Top 10 cele mai vândute modele în România în 2018: Logan este lider, Duster și Sandero pe podium, iar Octavia rămâne cea mai vândută mașină de import

de Daniel Popescu
Joi, 31.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Logan este lider detașat în topul celor mai vândute modele în România în 2018, în timp ce Duster și Sandero au completat podiumul. Skoda Octavia a rămas cea mai vândută mașină de import după o luptă echilibrată cu Renault Clio.

Piața auto din România a înregistrat anul trecut o creștere de 23% la peste 130.000 de unități, potrivit datelor raportate anterior de DRPCIV.

Creșterea semnificativă a înmatriculărilor nu a produs însă surprize majore în clasamentul general pe modele publicat în această săptămână de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Astfel, în clasamentul constructorilor, Dacia rămâne lider detașat cu peste 51.000 de unități comercializate după o creștere de 29%. Lupta pentru locul doi a fost una mult mai aprinsă între Volkswagen, Skoda și Renault, care au fost despărțite de circa 2.000 de unități. În plus, acestea au fost și singurele mărci care au reușit să treacă de pragul de 10.000 de unități livrate în cursul anului trecut.

Ford și Opel și-au trecut în cont locurile 5 și 6, în timp ce prima schimbare comparativ cu anul trecut apare abia pe locul 7: cu aproape 6.300 de unități livrare, Hyundai a reușit să depășească Toyota (aproape 5.200 de unități), ca urmare a unei creșteri de aproape 50%.

Ultimele două locuri din top 10 sunt ocupate de Suzuki și Fiat, după ce constructorul italian a raportat în mod surprinzător o dublare a vânzărilor de la 2.000 la aproape 4.200 de unități.

Loc Marcă Vânzări 2018 Evoluție
1 Dacia 51.242 29.4%
2 Volkswagen 14.601 4.5%
3 Skoda 13.185 13.4%
4 Renault 12.523 20.5%
5 Ford 9.503 17%
6 Opel 7.616 16.4%
7 Hyundai 6.278 47.4%
8 Toyota 5.179 20.7%
9 Suzuki 4.180 22.8%
10 Fiat 4.148 101.1%

În clasamentul pe modele, primele șase poziții au rămas neschimbate comparativ cu anul trecut, însă și aici se pot observa anumite tendințe.

Dacia Logan rămâne de departe cea mai vândută mașină din România cu peste 21.000 de unități, după o creștere de 30%.

Pentru Dacia, cea mai mare creștere procentuală a fost însă înregistrată de Duster, care își consolidează locul doi cu aproape 13.000 de unități (+49%). În acest context, Dacia Sandero rămâne pe locul trei după o creștere ceva mai modestă, de aproape 21%, la puțin peste 10.000 de unități. De altfel, cele trei modele Dacia au fost și singurele care au depășit pragul de 10.000 de unități.

Marele semn de întrebare pentru 2018 a fost dacă Renault Clio va reuși să devină mașina de import cu cele mai mari vânzări în România. Pe parcursul anului, subcompacta franceză a surclasat sporadic Skoda Octavia, însă la bilanțul de final de an modelul de la Mlada Boleslav a fost din nou câștigător. Diferența a fost însă mai degrabă infimă, de numai 72 de unități: Octavia a ocupat locul 4 cu 5.466 unități (+13%), în timp ce Clio a rămas pe locul 5 cu 5.394 de unități (+41%).

Dacia Logan MCV a rămas pe locul 6, în timp ce Volkswagen Polo a înregistrat un salt consistent de pe locul 13 pe locul 8 după o creștere a vânzărilor cu 50%, la circa 3.500 de unități. Subcompacta germană a surclasat astfel Renault Megane, în timp ce Skoda Rapid, care a fost înlocuit în gama cehilor de noua Scală, și-a păstrat locul nouă în fața lui Ford Focus.

Loc Model Vânzări 2018 Evoluție
1 Dacia Logan 21.154 30.6%
2 Dacia Duster 12.938 49.4%
3 Dacia Sandero 10.218 20.7%
4 Skoda Octavia 5.466 13.4%
5 Renault Clio 5.394 40.7%
6 Dacia Logan MCV 3.779 16.1%
7 Volkswagen Polo 3.512 50.2%
8 Renault Megane 3.209 13.6%
9 Skoda Rapid 3.201 3%
10 Ford Focus 3.051 -0.8%

Via APIA

Comentarii (22)

  • Edikkk
    SKODA şi VW au cele mai MICI creşteri procentuale, adică în intenţia de cumpărare sunt în scădere clară !!

    Lumea nu mai vrea VW / Skoda.


    VW Polo cred că sunt livrarea foarte mare către Poliţia Română, nu cred că sunt ale clienţilor persoane fizice sau altor persoane juridice din România.

    Bravo Dacia !! Bravo Renault !
    20 13
  • Bravo Skoda !! Bravo VW !
    6 20
  • Bravo Renault? Bravo VW? Bravo Skoda? Hai ca pe aia cu Dacia o mai inteleg. Dar nu o sa inteleg niciodata placerea omului sa fie partinitor si sa se bucure de niste mizerii de 2 lei. Bravo ca ce? Ce bucurie iti aduce tie in viata ca au vandut unii multe chestii si au facut multi bani? Dormiti mai bine noaptea, va merge mai bine la serviciu? Va sunt copiii mai intelgeti, bunicii mai sanatosi?

    Incercati naiba sa fiti mai obiectivi in cazuri din astea de importanta zero pentru viata voastra.
    16 9
  • bravo dacioti
    bravo posesorilor de dacia logan

    la 11800 aveati opel astra sedan 1.4 turbo 140 cp, 4 pistoane, distributie lant, 6 trepte, bt, aer, 4xelectrice, proiectoare, roata normala, pilot,limitator, ecran color, suspensie semi-independenta pe spate, 3 randuri de chedere, motor testat pe toata gama opel.

    bv ca luati la banii astia logan 0,9 laureate in 3 pistoane si 90 cp.
    13 19
  • Dacia continua aberatia de pret mai mare cu aproape 1000 euro la MCV comparativ cu Loganul... dar na, au considerentele lor, probabil la o diferenta de 300-400 euro asa cum ar fi normal, sedanul ar avea vanzari foarte slabe

    @ bravo dacioti

    da, si eu am ramas ”socat” când am vazut prin mall-uri Opelul ala cu reducere de la 19 000 la 12 000... ai uitat sa mentionezi si discurile de frana pe spate (probabil lumea nu a cunoscut acea oferta)
    5 1
  • bravo dacioti unde ai vazut opel asta seda cu 11800 euro si 150 cp
    7 5
  • inexorabil
    @bravo: fiule, ȋți vor riposta că piața liberă! Sau câți “dacioți” crezi că se vor sui și vor testa ambele modele (astea pe care le-ai luat ȋn calcul pentru comparație), ca să constate “care merită mai mult” ? Aceia dintre ei atenți și la oarece detalii măcar că vor invoca originea de MB a lui 0.9. Deși un motor de “Merț” sub 100 CP pare nebunie curată (am zis să fiu domn, adică să mizez pe “pare”, ȋn loc de “este”).

    @gogu, de ce să nu fie? Avem!

    https://www.mobile.de/ro/Automobil/Opel-Astra-1.4-Turbo-SHD-Komfort/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:19000_5_,frx:2015,prn:9000,prx:12000,ful:petrol,pwn:96,pwx:147,vcg:limousine,elw:true,nvs:true/pg:vipcar/270056630.html
    2 10
  • inexorabil
    PS. Văd că nu a fost afișat link-ul ȋn ȋntregime. După “prn” urmează:

    :9000,prx:12000,ful:petrol,pwn:96,pwx:147,vcg:limousine,elw:true,nvs:true/pg:vipcar/270056630.html
    2 8
  • inexorabil
    Iar după “true/” :

    pg:vipcar/270056630.html

    :)
    2 8
  • Johhny Bravo
    Este modelul vechi de Opel Astra, de cand era bunica fata. Iar 1.4 turbo de la Opel consuma cat o vaca insetata, mergi cu canistra de benzina dupa tine. Sunt atat de bune masinile Opel ca i-a cumparat PSA, altfel intrau in faliment.
    10 3
  • Foarte potrivit o fi să compari o ofertă limitată la o mașină cu prețuri de la 16.910 euro în sus cu Loganul, care are prețuri de la 7280 în sus.
    Și să te miri ca oaia anonimă de ce există și oameni ce gândesc altfel decât prin prisma siglei ot Deutschland. Mentalitatea asta cu nevoi premium dar posibilități SH o s-o regăsești în tabelul cu înmatriculări second, și nici măcar acolo exclusiv.
    6 3
  • Ma bag si eu ca musca-n lapte. @Kap , oferta nu este chiar "limitata" , este de vreo 2 ani (daca mai este) , e vorba de fosta generatie Astra in forma de sedan. Stii ,cum avea Octavia la un moment dat oferte la generatiile precedente sub denumirea de Octavia Tour. Intr-adevar , daca ai ceva peste 10.000 euroi ,este cea mai buna oferta la sedanuri . Dar pt. multi acei 1-2.000 euro conteaza (pana la urma inseamna 10-20%) si atunci Loganul ramane cea mai buna solutie (si ceva mai spatioasa).
    4 0
  • modelul astra sedan beneficiaza de acest discount de cativa ani.

    problema reala este la oamenii ca tine, care beau bere burger si se vaita toata ziua de politica.

    solutii exista in orice domeniu, diferenta dintre un om inteligent si unul mediocru o face informatia.
    4 5
  • Minciuna (prin multe omisiuni) de a clama același preț pentru un Logan de 10.000 de euro și un Astra de generație anterioară de minim 17.000 nu cumva deconspiră mediocritatea și incapacitatea de a argumenta altfel o părere strict subiectivă, bazată doar pe prejudecăți primitive?
    Oricum, zisa asta e adâncă tare, că problema sunt clienții Dacia, nu votacii ”informați” ai pe$edelei. O s-o țin minte s-o povestesc la următorul Burger :)))
    2 0
  • @Johny, oricat de carcotas ai fi Loganul nu se compara cu Opelul. Ca sa dai verdictul la o masina daca e buna sau nu, trebuie sa o iei de noua si sa mergi cu ea cel putin 200 000 km in conditiile in care ii faci o intretinere corecta. Loganul e o masina de maxim 200 000 km de aia costa atat de putin. O masina mai scumpa te tine lejer pana pe la 450000. Dovada sunt masinile la mana a doua aduse in tara care desi au pe bord 120-150000 km ele au cu cel putin 100000 in plus si daca au fost corect intretinute functionreaza inca 100000 fara probleme! Ia-ti un Logan la 250000 sa vedem cat te mai tine... Pana si taximetristii au inceput sa se reorienteze daca te uiti atent prin orase. Nu mai vorbesc aici de dotari, siguranta - unde loganul e praf si alte materiale , la urma urmei nu-ti iei masina in fiecare an! Stiu o sa spuneti ca nu-ti iei masina sa te dai cu ea de pereti dar daca se intampla odata e suficient sa intelegi diferenta. Daca mai apuci... Altfel nu se inventau toate testele si stelele de siguranta la nivel international.
    2 7
  • Edikkk
    @taximetriştii se orientează doar puţini pentru altceva decât Logan şi asta nu pentru că Loganul nu duce 500.000 km, ci pentru că vor să ofere ceva mai mult lux pentru fidelizarea unor clienţi
    2 1
  • taximetristii se orienteaza in general pe ce e mai ieftin ca sa poata obtine profit, daca initial alegeau matiz, pe urma am vazut muuulte kalos desi era o masina hulita au ramas acum cu varianta logan iar dupa ce s-au convins ca nu merita incet incet aleg mana a doua. Si aici nu ma refer la firme. O tine si Loganul 500 000 ca doar sunt si exceptii dar la 100 000 loaganul e o troaca si doar cei care nu au mers cu o masina la mana a doua buna nu vor sa recunoasca diferenta!
    2 2
  • inexorabil
    Citind cu atenție rândurile lui @Lulu, am realizat imediat că știe despre ce vorbește…Așadar, nu vorbim despre “groapa de gunoi (auto) a Europei”, ci despre vădita incompatibilitate dintre o mașină “de volum” și una anume concepută pentru ȋmpătimiții low-costurilor, dacă mi se permite să mă exprim astfel.

    Se spune că ȋnțeleptul se “definește” drept persoana care ȋnvață din greșelile (sau pățaniile) altora, dar, iată, au trecut niște ani de la celebrul caz Huidu și pare că – fără să generalizez – acest popor tot nu s-a dumirit care-i treaba cu Golanul (o simplă și inocentă anagramă), a cărui prestație la fiorosul IIHS-SOT mă prea ȋndoiesc că vom avea vreodată ocazia fericită de a o urmări [mama lor de americani selectivi – iau ȋn calcul numai ceea ce circulă la ei :) ] . Pentru că șocul ar fi zguduitor lăuntric chiar și pentru cei mai jurați fani.

    @Kap și afinii: tendința (de la “tendențios” :D) voastră de mistificare nu comportă interpretări. @bravo-dacioți a tratat problema ȋn termenii pertinenți, ȋn sensul că (prea) există, ȋntr-adevăr, Astra cu specificațiile respective și la prețul (aproximativ) menționat. Ah, da, “de când era bunica fată”. Nu, doar de vreo 5-6-7 ani :P Dar cum judecați faptul că mie chiar și o Astra din 2001 mi-a dat impresia (ȋn/din mers) că este de preferat oricărei Dacii noi?!

    @Johhny, tot din vremuri “imemoriale” datează și acel studiu realizat de J.D. Power, care a relevat că Opel este cea mai fiabilă marcă germană…Probabil că de aceea merita să coabiteze cu Peugeot, și ea evidențiată ȋn acel studiu axat pe piața germană. Glumesc…
    Pentru revigorarea tehnică a lui “GM” (ȋn privința platformelor, adică să se ȋndepărteze de “German style”, ca să nu mai auzim că “the architecture was developed by Opel in Rüsselsheim”) era nevoie de această operație, chiar dacă motivația americanilor a gravitat doar ȋn jurul “găurii negre” de care doreau musai să scape. Modul cum l-a abordat ulterior PSA pe noul său membru formează obiectul unei alte dezbateri.
    Așadar – ca să nu se creeze confuzii – nu calific Opel drept o marcă proastă, mediocră, de evitat (conduc Opel zi de zi și nu “simt” așa ceva), dar iubesc originalitatea (sau măcar tentativa de a o păstra / de a o atinge) și cred ȋn continuare ȋn “visul american”.
    2 2
  • @Johhny hai sa-ti spun si cum e cu consumul, e mai mare la orice masina pe benzina care are turbina, pentru simplul motiv ca puterea in plus la aceeeasi cilindree se obtine prin SUPRAALIMENTARE. Asta inseamna ca la o ardere intr-un ciclu al pistonului intra mai mult combustibil dacat la un motor aspirat!
    1 2
  • @inexorabil
    Am un amendament important, compari o mașină care inițial costa 19000E, dar la care Opel pierdea încă vreo 2000E (mașinile lor au fost tot timpul rezonabile dpdv tehnic si fiabile, dar au vândut în pierdere) cu o mașină care costa 11000E. Si din segmente diferite!
    2 0
  • inexorabil
    @xxx, sper că n-ar fi prea târziu să-mi explici de ce ar fi segmente diferite. Chiar Wiki prezintă ambele modele drept “small family car” sau “compact car”, adică Segmentul C. La acest nivel, prețul nu contează – principalul parametru de evaluare este lungimea mașinii (ȋn jurul valorii de 4,5 m). Iar ȋn privința clasificării automobilelor, “criteriul” low-cost nu este luat ȋn considerare, pentru că este doar o particularitate productivă cu impact social. Ai putea contraargumenta că și luxul se repercutează asupra societății, ceea ce este corect, dar nu la aceeași scară precum antagonismul său “super-accesibil”.

    Până la urmă, eu, unul, nu aleg Astra pentru fiabilitate, ceea ce propune – chiar cu generozitate – și Logan. O aleg pentru confortul net superior. O aleg pentru că “recepționez” (ȋn eter) o altă dimensiune a respectului datorat de producător. Și ar fi un principiu triumfător pentru a miza și pe un Golf, de pildă, cu toate că eu rămân GM-ist și, deci, fidel Astrei (măcar ca idee, căci, repet, eu discut cu interes numai de la Segmentul D – și ȋncă acceptat cu chiu, cu vai – ȋn sus).

    PS. Parcă și văd replici de genul “Măi, nene, Opel nu mai este al lui GM!”. Nu. Ȋn acte nu. Ȋn reprezentanțele Opel ȋnsă, sigla GM (ȋncă) te salută de lângă specificațiile pieselor/consumabilelor. Au trecut vreo doi ani și…PSA? Da’ chiar, ce-o fi ȋnsemnând? Partidul Socialist Autonom? (pe bune, nu-i vrăjeală)
    0 0
  • Opel si presa de specialitate a poziționat Astra in segmentul C, nu Eu. Ca un Logan este cam de aceeași dimensiune si este poziționat in B, iarăși nu am vreun merit. Zic si eu ce spun specialiștii.
    Referitor la confort ce sa zic, fiecare cu confortul lui, Astra hatchback pe care am condus-o nu m-a impresionat, ca este peste Logan sunt de acord. Golful de care ai menționat este cel puțin o clasa peste Astra (părerea mea la care țin deși nu-mi place in rest mașina)
    Acum fiecare cu chilipirul lui, Astra Sedan cu discuri pe spate la 11800 sau Logan la 11800! Deși Astra pare super câștigătoare, totuși este un eșec răsunător dpdv al vânzărilor, cu tot luxul îmbarcat in mașină, pe care nu știu sa-l mai vândă.
    Pun o întrebare stupida ca logica: De ce noi ar trebui sa cumpăram, ce alții nu vor sa mai cumpere? Nu poți sa acuzi majoritatea de neînțelegere (mă exprim gingaș) !
    Nu pot sa susțin o discuție despre segmentul D, pentru ca nu am nici o șansa sa cumpăr si nici nu am condus.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru