TOP 100 branduri mondiale: Toyota - prima marcă auto, Hyundai - cea mai mare creştere
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cel mai important studiu global care cataloghează brandurile după valoarea lor de piaţă arată că Hyundai este marca auto cu cea mai mare creştere în ultimul an, în timp ce Toyota conduce încă lista brandurilor auto care au prins Top 100. Best 100 Global Brands, analiză realizată de Interbrand, arată că valoarea mărcii din Coreea a crescut în ultimele 12 luni cu nu mai puţin de 19.3%, ajungând acum la 6 miliarde de dolari.
Creşterea le-a permis celor de la Hyundai să urce de pe 65 pe 61 în topul celor mai valoroase mărci mondiale. La categoria mărci auto, Hyundai se află pe locul al optulea între cele 11 branduri de maşini care au intrat în Top 100 mondial. Pe locul întâi se află în continuare Toyota (11 la general), podiumul auto fiind completat de Mercedes (12 la General) şi BMW (15 la General). New entry în Top 100 mondial este Nissan (pe locul al 90-lea la General), marca japoneză întregind astfel lista brandurilor auto din clasament.
Conform analizei Interbrands, mărcile auto au avut o creştere medie de 8.1% în ultimul an, aceasta fiind net superioară creşterii medii la nivelul Top 100 (2.1%).
În calculul valorii brandurilor au fost luate imaginea mărcii, rezultatele financiare, activităţile de marketing şi potenţialul profit anual.Cea mai valoroasă marcă a lumii rămâne în 2011 Coca-Cola, urmată de IBM, Microsoft şi Google. Toate mărcile care completează Top 10 Intebrand sunt americane.
"Hyundai a reuşit una dintre cele mai bune performanţe în 2011, fiind marca auto care a crescut cel mai mult în comparaţie cu anul anterior, în ciuda unei diminuări a mediei creşterii la nivelul Top 100", anunţă Interbrand în comunicatul oficial care însoţeşte rezultatele generale. La nivelul mărcilor din toate domeniile, cea mai mare creştere a fost înregistrată de Apple (+58%), Google fiind pe locul doi în topul creşterilor, cu +27%.
LOC | LOC 2010 |
BRAND |
VALOAREA |
VARIAŢIE 2010/2011 |
ŢARĂ | SECTOR DE ACTVITATE |
1 | 1 | COCA-COLA | 72.8 | +2% | SUA | Băuturi |
2 | 2 | IBM | 69.9 | +8% | SUA | Servicii business |
3 | 3 | MICROSOFT | 59.0 | -3% | SUA | Software |
4 | 4 | 55.3 | +27% | SUA | Servicii internet | |
5 | 5 | GENERAL ELECTRIC | 42.8 | 0% | SUA | Diverse |
6 | 6 | McDONALD'S | 35.5 | +6% | SUA | Restaurante |
7 | 7 | INTEL | 35.2 | +10% | SUA | Electronice |
8 | 17 | APPLE | 33.4 | +58% | SUA | Electronice |
9 | 9 | DISNEY | 29.0 | +1% | SUA | Media |
10 | 10 | HP | 28.4 | +6% | SUA | Electronice |
11 | 11 | TOYOTA | 27.7 | +6% | Japonia | Auto |
12 | 12 | MERCEDES | 27.4 | +9% | Germania | Auto |
15 | 15 | BMW | 24.5 | +10% | Germania | Auto |
19 | 20 | Honda | 19.4 | +5% | Japonia | Auto |
47 | 53 | Volkswagen | 7.8 | +14% | Germania | Auto |
50 | 50 | Ford | 7.5 | +4% | SUA | Auto |
59 | 63 | Audi | 6.1 | +13% | Germania | Auto |
61 | 65 | HYUNDAI | 6.0 | +19% | Coreea de Sud | Auto |
72 | 72 | Porsche | 4.6 | +4% | Germania | Auto |
90 | - | NISSAN | 3.8 | nou | Japonia | Auto |
99 | 91 | Ferrari | 3.6 | +1% | Italia | Auto |
.
Topul complet poate fi consultat AICI (PDF).
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Premii auto
-
Noua generație Renault Master a fost desemnată câștigătoarea titlului de Utilitara Anului 2025. Noul model este al 5-lea model utilitar al mărcii franceze care câștigă acest titlu. (17.09)
-
SUV-ul electric Kia EV9 a fost desemnat Mașina Anului 2024 în Lume. Același model a câștigat și titlul Mașina Electrică a Anului 2024 în Lume. (28.03)
-
Ford a anunțat că a reușit să stabilească un nou record pe o distanță de un sfert de milă. Dragster-ul electric Mustang Cobra Jet 1800 a reușit să parcurgă peste 400 de metri în 7.7 secunde. (26.03)
- FOTOSPION: Primele imagini cu noua Dacia Jogger facelift
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Interviu cu Sebastien Loeb, legenda vie din WRC: "Dacia mi-a dat șansa să îmi trăiesc, în continuare, pasiunea"
- Exemplar unicat Lamborghini Revuelto Opera Unica: aplicarea vopselei a durat 480 de ore
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
Hyundai(concurent pt. Vw)e la fel de scumpa ca si Audi.....
BMW este de 4 ori mai scumpa decat Audi........
atunci ce cauta Audi in segmentu premium...
Cum poti sa faci o comparatie 2010/2011 cand abia s-a terminat luna septembrie ?!
Cum se cuantifica activitatile de marketing ?
De ce "potentialul profit" si nu profit ?
momentum. After becoming the number two Japanese car
manufacturer measured by sales in 2010, Nissan is charging forward
with a strategy that is both visionary and disciplined. The big bets are
on emerging markets and electric vehicles. Its place as the number
one Japanese brand in China, Russia, and Brazil, and the increasing
consensus of the future market for electric vehicles seem to validate
nissan
the vision. Its higher profit growth and ability to restock post-quake
inventories faster than competitors suggests operational discipline.
Early investments in EV infrastructure and a sharpened global
marketing operation will help sustain first-mover advantage. Brand
Nissan is building well for tomorrow."
http://www.bloombiz.ro/auto/renault-nissan-vanzari-record-in-2010-_1486744
Coreeni au fost printre putinii care au avut de castigat de pe urma crizei prin ofertele bine adaptate. Cel mai simplu fiind preturile (mult) mai mici fata de concurenta, garantie mare si aprecierea generala a clientiolor fata de masini. Parerea mea e ca astea au fost "ingredinetele" care au intarit imaginea Hyundai in Europa.
Cine ar fi crezut acum 10 ani ca cineva din conducerea VW va analiza un Hyundai tocmai la salonul auto de la Frankfurt si sa vina cu replica de genul "Noi nu putem, nici BMW. Eu de ce pot?" Lucrurile se schimba. Unii au vanzari mari datorate prestigiului, altii prin sudoare multa.
@Dan, asa e, prestiugiul nu a aparut din senin. Unii isi cumpara marci recunoscute ca fiind fiabile bazandu-se pe experientele in anii '80 si '90, cand altul era marketingul companiilor, dar si alta era concurenta. Problema e ca globalizarea si goana dupa venituri cat mai mari si cheltuieli cat mai mici a dus la o politica nu prea avantajoasa pentru client, ma refer la faptul ca preturile s-au mentinut ridicate si noutati concrete (si mai ales fiabile)...hmm.. asa si asa (caz simplu: folosirea platformelor tehnice pe multe modele - ghici cine e expert in asa ceva). Poti face asta daca esti un nume puternic in industria auto (Megane 2 si 3 sunt f diferite, la fel si Astra, Bravo, C4... exceptie face Golf care are acesi denumire din '74 si alaturi de Beetle a devenit un fel de cult - care poate avea o legatura si cu prestigiul) :)
Iar prin Rumanica haladuiesc niste cretini si mai sinistri decat `nea Lita asta...
Apropo, de ce l-ai adus in discutie pe `nea Lita?
@ LauCalin
Incearca sa citesti printre randuri si sa asculti printre vorbe si poate-ti vei da seama de ce Winterkorn vorbeste in felul asta...
@ AndreiRN
Ca sa nu mai spunem ca sunt foarte multi care nu stiu nici sa citeasca, nici sa scrie...
@ bbb
De 3 ori, huh? De ce nu 7 ori? Sau 14?
Un top facut de alti saormari, parca mai putin pafaristi decat JD, dar tot varza a la Cluj...In 2010, GRUPUL Volkswagen a avut active totale de aproape 200 miliarde Euro. "Grupul" Honda e pe la 14,6 miliarde Euro...
@ LEE
Daca tot te-ai apucat de socoteli, de ce te-ai oprit la Porsche? Puteai sa mai adaugi Seat, Skoda, Lamborghini, Bentley, MAN, Scania...Sau iti dadea cu virgula si tu nu esti capabil de astfel de socoteli?
multi scriu sa nu uite cum se face