Timbrul de mediu este ilegal. Statul trebuie să restituie banii, dar procesele pot dura 6 luni

de Daniel Popescu
Marti, 14.06.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis că timbrul de mediu este ilegal, iar statul este obligat să restituie taxa tuturor celor care au achitat-o. Până la apariţia unei legi, românii trebuie să dea statul în judecată pentru recuperarea sumelor.

Veste bună pentru toţi proprietarii de maşini care au achitat timbrul de mediu, cea mai nouă taxa auto care a fost introdusă în 1 martie 2013.

Potrivit unei decizii a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), timbrul de mediu solicitat de stat la înmatricularea maşinilor este ilegal, astfel că statul român este obligat să restituie toate sumele încasate până în prezent.

CJUE a luat această decizie ca urmare a faptului că, în actuala sa formă, timbrul de mediu este discriminatoriu: pe de o parte, cei care au plătit anterior o taxă auto sunt scutiţi de la plata timbrului de mediu, iar pe de altă parte, în cazul maşinilor second-hand aflate deja pe piaţă, timbrul se plăteşte la vânzare, adică într-un moment viitor incert.

Ce trebuie să faci dacă ai plătit timbrul de mediu

Urmareste Automarket
Este important de precizat că procedura pentru recuperarea taxei auto plătită în perioada 1 ianuarie 2007 - 1 martie 2013 nu se aplică şi în cazul timbrului de mediu.
Prin urmare, Ministerul Mediului trebuie să realizeze o lege prin care să reglementeze modul în care banii achitaţi pe timbrul de mediu vor fi restituiţi.

Până atunci, cei care au plătit deja timbrul de mediu trebuie să dea în judecată Administraţia Finanţelor Publice unde au achitat suma, însă procesul poate dura aproximativ 6 luni. De asemenea, cei care au început sau urmează să înceapă procedurile de înmatriculare sunt sfătuiţi de avocaţi să plătească timbrul de mediu în forma actuală şi apoi să dea în judecată Administraţia Finanţelor Publice. Această strategie este recomandată din cauza faptului că, până la apariţia unei legi, proprietarii nu-şi vor putea înmatricula maşinile fără achitarea timbrului de mediu.

După câştigarea procesului, care reprezintă o formalitate în contextul deciziei CJUE, statul va fi obligat să restituie banii pe timbrul de mediu în termen de 45 de zile.

Via Profit, Economica

Comentarii (18)

  • Voi va dati seama ca statul ne-a tras teapa INTENTIONAT, durandu-l la 3 metri in spate de noi? Pentru ca, sa nu credeti voi ca nu stia ca este ilegal. Mie scarba, f mare scarba.
    28 2
  • Marius
    Tara de cacao. Inteleg ca e ok sa avem masini cat mai noi si sa protejam producatorii auto locali. Dar nu inteleg de ce nu pot alege ce vreau eu fara sa fiu taxat (atat la masini noi cat si la second)

    Era mai ok un sistem mai simplu. Orice masina care trece de 10 ani sa fie impozitata la sange anual. Regula valabila pentru masini interne cat si la cele din import. In felul acesta populatia va fi descurajata sa aduca/sa pastreze troace vechi pentru ca nu mai merita deranjul. Iar bancile sa ofere un sistem de creditare de bun simt, similar celui din programul prima casa.
    11 23
  • Statul dusmanos care isi uraste cu pasiune cetatenii. Iti blocheaza conturile pentru o datorie de 100 RON dar uita sa iti plateasca facturile cand faci lucrari pentru stat. Pune taxe ilegale si cand i se dovedeste ca sunt ilegale, tot nu accepta sa compenseze banii pe care ti-i i-a furat cu cei pe ti-i datoreaza. Colac peste pupaza, te omoara cu spitalele si strazile lipsa.
    23 0
  • Solutie de finantare fara dobanda atunci cand ai putere: pui o taxa, fie ea si ilegala, o incasezi 1, 2, 3 ani pana cand va fi declarata ilegala, apoi restitui banii fara dobanda in alti 2, 3, 4, 5 ani. Isi asuma cineva responsabilitatea? Evident ca nu.
    30 0
  • Cand a fost vorba despre incasarea banilor nu au protestat dragii nostri conducatori... Acum, cand trebuie sa dea banii inapoi, stai ca trebuie proces, mai dureaza niste ani pana se returneaza banii etc. Bine ca ne-am obisnuit cu circul si nu prea ne mai mira multe trebusoare...
    17 0
  • Au gasit repede avocatii oportunitatea de procese:

    "cei care au început sau urmează să înceapă procedurile de înmatriculare sunt sfătuiţi de avocaţi să plătească timbrul de mediu în forma actuală şi apoi să dea în judecată Administraţia Finanţelor Publice."

    N-ar fi recomandat si ei un cadru prin care sa se adopte o lege sau OUG, avand in vedere ca e stupid sa faci un proces cu rezultat cunoscut, doar pentru a-ti recupera niste bani de la stat.
    12 1
  • hazard
    Da, stim. Romania ne fura.
    10 1
  • cristi
    Rapanoasa tara...
    7 2
  • A fost intotdeauna ilegala aceasta taxa. 90% din oamenii politici sunt infractori puscariabili sau actuali puscariasi. Numai un astfel de individ cu gandire de infractor poate sa gandeasca cum sa fure legal un popor.
    9 0
  • Domnule Marius, dumneavoastră dacă aveți bani de aruncat pe mașini, să le schimbați ca pe șosete foarte bine!. Însă nu toată lumea iși permite să-și schimbe mașina la X ani!!! Poate unii nu doresc o mașină nouă, poate sunt mulțumiți cu ce au acum. Am avut un Logan cumpărat de nou, primul model 1.5 diesel, Banca m-a nenorocit 10 ani cu sumele exagerate, dobanzi și tot tacamul, l-am vandut pană la urmă din cauza proastei calități, acum recent mi-am cumparat un Audi A2 1.4 disel și sincer o să-l țin pană cedeaza de tot.
    14 5
  • @Marius, cel mai probabil ineptii de genul vor aplica si astia pt taxa v4. Daca eu nu vreau ascutitori cu motor 0.0009 si plastic ieftin ci iau o masina in mintile ei, de 10 ani, cu norma euro 4, fata de care euro 5 nu are aproape nici o diferenta, de ce sa platesc abuziv?
    Daca tot n-au bani la stat, sa puna o acciza in functie de consum, asa ca is 5-10 bani pe litru oricum nu se simt ca ii dai gradual si teoretic masinile eco-bio-bullshit ar trebui sa consume mai putin, deci bucuria eco-bio-credulilor.
    8 1
  • Cat are in bord dieselu' de la audi?
    0 5
  • sa-mi trag una
    cata birocratie, timp pierdut, cata prostie, trebuie sa inghiti numa ca sa iti iei o "amarata" de bani luati ilegal inapoi, pe care oricum ii dai apoi pe avocati si pe hartii si chestii.
    in loc sa o dea pe sistem de rate, mai bine pur si simplu te intreaba daca vrei banii in mana sau daca sa te scuteasca de la plata taxelor si impozitelor cateva luni. de ce sa pui contribuabilu sa faca drumuri in plus, sa cheltuie aiurea bani, cand poti sa il scutesti de niste drumuri.

    Unde pot sa ii contactez pe tepari ca sa ii informez de aceasta solutionare super simpla a problemei?
    8 0
  • SI ASA O SA NE TOT MANANCE STATUL PANA NO SA PUNEM PUNCTUL PE I SANTEM FRAIERI CU GRAMADA SI STAM CU GURILE CASCATE OARE CE SE VA MAI INTAMPLA
    6 0
  • Bine,bine,dar cine vrea de acum sa inmatriculeze o masina ce face?Eu mai am doua luni nr rosii,dar daca platesc taxa pic de fraier,daca nu,stau cu masina pe dreapta,pana iau astia o decizie?
    3 1
  • marius
    si daca vrei sa inmatriculezi acuma o masina care e procedura? mai platesti sau nu taxa?
    0 1
  • Pentru domnul care m-a intrebat cați kilometri are in bord Audi A2. Masina are 147550 de km, însă nu cred că are atat, fiindca e o mașină din 2003, oricum mașina este foarte fiabilă, înainte să o cumpăr m-am interesat foarte bine pe internet in legatură cu acest model, fiindcă nu îmi inspira incredere, dar pană la urma sa dovedit contrariul. Sunt mulțumit, consum oras 5-6, caroseria este in totalitate de aluminiu deci 0 rugina, e destul de sprintena pentru clasa ei, 4 persoane stau lejer in ea, a 5a ar sta cam incomod, portbagajul destul de incapator pentru categoria mini 390 litri, climatronic, radio cd etc. Piese se gasesc si noi la preturi rezonabile. Ca masina de oras e foarte ok, cred ca este foarte reusita calitate-consum-aerodinamica, aspectul masinii este discutabil, unii il vad hidos, altii dragut, depinde de gust. Per total recomand masinuta
    1 0
  • Dragos
    Deabia astept sa vina o revolutie, sa mai luam arme cu buletinul, jumate culc din ei, dar si din altii
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru