Volkswagen Golf și-a păstrat și în 2018 titlul de cea mai bine vândută mașină din Uniunea Europeană, potrivit unui raport realizat de Jato Dynamics.
Sursa citată menționează că modelul compact dezvoltat de Volkswagen a fost comercializat în 445.754 de unități, în scădere cu 8% comparativ cu 2017. Și în acest an, a doua poziție în clasament a fost ocupată de Renault Clio. Modelul din segmentul mic a fost comercializat în 336.268 de unități, în creștere cu 2% față de 2017.
Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Volkswagen Polo. 299.920 de unități Polo au fost vândute în 2018 la nivelul Uniunii Europene, în creștere cu 10% comparativ cu 2017.
Nissan Qashqai rămâne și în 2018 cel mai bine vândut SUV din Europa cu 233.026 de unități (-6%) comercializate pe parcursul anului trecut. În aceste condiții, SUV-ul constructorului nipon își păstrează poziția a cincea în clasamentul general.
Anul trecut, Dacia Sandero și-a îmbunătățit rezultatul obținut în 2017.
În 2018, modelul constructorului de la Mioveni a fost comercializat în 216.306 unități, în creștere cu 8% față de 2017. Astfel, Dacia Sandero a urcat de pe poziția a 15-a până pe poziția a 11-a a clasamentului general. Mai mult decât atât, Sandero s-a aflat la doar 730 de unități distanță de locul al zecelea, ocupat anul trecut de Opel Corsa (217.036 de unități).Dacia Duster a avut un an excelent și a ajuns pe locul al 17-lea în clasamentul general la nivelul Uniunii Europene. SUV-ul producătorului de la Mioveni a fost comercializat în 182.100 de unități, în creștere cu 22% față de 2017. În același timp, Dacia Duster încheie anul pe poziția secundă în topul celor mai bine vândute SUV-uri de segment B din Europa, primul loc fiind ocupat de Renault Captur.
Loc | Model | Vanzari | Crestere |
1 | Volkswagen Golf | 445.754 | -8% |
2 | Renault Clio | 336.268 | 2% |
3 | Volkswagen Polo | 299.920 | 10% |
4 | Ford Fiesta | 270.738 | 6% |
5 | Nissan Qashqai | 233.026 | -6% |
6 | Peugeot 208 | 230.049 | -6% |
7 | Volkswagen Tiguan | 224.788 | -5% |
8 | Skoda Octavia | 223.352 | -3% |
9 | Toyota Yaris | 217.642 | 9% |
10 | Opel Corsa | 217.036 | -7% |
11 | Dacia Sandero | 216.306 | 8% |
12 | Renault Captur | 214.720 | 0% |
13 | Citroen C3 | 210.082 | 1% |
14 | Peugeot 3008 | 204.197 | 26% |
15 | Ford Focus | 196.583 | -9% |
16 | Fiat 500 | 191.205 | 1% |
17 | Dacia Duster | 182.100 | 22% |
18 | Peugeot 2008 | 180.204 | 0% |
19 | Skoda Fabia | 172.511 | -5% |
20 | Fiat Panda | 168.697 | -10% |
21 | Opel Astra | 160.275 | -27% |
22 | Volkswagen Passat | 157.986 | -14% |
23 | Mercedes Clasa A | 156.020 | 8% |
24 | Peugeot 308 | 155.925 | -2% |
25 | Ford Kuga | 154.125 | 1% |
Via | JatoDynamics
o explicatie pentru scaderea vanzarilor Octaviei poate fi faceliftul dar si faptul ca modelul e cam depasit per total din punct de vedere al designului.
E posibil ca unii sa astepte aparitia noului model spre sfarsitul anului 2019.
Performante usor pe "+" dar care dovedesc ca majoritatea clientilor este multumita de masini mici si nu pare a fi macinata de raspunsul la intrebarea cu greutate universala...da' buburuza asta cum este oare privita in occidentul adevarat?
Sunt sigur ca si viitorul Golf va creste in dimensiuni
Passat tot pe primul loc la clasa medie.
Megane a fost retras de pe piață ?
@Tatraurs : Octavia "s-a dus in bot" ? Cu un -3% in anul cand au trebuit sa faca upgrade la WLTP si cand noul model bate la usa ? Pai sunt pe locul 8 intr-un clasament cu vanzari per TOATE clasele . Mie imi pare ciudat ca au ramas acolo in top 10. Nu cred ca au fost vreodata pe podium. Ce treaba are facelift-ul care a fost introdus de la inceputul lui 2017 -anul in care au facut cred record la vanzari.
Foarte pertinenta observatia lui dan_grc , unde dracu e Megane? Pe Focus il inteleg ca a avut schimbare de generatie si "s-a dus in bot" dar cocosu' de Megane ce-a patit ?
Si Sandero are potential serios de top 5 dupa ce vedem niste motoare pe benzina decente pe noul model.
Mulțumim pentru observație. Am modificat și în tabel.
https://focus2move.com/europe-best-selling-cars/