Weekend-ul care tocmai s-a încheiat a fost unul plin pentru pasionații de motorsport. Fanii au putut urmări atât Marele Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan, cât și Raliul Argentinei.
Etapa a cincea a Campionatului Mondial de Raliuri s-a desfășurat pe macadamul din regiunea Cordoba și a inclus 18 probe speciale (347.5 kilometri). La finalul celor trei zile de concurs, belgianul Thierry Neuville și-a trecut în cont a doua victorie a sezonului, prima fiind obținută la începutul acestei luni în Corsica.
Prima zi a Raliului Argentinei a fost una dificilă, toate echipajele angrenate fiind nevoite să "se lupte" cu noroiul și aderența scăzută. Neuville a avut un început de raliu bun, belgianul reușind să treacă în fruntea clasamentului general provizoriu încă din prima zi de concurs.
Ott Tanak, estonianul care pilotează pentru Toyota, a fost tot timpul în spatele lui Neuvillie. O serie de probleme electrice apărute la sistemele modelului Yaris WRC au dus la abandonul pilotului estonian. În aceste condiții, belgianul Neuville a încheiat ziua secundă cu un avans de peste 40 de secunde în fața lui Andreas Mikkelsen, ocupantul poziției secunde în clasamentul general provizoriu.
Până la finalul rundei, Mikkelsen va reuși să își păstreze poziția și să încheie pe a doua treaptă a podiumului.Unul dintre cele mai interesante dueluri ale etapei s-a dat între Kris Meeke (Toyota) și Sebastien Ogier (Citroen). Pilotul Toyota a avut un ritm bun pe tot parcursul etapei din Argentina, însă în urma unor mici erori de pilotaj, Meeke termină ziua secundă pe locul al cincilea cu o întârziere de doar 7 secunde față de Sebastien Ogier, ocupantul ultimei poziții de pe podium.
În ultima zi a Raliului Argentinei au fost programate doar trei probe speciale. Meeke a fost extrem de rapid și a câștigat prima specială a zilei (SS16) și s-a apropiat la mai puțin de o secundă de Ogier. Pe proba specială cu numărul 17, Meeke rămâne mai rapid decât Ogier, îl depășește pe francez în clasamentul general provizoriu și se instalează pe ultima treaptă a podiumului.
Cu toate acestea, o pană realizată pe Power Stage (ultima probă specială a etapei care oferă puncte suplimentare) face ca Meeke să piardă timp prețios în fața lui Ogier, francezul urcând astfel pe locul al treilea al clasamentului final.
În urma rezultatelor obținute în Corsica, Thierry Neuville își consolidează poziția de lider (110 puncte).
Pe locul secund rămâne Sebastien Ogier (100 de puncte), în timp ce podiumul este completat de Ott Tanak (82 de puncte).În clasamentul constructorilor, Hyundai ocupă prima poziție (157 de puncte). Pe locul secund se află Toyota, în timp ce Citroen completează podiumul.
Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general piloți
Loc | Pilot | Echipă | Puncte |
1 | Thierry Neuville | Hyundai | 110 |
2 | Sebastien Ogier | Citroen | 100 |
3 | Ott Tanak | Toyota | 82 |
4 | Kris Meeke | Toyota | 54 |
5 | Elfyn Evans | M-Sport Ford | 43 |
6 | Andreas Mikkelsen | Hyundai | 30 |
7 | Jari-Matti Latvala | Toyota | 29 |
8 | Esapekka Lappi | Citroen | 26 |
Campionatul Mondial de Raliuri: clasament general pe echipe
Loc | Echipă | Puncte |
1 | Hyundai | 157 |
2 | Toyota | 120 |
3 | Citroen | 117 |
4 | M-Sport Ford | 78 |
Exact cum prevăzusem: Meeke va confirma că este un pilot imprevizibil, ambiţios, spectaculos, ceea ce – cel mai probabil – nu-i va lăsa nicio şansă lui Evans pentru a ocupa locul 4 în final. De fapt, sunt sigur că patronul Wilson nu s-a gândit la niciun plan “de avarie” în caz că va rămâne fără vedetele care acum dictează legea pentru celelalte echipe…