eCall, serviciul de apelare automată la 112, disponibil şi în România
Votul din Parlamentul European a confirmat discuţiile dintre reprezentanţii celor 28 de state membre UE derulate în ultimii ani pe această temă.
În cursul acestei luni au fost derulate întâlniri care să stabilească obligaţiile pentru producătorii de automobile, urmând ca normele privind sistemul eCall să devină o lege europeană după ce vor fi votate în plen în Parlamentul European. Statele membre UE au şi ele propriul set de reguli, acestea fiind introduse încă din iunie 2014, când a început să fie pusă în aplicare cerinţa UE de actualizare a infrastructurii din statele membre pentru a suporta tehnologia eCall până în octombrie 2017.Sistemul eCall nu este o noutate în lumea auto, fiind introdus de mai mulţi producători premium din Europa pe pieţele din Vestul Bătrânului Continent. Pe piaţa din SUA există un sistem similar furnizat de cei de la General Motors, numit OnStar, care va fi lansat şi în Europa în cadrul gamei Opel. Serviciul eCall are capacitatea de a transmite serviciilor de urgenţă poziţia GPS exactă a vehiculului accidentat şi să facă o legătură audio prin telefon, fără să fie necesară conectarea la telefonul şoferului, între operatorul serviciilor de urgenţă şi pasagerii vehiculului. Datorită acestui sistem, timpii de răspuns ai serviciilor de urgenţă, în speţă ambulanţă şi descarcerare, ar putea fi reduşi dramatic, reducând pierderile umane cauzate de accidentele rutiere la nivel european.
Via AutomotiveNews (înreg)
on topic, asta chiar e un lucru buna, dar ma intreb de ce e necesara o perioada de 3 ani pt implementare
Trebuiesc facute contracte cu furnizorii, trebuiesc testate sistemele, integrate cu restul componentelor masinilor. Si lista poate continua.
Practic li se ofera timp sa introduca treptat, model cu model, aceasta functionalitate.
evident ca cei care au aprobat legea au discutat cu producatorii auto, oameni muuult mai destepti ca mine in domeniu, dar totusi 3 aaani? e un sistem care cica va salva vieti omenesti, asa ca ma intreb cati oameni vor muri din lipsa lui in perioada asta de 3 ani.....ai obs ca am o obsesie cu cifra 3
Indiferent cum sunt drumurile la noi, bune proaste e de bun simt sa ai asa ceva instalat pe masina. Daca accidentul se lasa cu raniti si imobilizati cu toti cei implicati sau zona este slab circulata, un apel automat la serviciile de Urgenta sunt absolut binevenite.
Acum( tot la noi) ramane de vazut daca organismele implicate in acest mecanism isi vor face treaba. Din cate stiu STS-ul este inclus aici, si dupa scandalul avionului cazut in munti si de "negasit" imi pun niste semne de intrebare.
Daca nu te omoara socul accidentului te omoara niste functionari analfabeti, indiferenti ajunsi in posturi "pentruca taticu".
zic si eu
Sigur din cauza ca se vrea ducerea "pe copca" a noastra se lucreaza atat de intens la n'spe mii de sisteme de siguranta in domeniu. Sigur din cauza asta masinile sunt tot mai dopate cu sisteme care de care mai sofisticate si airbag-uri pana'n gat...
Cand te iei prea mult dupa aspiratii dormi cu pastila de cianura sub limba...
;)
Daca astia de's ei cei mai mari si puternici urmaresc "killareala" noastra, ai naibii de ineficienti sunt de vreme ce ne inmultim ca mustele de la an la an (la nivel planetar)... :)
Asa ca... usor mai moale cu pianul... sunt suficient de multe metode mai eficiente pentru "controlul mortalitatii" decat butoanele astea de SOS! :) Urmeaza sa auzim in zilele urmatoare de oameni care se vor trezi cu racheta localizati prin smartphone-ul din buzunar?...
Nu sunt un ignorant, sunt si eu destul de informat si constient de ce se intampla in lume, ca nu e totul ceea ce ni se spune, dar a vedea totul ca un "plan" de distrugere a omenirii, da, se numeste PARANOIA...
@Andi1....ai ridicat bine problema...culmea e ca cel mai rapid se "inmulteste" lumea a 3 a. Cea generatoare de violente, analfabetism, boli si...non-valoare. Si atunci cum "ne" ducem pe copca?
pseudo-stiinta e la mare cautare vad iar paranoia, din nefericire, are acces la media.
@ha ha: Nu e doar atat, ca acel GPS nu incepe sa functioneze doar in caz de accident, varianta posibila, dar care nu se doreste si a carei realitate e greu de controlat.