După ce săptămâna trecută am văzut rezultatele finale ale vânzărilor europene defalcate pe modele, astăzi ne concentrăm atenția pe zona SUV-urilor pentru a analiza, cu ajutorul datelor oferite de Jato Dynamics, evoluția acestui segment din ce în ce mai voluminos al pieței.
Conform companiei de analiză a pieței auto, SUV-urile au avut un an 2016 excelent, cu o creștere de 21.4% în raport cu anul precedent. În acest moment, una din patru mașini vândute în Europa este un SUV, acest tip de mașini adunând 3.9 milioane de clienți din totalul de 15.1 milioane de europeni care și-au achiziționat un vehicul în cursul anului trecut.
În clasamentul general pe modele, podiumul nu se schimbă față de rezultatele de acum 12 luni, Aflăm, astfel, că Nissan Qashqai rămâne cel mai vândut SUV european, cu 234.340 de unități vândute (+0.9%). Modelul japonez a reușit să-și mențină poziția în fața principalului său rival direct, Volkswagen Tiguan, care a profitat de noua generație pentru a se apropia la 54.000 de unități de Qashqai în condițiile în care diferența era de 80.000 în cursul anului 2015.Între cele două SUV-uri compacte se infiltrează Renault Captur, model care așteaptă un facelift în cursul anului 2017 și care a reușit să depășească pentru prima dată borna de 200.000 de mașini vândute într-un an (217.105 unități, +11.1% față de anul anterior).
Dacia Duster reușește să ne reprezinte în Top 10, clasându-se pe locul al șaptelea (141.299 de unități), între Hyundai Tucson (locul 6, 154.009 unități) și Kia Sportage (locul 8, 139.097 de unități).
Top 10 SUV-uri vândute în Europa în 2016 | ||
1 | Nissan Qashqai | 234.340 |
2 | Renault Captur | 217.105 |
3 | Volkswagen Tiguan | 180.198 |
4 | Peugeot 2008 | 176.349 |
5 | Opel Mokka | 164.682 |
6 | Hyundai Tucson | 154.009 |
7 | Dacia Duster | 141.299 |
8 | Kia Sportage | 139.097 |
9 | Renault Kadjar | 128.737 |
10 | Ford Kuga | 119.728 |
vanzarile tiguan comfirma ca marketingul nemtesc a fost afectat de tarile partenere la ue;decat mult si fara rost, mai bine putin si prost.
Îți încap ski-urile sau placa de surf în ele ? Au capacități de trecere (adică tracțiune integrală ) ca să zici că te duci la munte indiferent dacă ninge sau nu? Decât pe locul 2 și 4 mai bine luau primele locuri la struțo-cămile.
Un SUV nu trebuie sa fie mare. Cred totusi ca 4x4 ar trebui sa aiba.
Va asteptati cumva ca prin aceasta exprimare sa va admiram gusturile desavarsite in materie de automobile?
''Anonimule'' -chiar tu ai spus-o , asta va ramane intiparita in istorie. Asta e si ideea ca VW vinde masini low-cost la preturi ''premium'' , e logic ca cumparatorul sa se uite la altceva in banii lui Tiguan, gen Lexus RX care-i mai ieftin ca Tiguan la pret ( 48k euro basic ), si e SUV premium de clasa mare nu ragalie fumegatoare . Nissan are cea mai extinsa gama de vehicule 4x4 din Europa, iar asta spune multe despre ei. Cat despre neinvinsul Qashqai, Tiguan nu prea pute nici macar ca design pe langa el . Eu unul cand vad un Qashqai pe strada ma holbez lla el atre mult, apoi se intampla sa apara si un banal Marsadas S , atat de hidos si plictisitor incat parca-i invizibil :)))
În capul meu am înțeles că UTILITY vine de la utilitară nu doar săți cari sacoșele de la piață.