Acronim derivat din expresia Real Driving Emissions
Test realizat în trafic real pentru verificarea rezultatelor de consum și emisii rezultate în urma ciclului de testare WLTP. În urma testului RDE, mașina va fi considerată conformă (test trecut) sau neconformă (test picat) tehnic după comparația cifrelor de emisii și consum rezultate în testul de laborator WLTP. Există și o marjă de eroare acceptată prestabilită față de limitele legale (x 2,1 până în 2019 și x 1,5 până în 2020).
RDE este un test realizat cu mașina în mișcare, cu ajutorul unui sistem portabil de măsurare a emisiilor (PEMS). În cadrul testului RDE, mașina este condusă pe drumuri publice într-o gamă largă de condiții atmosferice și de trafic: altitudine coborâtă sau ridicată, temperaturi diferite în funcție de luna testării, încărcare adițională a mașinii (pasageri, bagaje), șofat în rampă și în pantă, drumuri urbane (viteze reduse), drumuri extraurbane (viteze medii) și autostradă (viteze ridicate).
La fel ca ciclul de testare WLTP, pe care îl completează, testarea RDE stă la baza stabilirii consumului urban, extraurban și mixt, dar și a cifrelor de emisii prezentate în fișele tehnice de constructorii auto după 1 septembrie 2018.
Ciclul de testare RDE
TEST RDE | |
TIMP DE TESTARE | 1,5 - 2 ore |
DISTANȚĂ VIRTUALĂ (realizată pe stand) |
cel puțin 16 kilometri pentru fiecare fază |
FAZE DE TESTARE | 3 faze: urban, extraurban, autostradă 33% fiecare |
VITEZĂ MAXIMĂ ATINSĂ | 160 km/h |
ECHIPAMENTE | Sisteme, bagaje și pasageri luați la calcul la consum/emisii |
SCHIMBAREA DE TREPTE | Șofer real, |
TEMPERATURI | Măsurători de la -7 până la 30 de grade Celsius |
AFIȘAREA VALORILOR | Mașina este considerată conformă (test trecut) sau neconformă (test picat) |