La finalul lunii august, BMW a prezentat noul Z4 cu ocazia Monterey Car Week din California. Atunci, repezentanții producătorului german au venit doar cu informații despre varianta Z4 M40i First Edition, menționând faptul că restul detaliilor vor fi prezentate în 19 septembrie.
Nemții și-au respectat cuvântul, iar astăzi ne oferă detaliile complete despre noul roadster. Noua generație BMW Z4 va putea fi admirată de publicul larg în cadrul Salonului Auto de la Paris din luna octombrie, urmând ca producția să înceapă în martie 2019 în cadrul fabricii Magna Steyr din Graz, Austria.
BMW Z4: date esențiale
● Noul BMW Z4 are o lungime de 4.324 de mm (+85 mm față de vechiul Z4), în timp ce lățimea ajunge la 1.864 de mm. Ampatamentul este de 2.470 de mm (-26 mm), iar portagajul poate să înghită până la 281 de litri.
● Standard, noul BMW Z4 va dispune de faruri cu LED, iar opțional clienții vor putea opta pentru versiunea adaptivă cu funcție Matrix. Nemții vor oferi nouă culori pentru caroserie și două nuanțe pentru plafonul de tip soft-top. Plafonul poate fi operat până la viteze de maxim 50 km/h, iar ridicarea sau coborârea acestuia durează 10 secunde.
● Deși noul BMW Z4 adoptă un design agresiv și sportiv, constructorul german oferă o serie de pachete gândite pentru a spori aceste efecte. Linia Sport dezvoltată de nemți promite jante de 18 inch din aliaj și elemente de caroserie vopsite în negru. Pachetul M Sport de exterior oferă prize de aer modificate, praguri laterale restilizate și un difuzor spate redesenat.
În plus, jantele de 18 inch vin cu un design specific modelelor M.● Pentru interior, BMW a pregătit scaune îmbrăcate în piele în nuanțele Black, Ivory White, Cognac sau Magma Red. Versiunea Z4 M40i dispune de scaune îmbrăcate în Alcantara, iar versiunile echipate cu pachetul M Sport sau configurate în versiunea Sport Line vin cu accesorii de interior din aluminiu. De asemenea, nemții oferă scaune sport M și un volan M.
● Trei motorizări vor fi disponibile pe noul BMW Z4. Varianta de bază poartă numele de Z4 sDrive20i și integrează motorul de 2.0 litri capabil să ofere 197 CP între 4.500 rpm și 6.500 rpm. Cuplul motor măsoară 320 Nm și este disponibil începând cu 1.450 rpm. Motorul este cuplat la o transmisie automată cu 8 rapoarte Steptronic. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.6 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 240 km/h. Consumul de carburant anunțat de nemți pentru versiunea Z4 sDrive20i este de 6.1 litri/100 de kilometri.
● Cea de-a doua motorizare pe care clienții o vor putea comanda pe noul Z4 poate fi găsită sub indicativul sDrive30i. Sub capotă se află tot un motor de 2.0 litri benzină, dar de această dată unitatea oferă 258 de cai putere la 5.000 rpm și 400 Nm începând cu 1.550 rpm. Motorul va fi disponibil tot cu o transmisie Steptronic cu 8 trepte. Pentru sprintul 0-100 km/h, Z4 sDrive30i are nevoie de 5.4 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește la 250 km/h.
● Cea mai potentă versiune va fi găsită sub denumirea Z4 M40i.
Motorul de 3.0 litri produce 340 CP și 500 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în doar 4.6 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h. Indiferent de versiunea de motorizare aleasă, BMW oferă o funcție de Launch Control.● Versiunea Z4 M40i va fi echipată cu suspensia adaptivă M Sport, cu sistemul de frânare M Sport și cu diferențialul M Sport. Toate aceste elemente sporesc comportamentul dinamic și promit să ofere diferențe sesizabile între cele trei moduri de condus (Comfort, Sport și Sport+).
● Noul BMW Z4 va fi echipat și cu o gamă de sisteme de siguranță de ultimă oră. Clienții vor putea alege un pilot automat adaptiv cu funcție Stop&Go, un sistem pentru avertizare cu privire la părăsirea benzii de rulare sau cu o tehnologie gândită pentru ușura parcările. În plus, Z4 va putea fi echipat și cu următoarele sistem: Speed Limit Info, Rear Collision Prevention sau Cross-Traffic Alert. Un Head-Up Display modern va putea fi și el comandat.
● Instrumentarul digital de bord și ecranul central au diagonala de 10.25 inch. Noul Z4 va beneficia de cel mai nou sistem de operare dezvoltat de BMW care integrează și funcția Remote Software Upgrade.
Cu stilul caroseriei nu mă împac însă deloc. Fiecare detaliu e OK luat separat, dar ansamblul lor dă impresia de jucărie prost redusă la scară - de niște chinezi, evident.:-)
...Și nu-i doar o impresie, fiindcă ampatamentul redus și lungimea crescută în raport cu fostul Z4 confirmă... geometric inexplicabila alegere a designerilor+inginerilor bavarezi.
Consola față-i deci parcă mai lungă decît la un Fiat Barchetta - care are scuza tracțiunii față cu motor transversal.
În fine, e poate doar părerea mea, așa că fanii BMW au liber la oricâte mânuțe roșii. Ori să mă facă invidios că n-am *valoare* d-un Z4 - și, evident dujmanii de oftică nu moare. :-)
M3 E46 accelerează în 5,2 secunde până la sută, Z4 în varianta de top în 4,6 secunde, eu spun că n-ar trebui să fie o mare dilemă, cu o cutie performantă și ceva kg în minus, 340 de cai sunt mai mulți decât suficienți.
de ce nu pun si ceva de 500+ cai?
@pipo, n-as zice ca seamana cu Mercedes. Ba chiar deloc. Imi place cum au rezolvat spatele, iar farurile au un ADN evident din Z8. Parerea mea :)
Per total mi se pare ca incepe sa aduca mai mult a Porsche decat orice altceva (modelele mai recente).
E o propunere frumoasa si tentanta a celor de la BMW, pentru cei care apreciaza un convertible.
Privita din fata mie mi-a adus aminte de Z8. Pe urma m-au uitat pe net si am vazut ca memoria imi joaca feste. Spatele poate e o idee mai aglomerat decat imi place, dar stopurile sunt foarte reusite si dau tonul unui aer dynamic.
Cat despre Porsche, cumva liniile din spate m-au facut sa ma gandesc la el, desi probabil ca nici acolo n-am nimerit-o.
Singura scuza valida pe ziua de azi este ca am sunat "sick", imi curg fluidele la greu pe nas si pe ochi si poate era o idee mai buna daca nu ma logam :):):) Uneori mi-e dor sa mai scriu 2-3 randuri dar in ultimul timp au cam intrat zilele in sac.
OK, ma intorc in pat la caldurica. Dar sa stii ca per ansamblu, mie tot imi place masinuta asta, asa bolnav cum sunt :) Ori poate tocmai de-aia :)
O fi, ce să zic.
La fel de buimăcit sînt însă și eu ca @pipo, fiindcă nu văd niciun miligram de conexiune între cele două. Cu AMG GT văd totuși asemănări, ba și cu 124 Spider destule.
În fine, toate au 4 roți pînă la urmă și e bine că există opțiuni pt toate gusturile / conturile și-n segmentul ăsta pe cale de dispariție.
Sînt curios oricum care va fi rezultatul comparativului... inevitabil între Z4 de bază (197 CP) și MX5-ul Mazda 2.0 de 184 CP. La capacitatea portbagajului sigur cîștigă bavarezul. :-)
@Kirotractor : pai si pe SLC-ul amintit mai sus unde l-ai lasat ? Nu esti de acord ca ar fi printre principalii concurenti intr-un eventual test ? Sau TT-ul ..