CE S-A SCHIMBAT
Până la o decizie finală în acest sens, putem analiza actuala formă a propunerii. Timbrul de mediu 2013 vizează doar automobilele cu până la 8+1 locuri destinate transportului de pasageri şi împarte maşinile în două categorii: Cele cu emisii de CO2 înregistrate în Cartea de Identitate a Vehiculului şi Cele fără emisiile de CO2 înregistrate în CIV. Acestea sunt subdivizionate apoi în funcţie de norma de poluare, de la Non-Euro, până la Euro 6.
În timp ce automobilele cu motoare Euro 6, hibrizii şi vehiculele electrice nu plătesc niciun timbru de mediu, automobilele cu motoare Euro 3 şi Euro 4 vor plăti cu aproximativ 10% mai mult faţă de formula de calcul a taxei de mediu folosită în 2012, deşi există cazuri în care cuantumul timbrului de mediu ajunge să fie semnificativ mai mare decât cel al taxei auto (formula precedentă) pentru acelaşi automobil.
În cazul automobilelor cu motoare Euro 5, timbrul de mediu nu aduce schimbări dramatice, suma pe care o vor plăti şoferii fiind apropiată de cuantumul taxei auto 2012 pentru vehiculul respectiv. Între timp, celelalte categorii de automobile sunt taxate folosind formula anterioară a taxei de mediu.
Cele mai avantajate vehicule de noul timbru de mediu, în mod ironic – dacă ne raportăm la numele său, sunt cele Non-Euro, alături de automobilele cu motor Euro 1 şi Euro 2. Pentru Non-Euro, timbru de mediu are un cuantum cu până la 90% mai mic faţă de formula utilizată în 2012, pe când cuantumul taxei pentru Euro 1 este redus cu 80%, iar pentru Euro 2 remarcăm o reducere de 60%. Prin aplicarea Timbrului de Mediu 2013, guvernanţii vor să strângă cu 100 milioane de lei noi în plus faţă de suma obţinută în 2012 pentru buget, dacă românii îşi vor păstra obiceiurile de cumpărare ale automobilelor din anul precedent şi vor menţine acelaşi ritm de achiziţie.
CUM SE CALCULEAZĂ
Timbrul de mediu 2013 se calculează folosind două variante de calcul, în funcţie de prezenţa sau lipsei emisiilor de CO2 în Certificatul de Identificare al Vehiculului. Formula prevazută pentru vehiculele care nu au emisiile CO2 înscrise în CIV se aplica şi pentru autovehiculele din categoria M1 cărora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, dar care nu deţin omologare europeană de tip şi pentru care nu este specificată valoarea combinată a emisiilor de C02.
În cazul în care există informaţii oficiale privind emisiile de CO2 ale unui vehicul, dar acestea sunt sunt trecute în CIV, şoferii pot să apeleze la autorităţi pentru modificare, procedură care costă 50 RON şi se poate efectua la orice centru RAR. Însă, dacă nu există informaţii oficiale - cum este cazul vehiculelor Non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, RAR propune un test special de emisii, care costă 3.000 RON.
Însă, nu vă recomandăm această procedură, deoarece s-ar putea să nu obţineţi un rezultat care să merite efortul financiar.Noul timbru de mediu elimină posibilitatea reducerii cuantumului sumei datorate în funcţie de dotările absente pe un automobil şi de starea acestuia, situaţie posibilă cu taxa auto în anii trecuţi. În cazul respectiv, erau favorizate automobilele cu o stare tehnică slabă, fără dotări opţionale, cu un rulaj mare şi cu eventuale defecţiuni tehnice.
Formulă calcul Timbru de Mediu pentru automobilele din categoria N1, N2, N3, M2 şi M3 |
|
Norma de poluare |
Nivelul timbrului de mediu în euro/ 1 cmc |
Euro 6/ Hibrid/ Electric | 0 |
Euro 5 | 0.05 |
Euro 4 | 0.025 |
Euro 3 | 0.5 |
Euro 2 | 2 |
Euro 1 | 4 |
Non-Euro | 9 |
FORMULA DE CALCUL
- Pentru un vehicul emisiile CO2 inscrise in CIV, formula este următoarea:
[(A x B x(100 - C)]/100, unde:
A = valoarea combinata a emisiilor de CO2, exprimata in grame/km mentionate in cartea de identitate a vehiculului;
B = coeficientul timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimata in Euro/1 gram CO2;
C = cota de reducere a timbrului de mediu.
Formulă pentru calcularea coeficientului B - Normă de poluare Euro 5 |
|||||||
Capacitatea cilindrică |
|||||||
Emisia de CO2 euro/ 1 gram CO2/km | <1.000 | 1.001-1.200 | 1.201-1.400 | 1.401-1.600 | 1.601-2.000 | 2.001-3.000 | >3.001 |
<110 | 0.30 | 0.36 | 0.45 | 0.51 | 0.6 | 0.81 | 0.99 |
111-120 | 0.42 | 0.504 | 0.63 | 0.714 | 0.84 | 1.134 | 1.386 |
121-130 | 0.54 | 0.648 | 0.81 | 0.918 | 1.08 | 1.458 | 1.782 |
131-140 | 0.66 | 0.792 | 0.99 | 1.122 | 1.32 | 1.782 | 2.178 |
141-150 | 0.78 | 0.936 | 1.17 | 1.326 | 1.56 | 2.106 | 2.574 |
151-165 | 0.96 | 1.152 | 1.44 | 1.632 | 1.92 | 2.592 | 3.168 |
166-180 | 1.26 | 1.512 | 1.89 | 2.142 | 2.52 | 3.402 | 4.158 |
181-195 | 1.44 | 1.728 | 2.16 | 2.448 | 2.88 | 3.888 | 4.752 |
196-210 | 1.62 | 1.944 | 2.43 | 2.754 | 3.24 | 4.374 | 5.346 |
>210 | 2.04 | 2.448 | 3.06 | 3.468 | 4.08 | 5.508 | 6.732 |
Formulă pentru calcularea coeficientului B - Normă de poluare Euro 4 |
|||||||
Capacitatea cilindrică |
|||||||
Emisia de CO2 euro/ 1 gram CO2/km | <1.000 | 1.001-1.200 | 1.201-1.400 | 1.401-1.600 | 1.601-2.000 | 2.001-3.000 | >3.001 |
<110 | 2.4 | 2.88 | 3.6 | 4.08 | 4.8 | 6.48 | 7.92 |
111-125 | 3 | 3.6 | 4.5 | 5.1 | 6 | 8.1 | 9.9 |
126-140 | 4 | 4.8 | 6 | 6.8 | 8 | 10.8 | 13.2 |
141-155 | 4.6 | 5.52 | 6.9 | 7.82 | 9.2 | 12.42 | 15.18 |
155-170 | 5.2 | 6.24 | 7.8 | 8.84 | 10.4 | 14.04 | 17.16 |
171-185 | 5.8 | 6.96 | 8.7 | 9.86 | 11.6 | 15.66 | 19.14 |
186-200 | 6.5 | 7.8 | 9.75 | 11.05 | 13 | 17.55 | 21.45 |
201-215 | 7.5 | 9 | 11.25 | 12.75 | 15 | 20.25 | 24.75 |
>216 | 8.1 | 9.72 | 12.15 | 13.77 | 16.2 | 21.87 | 26.73 |
Formulă pentru calcularea coeficientului B - Normă de poluare Euro 3 |
|||||||
Capacitatea cilindrică |
|||||||
Emisia de CO2 euro/1 gram CO2/km | <1.000 | 1.001-1.200 | 1.201-1.400 | 1.401-1.600 | 1.601-2.000 | 2.001-3.000 | >3.001 |
<110 | 7.2 | 8.64 | 10.8 | 12.24 | 14.4 | 19.44 | 23.76 |
111-125 | 9 | 10.8 | 13.5 | 15.3 | 18 | 24.3 | 29.7 |
126-140 | 12 | 14.4 | 18 | 20.4 | 24 | 32.4 | 39.6 |
141-155 | 13.8 | 16.56 | 20.7 | 23.46 | 27.6 | 37.26 | 45.54 |
155-170 | 15.6 | 18.72 | 23.4 | 26.52 | 31.2 | 42.12 | 51.48 |
171-185 | 23.2 | 27.84 | 34.8 | 39.44 | 46.4 | 62.64 | 76.56 |
186-200 | 19.5 | 23.4 | 29.25 | 33.15 | 39 | 52.65 | 64.35 |
201-215 | 22.5 | 27 | 33.75 | 38.25 | 45 | 60.75 | 74.25 |
>216 | 24.3 | 29.16 | 36.45 | 41.30 | 48.6 | 65.61 | 80.19 |
- Pentru automobilele fără emisii CO2 trecute în CIV, formula este următoarea:
[E x D x (100 -C)]/100, unde:
C = cota de reducere a timbrului de mediu;
D = cilindreea – capacitatea cilindrica;
E = timbrul de mediu.
Formulă de calcul a coeficientului C |
|
Vechimea autovehiculului |
Cota de reducere (%) |
Nou | 0 |
<= 1 lună | 3 |
>1 lună - 3 luni inclusiv | 5 |
>3 luni - 6 luni inclusiv | 8 |
>6 luni - 9 luni inclusiv | 10 |
>9 luni - 1 an inclusiv | 13 |
>1 an - 2 ani inclusiv | 21 |
>2 ani - 3 ani inclusiv | 28 |
>3 ani - 4 ani inclusiv | 33 |
>4 ani - 5 ani inclusiv | 38 |
>5 ani - 6 ani inclusiv | 43 |
>6 ani - 7 ani inclusiv | 49 |
>7 ani - 8 ani inclusiv | 55 |
>8 ani - 9 ani inclusiv | 61 |
>9 ani - 10 ani inclusiv | 66 |
>10 ani - 11 ani inclusiv | 73 |
>11 ani - 12 ani inclusiv | 79 |
>12 ani - 13 ani inclusiv | 84 |
>13 ani - 14 ani inclusiv | 89 |
>14 ani - 15 ani inclusiv | 90 |
Peste 15 ani | 90 |
Formulă de calcul Nivel Timbru Mediu pentru Normă Poluare Euro 2, Euro 1 şi Non-Euro |
||
Norma de poluare |
Capacitatea cilindrică în cmc |
Nivelul timbrului de mediu în Euro/ 1 cmc |
Euro 2 | <1.200 | 1.50 |
1.201-1.400 | 2.40 | |
1.401-1.600 | 2.90 | |
1.601-2.000 | 3.30 | |
2.001-3.000 | 3.90 | |
>3.000 | 4.40 | |
Euro 1 | <1.200 | 1.70 |
1.201-1.400 | 2.50 | |
1.401-1.600 | 3.10 | |
1.601-2.000 | 4.00 | |
2.001-3.000 | 4.90 | |
>3.000 | 5.10 | |
Non-Euro | <1.200 | 2.00 |
1.201-1.400 | 2.60 | |
1.401-1.600 | 3.30 | |
1.601-2.000 | 4.20 | |
2.001-3.000 | 4.50 | |
>3.000 | 5.20 |
CUI I SE APLICĂ
Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere a dreptului de proprietate. Scopul principal al guvernanţilor este ca acest timbru de mediu să se aplice o singură dată în "viaţa" fiecărui automobil înmatriculat în România, fără excepţii. În ceea ce priveşte românii care şi-au luat inima în dinţi şi au acţionat statul în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal şi au obţinut o restituire, dar şi a şi a celor care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei, noul timbru va fi plătit la prima vânzare a maşinii, noul proprietar urmând să fie "norocosul" care va plăti, dar cuantumul timbrului de mediu s-ar putea răsfrânge în valoarea de revânzare a unui autoturism.
Timbrul de mediu efectiv va fi aplicat pe cartea de identitate a vehiculului la DRPCIV, după ce autorităţile vor primi dovada că proprietarul a plătit această taxă.
Formatul efectiv al acestui timbru va fi dictat de legislaţia în vigoare. Cei care au plătit deja taxa de mediu/taxa auto/taxa de poluare nu vor plăti şi timbrul de mediu. Însă, cei care au recuperat taxa de mediu in instanţă vor intra sub incidenţa acestui timbru, care se va aplica la prima transcriere a dreptului de proprietate al acelui automobil.Via Mediafax
Conform noii legi, eu, care mi-am luat in 2006 o masina noua Euro 3 see you emisii de 170 g CO2, sunt condamnat sa circul see you ea pana vor curge tablele de pe ea si nu mai pot s-o vand in vecii vecilor, fiindca va avea o taxa de inmatriculare de 2.300 euro, deci cam cat face masina acum.
Taxa pentru Logan 1,6 MPI euro3 din 2006:
((170x26,52x(100-49))/100 = 2300 euro!
Ce mai mintea Ponta ca e aberant sa se plateasca la masinile inmatriculate inainte de 2007!
1. o dacia 1300 non euro va avea un timbru de 1296 cmc x 2,60 = 3369,6 euro (iar masina costa acum cam 1500 lei!!!)
2. un ford focus 1,6 fara a avea specificat nicelul noxelor CO2, norma de poluare euro 4 va avea 1600 x 0,025 = 40 euro!!!!!!
am gresit eu la calcule???!!!
adica imi aduc ursulet E1, mai vechi de 15 ani cu motor de 1.6 si platesc taxa 500E ? ai de...
toata Bulgaria trece pe Romania
Pt masina mea Euro 3 din 2000, motor 1950, emisii CO2 163/km, iese urmatorul calcul : 31,2*81,5*16/100=406,848 euro :D
Dar mi-a ascultat ponta Visu si o sa pot inmatricula un Bmw de 4000cmc3 euro 1 la bani putini... INSA... tot aceleasi taxe aberante anuale raman.
Welcome Bulgaria !
Si dupa ce mai trec cativa ani si ajung ceea ce imi doresc decolez in vest'.
formula
[E*D*(100-C)]/100 =
E= 5.2*4520cc=23504
D= 4520
E=90
[23504*4520*(100-90)]/100=
(23504*4520*10)/100=
tineti-va bine
1062380800/100
10.623.808,00 EURO
masina pe net face 3500 euro poate o negociezi la 3000
La autoturisme A reprezinta acele g/km de CO2, adica 140/160...cat are fiecare.
am un astra g adus de cateva luni de dincolo si tot astept sa vedem cu taxa asta aberanta.
astra g
motor 1995 cm3 dti
an fab.2000
emisi poluante pe km cartea scrie 155
cred cai euro 3
am un astra g adus de cateva luni de dincolo si tot astept sa vedem cu taxa asta aberanta.
astra g
motor 1995 cm3 dti
an fab.2000
emisi poluante pe km cartea scrie 155
cred cai euro 3
[E=5,20*D=4520*(100-C=90)]/100=
[5,20*4520*(100-90)]/100=
(5.20*4520*10)/100=
235.040/100=2350.4
Mie cel putin asa mi-a dat.
timbrul de mediu - 3500000 de masini
prima imatriculare-cateva mii de masini pe an
Ford fiesta
an 2003
motor 1400
co2 116
euro 3
Va rog astept de vreo 3 luni sa-mi inmatriculez masina si acum nu stiu ce sa fac...
mercedes vaneo 2002
capacitate motor 1598
taxa co2 199
imi iese 594 euro...adica dublu fata de vechea taxa
Ma asteptam sa faceti un form de calcul - dupa cum vedeti nu sta niomeni sa faca acele calcule aberante .... de fapt formula aiai aberanta. Dezamagitor articolul.
pacat
O modifici de pe EURO 3 pe EURO 4, sau EURO 1 pe EURO 4, schimbi catalizatorul , programezi computerul si-i faci noxele. Mergi la RAR in noua formula , acte si ce mai trebuie, si o inmatriculezi in noua varianta.
Orice service auto poate face transformarea.
E simplu si iese o bijuterie de masina.
Ar putea sa ma ajute si pe mine cineva cu acest timbru de mediu?
Eu am un bmw din 2003, euro3, motor de 1995cm cubi diesel si emisii de CO2 de 158g/km.
Eu am calculat in 3 moduri si mi-a dat o data de 390euro, alta de 450euro si 2400euro.
Miltumesc anticipat!
bmw 318 TI,cc 1895,an 1996,co2 nespecificat in carte (Spania),este un euro 2 conform unora care pareau sa aiba habar cite ceva despre masini.
Va multumesc pentru ajutor.
Am descoperit o anomalie.
La o masina pe benzina 1.6 E3 din 2006 care emite 163 de g taxa calculata depaseste 2200 de euro.
Aceeasi masina noua de 1.6 E5 care emite tot 163 de grame taxa este 266 de euro.
Nu ma prind care va poluam mai mult. Cea noua sau cea veche care are o dura de exploatare de 6 ani mai mica?
- 1968 cc
- 103kW (140 CV) a 4000 giri/min
- Euro 4
- CO2 (g/km) - 176
cit poate sa ma ajunga inscrisu ,inainte era pina in 900 euro parca
1)sa colecteze taxa de la masinile inmatriculate deja in romania inainte de 2007.lumea deja este stresata si panicata si cei care au masini cumparate cu acte neperfectionate se vor grabi sa-si transcrie dreptul de proprietate urgent crezand ca s-a ivit cea mai buna oportunitate
2)sa-i atraga pe cei cu masini inmatriculate pe bulgaria care sunt destul de numerosi
sa presupunem ca avem in circulatie 1.000.000 de autoturisme inmatriculate pe bulgaria si 1.000.000 pe romania
cand vor ajunga sa se inmatriculeze 70%din ele(10% sunt pierderi din cauza accidentelor sa pe la dezmembrari) sa fiti convinsi ca taxa se va achimba iar.
AU EI GRIJA SA NU LE SCAPE NIMIC .ASTIA NU DORM NICIODATA.
- anul si luna primei inmatriculari (indiferent ca a fost in RO sau alta tara)
- norma EURO (non, 1, 2, 3, 4, 5, 6)
- capacitatea cilindrica
- emisia de CO2/km (trecuta in C.I.V, sau luata de pe internet pentru cele Euro 3,4,5)
2. Pana la ora actuala aceasta lege, este o formula mai buna decat tot ce exista pana acum in RO
Este normal ca o masina non-euro (care probabil mai rezista 5-10 ani) sa plateasca mai putin in conditiile in care taxa se aplica o singura data, decat o masina euro 3-4, care mai traieste inca 15-25 ani.
Daca taxa era aplicata anual, atunci ar fi fost invers.
In plus, daca este cineva interesat, se documenteaza si face calculele, si isi da seama ca exista masini non-euro/euro 1/, care ajung sa polueze mai putin decat euro3/euro/4.
Taxa pentru masina din anul 2006, motor 1.7, emisia 135, ,euro 4,"este" intre 486 si 615 EURO (depinde de luna primei inmatriculari si luna cand taxa va fi platita)
Am scris "este" deoarece la momentul actual LEGEA NU EXISTA.
Nu a fost inca publicata in M.O.
In plus taxa, in actuala formula propusa, nu va fi platita de tine ci de cumparator.
1.7 dti din 2002 euro 3 emisii co2 130g\km
Taxa "este" intre 499.2 si 842 EURO
-daca se inmatriculeaza pana in iunie 2013(inclusiv) - taxa=842.4EURO (+-1 2 euro)
- daca se inmatriculeaza intre iulie 2013 si iunie 2014(inclusiv) - taxa=655.2EURO (+-1 2 euro)
Acum, daca o inmatriculezi, cu legile care exista:
- pana in iunie inclusiv = 1508,06 EURO
- intre iulie 2013-iunie 2014=1173 EURO
Costurile sunt valabile indiferent daca masina a mai fost sau nu inmatriculata in RO insa, daca vr-odata a fost platita o taxa asemanatoare , in RO, pentru masina se face diferenta si, mai mult ca sigur, vei avea de luat, nu de dat.
Week-end placut
ca de aici a plecat buba... consultari auzi ... au consultat doar producatorii pe cetatenii de rand cine sa le asculte parerea
iar porcii astia de la dacia renault .... au vandut pana aproape in 2007 masini euro3 nu le e rusine sa vorbeasca?
intrebarea mea este urmatoare : daca cumpar o masina din romania inmatriculata si vreau sa o trec pe numele meu ce trebuie sa platesc...
deci masina inmatriculata de noua in romania.
multumesc anticipat.
"daca cumpar o masina din romania inmatriculata si vreau sa o trec pe numele meu ce trebuie sa platesc?"
Indiferent daca masina a mai fost sau nu inmatriculata in RO,
trebuie platita "taxa de mediu". + bineinteles celelalte taxe specifice inmatricularii ca si pana acum.
ATENTIE insa:
TAXA SE CALCULEAZA CONFORM LEGII 9/2012
NU CONFORM PROIECTULUI PREZENTAT IN ACEST ARTICOL
"penru un Seat Leon anul 2000 ...1781 cm3 ...E2"
Taxa este 2564.64 sau 1763.19 EURO
Depinde de luna primei inmatriculari si luna cand vei plati taxa.
Pentru cei care vor sa afle cat este noua "taxa de mediu" pe care trebuie sa o plateasca:
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/calculator_taxe/taxa_poluare_2012.html
Calculatorul este facut conform legii 9/2012 (a carei aplicare a fost amanata pana la 01.01.2013) si este verificat si re re re verificat, iar rezultatele sunt corecte.
Pentru non-EURO (EURO 0), Euro 1 si EURO 2, nu este nevoie de emisia de CO2.
Pentru EURO 3, 4, 5 ESTE NEVOIE DE EMISIA DE CO2
te rog frumos spune-mi si mie cat am de platit pentru o masina din 2002, E3, emisii 146,motor 1800, motorina., multumesc anticipat
"masina din 2002, E3, emisii 146,motor 1800, motorina"
Pana la 15.03.2013
(146 x 0.5 x 30% + 1800 x 4.68 x 70%) x (100 - 73)%= 1598.05 EURO (pentru vechime 10-11 ani)
sau
(146 x 0.5 x 30% + 1800 x 4.68 x 70%) x (100 - 79)%= 1242.93 EURO (pentru vechime 11-12 ani)
Daca masina este dotata cu filtru de particule se aplica o reducere de 25%.
Pentru un rezultat exact, inlocuiti in calcule 1800 cu valoarea corespunzatoare capacitatii cilindrice din talon (1792 sau 1796 sau 1798 sau cat scrie in actele masinii)
Dupa 15.03.2013, pentru diesel, DACA se da ordonanta in forma propusa in 19.02.2013
146 x 41.58 x(100 - 73)/100 = 1639.84 EURO (pentru vechime 10-11 ani)
sau
146 x 41.58 x(100 - 79)/100 = 1274.84 EURO (pentru vechime 11-12 ani)
Nu se mai aplica nicio reducere pentru filtru de particule.
Vechimea se calculeaza ca diferenta intre data solcicitarii de plata a taxei si data PRIMEI INMATRICULARI (indiferent ca a fost sau nu in RO).
euro 3 ,1900 cap cillindrica ,170 g CO2, prima inmatriculare in 2000
Pana la 15.03.2013
(170 x 1 x 30% + 1896 x 4.68 x 70%) x (100 - 84)%= 1001.97 EURO (pentru vechime 12-13 ani)
(170 x 1 x 30% + 1896 x 4.68 x 70%) x (100 - 89)%= 688.85 EURO (pentru vechime 13-14 ani)
Daca masina este dotata cu filtru de particule se aplica o reducere de 25%.
Am considerat motorul de 1.9 ca avand 1896 cmc.
Dupa 15.03.2013, DACA se da ordonanta in forma propusa in 19.02.2013
Pentru diesel:
1337 EURO (pentru vechime 12-13 ani) sau 919 EURO (pentru vechime 13-14 ani)
Pentru benzina:
764 EURO (pentru vechime 12-13 ani) sau 525 EURO (pentru vechime 13-14 ani)
Nu se mai aplica nicio reducere pentru filtru de particule.
Am prezentat si varianta pentru benzina deoarece nu sunt 100% sigur daca motorul este diesel sau nu si nici nu ai specificat.
Vechimea se calculeaza ca diferenta intre data solcicitarii de plata a taxei si data PRIMEI INMATRICULARI (indiferent ca a fost sau nu in RO).
DOMNILOR DE LA GUVERNARE AVETI OBLIGATIA SA RETRAGETI JAFUL FINANCIAR DIN BUGETUL CETATENILOR CASTIGAT CU GREU CUM AR FI:
- RETRAGEREA IMEIDIAT A TAXA DE MEDIU SI SA O DIRECTIONATI CATRE PATRONII CARE FABRICA AUTOTURSME POLUANTE. DE CE NU LE INTERZICETI SA FABRICE AUTOVEHICOLE POLUANTE? DACA TOT SUNT POLUANTE DE CE NU-I PUNETI PE EI LA PLATA NU PE CUMPARATORI?
- DE CE NU INTERZICETI SA CIRCULE AUTOVEHICOLELE POLUANTE PE AUTOSTRADA SAU IN ORASE IN SPECIAL, PT. CA NOXELE AFECTEAZA SANATATEA LOCUITORILOR DE CE PLATIM ,CA SA AVEM DREPTUL SA POLUAM, SA IMBOLNAVIN CETATENII LEGAL? NU AM INTELES LOGICA TAXEI DE MEDIU.
- STOPATI ASIGURAREA SI CULMEA, OBLIGATORIE DE 10 -20 EURO, PENTRU CA ESTE ABSURDA SI INECHITABILA INTRE ORAS SI SAT, SI LASAT CETATENII SA-SI FACA ASIGURAREA DUPA CUM CRED EI DE CUVINTA. CE LIBERTATE AM CASTIGAT DE 23 DE ANI, SATRAIM NUMAI IN LEGI OBLIGATORII, TAXE SI IMPOZITE ABSURDE SI FARA LOGICA?
- STOPATI TAZELE DE IMPOZIT PE LOCUINTE, DEOARECE SUNEM PROPRIETARI, NU SLUGI LA STAT IN CHIRIE, SA FACETI CE VRETI CU NOI?!!! TERENUL DE SUB LOCUITE ESTE INTABULAT LA APARTAMENTE, ESTE AL NOSTRU. PENTRU CE IMOZITATI LOCATARI, DE CE NE FURATI CU LEGI EMISE TOT DE VOI? LOGIC AR FI SA-I IMPOZITATI CETATENII CARE LOCUIESC PE TERENUL STATULUI, CARE NU ESTE INTABULAT!!!!
- STOPATI ABERANTA LEGE CE VA FI DE CURAND PUSA IN APLICARE, PRIVIND, NEPLATA AMENZILOR? CU CE DREPT IMI LUATI PERMISUL? NU ESTE O INCLACARE A REGULULOR DE CIRCULATIE !! . PENTRU NEPLATA AMENZILR SUNT ALTE FORME DE CONSTRAGERE, NU PERMISUL,CARE S-A OBTINUT PRIN EXAMEN SI BANI FOARTE MULTI. DE CE NU LUATI DIPLOMELE DOCTORILOR PLAGIATI?
- STOPATI ACEEA FORMA DE IMPOZITATE A CETATENILOR CARE NU-SI LUCREAZA PAMANTUL? CUM VA PERMINTETI SA INTRATI CU BOCANCII IN PROPRIETATEA CETATEANULU? ESTE PAMANTUL LUI, ESTE TREABA LUI CE FACE CU EL, NU-L LUCREAZA, NU MANANCA, SA-U POATE RAMANE PASUNE PENTRU ANIMALE. UNDEI LIBERTATEA DOMNILOR DE LA PUTERE? TAXATI SI IMPOZITATI TOT CE VISATI NOAPTEA, DAR ACOLO UNDE TREBUIE SA TAXATI SI SA IMPOZITATI NU AVETI CURAJUL,SAU VA ESTE FRICA.?: EVAZIUNEA, CAMATARIA, SALARIILE JUDECATORILOR, PENSIILE JUDECATORILOR, EXTREM DE MARI SI NE ATINSE DE GUVERNANTI, SALARIILE SPECIALE SI PENSIILE NEJUSTIFICATE, SALARIILE DIN BNR SI ALTE INSTITUTII DE STAT CARE SFIDEAZA ORCE BUN SIMT.= SALARII NESIMTITE?
- STOPATI TAXA DE IMPOZITATRE AUTO,DEOARECE NU-SI ARE ROSTUL. DACA TOT NE FURATI BANI PE IMPOZIT, DE CE MA OBLIGATI SA PLATESC TAXA DE PARCARE IN CURTEA BLOCULUI, DE CE NU SE PAC PARCARI GRATUITE, ACOLO UNDE TERENUL DIN JURUL BLOCULUI ESTE ALPRIMARIEI?
- STOPATI IMPOZITUL SI CAS PT. PENSIONARI, PENSIILE SUNT BANI PRIVATI, NU AVETI VOIE SA VA ATINGETI DE EI FARA ACORDUL LOR, MAI MULT CA ACESTI BANI (PENSIE) AU MAI FOST TAXATI O DATA INAINTE DE PRIMIREA SALARIULUIDE CATRE CETATEANUL ACTIV.
- STOPATI PARCARILE CU PLATA IN ORAS, ALE PRIMARIEI. DACA PARCARILE SE PLATESC, CE ROST MAI AU IMPOZITELE AUTO?
VA ROG JUSTIFICATI LOGIC, PENTRU CE SUNTEM SUPUSI LA TAXELE ENUMERATE MAI SUS.NU CAUTATI PRETEXE, CI ARGUMENTE LOGICE IREFUTABILE.
APROPO: CE A FACUT FORFETARA UNUI TAMPIT? A INGROSAT NUMARUL DE SOMERI SI FALIMENTE. DACA TOT SA RETRAS FORFETARA, DE CE FALIMENTARII NU AU FOT PLATITI DE STAT, SA-SI REVINA, DE CE NUMAI CETATEANUL TREBUIE SA PLATEASCAM SI GUVERNANTI NU?
- INDREPTATI GRESALA DE A MAI AMENDA INSTITUTIILE SAU ASOCIATIILE LOCATARI. AMENDATI PERSOANA VINOVATA NU INSTITUTIA, PT. CA NU ARE EFECT ASUPRA CELUI VINOVAT. DE CE LUATI BANII CELOR MULTI, MUNCITI, SI NE VINOVATI, IN LOC SA AMENDATI PERSOANA DE LA CONDUCEREA INSTITUTIEI DIN PROPRIUL BUZUNAR? AICI ESTE O ALTA ANOMALIE.
MAI SUNT SI ALTE ANOMALII CARE FUNCTIONEAZA LEGAL IN ROMANIA =CLEPTOMANIA. STATUL ESTE O MASINA DE EXPLOATATE A CETATENILOR PRIN TAXE ,IMPOZITE SI ILEGALITATI TAXATE CA LEGALE.
Multumesc
Pe hotararea definitiv va aparea scris ceva de genul "obligat la inmatriculare fara plata taxei". Vei avea apoi 30 zile sa o inmatriculezi, fara a plati taxa.
Felicitari!
Nu conteaza data fabricatiei ci data primei inmatriculari, indiferent ca a fost in RO sau alta tara.
Fabricatie 2001=> inmatriculare in 2001 sau 2002. Nu cred ca au tinut in showroom masina pana in 2005.
Pentru calculul taxei, este nevoie in plus de norma EURO si emisia CO2 (in cazul Euro 3,4,5)
1995 x 3.30 = 6583,5
6589,5 : 89 = 73,97
74 de euro trei sa platesc la prima inmatriculare? Serios?
Poate sami ajuta cineva? Am calculat bine?
Ar fi fost bine sa fie 73.97 ( :D)
Dar, calculul corect ar fi fost:
1995 x 3.3 x (100-89):100=724.185
Dar cum ce scrie in articolul asta nu este valabil (a fost doar un proiect legislativ esuat iar cei de la automarket.ro nu s-au obosit sa-l updateze) altele sunt calculele corecte pentru taxa de poluare / timbru de mediu.
prima inmatriculare 2000 = > vechime 12-13 ani sau 13-14 ani
Pana la 15.03.2013 ( Legea 9/2012)
(12-13 ani) 1995 x 9 x (100-84)/100= 2872.80
(13-14 ani) 1995 x 9 x (100-89)/100= 1975.05
http://lege5.ro/Gratuit/gi4dknjsha/lege-9-2012-privind-taxa-pentru-emisiile-poluante-provenite-de-la-autovehicule
De la 15.03.2013 (O.U.G. 9/2013)
(12-13 ani) 7.53 x 1995 x (100-84)/100= 2403.58
(13-14 ani) 7.53 x 1995 x (100-89)/100= 1652.46
http://traficmedia.ro/legislatie/2586-ordonanta-9-2013-privind-timbrul-de-mediu-pentru-autovehicule.html
http://wikitools.ro/?action=taxaauto
cat o sa platesc timbrul de mediu pentru ea?
si la masinile non euro , euro 1 si euro 2 se plateste timbrul de mediu in functie de combustibil? multumesc frumos
Timbrul de mediu se plateste incepand cu 15.03.2013, de catre cel pe al carui nume se face transcrierea/inmatricularea unui autovehicul la care nu a mai fost platita o taxa de inmatriculare / poluare sau pentru care s-a mai platit o astfel de taxa si a fost recuperata.
Deci poate sa fie si al 400-lea proprietar. Daca nu s-a mai platit vr-o taxa la masina, plateste cel care o cumpara de la 15.03.2013. Apoi, dupa ce a platit Timbrul de mediu si o vinde, urmatorii proprietari nu mai platesc.
1,892 EURO pentru vechime 6-7 ani
sau
2,114 EURO pentru vechime 5-6 ani
Am considerat 2007 anul primei inmatriculari. Nu am stiut luna.
Totusi vechimea se calculeaza in functie de DATA PRIMEI INMATRICULARI, nu de data fabricatiei.
De la 15.03, pentru timbru de mediu (OUG 9/2013) nu se mai ia in calcul filtru de particule. Nu se mai face reducere.
Daca masina asta a mai fost inmatriculata pe RO si s-a platit taxa de prima inmatriculare si nu a fost recuperata, nu se mai plateste timbrul de mediu.
P.S.: filtru de particule reduce celelalte particule poluante (monoxid de carbon, particule de carbon, hidrocarburi) insa cu pretul cresterii emisiei de CO2.
Nu mai trebuie sa platesti nimic.
Si nu recuperezi 25% ci recuperezi diferenta intre taxa pe care ai platit-o si valoarea Timbrului de mediu
@alinxjz
Ilegal dar poti circula ca nu au cum sa verifice nici o masina din Ro nici una din BG.
Legal esti obligat in termen de 30 zile sa o inregistrezi la Adm Fin si la biroul de inmatriculari.
Anul si luna primei inmatriculari, benzina sau diesel.
Am pus link-uri pentru calculator insa au fost sterse.
Tine-te bine !
4,295 EURO (vechime 8-9 ani)
sau
4,956 EURO (vechime 7-8 ani)
Atentie: Vechimea se calculeaza in functie de data primei inmatriculari, nu de data fabricatiei.
Am considerat 2005 ca fiind si anul primei inmatriculari. Motorul diesel de 2198 cmc.
Pentru cunostintele mele, poti sa-mi spui daca e vb de modelul TDCi Wagon?
La Sedan am gasit emisia CO2=161, iar la wagon 166, de aceea te intreb.
Logan benzina,1.6 ....
Emisie CO2 175g/km
2314 EURO (vechime 7-8 ani)
2005 EURO (vechime 8-9 ani)
Emisie CO2 170g/km
1826 EURO (vechime 7-8 ani)
1583 EURO (vechime 8-9 ani)
Rulajul mediu in cel mai bum caz este 100500/7 < 15000 km/an
=> Reducere suplimentara pentru nr. de km nu se aplica
Daca tu crezi ca Base e de vina, atunci sari in "aier" si cazi in Dunare cu tot cu Ponta, Rovana si PNL.
Daca ai stii putina istorie, poate am fi avut o discutie petinenta.
Am o autilitara cu cabina dubla si lada in spate din anul 91, va rog sa-mi spuneti cam cat ar costa inmatricularea.