 1.2 litri ce va dezvolta 110 CP. Nu există deocamdată mai multe date tehnice, dar acest propulsor va fi regăsit în viitor pe majoritatea modelelor mici ale grupului PSA.
5. Peugeot RCZ-R
Coupe-ul francezilor de la Peugeot are parte de un tratament special la Salonul Auto de la Paris. În primul rând, Peugeot va prezenta facelift-ul adus modelului RCZ, iar lângă acest facelift prezintă cu titlul de concept, varianta RCZ-R. Este, de fapt, o viitoare versiune puternică a modelului RCZ. Peugeot a exploatat foarte puţin segmentul automobilelor performante dedicat celor care îşi doresc un model puternic. A decis să opereze un transplant de putere pentru RCZ, acest concept fiind propulsat de motorul THP de 1.6 litri, dar care dezvoltă acum 260 CP. Peugeot RCZ-R va beneficia şi de o suspensie modificată, frâne mai performante şi diferenţial Torsen cu alunecare limitată. La exterior, Peugeot RCZ-R împrumută liniile de la faceliftul modelului RCZ şi culoarea unui alt concept Peugeot prezent la Paris: Onyx.
Unul dintre cele mai spectaculoase concepte e Peugeot Onyx pe care nici nu l-ati mentionat.