Suma anuală de plată va creşte însă gradual la fiecare 12 luni: cel mai mic impozit va fi plătit în primul an de la înmatricularea maşinii, iar cel mai mare în cel de-al 15-lea an. În cazul în care proprietarul vinde maşina, noul proprietar va continua practic plata impozitului.
Perioada de 15 ani pentru plata impozitului a fost stabilită ca urmare a faptului că aceasta este durata medie de utilizare a unei maşini, conform datelor furnizate de Registrul Auto Român (RAR). La fel ca şi până acum, calculul impozitului anual se va face în funcţiile de emisiile de dioxid de carbon ale maşinilor.
Proiectul de lege a fost iniţiat de un deputat UDMR şi prevede doar schimbarea modului de calcul al taxei, nu şi valoarea acesteia, însă este cert că suma plătită pe parcursul celor 15 ani va fi mai mare decât valoarea actuală a timbrului de mediu.
Proiectul are ca avantaje faptul că proprietarul maşinii va plăti o taxă eşalonată pe 15 ani în locul unei singure taxe de mare valoare, iar achiziţia de maşini second-hand va fi descurajată, întrucât în cazul acestora impozitul va fi mai mare decât cel al unei maşini noi.
Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie votat de parlament, iar iniţiatorul schimbării afirmă că toate partidele sprijină introducerea impozitului anual.
Via Profit
De fapt se măsoară cel mai corect în litri arși, mai corect nu se poate (aduc iar în discuție vechiul exemplu; taxi de un an euro6 motorină, 40.000 km/ an versus o mașină de om normal, euro 3 benzina, să zicem de 10 ani, care circula 5000 km/an - care polueaza mai mult?).
În plus, ăștia se leagă în mod ipocrit doar de emisia de CO2, favorizând motorina, cel mai poluant combustibil.
Repet a mia oară: de la Tăriceanu încoace ăștia nu știu cum să mai stoarcă un ban tâlhărit de la noi, n-au nici o legătură cu poluarea nici actuala taxă de înmatriculare nici aceste proiecte mizerabile.
Soluția simplă și cea mai corectă e eliminarea taxei de înmatriculare și a accizelor pe combustibil și introducerea unei singure taxe în combustibil, proporțional cu poluarea generată: maximă la motorină, minimă la gaz.
Stimare deputat, ma mai poti descuraja cu:
- demisia ta, acum!
- emigrarea ta definitiva in ... Siria, de exemplu. Te rog, iti poti lua si familia cu tine? Asta ca sa nu te simti singur.
- intoarcerea in tara a valorii (in euro) de pe lemnul "plecat" legal din Romania;
- etc.
O alta prostie de lege, aparuta doar ca sa spuna ca are si el o initiativa.
Doar mie mi se pare ca e ceva dubios in acest paragraf ? Deci impozitul in cazul unei masini second va fi mai mic decat cel al unei masini noi?
acum te poti culca linistit.
Revenim la Mercedes alea de prin '95 care ajungeau la 1mil km si nu se mai stricau.