Testele de siguranță fac prăpăd în India: cinci modele au primit zero stele din partea Global NCAP

de Mircea Meşter
Miercuri, 18.05.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio și Hyundai Eon nu au reușit să se ridice nici măcar la standardele unei stele la testele Global NCAP. Mărcile se plâng de faptul că organizația europeană a testat versiunile de bază, fără airbag-uri.

Organizația europeană Global NCAP, unul dintre cei mai importanți promotori ai siguranței auto la nivel mondial, a demonstrat în cadrul unor teste independente ale căror rezultate au fost publicate în această săptămână că mașinile vândute în India de mărci cu ștate vechi în industria auto nu reușesc să adune nici măcar o stea la capitolul siguranță. 

Cele cinci modele testate de Global NCAP conform criteriilor universal acceptate la nivel european sunt Renault Kwid, Maruti Suzuki Celerio, Maruti Suzuki Eeco, Mahindra Scorpio și Hyundai Eon.

Primul dintre acestea, Renault Kwid, este considerat unul dintre frații mai mici ai lui Dacia Sandero, fiind construit pe aceeași platformă și împrumutând designul modelului de la Mioveni. Modelul a fost vândut deja în India în 125.000 de unități de la lansarea care a avut loc anul trecut. Global NCAP a testat trei versiuni ale lui Kwid, implicit una cu airbag-uri, însă rezultatul a fost același la nivel general: zero stele la capitolul siguranța adulților.

Același lucru s-a întâmplat și în cazul celorlalte modele testate de Global NCAP, care au fost considerate sub-standard de organizația de siguranță care are sediul central în Marea Britanie. Pe lângă rezultatele dezastruoase la Siguranța Pasagerilor Adulți, cel mai bun rezultat la capitolul Protecția Pasagerilor Copii a fost de două stele din cinci.

Crash Test Renault Kwid cu airbag pentru șofer.
Crash Test Renault Kwid fără airbag pentru șofer.
Crash Test Hyundai Eon.
Crash Test Suzuki Maruti Eeco.
Crash Test Suzuki Maruti Celerio.
Crash Test Mahindra Scorpio.

Antecedente în 2014

Este al doilea val de teste în care Global NCAP testează mașini vândute exclusiv în India. În 2014, modele precum Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo sau versiunile indiene ale lui VW Polo și Hyundai i10 primeau, de asemenea, zero stele EuroNCAP.

Volkswagen și Toyota au reacționat imediat după aceste teste și și-au dotat mașinile vândute în India cu airbag-uri standard, element care nu este obligatoriu în acest moment pe piața indiană. 

Mărcile nu sunt de acord cu testele Global NCAP

Noile rezultate sunt însă contestate de mărcile auto prezente în India din cauza faptului că piața indiană este pe cale să-și stabilească propriile reguli de testare pentru mașinile vândute pe această piață. Organizația care va testa mașinile după criterii locale se numește BNVSAP (Bharat NCAP) și va oferi primele rezultate de testare în octombrie 2017. În aceste condiții, mărcile implicate în crash-testul din această primăvară susțin că și-au stabilit deja programul prin care își vor dota mașinile cu airbag-uri până în toamna lui 2017, limitându-se să afirme că modelele testate de Global NCAP sunt corecte din punct de vedere legal pentru a circula pe străzile din India.

"Toate produsele noastre sunt sigure. Ele se ridică la standardele de siguranță din India și, în unele cazuri, le depășesc. Testele organizate de Global NCAP sunt realizate la viteze mai mari decât cele stabilite nu doar în India, ci și în Europa sau SUA. Deci rezultatele Global NCAP trebuie privite din această perspectivă", au declarat oficialii Maruti Suzuki după publicarea rezultatelor.

Reacția indienilor este una ciudată în condițiile în care testele frontale de impact ale Global NCAP se realizează la aceeași viteză utilizată în Europa și Statele Unite: 64 de kilometri pe oră. Mai jos puteți vedea clipul testului frontal de impact cu modelului Maruti Suzuki Celerio

O altă problemă pe care o au producătorii mașinilor testate este faptul că Global NCAP a supus crash-testelor versiuni de bază ale modelelor, ceea ce înseamnă că acestea nu au fost dotate cu airbag-uri.

"De obicei, în orice test de acest tip, versiunile fără airbag-uri nu performează bine la nivel de siguranță. Cele mai multe versiuni ale lui Scorpio (n.r. Mahindra Scorpio, unul dintre SUV-urile vândute cel mai bine în India) sunt echipate cu airbag-uri și cu un pachet de siguranță. 75% dintre clienții noștri aleg versiunile cu airbag ale mașinii", susțin oficialii companiei Mahindra&Mahindra.

Mai jos puteți urmări filmul crash-testului realizat cu Mahindra Scorpio.

"Recomandăm scoaterea mașinilor de pe piață"

De cealaltă parte, inginerii care conduc Global NCAP au sfătuit mărcile să nu aștepte modificările de legislație care vor intra în vigoare în 2017 și să elimine cât de repede posibil mașinile cu zero stele din producție. "Prăbușirea structurii mașinii combinată cu lipsa airbag-urilor explică scorurile la capitolul Protecția Pasagerilor Adulți, ceea ce înseamnă că există o probabilitate ridicată ca măcar unul dintre pasageri să sufere răni letale în cazul unui accident", spune Global NCAP într-un comunicat de presă.

Filmele crash-testelor cu Renault Kwid. Primul cu airbag pentru șofer, al doilea fără airbag-uri.

Comentarii (14)

  • Foarte bine. India este oricum extrem de suprapopulata cu tot felul de primitivi. Cu cat mor mai multi, cu atat mai bine.
    19 36
  • Cum adica Kwid cu airbags a punctat mai bine ? Ce treaba are celula desiguranta cu airbags ? In primul crash test se observa ca celula masinii a preluat mult mai bine impactul. In al doilea se observa cu celula s-a deformat infiorator.
    25 2
  • Ma intreb dc nu se vand si in Romania aceste modele ? Ar fii o alegere buna o masina noua la pret mai mic ca un Logan nou (sub 7 mii euro). Pe drumurile Romaniei circula masini mult mai nesigure ca acestea . Pe langa faptul ca au zero siguranta, se pot aprinde precum o torta pe sosele sau chiar mai rau.
    11 15
  • mircea
    @???
    Cine zice că a punctat mai bine? Citez din textul de mai sus: "Global NCAP a testat trei versiuni ale lui Kwid, implicit una cu airbag-uri, însă rezultatul a fost același la nivel general: zero stele la capitolul siguranța adulților."
    13 4
  • acu' .. o fi India o piata nereglementata ca in Europa ... dar sa ne aducem aminte de vremea cand Dacia a omologat Lodgy cu o luna inainte ca ESP sa devina obligatoriu pe masini ...
    18 1
  • Astea-s reglementarile pietei indiene. Autoritatile indiene realizeaza ca populatia n-are dupa ce bea apa, darmite sa-i mai incarce cu alte cheltuieli. Sunt autoritati / legiuitori delasatori, iar producatorii n-au niciun interes sa bage si sa riste sa nu si-i mai recupereze.
    Cand vor deveni obligatorii pt toti, asta-i altceva.
    19 1
  • arogantul
    Cat tupeu pe acesti pseudo producatori de masini, sa treci la atac cand ai fost prins cu ocaua mica.
    Cat de trist e sa fii ca ei, sa vinzi masini , pardon, sicrie pe roti, si sa te acoperi ca vaz doamne , masinile tale respecta legislatia locala. Asta nu arata decat ca legislatia locala nu e buna, siguranta in schimb nu este ceva relativ precum o legislatie, siguranta sau lipsa ei este ceva cat se poate de palpabil, ca atuncea cand esti facut sardina in masina prin compresia elementelor structurale.
    Ce vedem aici este de fapt o lipsa de cultura a sigurantei, adica atunci cand niste producatori fac atat cat le cere o legislatie, nimic mai mult, iar cand legislatia este insuficienta apar astfel de dezastre.
    Ce inseamna sa ai cultura sigurantei? sa faci un o masina in 2002 care sa fie mult peste standardele cerute in 2002 si sa treaca cu note maxime testele din anul 2014, mult mai stricte decat cele din 2002. vorbesc de prima generatie a lui XC90.
    16 5
  • hazard
    ...oricum sunt mult prea multi.
    11 5
  • Celerio la noi parca are 4 sau 5 stele. Si e cam aceeasi masina.

    E oarecum logic sa se deformeze foarte tare o masina mica, inclusiv un vw up daca il iei. De aici si recomandarea de MASINA DE ORAS.
    3 10
  • De aici se vede cati bani dau producatorii auto pe viata si sanatatea clientilor, si care e rolul autoritatilor in impunerea unor standarde.
    De (re)citit articolul din 2013 din Buciness Insider: http://www.businessinsider.com/brazilian-cars-are-very-dangerous-2013-5
    10 0
  • Testele astea de siguranta au aceeasi valoare cu testele din care reiese consumul la 100 km declarat de producator. Adica realitatea din trafic nu coincide mai mult de 10-15% cu ce se face la teste restul depinde de sansa fiecaruia .
    @arogantul spune mai sus ca producatorii vand sicrie pe roti pentru ca masinile respecta legislatia de acolo unde oamenii sunt saraci. Eu zic ca e invers ne vand noua stele la aceste teste ca sa ne ia banii.
    3 4
  • daca vreti singuranta mergeti pe volvo sau vw! E SIMPLU.
    1 7
  • hazard
    @nimic ...si pe Mercedes, BMW
    1 4
  • Iata ca un producator pune in practica gluma din poza cu dacia aia veche "No airbags, no abs, we die like real men"
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru