Mercedes-Benz a anunțat recent că va investi aproximativ 10 miliarde de euro într-un amplu program de electrificare pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon, iar o parte din această sumă va fi atribuită celor de la Mercedes-AMG.
Astfel, fiecare model Mercedes-AMG va primi în viitor o versiune plug-in hybrid, iar primele lansări sunt programate pentru anul 2020.
Germanii vor renunța la actualul sistem mild-hybrid numit EQ Boost în favoarea unei versiuni îmbunătățite care cel mai probabil va fi comercializată sub numele EQ Boost+, după numele adoptat și în cazul echipei de Formula 1.
"Toate modelele AMG vor fi disponibile în viitor cu versiuni plug-in hybrid. Mild hybrid nu este strategia AMG pentru că reducerile de emisii sunt prea mici", a declarat Frank Overmeyer, șeful de afaceri externe al Mercedes-AMG.
În prezent, Mercedes-Benz oferă versiuni plug-in hybrid pentru modele precum Clasa C, Clasa E și Clasa S, iar acestea au în prezent autonomii electrice de circa 50 de kilometri.
Inginerii germani lucrează deja la îmbunătățirea tehnologiei pentru ca autonomia electrică să ajungă la circa 100 de kilometri în 2020. Totuși, în cazul modelelor AMG, autonomia va fi ceva mai redusă pentru a permite un spor de performanță."Bateria în sine și motorul electric vor fi aceleași, dar experiența va fi mai bună datorită unui boost de performanță care va reduce autonomia. Astfel, într-un SUV ai putea avea o autonomie de 100 de kilometri, dar într-un AMG vei ajunge la numai 60 sau 70 kilometri", a adăugat Overmeyer.
Actualul sistem PHEV dezvoltat de Mercedes este bazat pe un propulsor diesel de 2.0 litri de 194 de cai putere și pe un motor electric de 90 kW (122 CP). În total, sistemul hibrid oferă 306 cai putere și 700 Nm.
Mercedes intenționează să lanseze 20 de versiuni plug-in hybrid până la sfârșitul anului 2020.
Via Autocar
Comentarii (0)