Timbrul de mediu introdus în 2013 este singura taxă aplicată maşinilor care a fost declarată legală de către Uniunea Europeană. De altfel, toate celelalte taxe auto plătite între 1 ianuarie 2007 şi 31 martie 2013 vor fi restituite pe parcursul următorilor 5 ani.
Cu toate acestea, Ministerul Mediului pregăteşte un nou proiect care vizează schimbarea radicală a modului în care este plătit timbrul de mediu, principiul "poluatorul plăteşte" urmând să fie menţinut.
"În prezent, la Ministerul Mediului s-a constituit un grup de lucru [...] care lucrează la o propunere legislativă de modificare a legislaţiei privind timbrul de mediu. Timbrul de mediu nu a fost declarat neconform cu legislaţia Uniunii Europene, dar va trebui să regândim în perspectiva aceluiaşi principiu Poluatorul plăteşte", explică Istvan Jakab, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).
Acesta a dezvăluit că există deja trei propuneri concrete pentru modificarea timbrului de mediu. Astfel, acesta ar putea să se transforme într-un impozit anual, ar putea fi inclus în preţul carburanţilor sau ar putea fi transformat în rovienietă.Totuşi, nu este clar când ar putea avea loc schimbarea timbrului de mediu sau care va fi impactul real al noii forme comparativ cu costurile generate de actualul timbru de mediu.
Via Profit
si rovineta la fel.
Dar de ce e asa moral? E moral ca unul care cheltuie bani pe o masina cu motor euro 6, sau un hibrid sa plateasca la fel cu unul care are o rabla de douazeci de ani? Cum faci diferenta incluzand timbru de mediu in costul combustibilului? Stat RAR-UL la pompa si iti verifica noxele?
La rovinieta, stai linistit, nu te pune nimeni sa platesti daca stai cu masina in garaj?
Mai bine sa o lase cu taxele mai moale... ca le platim DEJA si in pretul benzinei si separat... ca asa face guvernul, le baga in Pret Benzina si apoi se face ca "UITA" de ele si le platim si separat.
Ca parca daca maresc taxele si le imatriculeaza romanii in bulgaria sau cumpara mai putina benzina, ce castiga statul. N-au nicio notiune de "marketing" nici macar cat un magazin alimentar de la sat.
Nu e perfectă dar e cea mai corectă dintre cele fezabile.
Varianta impozitului anual este la fel de incorectă ca și taxa actuală, care discriminează mașinile care nu rulează sau rulează puțin, deci ar trebui să nu fie luată în seamă.
Cât despre susținerea modelelor mai puțin poluante, pot fi gândite măsuri complementare prin care să fie stimulată achiziția acestora din banii strânși prin taxa de poluare din combustibil.
"pai de ce sa platesti la pompa aceeasi taxa, daca tu cu motor euro 6 elimini mai putin CO2 pe litru de benzina consumat decat un Euro 1."TOTAL FALS! EMISIILE DE CO2 SUNT DIRECT PROPORTIONALE CU CONSUMUL SI NU AU NICI O LEGATURA CU NORMA DE POLUARE!!! Normele de poluare au legatura cu alceva: emisii de hidrocarburi nearse ,emisii de pulberi(particule} , emisi de oxizi de azot. Un litru de benzina ars intr-un motor non-euro degaja aceeasi cantitate de CO2 ca un litru de benzina ars intr-un motor Euro 6.
deci parlamentarii care au gandit asta, trebuie acum sa fie mai destepti si sa gaseasca o solutie, iar la cum gandesc, nu ii vad sa reuseasca
Daaaa? Pe cuvantul tau? In primul rand, chiar daca am hibrid, nu vreau sa dau pe litrul de benzina cat da unul cu o rabla. In al doilea rand, daca am hibrid de 5l sau un benzinar euro 6 clasic, s-ar putea sa am oricum consumul cam cat are o rabla de 1,2. Deci, pentru ca vorbim de mediu, de ce sa platesc la fel?
@sile
Asa, si? Daca vorbim de protectia mediului, vorbim doar de CO2? Conteaza ce motorizare polueaza mai mult. Si conteaza pana la urma ca unul care are motor care polueaza sa nu plateasca litru de carburant la fel cu unul care a facut un efort si si-a luat un motor mai nou!
Mie cea mai sfanta metoda mi se pare includerea in impozitul pe masina a unei componente de mediu care sa varieze in functie de vechimea masinii, norma euro etc.
Adevarul este ca, singurul avantaj al impozitarii la pompa este acela ca acest impozit ar fi suportat si de cei cu numere de Bulgaria.
tiriac nu circula decat cu o masina din colectie. vreti sa plateasca pentru toate?
Acolo ar trebui calculata taxa pe care sa o platim, functie de norma de poluare determinata si de numarul de kilometri facuti de la precedenta verificare.
Daca tot este sa faca o lege noua pentru treaba asta macar sa faca una corecta, echitabila. Nici o alta formula nu va putea suplini o masuratoare exacta care sa tina cont de cat polueaza masina fiecaruia si de cati km a parcurs poluand cu norma respectiva de poluare.
Si sa puna fratilor pe masa ce inseamna aia 52% din pretul unui litru de combustibil care merg la stat. Ca poate gasim si acolo taxe dublate sau unele care, asa cum s-a spus si mai sus, se mai platesc si sub alta forma sau si-au pierdut ratiunea de a exista (ca ultima taxa de 7euricenti).
Taxa trebuie platita si in pretul carburantului , pentru ca si cei ce folosesc generatoare cu motor cu ardere interna polueaza.
Bineinteles ca masinile care au platita o taxa si nu au recuperato sa nu mai plateasca "inca 25 de ani" sau pana caseaza.
Si daca,un procent din aceasta taxa, o vor baga in impozit , sper sa se tina cont de norma de poluare a motorului chiar GPL sau HIBRID incluse.
Nu are rost sa fie inclusa in taxa de drum , pentru simplul fapt ca un taxi poate face mai mult fum doar pe oras.
Si sincer acum , dupa legea actuala , mi-as aduce un Lexus de 3.3 benzinar "cica Hibrid" sau echivalent Porsche Panamera sau S Classe.
Va doresc la toti sa va mearga bine motoarele , pe care le aveti !
In teorie ideea ta e corecta..un raport norma de poluare/nr de km ar fi ideal..dar practic nu prea.
Aproape oricine poate da nr de km inapoi..si cam scapa nepedepsit.Plus de asta..cam toti stim unu de la ITP care..mai inchide ochii
Iti dai seama ce industrie ar deveni datul inapoi al kilometrajului ? Toata lumea ar avea acasa un kit format din bormasina sau laptop pentru ajustarea "taxei" (chiar daca, impreuna cu legea asta ar veni si incadrarea la fapta penala a datului inapoi al kilometrajului)
Itr-un stat civilizat (de ex. Germania) e o taxa anuala de poluare, plătită corect, in funcție de emisii si norma euro. Dar acolo oricine poate sa-si monteze un catalizator mai performant pe vechea mașină și e taxat conform cu ce emite după această operație. Mi-am adus din Germania un Volvo 2003 dotat cu un astfel de catalizator ce in Germania era încadrat într-o norma euro superioara iar la noi nu s-a ținut seama de asta, au încadrat- o cum a fost din fabrica. Desi are filtre performante.
Alte exemplu, mașinuța soției, benzinara cu 1289 cmc 800 kg CO2 119 g - Euro 3. Fiecare multe mașini Euro 5 si chiar 6 au mai mult de atât. De ex versiunea următoare a mașinii, din 2005, aceeași capacitate, Euro 4, CO2 159 g. Care ar trebui taxată mai mult?