Piața auto europeană a înregistrat în 2016 o creștere cu 6.8%, la 14.641.356 de unități, acesta fiind al treilea an consecutiv de creștere, în ciuda incertitudinilor economice cauzate de decizia Marii Britanii de a părăsi Uniunea Europeană.
Dintre piețele majore, Italia a înregistrat cea mai mare creștere (+15.8%), însă principala piață rămâne Germania, acolo unde s-au vândut 3.351.607 de mașini. Grupul Volkswagen rămâne și în acest an cel mai mare constructor auto din Europa, cu vânzări totale de 3.498.049 (+3.5%), în condițiile în care Volkswagen este singurul brand al grupului care a înregistrat o scădere a vânzărilor (-0.5%).
Între timp, Grupul Renault, din care face parte și Dacia, a terminat anul pe locul doi, cu 1.496.394 de unități comercializate, dintre care 413.523 au purtat brandul Dacia. Grupul include doar mărcile Renault și Dacia, iar francezii au reușit astfel să-și surclaseze conaționalii din Grupul PSA Peugeot - Citroen pentru numai 50.000 de unități. Ford ocupă poziția a 4-a în clasamentul european și este ultimul constructor care a depășit pragul de 1.000.000 de unități, în timp ce Grupul BMW a surclasat Opel pentru locul 5.Interesant este că, spre deosebire de topul mondial, clasamentul constructorilor premium este dominat tot de Mercedes, cu 807.336 de unități, însă Audi este pe locul doi cu numai 4.000 de unități mai puțin (803.520). În schimb, BMW este abia pe locul 3 cu vânzări europene de 784.395.
La nivel european se mai remarcă prima creștere pentru Alfa Romeo din ultimii ani, după vânzări de 64.618 de unități, similare cu cele din 2013. Cea mai mare creștere de vânzări aparține însă celor de la Jaguar (66.000 de unități, +70%), în timp ce Mitsubishi a scăzut cel mai mult ( 106.000 unități, -14%).
Loc | Grup auto | Vânzări 2016 | Vânzări 2015 | Variaţie |
1 | Grupul Volkswagen | 3.498.049 | 3.380.349 | 3.5% |
2 | Grupul Renault | 1.496.394 | 1.334.546 | 12.1% |
3 | PSA Peugeot-Citroen | 1.446.052 | 1.448.688 | -0.2% |
4 | Ford | 1.022.272 | 992.232 |
3.0% |
5 | Grupul BMW | 987.479 |
896.983 | 10.1% |
6 | Grupul Opel | 979.427 | 928.878 | 5.4% |
7 | Fiat-Chrysler Automobiles | 977.594 | 854.208 | 14.4% |
8 | Daimler | 909.734 | 799.386 | 13.8% |
9 | Grupul Toyota | 618.182 | 575.214 | 7.5% |
10 | Nissan | 535.412 | 539.949 | -0.8% |
Via ACEA
Jaguar, dezamăgitor în Europa, e bine cu exclusivi smul, dar nici chiar așa, la Alfa să zicem că a debutat Giulia la jumătatea lui 2016, dar în 2017 trebuie să vândă cel puțin de două ori mai bine.