Tineri şi neliniştiţi: şoferii de până în 25 de ani cu maşini cu motoare de peste 2.0 litri produc cele mai multe accidente, dar au puţine RCA-uri

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 01.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Şoferii tineri cu maşini cu motoare de peste 2.0 litri sunt principalii vinovaţi de producerea accidentelor în România, cu o frecvenţă a daunei de peste 10%.

Şansele de a produce un accident grav în România cresc direct proporţional cu capacitatea cilindrică a motorului, potrivit unui raport realizat de compania de cercetare Milliman.

Datele arată că cei mai periculoşi şoferi pentru şoselele din România sunt cei care au până în 25 de ani şi utilizează maşini cu motoare de peste 2.5 litri. În cazul acestora, frecvenţa daunei a fost de 12.7%, astfel că 13 şoferi din 100 care fac parte din această categorie au provocat un accident în ultimii 3 ani. De asemenea, şi tinerii care conduc maşini cu motorizări de 2.0 - 2.5 litri sunt în top, cu o frecvenţă a daunei de 10.75%.

Urmareste Automarket
Maturizarea nu se traduce neapărat printr-o atenţie mai mare la volan, întrucât frecvenţa daunelor în cazul motoarelor de peste 2.5 litri este ridicată şi pentru persoanele de 26-30 de ani, dar şi cele de 31-35 de ani (8.44%) şi 36-40 de ani (7.74%).
Aceste date sunt cu atât mai grave cu cât numărul poliţelor RCA încheiate pentru maşini cu motoare de peste 2.5 litri este scăzut, de numai 186.000.

Datele obţinute în cadrul acestei cercetări au stat la baza stabilirii tarifelor maxime pentru RCA, care reflectă din plin frecvenţa daunelor. Astfel, şoferii care au maşini cu motoare de peste 2.5 litri vor plăti 3.000 de lei pentru o poliţă RCA dacă au până în 25 de ani şi aproape 2.500 de lei dacă au între 26-30 de ani.

Via Economica

Comentarii (14)

  • hazard
    pai piata asigurarilor RCA nu este decat un permanent camp de lupta intre hoti. Cei care incearca sa se fofileze de asiguratori si asiguratorii.
    23 0
  • Aceste date sunt cu atât mai grave cu cât numărul poliţelor RCA încheiate pentru maşini cu motoare de peste 2.5 litri este scăzut, de numai 186.000."
    "
    Acum imi dau seama de ce platesc eu pentru o ragalie de 75 CP de imi sar capacele. Aia cu motoare mari nu prea fac asigurare si companiile de asigurari trebuie cumva sa faca niste bani. Frumos!
    32 2
  • IonutT
    Dar nu cumva daca nu ai asigurare ar trebui sa primesti o amenda cat casa si sa ti se confiste talonul? Oare Politia romana nu prea isi face datoria? La cum observ ca se trece pe rosu prin intersectiile bucurestene de 2-3 ani, se pare ca baietii in albastru sunt suspect de blanzi.

    Ar trebui intregistrate si asigurarile intr-un sistem central si verificate prin camere asa cum se intampla cu rovignieta. Imi dau si eu cu parerea... atat
    14 1
  • Citez din articol: "Şansele de a produce un accident grav în România cresc direct proporţional cu capacitatea cilindrică a motorului, potrivit unui raport realizat de compania de cercetare Milliman."

    Ce afirmatie cretina. Imi pare rau caii putere nu sunt intotdeauna direct proportionali cu capacitatea cilindrica a motorului. De ce sa platesc eu RCA mare la un motor diesel de 1.9 fara turbo de generatie veche, care are 70 de cai putere, pe cand exista motoare diesel de 1.9 cu 150 de cai sau motoare de 2.0 chiar cu 240 de cai. Daca vreau sa-mi iau un Jeep Cherokee mai vechi pentru ca stau la munte, care va fi o masina super lenta, platesc o avere in RCA si taxe pentru un diesel de 2.5 care abia se taraie pe drum pe cand altul cu 1.4 turbo de 150 de cai plateste mai putin. Fuck logic!
    14 4
  • RCA-ul se poate verifica prin statie de vreo cativa ani
    2 0
  • Bogdan
    Nu are nici o treaba varsta. Eu la 24 de ani am mai multi km decat are un sofer de 40 de ani care face si el cativa km la serviciu + magzine si dus copilul la scoala.. Si apropo pensionarii care conduc dar nu sunt in stare sa mearga pe jos sunt ok ? Sau cei care stau cu telefonul mobil la ureche sau divele care se macheaza la volan? In ziua de azi cilindreea nu inseamna nimic :)) Cica motoare peste 2 litri. Exemplu: Un Mercedes E-klass mai vechi la motoare usor peste 2 litrii au in jur de 110 cai. Eu am 1.4 si 160 :)) ,
    6 10
  • Cea mai buna solutie ar fi fost asigurarea pe sofer, nu pe masina. Nu masina face accident ci soferul. Sigur, prima asigurare ti-o gfaci in functie de varsta, locatie etc. dar dupa aia asigurarea evolueaza in functie de comportament.
    Daca esti cretin, indiferent de varsta, trebuie sa stii ca platesti. Platesti grav.
    In modul asta ar fi fost responsabilizati soferii si ar fi avut mai mare grija de comportamentul la volan decat de masina. Masina daca o busesti, iei alta dar daca polita marita te urmareste minim 5 ani si dai 5000 euro in total, sigur pastrezi distanta si te asigur de 2 ori inainte de a trece.
    19 0
  • @IonutT, cate masini ai vazut tu oprite pentru control de rutina? Daca nu ma insel, polita nu are voie sa te legitimeze fara motiv. Si sa te opreasca din senin ca sa-ti verifice actele, se poate incadra la treaba asta. Fie ca esti pieton, fie ca esti sofer. Superb, asa-i?
    Eu am 30 de ani si voi trece la B3. Cert este ca voi plati mai mult fata de atunci cand am trecut la B2. Nu e diferenta mare, dar ESTE HOTIE PE FATA. In conditiile in care am si fost lovit de doua ori fara sa fie vina mea. Voi da si bani mai multi la asigurare si m-am ales si cu masina lovita.
    14 0
  • @LauCalin
    Platesti mult fiindca ragalia aia cu osie de caruta pe spate este un adevarat pericol pe sosea. Mare noroc ca nu are peste 100 de cai ca restul hitleristelor :)
    5 13
  • @Mascarescu cretinescu....osia aia de zici tu e mai buna ca la junghiurile tale asiatice ! Sa fii sigur de asta !
    5 2
  • Cred ca treaba ar fi fost clara cu plata asigurarii: 100 de masini imatriculate? lista de la asiguratori cu cele 100 de polite platite ! lista e doar de 90 ? la restul 10, amenda frumos prin posta, cu poprire pe conturi ! Nu ai platit in 3 zile, sechestru pe auto ! Asa, in linii mari...
    2 3
  • andrei
    am 29 ani si eu am motor de 1.6 si am 280 cai ....asta inseamna ca unu cu 2.0 diesel , sau 2.5 diesel sa plateasca mai mult ca mine...cretini.....pana nu se baga rca-ul pe cnp , retestare la redobandirea carnetului odata la 5 ani , macar teretica ...tot niste sclavi ai sistemului ramanem ...... Sa mai zic ca dau 800 lei/an un RCA mediu ...... mi se pare foarte oki , persoana fizica .
    1 3
  • Mircea
    Ca studiul sa fie cu adevarat studio ar mai trebui cateva date:
    - cat la suta din procentul de RCA este facut de tinta (tineri pana in 25 de ani si cu masini de peste 2500cc)
    Numai asa poti face o evaluare corecta E o diferenta imensa intre sa zicem 12% polite cu 12,5% accidente si 1% polite cu 12,5% accidente, nu credeti?
    Am vazut foarte des aceasta greseala iar in anumite cazuri nu este greseala ci manipulare (nu se dau toate cifrele pt ca cifra prezentata sa para exagerata in lipsa unui reper).
    2 0
  • Articolul este inexact:
    1. Frecventa daunei se calculeaza ANUAL, nu pe ultimii trei ani. Procentele de dauna sunt pe interval de un an, pe trei ani trebuiesc inmultite cu trei
    2. Numarul de polite RCA pt masini cu motoare de peste 2,5 litri e mic in primul rand pt ca numarul acestor masini in parcul auto national e mic. Din cauza pretului, a impozitului urias, a taxei de timbru foarte mare, a consumului, a costurilor de mentenanta, a valorii de revanzare etc etc
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru