Acronim derivat din expresia New European Driving Cycle
Ciclu de testare și omologare a consumului și emisiilor mașinilor puse în vânzare pe piață. Dezvoltat în anii '80 pentru a uniformiza reperele de testare ale mașinilor dezvoltate de constructorii auto, acest ciclu de testare al mașinii în condiții statice pe un stand dinamometric cu role stă la baza stabilirii consumului urban, extraurban și mixt, dar și a cifrelor de emisii prezentate în fișele tehnice de constructorii auto până în 31 august 2018.
Între 1 septembrie 2017 și 2018, constructorii auto au avut o perioadă de adaptare a cifrelor de consum și emisii la noul ciclu WLTP.
Începând cu 1 septembrie 2018, ciclul NEDC va fi înlocuit total în fișele tehnice ale mașinilor cu noile cicluri WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) și RDE (Real Driving Emission), care oferă informații de consum și emisii mult mai aproape de condițiile experimentate de șoferi în traficul real.
Comparație între ciclul de testare NEDC vs. ciclul nou WLTP
NEDC (test vechi) | WLTP (test nou) | |
TIMP DE TESTARE | 20 de minute | 30 de minute |
DISTANȚĂ VIRTUALĂ (realizată pe stand) |
11 kilometri | 23.25 kilometri |
FAZE DE TESTARE | 2 faze: urban, autostradă) 66% urban 34% extraurban |
4 faze: urban, suburban, șosea, autostradă 52% urban 48% extraurban |
VITEZĂ MEDIE | 34 km/h | 46.5 km/h |
VITEZĂ MAXIMĂ ATINSĂ | 120 km/h | 131 km/h |
ECHIPAMENTE | Sisteme, bagaje și pasageri ignorați la calcul |
Sisteme, bagaje și pasageri luați în calcul la stabilirea consumului și emisiilor |
SCHIMBAREA DE TREPTE | Puncte fixe în care se schimbă vitezele în timpul testului |
Puncte variabile, în funcție de fiecare vehicul |
TEMPERATURI | Măsurători la 20-30 de grade Celsius | Măsurători la 23 de grade Celsius Calculele CO2 la 14 grade Celsius |
AFIȘAREA VALORILOR | Valori medii rezultate în urma testului | Valori minime și maxime atinse în timpul testului |
VIDEO: CICLUL NEDC vs. CICLUL WLTP