"Acel poligon şi autodrom sau mai exact centru de pregătire, va avea o clădire în care vor fi săli de clase, săli cu simulatoare, locuri în care se pot face cursuri dar şi un loc în care se poate mânca. acvaplanare, o rampă care te aruncă în stânga, în dreapta, deci zone în care facem teste ce ţin de control maşinii la limită. Va fi şi o pistă de asfalt dar nu de formula 1 sau 3, ci cu toate condiţiile FIA, dar mult mai scurtă. Pentru că avem cereri de la firme, va fi zonă de macadam dar şi de off-road", a explicat Titi Aur într-un interviu acordat celor de la Adevărul.
Va mai avea nişte platouri pe care vom face diferite exerciţii, diferite teste specifice consucerii defensive: controlul maşinii în derapaj, frânarea în condiţii aderenţe diferite, evitări de obstacole care vor ieşi din lateral, vor sări din pământ. Vor mai fi zone umede, zone în care să facem Titi Aur lucrează la acest proiect de mai mulţi ani, iar pilotul speră ca rezultatul final să-i asigure o platforma didactică de excepţie pentru clienţii săi. Autodromul lui Titi Aur va fi construit la Crevedia, pe DN1A, la 7 km de Studiourile Buftea, respectiv la 14 km de Centura Bucureştiului. Complexul va avea 40 de angajaţi. Data inaugurării noului complex al lui Titi Aur nu a fost încă anunţată.Via Adevărul
Pe de alta parte, daca s-ar orienta toti cursantii autohtoni, care vor permisul, catre maiestria lui Aur sau a altor putini colegi de breasla ca el, de aceeasi factura morala, ce le-ar mai ramane instructorilor si examinatorilor obisnuiti, ei din ce "juliri" sa traiasca?......Mmm, si ce bani "frumosi" se strang cand nenea "expertu" din dreapta iti cere senin lovele pentru carburantul rezervat sedintelor de pilotaj initiator: de regula, dai aproape dublu fata de consumul real, fiindca totul este calculat "destept" dinainte. Ai, n-ai, dai, vorba lu' Tanase, ca doar nu crapi pentru doua luni amarate. Si cum ursul se invata cu narav la miere nemuncita, va dati seama ca au aparut scolile auto ca ciupercile pe balegar, dupa ploaie, pardon de expresie. Eh, absurd mai sunt, Doamne, cum de ma suporti asa?
Eu unul as citi cu mai multa atentie ce scrie Inexorabil si ce scria Saab (aici am putea face o disertatatie asupra motivelor care ne fac sa credem ca sunt unul si acelasi; ele in speta fiind dragostea pentru marci exotice) daca ar folosi spatii intre idei.
Scoli de pilotaj defensiv sa tot existe dar sa si merite banii. Se poate desigur sa ma insel dar un curs costa azi cam 1000 de lei si tine maxim 2 zile. In 2 zile, din care una e de teorie, nu apuc sa exersez si sa retin prea multe.
Problema la condusul defensiv este mai complexa decat ti se prezinta in manual: e vorba de experienta, de antrenament si mai ales de efortul constant de vointa pe care il reclama anticiparea tuturor pericolelor si mentinerea in frau a dorintei de a simti adrenalina sau pur si simplu pastrarea calmului in fata multelor situatii care ne incearca nervii.
Iar asta se invata de mic pana la batranete.
Conducere defensiva este poate mai putin corect decat conducere preventiva dar este acelasi lucru.
Pe romaneste a conduce defensiv inseamna a-ti apara fundul. Iar asta o faci invatand sa cunosti limitele masinii, ce se intampla cu tractiunea cand accelerezi prea tare, ce se intampla cand franezi prea tare, cum si cat sa tragi de volan si asa mai departe.
Toate acestea ca sa nu omori pe cineva si sa ii ai pe constiinta. Iti aperi practic interesul de unde si termenul defensiv.
Conducere defensiva: este o exprimare putin aiurea, suna ciudat, intrebarea era pentru autor, din asta traiesc, avem o limba dificila si trebuiesa sa-si asume cea ce scriu (nu ca eu o vorbesc corect)