Organizaţia europeană EuroNCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranţă organizată de cel mai mare nume european din domeniu. În vizorul inginerilor EuroNCAP au intrat de această dată trei maşini, doar una reuşind să adune nota maximă, cinci stele.
5 stele pentru noul Tucson
Sesiunea de teste din această toamnă a demonstrat evoluţia Hyundai în zona siguranţei active şi pasive, noua generaţie Tucson reuşind să adune cinci stele. EuroNCAP notează faptul că SUV-ul mărcii coreene a evoluat foarte mult la capitolul siguranţă faţă de 2006, atunci când Hyundai scotea pe piaţă ultimul Tucson. SUV-ul asiatic scotea atunci doar patru stele. EuroNCAP nu vorbeşte deloc însă de Hyundai ix35, model care a ocupat locul în zona SUV-urilor compacte între primul şi actualul Tucson şi care în 2010 a reuşit să adune tot cinci stele la testele de siguranţă.
Una peste alta, evoluţia structurală a modelului Hyundai este subliniată de EuroNCAP prin punctajele interesante la capitolul Siguranţa Pasagerilor Adulţi şi Siguranţa Pasagerilor Copii, cel mai mare pas fiind însă realizat în zona sistemelor active de siguranţă.
De notat că, deşi Tucson oferă opţional un sistem de frânare automată, modelul coreean a reuşit să adune cinci stele fără ca acesta să fie luat în considerare de EuroNCAP.Fişa de siguranţă completă a noului Hyundai Tucson poate fi găsită AICI.
4 stele pentru Mazda MX-5 şi Opel Karl
Celelalte două modele testate în această sesiune, Mazda MX-5 şi Opel Karl, au reuşit să adune câte patru stele la capitolul siguranţă.
Roadster-ul japonez este lăudat de inginerii EuroNCAP pentru construcţie şi pentru protecţia pasagerilor şi mai ales a pietonilor, pe care o consideră de un nivel "excepţional". La fel ca în cazul rivalului Audi TT, lansat şi el în 2015 într-o nouă generaţie, pe MX-5 nu există sisteme de frânare automată în caz de urgenţă, iar asta a făcut ca modelul japonez să nu adune decât patru stele la general.
Fişa de siguranţă completă a noului Mazda MX-5 poate fi găsită AICI.
În cazul lui Opel Karl, noul model de buget clasă mini a mărcii germane, notarea siguranţei active şi pasive s-a oprit la patru stele din cinci. EuroNCAP consideră că vorbim de un rezultat respectabil pentru un model din acest segment, însă inginerii notează faptul că există câteva probleme de eficienţă a centurilor, cum ar fi faptul că la impactul frontal şoferul iese din aria de acoperire a airbag-ului sau că la impactul frontal cu bariera solidă – test introdus de EuroNCAP în 2015 – şoferul a alunecat pe sub centură.
De asemenea, la impactul lateral cu stâlpul protecţia la nivelul pieptului a fost slabă. “Dacă ar fi optimizat centurile de siguranţă, Karl ar fi făcut o impresie mai bună”, notează EuroNCAP.Fişa de siguranţă completă a noului Opel Karl poate fi găsită AICI.
asa e cand citesti pe diagonala :)
dar da,ai dreptate,are doar 4 stele....
@arogantul/MI Mazda a fost depunctata la sisteme electronice asistate ceea ce nu e grav. Era grav daca avea probleme la primele doua categorii (protectia adultilor si protectia copiilor).
PS. ce numere de bulgaria ai la masina?
Zic si eu. Oricum. se stie ca sunteti mai priceputi decat cei ce fac testele de siguranta si cheiltuiesc milioane de euro. Nu contest asta.
Spre exemplu, imbunatatirea ridigitatii structurale necesita investitii mari. E mult mai usor sa arunci pe masina cateva electronice din asta si sa o faci "mai sigura". De asemenea, ii mult mai usor pentru un guvern sa mandateze ca rahaturile astea sunt obligatorii decat sa reformeze cu totul sistemul de emitere a permiselor de conducere, punand in loc unul care necesita mult mai mult antrenament si promoveaza numai persoanele care stiu cu adevarat sa conduca (dupa modelul Finlandei). Deci practic, asta-i calea mai usoara si populara spre o asa zisa imbunatatire a sigurantei. Guvernele nu vor sa introduca norme mai aspre pentru soferi pentru ca ar fi o masura nepopulara, iar producatorii vor sa produca masini cat mai ieftine.
Uite o chestie. De ce pune Euroncap atat de mult accent pe electronice, cand 25-30% din impacturile frontale sunt cu small overlap, un test pe care ei in prezent nu-l fac. Cand IIHS a inceput sa-l faca in America, majoritatea masinilor esuau la el (numai Volvo excela). Cateva luni mai tarziu, aceleasi modele luau nota maxima la small overlap. De aici se deduce ca producatorii stiu sa faca masini mai sigure dar nu vor pentru se zgarcesc la cateva sute de dolari pe masina (tradus in miliarde la un volum mare) chiar daca din asta rezulta mii si mii de morti.
Cred ca de fapt acesta este rolul sistemelor de siguranta.
Tu spui ca lane change assist n-ar trebui sa existe, dar ai facut un studiu sa vezi cate accidente au loc datorita schimbarii benzii de mers si acrosarii unei alte masini paralele ?
Ai condus o limuzina ? ai fost vreodata in situatia in care te-ai uitat in oglinda de 2 ori, ai semnalizat si te-ai trezit cu un claxon in gura si organe in urechi ? Eu am fost in situatia asta de cel putin 3 ori, de 2 ori eram pe autostrada la 140 de km la ora. Vrei sa spui ca n-ar trebui sa am permis auto, pentru ca nu am un al saselea simt sa vad masinile aflate intr-un unghi mort ?
O sa zici "nu, dar ca un sofer bun ce te crezi, ar trebui sa-ti cunosti limitarile masinii si sa-ti intorc capul sa verifici daca ai o masina in lateral, inainte sa efectuezi manevra de depasire". Corect ! fac asta, dar atunci risti sa te izbesti de altul din fata la 140 la ora.
De sistemul de franare automata, te-ai interesat ? sau crezi ca e doar o fita pentru fetitele de la volan ? Nu de alta dar poti sa-i rupi la unul gatul, intrand in el ca tu iti schimbai destinatia pe GPS, iar daca aveai AEB, nu abea dosar penal pentru omor din culpa si e drept, erai o fetita la volan, dar nu erai o fetita in puscarie.
Un studiu recent arata ca 27% din accidente pot fi prevenite si 8000 de vieti salvate anual, daca toate masinile ar avea acest sistem.
Si de ce ABS e mana cereasca si restul nu ? Pai la fel de bine pot sa spun si eu nu ? esti incapabil sa iti modulezi piciorul pe pedala de frana, in asa fel incat sa nu-ti blochezi rotile. Acuma hai sa ne certam pe subiectul servo, ca nu esti barbat adevarat si n-ai ce cauta la volan daca nu poti invarti un volan de Saviem cu degetul mijlociu.
Poate eram demult fara masina schilodit sau in groapa daca nu intorceam capul pe autostrada. Deasemenea chiar si virajul la dreapta intr-o intersectie poate fi fatal unui bicyclist/motociclist daca nu intorci capul si el incearca sa " se strecoare" pe langa tine.
Reticenta exista cred la toate sistemele de siguranta. In ziua de azi sunt oameni care inca merg fara centura de siguranta. Ce discutam noi aici de ESP, EBA, etc. :):):)
Lane change assist nu face ce crezi tu. Se pare ca nu stii ce ii. Sistemul asta te avertizeaza daca treci peste linia care delimiteaza banda, sau chiar trag de volan sa te aduca inapoi pe banda. Exista 3 explicatii in situatia asta. Ori ai trecut peste linie intentionat, caz in care sistemul te incurca in loc sa ajute. Sau esti chior ori retardat, caz in care nu ar trebui sa conduci.
Situatia care o descri tu se refera la punctele oarbe (blind spot). Blind spot assist ii sistemul relevant in aceasta situatie. Nu am nimic impotriva acestuia pentru ca e util. Trebuie sa facem differenta dintre cele utile si cele inutile. Totusi, trebuie si sa luam in considerare ca producatorii auto au creat modele cu puncte oarbe uriase de dragul designului cretin. Defapt, toata siguranta auto a fost compromisa de dragul designului, cele mai pertinente exemple fiind SUV-urile Coupe. Daca ar sacrifica din asa zisul design "sportiv" s-ar putea face masini cu o vizibilitate mult mai buna.
Cat despre franarea automata din nou vorbesti nonsensuri. Eu nu-s atat de cretin incat sa schimb adrese GPS ai sa fac alte rahaturi in sistemul de infotainment al masinii in timpul mersului. Poti opri frumos pe margine si sa schimbi ce vrei. In al doilea rand, pe mine ma doare undeva de pietoni.
Eu cand vorbesc de siguranta auto, vorbesc strict de siguranta mea si a pasagerilor masinii. Restul pot sa moara toti. Daca tot te-ai interesant de sistemul de franare automata, ar trebui sa stii ca majoritatea sistemelor AEB is concepute pentru traficul de oras, functionand la viteze mici. Studiul ala ii total nonsensic din moment ce nu poti stabili cu certitudine ce impact ar avea un asemenea sistem. Mai mult, multe din aceste sisteme sunt proiectate pentru o infrastructura dezvoltata. De multe ori, in Romania ar incurca mai mult decat sa ajute. Drumurile nu au linii delimitate, si peste tot sunt diverse animale pe drum. Ca sa nu mai vorbesc de situatiile cand trebuie sa faci o manevra ilegala sau riscanta ca sa te salvezi, iar aceste sisteme nu te-ar lasa, sau de gropile care ar distruge senzorii necesari sistemelor.
ABS e mana cereasca pentru ca nu doar modularea incorecta a pedalei blocheaza rotile. Am condus mult timp masina fara ABS si iti pot spune ca conditiile meteo pot avea o mare influenta, situatie in care poti sa modulezi pedala cat vrei. Eu nu sustin ca lipsa sistemelor electronice te fac un barbat macho ci ca ele stau in calea progresului real in domeniul sigurantei auto.
Din fericire insa, poti sa-ti cumperi un Lamborghini Miura, sau chiar un Ford Model-T, ca tot iti plac masinile americane, si astfel eviti o gramada de sisteme inutile. Nu ne obliga nimeni sa le cumparam... inca.
Nu inteleg de ce esti cretin daca conduci 8 ore dar in fine, nu ma pricep.
''O sa zici "nu, dar ca un sofer bun ce te crezi, ar trebui sa-ti cunosti limitarile masinii si sa-ti intorc capul sa verifici daca ai o masina in lateral, inainte sa efectuezi manevra de depasire". Corect ! fac asta, dar atunci risti sa te izbesti de altul din fata la 140 la ora'' , pai daca esti ''pilot'' de Bemve si faci slalom pe autostrada cine te pune? Stiai ca in SUA daca faci slalom te opreste patrula ? sau daca depasesti viteza te vede drona ? sau daca ocupi banda de naveta platesti 170$ amenda ? Stai jos baiete , latra la alta masa acum ....