Thomas d'Haussy (Citroen): "Dupa DS3, DS4 si DS5, e posibil sa producem Citroen DS1"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket: Domnule d'Haussy, care este rolul dumneavoastra la Citroen?
Thomas d'Haussy: Fac parte din biroul care se ocupa de dezvoltarea produselor Citroen si ma ocup de gama de autoturisme Citroen: de la C1 la C6, incluzand aici gama DS.
Automarket: Stim cu totii deja ca C2 nu va avea un inlocuitor. Se vorbeste despre acest model ca fiind una dintre victimele crizei. Este adevarat sau disparitia lui C2 este programata dinainte?
Thomas d'Haussy: Este o disparitie planificata. Atunci cand ne-am aplecat atentia asupra segmentului B, cel al modelelor mici, am descoperit ca oamenii care erau obisnuiti sa cumpere versiunile cu trei usi aveau doua mari motive sa faca acest lucru. Primul este legat de faptul ca modelele cu trei usi sunt mai ieftine decat cele cu cinci usi, iar al doilea are legatura cu acestea sunt mai dinamice ca design. Am renuntat la C2 in primul rand dintr-un considerent economic, deoarece chiar daca la vanzare este mai ieftin, un model cu trei usi nu este mai ieftin de produs decat unul cu cinci usi. In ceea ce priveste designul, am ajuns la concluzia ca poti sa faci o masina cu cinci usi foarte dinamica. Cum este, de exemplu, Peugeot 207. In aceste conditii, am creat DS3, care este un model desenat pentru a avea doar trei usi. E foarte dinamic, e un model distinct, desenat inca de la inceput sa fie o masina care sa arate astfel. Concluzionand, nu vom mai produce C2 pentru ca toti clientii care vor aspect practic se vor orienta spre C1 sau C3, in timp ce aceia care vor o masina foarte dinamica se vor orienta inspre DS3.
Automarket: Deci putem sa spunem ca DS3 il inlocuieste intr-un fel sau altul pe C2? Da, se poate spune si asa. Unii dintre clientii lui C2 se vor reorienta inspre DS3, asta e sigur. Cand vom vedea pe strazi un facelift pentru C5 si ce va aduce nou acest model in gama Citroen?
Thomas d'Haussy: Nu avem niciun plan legat de un nou C5. Avem o masina foarte buna in acest moment, merge foarte bine, nu avem niciun plan de a schimba aceasta masina.
Automarket: C6 este o masina foarte speciala din punctul de vedere al designului. Stim ca fratii de grup de la Peugeot vor "unifica" modelele 407 si 607 intr-unul singur, rezultand 508, ne putem astepta la o astfel de mutare din partea Citroen?
Thomas d'Haussy: Avem un C6 foarte puternic in gama si suntem foarte mandri de acest model. Tocmai am pus un nou motor pe acest model, un V6 HDI. Vorbim de un motor foarte bun, care ii va prelungi lui C6 durata de viata. Vom incerca insa ceva nou, dar in gama DS. Asa cum stiti, avem doua game distincte, cea clasica si noua linie DS, urmand ca dupa DS3, versiunea DS3 Racing si noul DS4 sa avem un nou DS5, urmand sa scoatem pe piata ulterior si o versiune complementara a acestui ultim model.
Automarket: Deci putem spune ca gama DS va unifica toate gusturile?
Thomas d'Haussy: Nu, din contra. Gama DS este conecputa pentru a-i multumi pe cei care vor o altfel de masina, care sunt altfel. Pentru cei care nu isi doresc o masina standard, pentru cei care vor o masina usor de recunoscut, pentru cei care vor sa-si exprime succesul, sa-si exprime gusturile diferite. Sunt sigur, de exemplu, ca multi clienti vor aprecia viitorul DS5, insa foarte putini vor fi pregatiti pentrru o astfel de masina. Nu toti vor dori sa aiba o masina extrem de diferita.
Automarket: Sloganul pe care il folositi la promovarea noului Citroen DS3 este "Don't look back", acesta fiind o trimitere directa la imaginea retro pe care o afiseaza Mini, un mare rival al lui DS3. Cum credeti ca priveste Mini acest atac subtil?
Thomas d'Haussy: Am discutat cu oficiali ai marcii Mini, au o foarte mare incredere in produsele lor, ei nu cred ca este un atac. Inca de la inceput, ideea noastra a fost sa nu dezvoltam o masina retro, o replica a trecutului. Campania de comunicare este, astfel, aliniata la ceea ce este de fapt produsul.
Automarket: Noul DS3 Racing este primul model Citroen care sarbatoreste cu adevarat victoriile marcii in WRC. Pana acum ati avut in gama doar C4 by Loeb, de ce v-a luat atat timp pana sa dezvoltati o astfel de masina in cinstea performantelor din WRC?
Thomas d'Haussy: E o intrebare foarte buna. Primul raspuns ar fi legat de faptul ca nu m-am ocupat personal de acest subiect la vremea respectiva. Pe de alta parte, consideram ca DS3 este in sfarsit modelul potrivit pentru o astfel de versiune, fiind mult mai bine pregatit de acest pas decat era C4.
Automarket: Colaborarea dintre PSA si Toyota va continua in segmentul modelelor mini de oras. La ce putem sa ne asteptam din acest punct de vedere in ceea ce priveste viitoarea generatie C1?
Thomas d'Haussy: Suntem inca la inceputul discutiilor cu Toyota pentru inlocuitorul lui C1, nu avem inca detalii pe care sa le putem da in legatura cu viitorul nostru model.
Automarket: Cand Peugeot a facut 1007, Citroen a preferat sa nu urmeze exemplul colegilor de grup si nu a realizat un model care s-a dovedit a fi un esec. A fost o decizie inspirata. A apartinut aceasta decizie grupului PSA sau exclusiv marcii Citroen?
Thomas d'Haussy: Citroen a avut succes in segentul monovolumelor mai mari, iar atunci cand am analizat segmentele mici pentru a scoate monovolume de oras am avut o alta persepectiva asupra lucrurilor. Noi am vrut o masina mai mare, deoarece pentru un astfel de model este foarte important sa aiba un portbagaj mare si spatiu interior ridicat. Stiam ce se va intampla cu Peugeot 1007 si am incercat sa abordam o solutie diferita.
Automarket: Am vorbit deja despre gama DS si ati spus ca aceasta va fi compusa din DS3, DS4 si DS5. Am putea avea, de exemplu, un DS1?
Thomas d'Haussy: Desigur. Am putea avea DS1, DS2, DS6, toate cifrele sunt libere (rade).
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Citroen in Romania
-
Citroen Berlingo Furgon Preţ: 13.685 - 15.351 €
-
Citroen Berlingo Multispace Preţ: 14.506 - 17.957 €
-
Citroen C-Elysee facelift Preţ: 11.067 - 14.518 €
-
Citroen C1 Preţ: 10.698 - 13.673 €
-
Citroen C3 Preţ: 10.600 - 15.500 €
-
Citroen C3 Aircross Preţ: 13.500 - 18.400 €
-
Citroen C4 Cactus Preţ: 13.490 - 18.890 €
-
Citroen C4 Spacetourer facelift Preţ: 23.550 - 29.976 €
-
Citroen C5 Aircross Preţ: n/a - 30.300 €
-
Citroen Grand C4 Spacetourer facelift Preţ: 24.621 - 31.047 €
-
Citroen Jumper Preţ: 21.360 - 27.240 €
-
Citroen Jumpy Combi Preţ: 21.896 - 23.562 €
-
Citroen Jumpy Furgon Preţ: 18.802 - 21.301 €
-
Citroen SpaceTourer Preţ: 25.109 - 30.464 €
Ultimele stiri din Interviu
-
În cadrul unui eveniment găzduit de Centrul de Design Dacia din București, constructorul de la Mioveni și-a prezentat piloții și mașina cu care este gata să cucerească Raliul Dakar din 2025. Echipajul Dacia Sandrider este format din Cristina Gutierrez, Nasser Al-Attiyah (câștigător de 5 ori al Raliului Dakar) și Sebastien Loeb (câștigător de 9 ori al Campionatului Mondial de Raliuri) cu care am avut ocazia să realizăm și un interviu. Dacia deja a înregistrat o victorie la evenimentul Rally Raid din Maroc. (14.11)
-
În cadrul evenimentului organizat de Nissan la Le Mans, în cadrul căruia am văzut noul monopost de Formula E, am avut ocazia să îi luăm și un interviu lui Lucian Gheorghe, românul care antrenează creierul piloților Nissan din competiția electrică. (18.10)
-
Automarket a avut ocazia de a sta de vorbă cu celebrul pilot Ken Block la standul Ford, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. (03.01)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
Comentarii (2)