Timbrul de mediu a fost votat astăzi de Guvern şi va intra în vigoare începând cu 15 martie. Proiectul care guverna timbrul de mediu a fost votat în cadrul unei ordonanţe de urgenţă, care va intra în vigoare la 15 zile de la publicarea în Monitorul Oficial, informează Gândul. Timbrul de mediu ia în calcul emisiile de CO2, vechimea vehiculului, norma de poluare şi cilindreea. În raport cu vechea taxă, timbrul de mediu taxează atât automobilele deja înmatriculate în România, cât şi automobilele de import, singurele vehicule scutite fiind cele care au plătit taxa de poluare, într-o formă sau alta, între 01.01.2007 şi 14.03.2013, fără să o recupereze, alături de excepţiile existente de la taxa de poluare, cum era cazul vehiculelor donate unor organizaţii non-profit, vehiculelor adaptate persoanelor cu dezabilităţi, vehiculele electrice, hibrizii şi altele. Timbrul de mediu se plăteşte o singură dată.
În ceea ce priveşte formula de calcul a noului timbru de mediu, noua formulă a birului ia în calcul emisiile de CO2 în proporţie de 100%, pe când vechea taxă le lua în calcul în proporţie de 30%. Pe larg, pentru motoarele Euro 5, Euro 4 şi Euro 3, formula de calcul este cea care ia în calcul în proporţie de 100% emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse în normele de poluare Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2 se aplică actuala formulă de calcul prevăzută prin Legea nr 9/2012. Astfel, pentru autovehiculele echipate cu motoare Euro 5, timbrul de mediu are un cuantum apropiat de cel al taxei auto 2012, cu toate că există multe cazuri în care acesta are o valoare superioară.
Situaţia cea mai puţin favorabilă o au vehiculele echipate cu motoare Euro 3 şi Euro 4, în cazul cărora timbrul de mediu are un cuantum semnificativ mai mare. Vestea bună vine abia pentru cei care au motorizări Euro 2, Euro 1 şi Non-Euro, care vor avea un timbru de mediu redus cu până la 90 procente graţie unor coeficienţi de devalorizare. "Sunt exceptate de la plata timbrului de mediu autoturismele şi autovehiculele aparţinând misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare, autoturismele persoanele cu dizabilităţi, autovehiculele Forţelor Armate, Forţelor de Securitate, de Poliţie, Jandarmerie, Poliţie de Frontieră, Ambulanţe, autovehiculele istorice, autovehiculele hibride şi electrice, autovehiculele intrate potrivit legii în autoritatea privată a statului acordatre cu titlu gratuit, autovehiculelor destinate competiţiilor sportive şi autovehiculele dobândite prin moştenire la doi ani de la data deschiderii succesiunii", a declarat Rovana Plumb, Ministerul Mediului.Taxa de mediu sau de poluare şi-a schimbat formula de calcul şi sistemul de aplicare de mai multe ori în ultimii şase ani, dar niciuna dintre soluţiile propuse nu a reuşit să mulţumească atât automobiliştii, cât şi guvernanţii, ca să nu mai vorbim despre reprezentanţii Comisiei Europene, care au avertizat în repetate rânduri privind discriminarea pe care o produce o asemenea taxă.
Noul timbru de mediu promite să rezolve mai multe probleme legate de formula anterioară a taxei auto. Mai precis, acesta se doreşte a fi neprotecţionist, evitând favorizarea reînmatriculării automobilelor înregistrate deja în România în faţa vehiculelor rulate de import.Via Gandul
sa inteleg ca vechiturile vor fi cele mai avantajate????????
si daca da cat ar costa sa imatriculez o masina non-euro.....de exemplu un E30 320 motor de 1991cmc 6 in linie M20B20
va rog raspundeti care stie cat ar costa acest timbru de mediu......
poate dau o fuga anu asta prin germania......
Teoretic cateva sute de euro maxim ar trebui sa platesti.
Ar trebui ca "taxa" sa se numeasca moneda noastra nationala, nu "leul". Si se pare ca avem in bugetul de stat miliarde de lei, pardon, de taxe. Datorita unor oameni minunati, cu minte de doua......taxe.
"Sunt exceptati de la plata"......Sa vedem o pilda din Matei 17. Iisus catre Petru: "Ce ti se pare, Simone? Regii pamantului de la cine iau dari sau bir? De la fiii lor sau de la straini?". Iar Petru a raspuns: "De la straini". Atunci Domnul a zis: "Asadar, fiii sunt scutiti". Ca sa ne intoarcem in prezent, la cazul nostru, se vede treaba ca "fiii" actuali nu trebuie sa plateasca timbrul (halal eufemism, ca sa nu mai sune a taxa......astia chiar isi inchipuie ca scoala romaneasca "scoate numai tampiti"), pentru ca masinile lor pur si simplu nu polueaza mediul. La nivel politic (a se citi politologic), noxa cea mai periculoasa este considerata......saracia. Puti a saracie? Pai te iluzionezi cumva ca te suporta mediul in halul asta?! Ei, si printre masinile de granguri strecuram si niste categorii mai speciale - handicapatii, sportivii, pasionatii retro si mostenitorii (!?) - si gata, i-am prostit pe prosti, deci platiti, bai acestia, caci voi nu sunteti niste "speciali" :P
@ Cenzurat Mamaligari li-se spune celor din Ro nu celor din Bulgaria cei de acolo ar linsa si politisti care ii apara pe politicieni la noi in schimb nu se ridica nici macar un deget ..... stii cineva odata zicea Mamaliga nu explodeaza si mare dreptate avea.
Ca sa revin la sub .... pana ce politicieni care se freaca in valiza nu se vor schimba ca si scutecele nu se va rezolva nimic.. ah si sa fie pusi pe criterii in care au ceva scoala nu ca doamna Plumb care nu are nici in clin si nici in maneca cu Poluarea.
romani chiar nu inteleg ca nu sunt bani si nici nu vor fi vreo data
50 milioane euro pentru un km de autostrada
io sunt patron aici insa ma gandesc serios sa emigrez afara (nush unde ) pe un post de maturator (angajat salubrizare )
sfatul meu legat de subiect
ocoliti taxa cu inmatriculari la bg sau in alta parte
io am un golf 4 inmatriculat in 2006 adus de mine de dincolo
pentru care am platit taxe sub forma de tva 19% si 4,5 %taxa vamala in valoare de 2400euro ........
acum daca o vand o iau de la capat
bafta la toata lumea cu transportul in comun
Daca eu imi iau o masina cu euro 3 sau 4 ca atat imi permit, platesc o mie si ceva de euro?
Pai daca Plumb merge 100.000 km pe an ca are bani ca si-a luat mercedes nou, si eu merg doar 10.000 ca nu am bani....
pai care polueaza mai mult?
Plumb sau eu?
In decembrie masina valora 5000 de euro acum daca o dau cu 3000 EURO sunt norocos. Inca o data statul baga mana in buzunarul meu!!!!
Legea asta incurajeaza sa aduci rable de dincolo si da in cap vanzatorilor de masini noi. Propun sa puna Ponta taxa de mediu si pe pantofi, sa impoziteze si mersul pe jos!!!!
Multumesc
Conform noii legi,eu, care mi-am luat in 2006 o masina noua Logan Euro 3 cu emisii de 170 g CO2, sunt condamnat sa circul cu ea pana vor curge tablele de pe ea si nu mai pot s-o vand in vecii vecilor, fiindca va avea o taxa de inmatriculare de 2.300 euro, deci cam cat face masina acum.
Asta e rasplata guvernului pentru cei care au cumparat masini noi romanesti in 2004-2006 si i-au sustinut pe ordinarii de la Renault care acum urla in cor sa ne dubleze taxa.
Ei chiar ne cred nebuni sa mai cumparam vreodata masini noi de la ei ?
Devine amuzant :)
Pentru o masina EURO 3 1,6l taxa este de 1900 EUR pe cind pentru o Dacie de 25 de ani taxa este 300 EUR. Sunt peste 2.000.000 de masini in Romania de peste 15 ani.Adica NoN EURO .Oare cum vrea USL-ul sa improspateze parcul auto ? Un detinator al unei atfel de masini nu are bani sa-si cumpere un EURO 5 sau 6, dar si-ar putea permite o masina EURO 3 sau 4 primind si un tichet de casare. De acuma vor intra in tara toate rablele din Europa. Pentru ca aceasta taxa sa poata fi morala si corecta trebuie sa aiba un punct 0 (zero) de unde sa se inceapa taxarea la perioade scurte de timp (trimestriale, anuale) adica suma rezultata in urma unui grafic (metoda de calcul) CORECT(A), sa fie impartita la durata de viata a autoturismului, iar ca idee !!! la revanzare daca tot doresc sa colecteze bani ( nenorocitii) sa se perceapa doar cuantumul taxei de la momentul fabricatiei si pana la momentul revanzarii, restul sumei sa fie platit esalonat !!! adica , sa spunem ca taxa totala la un autoturism euro 3/1600cm3 este de 600 euro si are vechime 7-8 ani (nu ca in cazul de fata 1600-1700 euro),
la revanzare sa se plateasca 300 (jumatate din suma de pe jumatatea duratei de functioanare) iar restul anual ,circa 40 euro .
Dupa depasirea duratei de viata doritorii taxati cu alte metode de calcul incurajatoare acizitionarii de auto noi prin scoaterea din uz si
NU SUPRATAXAREA IN PERIOADA DE "VIATA" ,Perioada in care este APTA si ALINIATA din toate punctele de vedere respectiv norme de comercializare.
Dar doamna ministru cap de plumb se consulta cu producatorii si importatorii de autovehicule pentru stabilirea taxei. Nu se consulta cu propriul popor. Poporul nu poate da spaga pe cind fabricantii si importatorii pot si chiar cotiza la partid.
Daca ai inscris-o anul trecut si in certificat scrie ca este inmatriculata provizoriu pana la definitivare, vei castiga procesul anul asta cu decizie finala, vei avea o hotarare judecatoreasca pe care va fi scris "obligat la imatriculare fata plata taxei". Deci nu va trebui sa platesti.
Daca ai inmatriculat-o anul asta, 2013, din pacate nu ai sanse de castig. Pentru ca de la 01.01.2013 a intrat legea in vigoare in forma completa, nesuspendata.
Sper totusi ca sa te aflii in primul caz.
o intrebare.Daca masina a fost cumparata in leasing in 2003, atunci sa platit vama pe masinasi acum vreau sa o vand trebuie cel care o cumpara sa plateasca taxa de mediu?
Stie careva asa ceva?
Multumesc