Toată lumea e curată: Ministerul Transporturilor din Italia nu a găsit nereguli în emisiile a 18 modele diesel Euro 5. Dacia Sandero se află printre acestea

de Mircea Meşter
Vineri, 03.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Niciun constructor european în afara Grupului VW nu folosește software care să păcălească testele de consum. Aceasta este concluzia la care au ajuns autoritățile italiene după o serie de teste dedicate care au avut loc la Napoli și Torino.

Autoritățile italiene care au anunțat o analiză detaliată a motoarelor diesel prezente pe piața internă au oferit ieri rezultatele finale ale testelor pe care le-au realizat pentru a descoperi dacă există alți constructori - în afara Grupului Volkswagen - care au folosit manevre ilegale la omologare pentru că mașinile lor să scoată consumuri și cifre de emisii corecte.

Conform rezultatelor oferite de Ministerul Transporturilor din Italia, testele au demonstrat că niciuna dintre cele 18 mașini testate nu folosește software sau hardware ilegale cu scopul de a scădea emisiile în testele de laborator. 

Între modelele testate de autoritățile din Italia se numără și versiunea diesel 1.5 dCi a lui Dacia Sandero în varianta sa Euro 5. La fel ca Sandero, celelalte 17 mașini testate au fost echipate cu motoare diesel Euro 5 și au avut sub 35.000 de kilometri la bord. Pe lista de teste au intrat Volkswagen Tiguan, BMW Seria 1, Ford Focus, Ford S-Max, Mercedes Clasa C, Mercedes Clasa E, Opel Astra, Renault Laguna și Renault Clio.

La acestea s-au adăugat 7 motoare diesel de pe unele modele ale Grupului Fiat-Chrysler: Fiat Panda, Fiat Doblo, Fiat 500L, Alfa Romeo Giulietta (două motorizări), Jeep Cherokee și Lancia Ypsilon. 

"Cele 18 mașini testate au înregistrat un nivel de emisii compatibil cu datele de omologare, deci sunt în linie cu normele în vigoare", anunță Ministerul Transporturilor din Italia, referindu-se la emisiile NOx (oxizi de azot), PM (Particule) și PN (număr de particule). Italienii specifică faptul că emisiile înregistrate la testele de șosea sunt diferite ("așa cum au evidențiat și alte rapoarte europene"), însă cifrele se încadrează în variațiile acceptate de lege în aceste cazuri.

Testele au fost realizate la Torino și Napoli, în centre omologate de CPA Italia (echivalentul RAR). 

via ansa

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru