2018 a fost un an atipic pentru industria auto. Creșterile puternice înregistrate în prima jumătate a anului au fost urmate de scăderi abrupte începând din luna septembrie, ca urmare a introducerii noilor teste de emisii WLTP în Europa și a scăderii vânzărilor în China, cea mai mare piață auto din lume.
În acest context, potrivit datelor centralizate de Focus2Move, piața auto globală a încheiat anul cu vânzări de 95.6 milioane de unități, în creștere cu numai 0.2% comparativ cu 2017.
La fel ca în ultimii doi ani, Grupul Volkswagen a fost cel mai mare constructor auto din lume cu 10.83 milioane de unități, în creștere cu 2.2% comparativ cu anul 2017. Grupul Volkswagen este avantajat de cele 12 branduri pe care le deține, dar și de faptul că vânzările includ datele celor două branduri de camioane, MAN și Scania. Totuși, acestea din urmă au comercializat împreună 143.000 de unități, iar diferența față de rivali a fost de 310.000, astfel că germanii ar fi fost pe primul loc și fără vânzările de camioane.
Poziția a două în clasament a revenit celor de la Toyota, care înglobează și vânzările brandurilor Lexus, Daihatsu și Scion.
În total, japonezii au raportat vânzări de 10.52 milioane de unități, în creștere cu 2.2%.Între timp, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, care include și vânzările obținute de Dacia, Lada, Infiniti, Datsun și Renault Samsung, a totalizat 10.36 milioane de unități, însă creșterea a fost ceva mai mică decât a rivalilor, de 1.3%.
General Motors, în urmă cu câțiva ani liderul vânzărilor, a ocupat anul trecut doar locul 4 cu 8.7 milioane de unități, după o scădere de 2%. Între timp, Grupul Hyndai-Kia este pe poziția cincea, în timp ce Ford este pe șase după ce a înregistrat cea mai mare scădere din top 10: -8.9%. Honda este pe poziția a șaptea în fața Alianței Fiat-Chrysler și a Grupului PSA Peugeot-Citroen, care integrează acum și Opel, în timp ce top 10 este încheiat de Suzuki cu puțin peste 3.2 milioane de unități.
Loc | Constructor |
Unități 2018 |
Unități 2017 |
Creștere |
Cotă de piață |
1 | Grupul Volkswagen | 10.830.625 | 10.598.480 | 2.2% | 11.4% |
2 | Toyota | 10.520.655 | 10.292.302 | 2.2% | 11.1% |
3 | Alianta Renault-Nissan | 10.360.992 | 10.232.365 | 1.3% | 10.9% |
4 | General Motors | 8.786.987 | 8.962.203 | -2.0% | 9.2% |
5 | Grupul Hyundai-Kia | 7.507.945 | 7.275.703 | 3.2% | 7.9% |
6 | Ford | 5.734.306 | 6.294.884 | -8.9% | 6% |
7 | Honda | 5.265.125 | 5.299.397 | -0.6% | 5.5% |
8 | Fiat-Chrysler | 4.840.664 | 4.839.575 | 0% | 5.1% |
9 | Grupul PSA | 4.125.683 | 4.248.250 | -2.9% | 4.3% |
10 | Suzuki | 3.213.224 | 3.174.143 | 1.2% | 3.4% |
Via Focus2Move
In top 10 n-au intrat insa: MERCEDES-BENZ, BMW, MAZDA, JAGUAR-LAND ROVER, TESLA, VOLVO, SUBARU s.a.
Aici cred că Toyota stă mai bine ca VW.
Perceptia publicului larg despre marca VW si despre grupul VAG (si, mai larg, despre industria auto germana si despre Germania ca tara) este atat de consolidata in acest moment, incat masinile lor s-ar vinde cu 25% mai scump decat produse similare si daca s-ar afla ca au facut experiente pe oameni (ceea ce nu e departe de realitate...)
Pur si simplu, orice greseala care nu ar fi iertata niciodata unei alte companii auto, este ignorata de publicul larg. In plus, nu putini le gasesc si scuze si sunt dispusi sa invoce o conspiratie mondiala menita sa puna sub semnul indoielii corectitudinea, rigoarea, calitatea si caracterul superior asociat cu germanii si produsele germane.
Asadar: VW o sa fie pe termen nedefinit numarul 1 mondial, indiferent de ce se va intampla in viitor. Peste 10 ani, probabil ca vor avea 25% - 30% din piata auto mondiala.
Oricum, nu anticipez prea mulți ani de dominație a “electricelor” CONDUSE de persoane, fiindcă “autonomele” de uz public-comun vor fi impuse cu forța (desigur, "legal"), ȋn numele sacrosanct al “prevenirii accidentelor, care pot fi produse numai de autovehiculele particulare”. Atunci cine ce vânzări să mai raporteze?
Ah, ce-mi doresc să prindem acele vremuri ȋn care toți producătorii vor scoate pe piață “same shit” de cutii electro-autonome; asupra cui va mai arunca dragul nostru VAG-ofob cu epitete infame? Sau să ne așteptăm și la…Batterygate?
PS. Ce expresie credeți că ȋmi indică la codul care trebuie tastat pentru a-mi apărea această postare? “AADA”. Să fie oare răspunsul…sorții la ultima mea ȋntrebare?