Dacia va fi din nou în centrul atenţiei, prezentând două modele extrem de importante pentru piaţa naţională şi nu numai. Modelele Logan şi Sandero au ajuns la generaţia a doua, toate detaliile urmând a fi publicate în prima zi de presă a salonului: joi 27 septembrie.
Ieri am prezentat cinci dintre cele mai importante concepte pe care le vom putea admira la Salonul Auto de la Paris din acest an. Astăzi ne vom îndrepta atenţia către modelele de serie ce vor ţine capul de afiş în zilele următoare. Lista de premiere numără aproximativ 100 de modele, dar am ales doar zece. În ceea ce ne priveşte,1. Dacia Logan 2 şi Sandero 2
În mod normal nu am fi aflat nimic despre noile modele Dacia până în prima zi a Salonului de la Paris. Însă ziarişti de la L'Automobile Magazine din Franţa au publicat primele imagini cu cele două noutăţi Dacia. O zi mai târziu, grupul Renault confirma că fotografiile sunt cele oficiale. Primul model Logan a fost lansat în septembrie 2004. Opt ani mai târziu noul Logan a primit un calandru total nou cu influenţe germanice. Silueta este oarecum similară, Logan-ul 2 putând fi uşor recunoscut. O altă noutate în gama Logan va fi introducerea unui motor turbo cu trei cilindri în linie de 0.9 litri. Această motorizare a debutat în gama Renault pe noile Twingo şi Clio şi oferă 90 CP şi 135 Nm, suficienţi pentru a-i asigura lui Clio o acceleraţie 0-100 km/h de 12.2 secunde şi o viteză maximă de 182 km/h. interiorul are acum influenţe de la fratele mai mare Lodgy, iar consola centrală este dominată de display-ul tactil al sistemului multimedia cu navigaţie.
Noul Sandero împarte aceiaşi parte frontală cu Logan 2. Jurnaliştii francezi susţin că noul Sandero este de fapt a doua generaţie, Dacia sărind astfel peste un facelift operat modelului românesc la mijlocul primei generaţii a carierei de piaţă. Dacă Dacia va oficializa acest lucru, Sandero va fi unul dintre foarte puţinele modele europene care trec la o generaţie nouă fără a avea în prealabil un facelift dedicat. Motorul turbo de 0.9 litri va fi prezent şi pe noul Sandero. Mai multe detalii vom afla joi, în prima zi de presă a Salonului de la Paris.
2. Renault Clio 4
Pe lângă noutăţile Dacia, grupul Renault aduce la Paris a patra generaţie a modelului Clio. Despre acest model deja nu mai există secrete, Renault publicând toate datele cu mult înainte de Salon. Va fi însă prima şansă pentru presă şi public de a îl vedea în realitate. Noul Renault Clio 4 vine cu un design complet nou, cu linii dinamice și promite să devină un nou punct de reper în ceea ce privește designul modelelor Renault în viitorul apropiat. Modelul vine cu motorizări noi, un interior redesenat, un exterior schimbat puternic şi multe dotări noi.
3. Ford Mondeo
O altă premieră aşteptată cu interes este noul Ford Mondeo. Modelul de clasă mare a apărut deja de un an pe piaţa americană unde este comercializat sub numele de Ford Fusion. Pentru europeni este însă prima şansă de a vedea versiunea dedicată bătrânului continent. Diferenţele optice între versiunea de Amercia şi cea pentru Europa sunt minore, însă la Paris vom afla şi detalii complete despre gama de motorizări şi cel mai probabil vom avea şi preţurile pentru România ale noului Ford Mondeo.
4. Hyundai Santa Fe
Hyundai şi-a relansat SUV-ul cel mai popular în Europa. Santa Fe este acum la treia generaţie şi Automarket l-a testat deja. Santa Fe a acumulat vânzări globale de aproape 2.56 milioane de unităţi de-a lungul duratei sale de producţie, dintre care 350.000 au fost comercializate pe piaţa din Europa. Noul model vine cu un look nou li un motor diesel de 2.0 litri ce dezvoltă 150 CP şi una de 2.2 litri optimizată pentru 200 CP. Pentru anumite pieţe va fi disponibilă şi o versiune cu motor pe benzină de 2.4 litri.
5. Range Rover
Incontestabil va fi una din vedetele Salonului de la Paris. Noul Range Rover este aşteptat cu sufletul la gură de numeroşi clienţi din întreaga lume şi Salonul de la Paris este prima şansă de a vedea noul model premium în carne şi oase. Sau metal şi plastic. Pozele prezentate de Range Rover sunt spectaculoase, dar la Paris vom putea să îl atingem pentru prima dată. Cel mai mare model din gama Range Rover își păstrează sobrietatea care l-a caracterizat, linia generală a caroseriei fiind oarecum similară cu cea a generației anterioare, mai ales privită din profil. Marile schimbări vin la partea frontală și cea posterioară, unde noul Range Rover abordează un design total schimbat, dar care se integrează mult mai bine în linia de design a familiei de modele Range. Pentru piața europeană, clienții vor putea alege dintre trei motorizări, una pe benzină și două diesel. Benzina este propulsorul V8 supercharged, în timp ce pentru cei care preferă puterea diesel, aceștia vor putea alege între un TDV6 de 3.0 litri sau un TDV8 de 4.4 litri.
6. Opel Adam
Opel aduce la Paris cel ami mic model din gamă botezat Adam, în cinstea lui Adam Opel, creatorul mărcii germane. Opel Adam este noul model de clasă mini al constructorului german. Adam este gândit drept un automobil urban, dimenisunile sale exterioare fiind de 3.7 metri lungime şi 1.72 metri lăţime. Modelul Opel Adam va fi disponibil pentru început cu trei motoare pe benzină eficiente (1.2 litri şi 70 CP, 1.4 litri şi 87 CP şi 1.4 litri şi 100 CP), combinate cu o transmisie manuală cu cinci trepte de viteză.
7. Seat Leon
Grupul VAG are o prezenţă numeroasă la Paris şi multe noutăţi pe listă. Noul Seat Leon este una dintre ele, constructorul spaniol încercând să menţină interesul publicului abodând acum un stil mai sobru. Dezvoltat pe platforma modulară MQB, găsită deja pe noile generaţii ale fraţilor de concern Audi A3 şi Volkswagen Golf 7, noul Leon este mai scurt cu 52 de milimetri decât vechiul model (4.26 metri), mai lat cu 48 de mm şi mai scund cu 4mm pentru a insufla un look sportiv. Ampatamentul a crescut şi el cu 58 de milimetri şi măsoară acum 2636 mm. Gama de motorizări va fi completă cu cinci propulsoare pe benzină şi patru dieseluri.
8. Skoda Rapid
Pentru Skoda, Salonul de la Paris este un moment importat. Vor prezenta publicului un model complet nou, un sedan numit Rapid. Presa a avut deja ocazia să ia contact cu noul model ceh, iar testul nostru îl puteţi regăsi AICI. Deşi are alură de sedan, noul rapid este un hatchback. Este un model simplu, fără multe înflorituri de desgn, Skoda încercând să revină pe piaţa modelelor de buget, care a consacrat-o. Rapid se încadrează în gama Skoda sub modelul Octavia şi se adresează familiilor tinere, pentru mulţi fiind un rival ceva mai bine dotat al Daciei Logan.
9. Audi A3 Sporback
Audi aduce la Paris varianta cu cinci portiere a noului model A3. Botezat în mod tradiţional A3 Sportback, noul model vrea să se impună pe piaţa modelelor compacte premium încercând să ia faţa rivalilor BMW seria 1 sau Mercedes-Benz A-Klasse. La nivel exterior, designul nu se modifică foarte mult, singura evoluţie fiind remarcată în dreptul dimensiunilor, care cresc. Lungimea măsoară acum 4310 mm, lăţimea 1780 mm, înălţimea 1425 mm, iar ampatamentul este cu 58 de mm mai mare, adică 2636 mm.n ciuda creşterii în dimensiuni, Audi anunţă că noul A3 Sportback este mai uşor cu 90 de kilograme decât vechea generaţie, mulţumită noii platforme MQB. Oficialii susţin că atunci când maşina este echipată cu motorul 1.4 TFSI masa totală este de numai 1205 kilograme.
10. Volkswagen Golf 7
Încheiem cu cealaltă vedetă importantă de la Paris. Volkswagen va atrage ca un magnet publicul şi presa în momentul în care va dezveli pentru prima dată a şaptea generaţie a celebrului model Golf. Deşi nu pare că a trebut prea mult timp de când actualul Golf este pe piaţă, Volkswagen a decis că este timpul pentru un înlocuitor. Golf 6 a fost lansat în 2008, dar a fost de fapt un superfacelift al generaţiei cu numărul cinci. VW Golf 7 vine cu o platformă total nouă, celebra MQB, dar mizează pe acelaşi design clasic care l-a făcut celebru în întreaga lume. Partea frontala este dominata de o grila noua, mult mai discreta, si de un set de blocuri optice care tradeaza influentele vechii generatii. Practic aici se observa cel mai bine evolutia designului. Farurile au fost alungite si ascutite pentru a inspira mai multa agresivitate si sportivitate, elemente pentru care vechiul Golf 6 a primit critici. Nu vor lipsi nici luminile LED, disponibile insa doar pe versiunile superioare.
Pacat.
Astea din articol sunt chiar triste.
Insa se vede clar cum Renault nu vrea sa le fure vanzarile, si s-au diferentiat foarte mult de Sandero cu noul Clio.
Totusi sunt curios ce motorizari si ce preturi vor avea noile modele Dacia.
Deci in 2 zile voi afla.
Aveti idee cand vor fi disponibile la vanzare in Romania ?
Banuiesc ca vor inlocui 1.6 16v, si va fi implementat si pe Duster Facelift.
Pe Lodgy a debutat deja aceasta motorizare. Nu vad de ce nu ar pune pe Logan asta.
restul sunt masini.........cu 4 roti........
Ztele lu' peste cu inteligenta lui care crede ca doar SAAB nu are 4 roti si merge pe aer, iar restul sunt mijloace de transport.
Nu stiu ce naiba vedeti voi la saaburile alea.
Eu poate doar intr-un BMW de prin 80-90 simt o stare de euforie.
Vorbeam de "pemierele" astea, cat sunt de sterse comparativ cu anii '70-'90.... cat mai poti sa fii de tembel?
Cat despre Saab, cum inca nu ai condus asa ceva, parerea ta nu conteaza.
Nu tot un volan cu servo are ca si celelalte masini ? :)
Hai ca esti culmea.
Pai ce premiere ?
Atunci apareau premiere fiindca piata era in continua dezvoltare, treceau de la populara broasca, la fantasticul/modernul golf. Pe cand acuma mi se pare ca au atins apogeul cu totii si au dat tot ce au putut.
Deci toate sunt pe 4 roti.
Tot nu mi-ai zis ce diferenta ii intre mijlocul de transport (Clio,logan,mondeo,golf,x5,q7) si ,,masina" saab ?
Nu ma intereseaza parerea ta, nici daca vei conduce sau nu un Saab.
Masinile aveau mult mai mult stil si personalitate acum cativa ani. Acum sunt doar tabla si plastic.
Lasa-i frate ca ei nu vor pricepe nicicand atasamentul pe care cineva il are fata de o masina clasica. Si asta nu inseamna ca trebuie sa te dai batut. Pur si simplu trebuie sa intelegi ca 99% dintre cumparatorii de masini din ziua de azi sunt mai putin interesati de fiabilitate. Toti vor siguranta. O sa ajungem sa ne dorim masini de burete. Si asta are o explicatie.
Soferul fandosit din ziua de azi nu mai stie sa franeze fara ABS fara sa-si rupa gatul, nu mai stie sa ia o curba mai tara fara ESP.
De asta isi doresc toti aceste dotari si desconsidera masinle clasice. Daca vii si le spui ca poti merge tare si in siguranta cu o masina care nu are enspe mii de airbaguri, imediat vei fi catalogat demodat. Daca le spui ca o masina clasica poate fi reparata la tine in curte sau in garajul unui prieten la fel de pasionat ca tine, iar o sa se uite chioras. Cum nu te duci la reprezentanta?!!! Nu-i bagi bani in buzunar tot aluia de ti-a vandut o masina nefiabila, tocmai pentru ca sa te reantorci la el?!! Te-a intrebat mai sus unul ahtiat dupa pocnitori nemtesti ce, au acele masini clasice de iti plac atat de mult. Adevarul este ca au ceva ce ei, cei din generatia emo nu vor aprecia niciodata: STIL,BUN GUST si FIABILITATE!