TOP 10: Sfaturi utile pentru cum să îţi speli maşina
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cele 10 legi pentru un spălat auto de succes. Pentru că cel mai bine îţi speli maşina singur ca să ai parte de un rezultat excelent. Pentru cei fără curte, există posibilitatea de a o spala în spatele blocului. Un pic mai complicat, dar se poate. Cum dă primăvara, cel puţin trei vecini coboară cu găleţile şi bureţii şi se pun pe treabă. Pentru restul dintre noi care nu au curte şi nici curaj sau voinţă să îşi spele maşina lângă bloc există numeroase spălătorii auto. Cu jeturi, cu perii, fără atingere, detailing. Pentru toate buzunarele şi pentru toţi pretenţioşii.
Dar dacă vrei să ai parte un rezultat de excepţie şi nu vrei să se atingă altcineva de maşina ta, e bine să ştiţi câteva reguli de bază pentru spălatul automobilului.
1. Nu spăla maşina la soare
Ai adus găleţile, furtunul şi bureţii lângă maşină. Nu te apuca încă de treabă, mai întâi mută maşina la un loc cu umbră. Soarele usucă mai repede apa şi săpunul aplicat pe maşină şi nu îţi lasă suficient timp pentru a clăti bine toată caroseria. La umbră ai mai mult timp pentru a spăla şi clăti bine maşina prevenind astfel apariţia urmelor de şampon.
2. Începe de sus în jos
Începe să speli maşina de sus în jos. Apa împinge murdăria către partea de jos a maşinii. Ca să nu munceşti în zadar, curăţă întâi plafonul şi abia apoi restul caroseriei. Pentru a nu împrăştia mizeria, clăteşte regulat buretele. Dacă zona pe care urmează să o cureţi este uscată, stropeşte-o din belşug cu apă. Suprafeţele umede sunt mai uşor de curăţat.
3. Foloseşte doi bureţi
Nu folosi cârpe din materiale textil când speli maşina. Lasă în urmă fibre şi rezultatul final va fi compromis. Cea mai bună alegere este un burete moale de dimensiuni generoase. Cel mai bine ar fi să aveţi doi bureţi.
Unul pentru praguri şi zonele mai murdare şi celălalt pentru restul caroseriei. În acest mod evitaţi riscul de zgâria vopseaua. Dacă scapi buretele pe jos nu îl mai folosi fără să îl clăteşti bine. Nu folosi buretele făcând mişcări în formă de cerc. Acest lucru poate duce la zgârieturi fine. Cel mai bine este să săpunim mişcând buretele pe toată lungimea caroseriei.4. Nu folosi detergent de vase sau alt lichid de curăţat casnic
Vopseaua automobilului conţine şi elemente de protecţie iar agenţii chimici din detergentul de vase sau şamponul de covoare pot distruge aceste elemente. În timp, vopseaua îşi poate pierde luciul. Aşadar cel mai bine este să folosiţi un şampon auto ce se găseşte la orice supermarket sau magazin de piese auto.
5. Foloseşte o cârpă specială pentru uscare
După ce am terminat de spălat maşina nu o putem lăsa să se usuce la soare. Vor apărea urme de la apă şi şampon. Aşa că maşina trebuie ştearsă cu grijă. Din nou, nu putem folosi cârpe textile din cauza fibrelor pe care le lasă în urmă. Cea mai bună soluţie este pielea de căprioară, naturală sau artificială. Se găseşte de cumpărat la benzinării şi în supermarket. Alege mărcile de calitate mai scumpe, deoarece variantele ieftine sunt ineficiente. Nu durează prea mult, se întăresc şi sunt la fel de bune ca un prosop de plajă. Stoarce regulat cârpa din piele de căprioară atunci când ştergi maşina, iar dacă se murdăreşte clăteşte-o cu apă multă.
6. Aplică polish sau ceară o dată pe an
După ce am terminat cu spălatul şi maşina este curată şi strălucitoare, nu ar fi o idee rea să aplicăm şi un strat protector de polish. Acest lucru ar trebui fi făcut măcar o dată pe an. Nu este foarte complicat şi se poate face şi acasă. Dacă nu avem timp putem apela la servicii profesionale.
Majoritatea spălătoriilor oferă acest serviciu.7. Foloseşte curăţarea cu abur pentru interior
De-a lungul timpului, petele de cafea îşi vor face apariţia pe tapiţerie. Pentru curăţare, cel mai bine este să folosiţi un aparat cu abur. Alternativa este curăţarea la spălătorie şi apoi multă răbdare până se usucă tapiţeria. Nu uitaţi de aspirator şi cârpa de praf pentru un interior perfect.
8. Lustruieşte interiorul cu un produs specializat
La benzinării veţi găsi pachete cu lavete pentru lustruit elementele de plastic din interior. Nu sunt scumpe şi sunt foarte eficiente. Praful dispare şi bordul capătă un luciu plăcut.
9. La final, e timpul pentru curăţat geamurile
După ce am terminat şi cu interiorul este timpul să curăţăm şi geamurile. Mai precis, interiorul geamurilor. Pentru asta avem nevoie de o soluţie pentru geamuri (nu trebuie să fie neapărat o soluţie auto, orice pulverizator este bun) şi multă hârtie pentru a şterge bine geamurile.
10. Dacă timpul este o problemă, mergeţi la spălătoria auto
Pentru cei care nu au timp, chef sau spaţiul necesar penrtu a-şi spăla singuri maşina există suficiente spălătorii auto. Este unul dintre serviciile de care nu ducem lipsă în România. Majoritatea spălătoriilor din ţara noastră folosesc jeturi de înaltă presiune. Fiţi atenţi cum sunt folosite, deoarece sunt puternice şi la automobilele mai vechi pot strica ornamentele sau elementele mai fragile. Avem însă şi spălătorii automate cu perii sau fără. Preţurile diferă de la spălătorie la spălătorie, iar cele automate sunt printre cele scumpe. În caz că optaţi pentru perii, nu uitaţi să cereţi şi o prespălare cu jetul înainte. Prespălarea dă jos grosul mizeriei acumulate mai ales acum după topirea zăpezii pline de praf şi previne zgârierea vopselei.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Feature
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (29.11)
-
Sunt sigur că toți șoferii (mai ales împătimiții auto) își doresc ca măcar o dată să conducă pe un drum spectaculos, unde să se bucure de performanțele unor mașini sportive. Exact asta o să facem noi în următoarele zile, pe două dintre cele mai spectaculoase drumuri din țară. Normal, aveam nevoie și de niște mașini pe măsură, pe care din fericire, le-am găsit în gama Mercedes-AMG. (09.09)
-
Se împlinesc 130 de ani de când a avut loc prima cursă oficială de mașini din lume. Aceasta a fost o întrecere de la Paris la Rouen, iar primul câștigător a fost Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere (22.07)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
http://www.automarket.ro/stiri/automarket-te-invata-cum-sa-iti-speli-corect-masina-30213.html
In articolul precendent spuneati sa spalam masina de jos in sus iar acum spuneti de sus in jos ? wtf!?
3 - buretele zgarie de 3 ori mai mult decat tricoul meu vechi de bumbac.
- buretele face spuma in exces si mascheaza locurile neatinse/inca murdare.
- mai util ar fi un prosop pentru faza de prespalare pentru ca in firele lui inalte ramane nisipul fara sa zgarie la fel de mult masina
- decat sa am 10 bureti pe care sigur o sa in confund e mai simplu sa clatesc bine pe primul. In plus cei care si-au spalat singuri masina stiu ca la praguri si portiere este uneori mai utila o perie. Nu de alta dar buretii si carpele tind sa se rupa rapid.
6 - polish si polishare. Stiu ca sunt enervant dar asta e mania mea: sa aratam un minim de dragoste si respect pentru limba romana.
- eu nu dau niciodata cu nimic, si nici nu imi repar zgarieturile. Masina capata personalitate :). In plus e o tabla inerta a unei marci oarecare. Daca stau sa arunc bani pe tot felul de mofturi si pentru masina e grav.
7 - daca imi spal singur masina unul din motive ar fi pentru ca e comod si ieftin. Spalarea cu abur e alta mancare de peste si numai comoda nu e. Daca masina e atat de veche sau de supusa mizeriei mai bine o ducem la spalatorie.
8 - bordul lucios arata urat si miroase urat. Are farmec cand masina are 10 ani si decat plastic ars si imbacsit mai bine un kil de sprei.