TOP 10: Cei mai buni designeri auto
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Automobilul este definit ca fiind un vehicul cu roţi care se mişcă cu ajutorul unui motor propriu. Dar prin ce se diferenţiază un automobil, ce te dermină să alegi acea maşină şi nu alta. Ei bine, unul dintre răspunsurile la această întrebare este designul. Îţi alegi automobilul pentru că arată bine, pentru că te identifici cu designul lui sau pentru că aşa ţi-ai imaginat tu că trebuie să arate o maşină. 132 de jurnalişti auto profesionişti au alcătuit un top al celor mai buni designeri.
Giorgetto Giugiaro
Născut pe 7 august 1938, italianul este responsabil atât pentru designul unor supercaruri, cât şi pentru modul în care arată cele mai populare modele de pe străzi. În 1999 a fost votat designerul auto al secolului, iar în 2002 a intrat în clubul select al Automotive Hall of Fame. Fiat Panda, Lotus Esprit, Audi 80 sau DeLorean DMC-12 sunt doar câteva din creaţiile lui Giugiaro. Mai mult decât atât, italianul a creat carcasele câtorva aparate foto Nikon şi a desenat o serie de prototipuri pentru computerele Apple.
Marcello Gandini
Italianul născut pe 26 august 1938, este considerat cel mai prolific designer al lumii. Mulţumită lui Marcello Gandini astăzi putem admira frumoasele linii ale lui Lamborghini Countach sau Miura. De asemenea, italianul este responsabil pentru designul primei generaţii a lui BMW Seria 5 sau pentru superbul Maserati Ghibli.
Giuseppe Bertone
Giuseppe Bertone, poreclit Nuccio, este un alt designer italian care a făcut furori în lumea auto. S-a născut pe 4 iulie 1914 şi după 82 de ani în care a servit industria auto cu cele mai impresionante caroserii se stinge din viaţă în Torino în 1997. După cel de-al Doilea Război Mondial preia frâiele companiei Carrozzeria Bertone cu ajutorul căreia scrie nenumărate pagini de istorie în lumea auto. Fiat 850 Spider, Simca 1200 S sau Alfa Romeo Montreal sunt doar câteva din creaţiile cu care Nuccio ne-a gâdilat privirea.
Flaminio Bertoni
Dacă pe primele trei poziţii ale clasamentului au urcat doar italieni, pe locul patru se va clasa, bineînţeles tot un italian. Este vorba despre Flaminio Bertoni, născut pe 10 ianuarie 1903. Se stinge din viaţă în 1964 la Paris, însă anii petrecuţi la Citroen ne va aminti pentru totdeauna de Flaminio. Este părintele lui Traction Avant, Citroen 2CV şi a iconicului DS.
Jean Bugatti
Designer şi inginer de teste, Jean a fost cel mai mare fiu al lui Ettore Bugatti, creatorul mărcii din Molsheim. Acesta a moştenit talentul tatălui său şi lui i se datorează prezenţa lui Royale Roadster Esders şi al lui Roadster Type 55. Moare la doar 30 de ani pe 11 august 1939.
Ercole Spada
Pe locul şase al clasamentului întocmit de cei 132 de jurnalişti se clasează italianul Ercole Spada. Născut pe 26 iulie 1937, italianul şi-a dedicat cei mai mulţi ani din viaţă studioului de design Zagato. A dat naştere lui Aston Martin DB4 GT Zagato şi lui Alfa Romeo Giulietta SZ. Tot lui Ercole Spada trebuie să îi mulţumim pentru că astăzi ne delectăm cu imaginea lui Alfa Romeo 155 sau cu designul lui Lancia Delta.
Giovanni Michelotti
Cel de-al şaselea italian al topului este Giovanni Michelotti. Acesta s-a remarcat în anii '60 când a desenat caroserii pentru Triumph sau BMW. Este cunoscut drept părintele lui BMW 700, al lui Triumph Spitfire sau al lui Renault Alpina A106.
Leonardo Fioravanti
Italianul s-a născut în 1938 şi a absolvit Politehnica din Milano, unde s-a specializat în aerodinamică şi design auto. La vârsta de 26 de ani se angajează la Pininfarina, unde îşi va petrece următorii 24 de ani din viaţă. A desenat caroseriile lui Ferrari Dino, Daytona sau 512 Berlinetta Boxer.
Harley Earl
În topul alcătuit de cei 132 de jurnalişti şi-a făcut loc şi un american. Este vorba despre Harley Earl, primul vicepreşedinte de desing din cadrul General Motors.
Este un pionier în ceea ce priveşte designul mijloacelor de transport moderne. Mai mult decât atât, el a introdus pentru prima oară definiţia de "concept car" şi a utilizat-o drept o unealtă de marketing, dar şi de design. Primul concept care a părăsit planşa lui Earl este Buick Y-Job, care mai târziu a devenit Chevrolet Corvette.Battista Pininfarina
Italianul Battista Pininfarina s-a născut pe 2 noiembrie 1893 şi este fondatorul companiei Carrozzeria Pininfarina. La vârsta de 12 ani începe să lucreze în atelierul fratelui său Giovanni, iar în acea perioadă îşi dezvoltă pasiunea pentru automobile. În 1930 pune bazele companiei Carrozzeria Pininfarina, iar începând cu 1952 serviciile sale se îndreaptă către Ferrari.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
John Elkann, președintele Stellantis, nu este de acord cu tarifele impuse de președintele american Donald Trump și nici cu normele de poluare foarte stricte impuse de Uniunea Europeană. El spune că industria auto este amenințată din cauza acestor două reglementări. (16.04)
-
Audi a anunțat un nou proiect prin care vrea ca vechile mașini de curse ale sale să ajungă în mâinile unor colecționari privați. Pentru început, Audi a scos la vânzare un prototip cu care a concurat în Campionatul Mondial de Anduranță și o mașină care a luat startul în seria DTM. (04.04)
-
Porsche marchează 75 de ani de la începutul producției de automobile la uzina sa principală din Zuffenhausen. Primul model produs la această uzină a fost 356, care este și primul model al mărcii. (02.04)
-
Noul Audi A6 Sedan: cel mai aerodinamic Audi de serie cu motoare termice
-
STUDIU: Mașinile electrice, mai fiabile decât termicele
-
Noul Volvo S90 facelift: display central de 11.2 inch și versiune PHEV cu 80 km autonomie electrică
-
Acesta este noul Subaru Outback: două motorizări cu până la 260 CP
-
Viitoarea Mazda MX-5 va primi un motor aspirat natural mai mare
ce sa faci
cu o femeie puternica daca e urata,
o femeie care isi schimba doar culoarea hainelor
o femeie de 60 ani cu una de 18 pt cei cu tx (poate nu are performante de cea de 60 dar totusi ii mai dai si pastile iar dupa cea de 18 sigur esti mai multumit
ce sa faci cu o femeie care nu are suflet
o femeie desteapta daca nu e sexy
@ automarket: apropos, o sa mai vina articole de genul "20 de lucruri..." ? Ca doar sunt atatea chestii de povestiti din cei 100 de ani de automobilism
si mai e o vorba nu poti ...........