Şansele de a produce un accident grav în România cresc direct proporţional cu capacitatea cilindrică a motorului, potrivit unui raport realizat de compania de cercetare Milliman.
Datele arată că cei mai periculoşi şoferi pentru şoselele din România sunt cei care au până în 25 de ani şi utilizează maşini cu motoare de peste 2.5 litri. În cazul acestora, frecvenţa daunei a fost de 12.7%, astfel că 13 şoferi din 100 care fac parte din această categorie au provocat un accident în ultimii 3 ani. De asemenea, şi tinerii care conduc maşini cu motorizări de 2.0 - 2.5 litri sunt în top, cu o frecvenţă a daunei de 10.75%.
Maturizarea nu se traduce neapărat printr-o atenţie mai mare la volan, întrucât frecvenţa daunelor în cazul motoarelor de peste 2.5 litri este ridicată şi pentru persoanele de 26-30 de ani, dar şi cele de 31-35 de ani (8.44%) şi 36-40 de ani (7.74%). Aceste date sunt cu atât mai grave cu cât numărul poliţelor RCA încheiate pentru maşini cu motoare de peste 2.5 litri este scăzut, de numai 186.000.Datele obţinute în cadrul acestei cercetări au stat la baza stabilirii tarifelor maxime pentru RCA, care reflectă din plin frecvenţa daunelor. Astfel, şoferii care au maşini cu motoare de peste 2.5 litri vor plăti 3.000 de lei pentru o poliţă RCA dacă au până în 25 de ani şi aproape 2.500 de lei dacă au între 26-30 de ani.
Via Economica
"
Acum imi dau seama de ce platesc eu pentru o ragalie de 75 CP de imi sar capacele. Aia cu motoare mari nu prea fac asigurare si companiile de asigurari trebuie cumva sa faca niste bani. Frumos!
Ar trebui intregistrate si asigurarile intr-un sistem central si verificate prin camere asa cum se intampla cu rovignieta. Imi dau si eu cu parerea... atat
Ce afirmatie cretina. Imi pare rau caii putere nu sunt intotdeauna direct proportionali cu capacitatea cilindrica a motorului. De ce sa platesc eu RCA mare la un motor diesel de 1.9 fara turbo de generatie veche, care are 70 de cai putere, pe cand exista motoare diesel de 1.9 cu 150 de cai sau motoare de 2.0 chiar cu 240 de cai. Daca vreau sa-mi iau un Jeep Cherokee mai vechi pentru ca stau la munte, care va fi o masina super lenta, platesc o avere in RCA si taxe pentru un diesel de 2.5 care abia se taraie pe drum pe cand altul cu 1.4 turbo de 150 de cai plateste mai putin. Fuck logic!
Daca esti cretin, indiferent de varsta, trebuie sa stii ca platesti. Platesti grav.
In modul asta ar fi fost responsabilizati soferii si ar fi avut mai mare grija de comportamentul la volan decat de masina. Masina daca o busesti, iei alta dar daca polita marita te urmareste minim 5 ani si dai 5000 euro in total, sigur pastrezi distanta si te asigur de 2 ori inainte de a trece.
Eu am 30 de ani si voi trece la B3. Cert este ca voi plati mai mult fata de atunci cand am trecut la B2. Nu e diferenta mare, dar ESTE HOTIE PE FATA. In conditiile in care am si fost lovit de doua ori fara sa fie vina mea. Voi da si bani mai multi la asigurare si m-am ales si cu masina lovita.
- cat la suta din procentul de RCA este facut de tinta (tineri pana in 25 de ani si cu masini de peste 2500cc)
Numai asa poti face o evaluare corecta E o diferenta imensa intre sa zicem 12% polite cu 12,5% accidente si 1% polite cu 12,5% accidente, nu credeti?
Am vazut foarte des aceasta greseala iar in anumite cazuri nu este greseala ci manipulare (nu se dau toate cifrele pt ca cifra prezentata sa para exagerata in lipsa unui reper).
1. Frecventa daunei se calculeaza ANUAL, nu pe ultimii trei ani. Procentele de dauna sunt pe interval de un an, pe trei ani trebuiesc inmultite cu trei
2. Numarul de polite RCA pt masini cu motoare de peste 2,5 litri e mic in primul rand pt ca numarul acestor masini in parcul auto national e mic. Din cauza pretului, a impozitului urias, a taxei de timbru foarte mare, a consumului, a costurilor de mentenanta, a valorii de revanzare etc etc