Piața auto din România a înregistrat anul trecut o creștere de 23% la peste 130.000 de unități, potrivit datelor raportate anterior de DRPCIV.
Creșterea semnificativă a înmatriculărilor nu a produs însă surprize majore în clasamentul general pe modele publicat în această săptămână de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, în clasamentul constructorilor, Dacia rămâne lider detașat cu peste 51.000 de unități comercializate după o creștere de 29%. Lupta pentru locul doi a fost una mult mai aprinsă între Volkswagen, Skoda și Renault, care au fost despărțite de circa 2.000 de unități. În plus, acestea au fost și singurele mărci care au reușit să treacă de pragul de 10.000 de unități livrate în cursul anului trecut.
Ford și Opel și-au trecut în cont locurile 5 și 6, în timp ce prima schimbare comparativ cu anul trecut apare abia pe locul 7: cu aproape 6.300 de unități livrare, Hyundai a reușit să depășească Toyota (aproape 5.200 de unități), ca urmare a unei creșteri de aproape 50%.
Ultimele două locuri din top 10 sunt ocupate de Suzuki și Fiat, după ce constructorul italian a raportat în mod surprinzător o dublare a vânzărilor de la 2.000 la aproape 4.200 de unități.
Loc | Marcă | Vânzări 2018 | Evoluție |
1 | Dacia | 51.242 | 29.4% |
2 | Volkswagen | 14.601 | 4.5% |
3 | Skoda | 13.185 | 13.4% |
4 | Renault | 12.523 | 20.5% |
5 | Ford | 9.503 | 17% |
6 | Opel | 7.616 | 16.4% |
7 | Hyundai | 6.278 | 47.4% |
8 | Toyota | 5.179 | 20.7% |
9 | Suzuki | 4.180 | 22.8% |
10 | Fiat | 4.148 | 101.1% |
În clasamentul pe modele, primele șase poziții au rămas neschimbate comparativ cu anul trecut, însă și aici se pot observa anumite tendințe.
Dacia Logan rămâne de departe cea mai vândută mașină din România cu peste 21.000 de unități, după o creștere de 30%.
Pentru Dacia, cea mai mare creștere procentuală a fost însă înregistrată de Duster, care își consolidează locul doi cu aproape 13.000 de unități (+49%). În acest context, Dacia Sandero rămâne pe locul trei după o creștere ceva mai modestă, de aproape 21%, la puțin peste 10.000 de unități. De altfel, cele trei modele Dacia au fost și singurele care au depășit pragul de 10.000 de unități.Marele semn de întrebare pentru 2018 a fost dacă Renault Clio va reuși să devină mașina de import cu cele mai mari vânzări în România. Pe parcursul anului, subcompacta franceză a surclasat sporadic Skoda Octavia, însă la bilanțul de final de an modelul de la Mlada Boleslav a fost din nou câștigător. Diferența a fost însă mai degrabă infimă, de numai 72 de unități: Octavia a ocupat locul 4 cu 5.466 unități (+13%), în timp ce Clio a rămas pe locul 5 cu 5.394 de unități (+41%).
Dacia Logan MCV a rămas pe locul 6, în timp ce Volkswagen Polo a înregistrat un salt consistent de pe locul 13 pe locul 8 după o creștere a vânzărilor cu 50%, la circa 3.500 de unități. Subcompacta germană a surclasat astfel Renault Megane, în timp ce Skoda Rapid, care a fost înlocuit în gama cehilor de noua Scală, și-a păstrat locul nouă în fața lui Ford Focus.
Loc | Model | Vânzări 2018 | Evoluție |
1 | Dacia Logan | 21.154 | 30.6% |
2 | Dacia Duster | 12.938 | 49.4% |
3 | Dacia Sandero | 10.218 | 20.7% |
4 | Skoda Octavia | 5.466 | 13.4% |
5 | Renault Clio | 5.394 | 40.7% |
6 | Dacia Logan MCV | 3.779 | 16.1% |
7 | Volkswagen Polo | 3.512 | 50.2% |
8 | Renault Megane | 3.209 | 13.6% |
9 | Skoda Rapid | 3.201 | 3% |
10 | Ford Focus | 3.051 | -0.8% |
Via APIA
Lumea nu mai vrea VW / Skoda.
VW Polo cred că sunt livrarea foarte mare către Poliţia Română, nu cred că sunt ale clienţilor persoane fizice sau altor persoane juridice din România.
Bravo Dacia !! Bravo Renault !
Incercati naiba sa fiti mai obiectivi in cazuri din astea de importanta zero pentru viata voastra.
la 11800 aveati opel astra sedan 1.4 turbo 140 cp, 4 pistoane, distributie lant, 6 trepte, bt, aer, 4xelectrice, proiectoare, roata normala, pilot,limitator, ecran color, suspensie semi-independenta pe spate, 3 randuri de chedere, motor testat pe toata gama opel.
bv ca luati la banii astia logan 0,9 laureate in 3 pistoane si 90 cp.
@ bravo dacioti
da, si eu am ramas ”socat” când am vazut prin mall-uri Opelul ala cu reducere de la 19 000 la 12 000... ai uitat sa mentionezi si discurile de frana pe spate (probabil lumea nu a cunoscut acea oferta)
@gogu, de ce să nu fie? Avem!
https://www.mobile.de/ro/Automobil/Opel-Astra-1.4-Turbo-SHD-Komfort/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:19000_5_,frx:2015,prn:9000,prx:12000,ful:petrol,pwn:96,pwx:147,vcg:limousine,elw:true,nvs:true/pg:vipcar/270056630.html
:9000,prx:12000,ful:petrol,pwn:96,pwx:147,vcg:limousine,elw:true,nvs:true/pg:vipcar/270056630.html
pg:vipcar/270056630.html
:)
Și să te miri ca oaia anonimă de ce există și oameni ce gândesc altfel decât prin prisma siglei ot Deutschland. Mentalitatea asta cu nevoi premium dar posibilități SH o s-o regăsești în tabelul cu înmatriculări second, și nici măcar acolo exclusiv.
problema reala este la oamenii ca tine, care beau bere burger si se vaita toata ziua de politica.
solutii exista in orice domeniu, diferenta dintre un om inteligent si unul mediocru o face informatia.
Oricum, zisa asta e adâncă tare, că problema sunt clienții Dacia, nu votacii ”informați” ai pe$edelei. O s-o țin minte s-o povestesc la următorul Burger :)))
Se spune că ȋnțeleptul se “definește” drept persoana care ȋnvață din greșelile (sau pățaniile) altora, dar, iată, au trecut niște ani de la celebrul caz Huidu și pare că – fără să generalizez – acest popor tot nu s-a dumirit care-i treaba cu Golanul (o simplă și inocentă anagramă), a cărui prestație la fiorosul IIHS-SOT mă prea ȋndoiesc că vom avea vreodată ocazia fericită de a o urmări [mama lor de americani selectivi – iau ȋn calcul numai ceea ce circulă la ei :) ] . Pentru că șocul ar fi zguduitor lăuntric chiar și pentru cei mai jurați fani.
@Kap și afinii: tendința (de la “tendențios” :D) voastră de mistificare nu comportă interpretări. @bravo-dacioți a tratat problema ȋn termenii pertinenți, ȋn sensul că (prea) există, ȋntr-adevăr, Astra cu specificațiile respective și la prețul (aproximativ) menționat. Ah, da, “de când era bunica fată”. Nu, doar de vreo 5-6-7 ani :P Dar cum judecați faptul că mie chiar și o Astra din 2001 mi-a dat impresia (ȋn/din mers) că este de preferat oricărei Dacii noi?!
@Johhny, tot din vremuri “imemoriale” datează și acel studiu realizat de J.D. Power, care a relevat că Opel este cea mai fiabilă marcă germană…Probabil că de aceea merita să coabiteze cu Peugeot, și ea evidențiată ȋn acel studiu axat pe piața germană. Glumesc…
Pentru revigorarea tehnică a lui “GM” (ȋn privința platformelor, adică să se ȋndepărteze de “German style”, ca să nu mai auzim că “the architecture was developed by Opel in Rüsselsheim”) era nevoie de această operație, chiar dacă motivația americanilor a gravitat doar ȋn jurul “găurii negre” de care doreau musai să scape. Modul cum l-a abordat ulterior PSA pe noul său membru formează obiectul unei alte dezbateri.
Așadar – ca să nu se creeze confuzii – nu calific Opel drept o marcă proastă, mediocră, de evitat (conduc Opel zi de zi și nu “simt” așa ceva), dar iubesc originalitatea (sau măcar tentativa de a o păstra / de a o atinge) și cred ȋn continuare ȋn “visul american”.
Am un amendament important, compari o mașină care inițial costa 19000E, dar la care Opel pierdea încă vreo 2000E (mașinile lor au fost tot timpul rezonabile dpdv tehnic si fiabile, dar au vândut în pierdere) cu o mașină care costa 11000E. Si din segmente diferite!
Până la urmă, eu, unul, nu aleg Astra pentru fiabilitate, ceea ce propune – chiar cu generozitate – și Logan. O aleg pentru confortul net superior. O aleg pentru că “recepționez” (ȋn eter) o altă dimensiune a respectului datorat de producător. Și ar fi un principiu triumfător pentru a miza și pe un Golf, de pildă, cu toate că eu rămân GM-ist și, deci, fidel Astrei (măcar ca idee, căci, repet, eu discut cu interes numai de la Segmentul D – și ȋncă acceptat cu chiu, cu vai – ȋn sus).
PS. Parcă și văd replici de genul “Măi, nene, Opel nu mai este al lui GM!”. Nu. Ȋn acte nu. Ȋn reprezentanțele Opel ȋnsă, sigla GM (ȋncă) te salută de lângă specificațiile pieselor/consumabilelor. Au trecut vreo doi ani și…PSA? Da’ chiar, ce-o fi ȋnsemnând? Partidul Socialist Autonom? (pe bune, nu-i vrăjeală)
Referitor la confort ce sa zic, fiecare cu confortul lui, Astra hatchback pe care am condus-o nu m-a impresionat, ca este peste Logan sunt de acord. Golful de care ai menționat este cel puțin o clasa peste Astra (părerea mea la care țin deși nu-mi place in rest mașina)
Acum fiecare cu chilipirul lui, Astra Sedan cu discuri pe spate la 11800 sau Logan la 11800! Deși Astra pare super câștigătoare, totuși este un eșec răsunător dpdv al vânzărilor, cu tot luxul îmbarcat in mașină, pe care nu știu sa-l mai vândă.
Pun o întrebare stupida ca logica: De ce noi ar trebui sa cumpăram, ce alții nu vor sa mai cumpere? Nu poți sa acuzi majoritatea de neînțelegere (mă exprim gingaș) !
Nu pot sa susțin o discuție despre segmentul D, pentru ca nu am nici o șansa sa cumpăr si nici nu am condus.