Toate mașinile noi vândute în Uniunea Europeană, dotate cu un sistem de avertizare pentru depășirea vitezei, din 7 iulie

de Tiberiu Safta
Marti, 02.07.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toate mașinile noi care vor fi vândute în Uniunea Europeană vor trebui să fie dotate obligatoriu cu o tehnologie de avertizare pentru depășirea limitei de viteză. Noul sistem va deveni obligatoriu pentru toate mașinile noi începând din 7 iulie.

Începând de săptămâna viitoare, toate mașinile noi vândute în Uniunea Europeană vor fi dotate obligatoriu cu o tehnologie de limitare a vitezei. Sistemul se numește ISA și este o prescurtare de la Intelligent Speed Assist (asistent inteligent de viteză). Cu ajutorul acestui sistem, șoferii vor fi descurajați să depășească limitele de viteză prin redarea unor semnale acustice sau vizuale.

Deși sistemul este obligatoriu pentru toate mașinile noi începând din 7 iulie, fiecare producător este liber să vină cu propria soluție pentru implementarea acestui sistem. Astfel, pe lângă avertizările sonore sau vizuale, producătorii vor putea implementa inclusiv o tehnologie prin care pedala de accelerație opune mai multe rezistență atunci când este depășită limita de viteză.

În ciuda implementării acestui sistem, șoferii vor putea să dezactiveze asistentul. Chiar și atunci când acesta este activat, sistemul nu limitează viteza mașinii, ci doar avertizează șoferul de depășirea limitei maxime.

Asistentul poate fi în continuare ignorat sau oprit complet în timpul condusului. Acesta se reactivează la fiecare repornire nouă a motorului.

via Carscoops

Comentarii (12)

  • Toate masinile ar trebui limitate via gps: esti in localitate, automat maxim 100kmh. esti in fara, max 180. Adica ai libertarea sa depasest (ca unii mor fara libertatea de a comite crime) dar nu poti depasi la infinit.
    5 17
  • Dezactivez sistem avertizare depozite limita de viteza. Ieftin și nu dă erori. Reducere pentru bengoși.
    4 9
  • @11.47

    ...și unde e limitarea dacă ar fi 100 în localitate și 180 în afară????
    6 2
  • Diferența e că îl descarcerează în loc să-l adune bucată cu bucată.
    2 2
  • In principiu, sistemul citeste indicatoarele rutiere de limitare a vitezei, precum si pe cele care anunta sfarsitul limitarii de viteza.
    Dar, în Romania, nu prea exista montatate indicatoare din ultima categorie. Deci? O sa fim atentionati continuu?
    7 0
  • Andrei
    Se poate folosi și de harta prezenta în sistemul de navigație. A mea citește indicatoarele rutiere sau, dacă nu exista, folosește limitele de viteza din hartă.
    1 0
  • @ds
    Pai limitarea e ca nu poti merge cu 250 in localitate, mai ales ca apar si sunt din ce in ce mai accesibile EV cu sute de cai putere si acceleratie sub 5 sec
    2 2
  • Este bine venit, dar inutil pentru Romania.
    Am Volvo XC90 din 2016 si face asa ceva.
    Este bine sa fii avertizat, dar in Romania nu se respecta nicio regula de circulatie, deci ar fi bine pentru piata din Romania sa se dezactiveze din fabrica, mai ales pentru BMW, Audi... Masinile astea si soferii lor nu au nevoie de limite ca ei asculta melodii fara numar.
    1 5
  • Exact. În general șoferii de electrice merg cu 250 in localitate, nu șoferii de troace diesel aduse din Germania.
    4 1
  • @14.47
    ai văzut mulți cu 250 în localitate la viața ta?
    8 0
  • George Simion
    cine vrea avertizare isi face singur cu gps-ul.
    2 1
  • @11:47
    Nu e vorba de libertatea de a comite crime, asa cum inept intelegi tu lucrurile. Nu. Cetatenii trebuie sa fie responsabili de faptele lor. Si cand nu sunt, se aplica legea CARE EXISTA DEJA. Nu poti delega statului propriul control si conduita responsabila. De ce? Pentru ca in felul asta deschizi larg usa pentru abuzuri ale unor lucratori nealesi de nimeni si care de cele mai multe ori nu pot fi trasi la raspundere. E cazul lucratorilor in primarii si agentii de stat in Romania si nu numai la noi.

    Exemplu de abuz consecinta la ineptia pe care ai scris-o: nu oferim tratament persoanelor cu diabet zaharat cauzat de obezitate. Daca pacientul nu mananca responsabil, se ingrasa si face diabet, statul e cel care hotaraste sa nu-i asigure tratament.

    Alt exemplu: ai consumat mai mult curent decat considera un functionar, nu mai poti sa conduci masina pentru ca ai poluat prea mult luna asta, depasesti un nr de kg de codoi emis in atmosfera. Esti iresponsabil. Statul nu e, el e responsabil si
    nu greseste. Hotaraste in locul tau sa consumi resurse in mod echilibrat. "Sustenabil". :) Suna cunoscut? In timpul comunistilor aveau voie sa circule in anumite zile masinile cu nr de inmatriculare pare si in altele cele cu nr impare. Comunistii erau cei mai mari ecologisti. :)

    De aici poti merge pana-n panzele albe. Practic incet-incet se ajunge acolo incat un angajat intr-un birou decide restrictii si limitari pentru fiecare aspect al vietii celorlalti. Ceea ce merge in China. Citind prostii ca ale tale realizez tot mai mult ca e posibil si aici. De la "Esti liber sa faci tot ce doresti atat timp cat nu ii afecteaza pe ceilalti" se ajunge la "Esti liber sa faci ce vrei in limitele desemnate de functionarul X sau Y". Diavolul e in detalii.

    Pentru incalcarea legii exista pedepse si inca unele foarte serioase. Nu e nevoie de interziceri in plus si autoritarisme tembele. E nevoie ca statul sa isi faca treaba si sa aplice legea. Asa cum a functionat pana acum o sa functioneze si de acum.

    Legat de (noua) impunere UE, incolo ne indreptam, inspre ce doreste individul de la 11:47. Tactica e cea a broastei fierte.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru