TOP 10 masini italiene din toate timpurile
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Portalul AskMen.com a realizat un top 10 al masinilor italiene din toate timpurile. Foarte interesant, desi Italia auto este sinonima cu Ferrari, Maserati, Lamborghini sau Alfa Romeo, americanii nu au evitat sa introduca intre cele mai interesante masini italiene ale tuturor timpurilor si modele care sunt la indemana oricui, jurnalistii de peste Ocean fiind atrasi spiritul practic de care dau dovada uneori italienii.
10. Fiat PANDA - Ales Masina Anului in Europa in 2004, Fiat Panda este dovada clara a faptului ca italienii pot sa construiasca masini de succes fara a introduce sub capota motoare de la V8 in sus. Modelul a debutat in 1980, fiind desenat de Giugiaro, iar succesul sau a fost imediat datorita pretului si spiritului practic de care da dovada.
9. MASERATI BORA - Una dintre cele mai atractive modele construite vreodata de Maserati, Bora a fost construit intre 1971 si 1980 si reusea sa ajunga la un maxim de 265 de kilometri pe ora.
8. FERRARI 308 GTB/GTS - Modelul a fost un succes instant la mijlocul anilor '70, acesta fiind atat de fiabil incat a devenit astazi o piesa de colectie care este considerata deloc scumpa ca intretinere in comparatie cu alte astfel de masini. 308 GTB (coupe) si GTS (targa) au fost construite intre 1975 si 1984, dispunand de motoare V8 montate central.
7. Lancia STRATOS - Unul dintre cele mai performante modele construite de Lancia, Stratos a atras intotdeauna prin forma sa dinamica si prin ampatamentul scurt, elemente care impun modelul italian ca pe o sportiva autentica.
Stratos avea sub capota un motor V6 de origine Ferrari. A fost produs in doar 500 de exemplare, modelul Lancia fiind astazi unul dintre cele mai cautate de pe piata.6. ALFA ROMEO SPIDER - Desi Alfa Romeo a fost poreclita de multi "Ferarri-ul saracului", marca originara din Milano a considerat intotdeauna ca acesta este un compliment adus formelor si performantelor modelelor sale. Spider 1967 dispunea de un motor de 2.0 litri cu injectie directa si de o manevrabilitate de top, ceea ce l-a facut sa intre in topul celor mai apreciate modele de catre Alfisti, comunitatea fanilor marcii italiene.
5. LAMBORGHINI MURCIELAGO - Modelul cu tractiune integrala al marcii din Sant'Agata Bolognese a reusit, reuseste si va reusi intotdeauna sa atraga privirile trecatorilor. Fie datorita designului sau agresiv, fie multumita motorului V12 de sub capota care suna exact asa cum pare la o simpla trecere in revista a performantelor sale.
4. Ferrari 250 GTO - lansat in premiera in 1962, intr-o vreme a masinilor care se pregateau sa devina obiecte de colectie, GTO le-a intrecut pe toate datorita unei colectii de atribute care ar face invidios orice iubitor de masini de cult: design maiestuos, performante de top, succes in motorsport, dar si un comportament de sosea civilizat atunci cand era nevoie.
3. FIAT 500 - Micutul model al celor de la Fiat este emblema constructorului din Torino si reuseste sa intre pe podiumul celor de la AskMan.
Acestia nu precizeaza insa care dintre cele doua generatii complet diferite ale modelului a reusit clasarea pe a treia treapta a podiumului, insa consideram ca un cumul de atribute ale amandurora a facut ca iubitorul Cinquecento sa iasa in evidenta.2. LAMBORGHINI COUNTACH - Produs intre 1974 si 1989, modelul italian a fost cel care a popularizat designul angular, tranformandu-l intr-o caracteristica a modelelor sport adevarate. Numele sau este o expresie prin care piemontezi gratuleaza femeile foarte frumoase. Dispunea de un V12 montat central longitudinal care, pentru o mai buna distributie a maselor, a fost dispus cu partea frontala inspre spatele masinii.
1. FERRARI ENZO - Enzo este dovada vie a faptului ca tehnologia din Formula 1 poate fi transferata pe sosea. Denumit dupa fondatorul companiei, Enzo, modelul italian dispune de toate elementele tehnologice care caracterizeaza un model de super-performanta si, in plus, vine cu un motor V12 de 6.0 litri care il arunca in 3.1 secunde de la 0 la 100 km/h. In plus, designul sau este elementul hotarator in numirea lui Enzo pe prima pozitie. Au fost produse 400 de exemplare in trei ani, intre 2002 si 2004.
via | AskMen
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noua Toyota Urban Cruiser: SUV compact electric cu până la 184 CP
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
Cred ca de la VW :D.
E adevarat ca se va lasa cu "cum ba sa pui masina aia pe locul 3?" dar ... merita sa incercati :D
Si sa fim seriosi, la 20000 un golf platesti jumate marca, nu precizia nemteasca!
atunci lasat cu vrageale de avans de la nemt, ca nu mai exista asa ceva, de asta vw ai ajuns sa vinzi masinile la pret de renault sau ford. din causa ca nu mai au avans la calitate