Test de consum cu Honda Civic 1.6 diesel: doar 2.9 litri pe ruta București-Sinaia-București

de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 31.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Când am plecat în acest test de consum, nu ne-am închipuit că o să depășim pragul psihologic de 3 litri/100 de kilometri. Honda Civic și al său 1.6 i-CDTi ne-au demonstrat însă că se poate.

Automarket a înțeles preocuparea societății moderne pentru mașinile care presupun un buget redus la orice deplasare. Am tot căutat acele pipete care îți pot oferi satisfacția unui consum extrem de mic și, implicit, un buget minim pentru alimentarea mașinii.

Așa s-a născut un serial pe care subsemnatul, un refractar al acestui trend TV din ultimii ani, a început să îl îndrăgească. Un serial care presupune teste de consum realizate pe traseul București-Brașov-București și, mai nou, pe ruta București-Sinaia-București.

Dacă privim în urmă, am reușit să adunăm o colecție generoasă de teste de consum în trafic real, unele care doboară recorduri, altele care demonstrează contrariul cifrelor înscrise în fișa tehnică a mașinii:

Anul testului
de consum
Mașina testată
2008 Volkswagen Polo BlueMotion
2009 Opel Insignia EcoFlex
2010 Toyota Prius
2011 BMW Seria 1
2013 Ford Fiesta
2013 BMW 520d xDrive
2014 Mazda3
2014 Renault Clio
2014 Porsche Cayenne
2015 Honda CR-V
2015 Opel Ampera

Serialul testelor de consum a continuat cu un nou model Honda și o nouă provocare ambițioasă. Honda Civic facelift se laudă cu unul dintre cele mai economice motoare diesel din segment: 1.6 i-CDTI de 120 de cai putere, cu un consum mediu de numai 3.6 litri/100 de kilometri. Pe noi ne-a interesat însă valoarea extra-urbană de 3.3 litri/100 de kilometri, aproape imposibil de atins în condiții normale de trafic.

Imposibil pentru cei care nu cred în provocări, dar cât se poate de posibilă pentru cei doi ingineri Honda care au reușit un consum incredibil cu același motor, dar instalat pe un Civic Tourer.

Honda Civic Tourer a stabilit un record mondial de consum: doar 2.8 litri/100 de kilometri

Poezia cifrelor înlocuiește poezia emoțiilor unui test de consum

Ambiționat de performanța celor doi temerari Honda, și dornic să probez măcar cei 3.3 litri/100 de kilometri înscriși în cartea tehnică, am ”furat” un Civic testat în trecut de colegul Sebastian și m-am înscris pe lista celor care folosesc DN1 pe ruta București-Sinaia și retur.

Punctul de start al testului nostru de consum.

Cei familiarizați cu testele mele de consum anterioare știu că de obicei scriam o poezie în care încercam să împachetez frumos stările pe care le traversezi în timpul unui test de consum. Frustrare, extaz, epuizare, cedare nervoasă, toate au fost acolo și de această dată, pe parcursul celor 220 de kilometri de traseu.

De această dată însă, poezia stărilor de agregare ale temperamentului va fi înlocuită de o poezie a cifrelor, a datelor exact, a numerelor. Asta pentru că Honda Civic este prima mașină care trece de un prag psihologic. Dar să o luăm cu începutul.

București-Ploiești bate mereu cifrele oficiale

Am pornit, ca de fiecare dată, de la aeroportul Otopeni. Încet, ocupând cât mai discret prima bandă. Am pronit de la 7 litri/100 de km, atât cât indica computerul în momentul resetării.

Când lăsam în urmă pasarela smulsă de la Tâncăbești deja scăzusem sub 4 litri/100 de kilometri și ne apropiam de acel imposibil 3.3 l/100 km.

În apropiere de Ploiești aveam deja 3.2 litri/100 km.

Esential 120 de cai putere oferă dieselul de 1.6 litri instalat pe Honda Civic facelift.
3.3 litri/100 de km este consumul anunțat de japonezi în regim extraurban.
3.0 litri/100 de kilometri indica Honda Civic atunci când am ajuns la Ploiești.
220 de kilometri este distanța aproximativă a traseului București-Sinaia-București.
De cele mai multe ori, constructorii anunță consumuri greu de atins în condiții reale de trafic. Însă, ca un făcut, bucata de DN1 București-Ploiești reușește mereu să confirme cifrele oficiale și chiar să le depășească. Nu e de mirare că în sensul giratoriu care ne-a aruncat către Centura Ploieștiului reușisem deja un 3.0 litri/100 de kilometri. Asta în condițiile în care deasupra noastră se turnau 37 de grade, iar aerul condiționat fixat pe recirculare trăgea să răcească habitaclul.

Care este drumul Golgotei?

Greul abia acum urmează. Dacă pe centura Găzarilor reușesc să sar la 3.1litri/100 de km, bucata de asfalt a Drumului Național 1 până la Bănești este cruntă pentru mine. Acolo se năruie tot ce am construit până atunci, pentru că valoarea consumului instant afișat de computerul de bord oscilează precum acul unei busole atunci când apropii un magnet.

Urmează apoi o urcare dificilă către Sinaia, cu multe serpentine și de cele mai multe ori o coloană nesfârșită de mașini care frânează fix atunci când răsuflai ușurat pe singura coborâre care ți-ar mai fi reglat conturile. Te simți precum un Sisif, obligat să urce Muntele Athos. Totul se desfășoară lent, însă primul indicator al orașului Sinaia parcă injectează adrenalină în venele tale și ale mașinii. Un 3.5 litri din care speri să tai nemilos la coborâre.

La Sinaia speram că vom scăpa de acel crud 3.5 litri/100 de km.

Coborârea din Orașul Regal și plictiseala

După o scurtă pauză de dezmorțire și câteva fotografii furate pe străzile orașului reședință regală, ne înscriem pe centură cu greu, într-un trafic la care nu ne-am fi așteptat în cursul săptămânii. Coborârea se fluidizează însă, iar cei 3.5 litri încep să scadă. Greu. Dar constant.

Cu butonul Econ, apăsat încă de la plecare, Civic încearcă să îți sugereze momentul oportun pentru schimbarea treptelor de viteză. Îl ascult cu sfințenie, ba câteodată fac și exces de zel. Dungile verzi afișate de computerul de bord îmi spun că sunt cât se poate de eco. Dacă se albăstresc înseamnă că forțez prea tare pedala de accelerație sau nu sunt în treapta de viteză corespunzătoare.

Butonul Econ, esențial atunci când vrei un test de consum.

Urmareste Automarket
Jocul culorilor și sudoarea rece de pe frunte, deși înăuntru sunt 22 de grade constant, contractă timpul până la Ploiești.
Am reușit un 3.1 litri/100 de kilometri până aici, dar visez la acel 3.0 pe care l-am obținut la dus. Pe ultima bucată de drum apare dușmanul numărul unu al testelor de consum: plictiseala. O mai alungi cu o poveste și te trezești la 3.0litri/100 de kilometri. Misiune îndeplinită!

Acul rezervorului începe să se miște

Te relaxezi puțin, își trosnești oasele, viteza scade undeva la 75 de km/h. Mai caști gura la viața satului românesc, mai butonezi radio-u ul care îți transmite reclama unui service auto din Buzău. De parcă ai avea nevoie. Constați apoi cu stupoare că acul rezervorului abia acum începe să se miște iar autonomia, după aproape 200 de kilometri parcurși, este de 900 de kilometri.

La coborâre, decorul se derulează ceva mai repede și piciorul tău drept răsuflă ușurat.

Pierdut în calcule și autonomii fantasmagorice, un 2.9 litri/100 de km te readuce în simțiri ca o pereche zdravănă de palme. Se poate! Se poate să scazi sub acel prag blestemat de 3.0 litri/100 de kilometri. performanța inginerilor Honda este, parcă, mai aproape. Nu mai pare imposibil. Sunt extaziat că am descoperit mașina care îți poate afișa un consum extraurban care să înceapă cu cifra 2.

2.9 litri/100 de kilometri. Atât.

Puțină încordare, o atenție mai mare la apăsarea pedalelor și intrăm în Otopeni cu acest nesperat 2.9. Trag pe dreapta, facem poza doveditoare și răsuflu ușurat. Timpul traseului este de aproape trei ore și 30 de minute, iar viteza medie indică 63 de km/h pe ultimii 220 de kilometri.

Dovada că am scăzut sub 3.0 litri/100 de kilometri.

2.9. E acel gust dulce al victoriei în minutul 90, acel gol care vine de nicăieri și tranșează soarta partidei. Honda Civic facelift a dovedit că se poate. Și sunt sigur că mai avem pe aici, pe undeva, pe piața mașinilor noi din România, și alți eroi anonimi care pot înscrie un consum mai mic de 3.0 litri/100 de kilometri. Trebuie doar să avem răbdarea de a-i descoperi.

Comentarii (56)

  • la ce turatie ati mers in majoritatea drumului si la ce turatie ati schimbat treptele de viteza?
    22 3
  • Ati folosit aerul conditionat pe recirculare tot timpul?
    14 5
  • @MRC În proporție de 90% aerul condiționat a fost pe recirculare.

    @dany Estimăm că turația la care a stat cel mai mult acul a fost undeva la 1300 rpm. Schimbările de treaptă s-au făcut undeva între 1500 și 1700 rpm.

    Mulțumim pentru interes
    21 5
  • Stefan
    saraca turbina! mi se pare ca sa cam exagerat cu schimbatu treptelor, avand in vedere ca e diesel. dupa vreo 5-10. 000 km cu siguranta o sa pice turbina in stilu asta.
    26 24
  • Ivanoff
    Bravo Honda ! In sfarsit vad si eu un consum de 2-3 litrii REAL, nu ca la altii ( stiti voi care ) . Automarket, pt acest articol, as bea o mastika rece pt voi, pacat ca inca sunt gripat :))))
    26 34
  • Super consumul.
    Dar pe termen lung eu zic ca e daunator sa mergi cu max 1700rpm...
    28 6
  • Anonim
    E oarecum normal sa iti consume masina atat de putin pentru DN1. Ai limitare in localitati 70 si afara poti merge lejer cu 110, fara accelerari bruste si franari. Un consum decent pt genul acesta de drum. Incercati pe E60 pana la Buzau si inapoi, su pana la Pitesti pe autostrada...mai este 2.9% consumul?
    13 15
  • mariuselo
    Bune rezultate, si eu am reusti cu o Skoda Octavia 2 (2006) 1.9 TDI un consum de 3.5 pe distanta Bucuresti-Busteni- Bucuresti la inceput de Iunie, fara aerul conditionat pornit, tinuta sub 1500 RPM, si viteze schimbate sub 2000 RPM, pelcare Sambata dimineata-destul de aglomerat si intors seara dupa 8.
    16 5
  • @ bogdanm

    vad ca acest motor dezvolta 120 CP la 4000 rpm si 300 Nm la 2000 rpm... stiu ca a fost test de consum, dar puneti totusi in articol un post scriptum, o erata ceva in care sa specificati ca asa ceva nu se face pe perioade lungi de timp pt ca se risca stricarea injectoarelor si implicit a motorului... la masina asta se merge in majoritatea timpului la 2000 rpm sau putin peste (adica la turatia de cuplu maxim) iar treptele de viteza se schimba undeva pe la 2600-2800 rpm pt ca atunci cand reintra in sarcina acul turometrului sa cada exact pe turatia de cuplu maxim... cel putin asa ar fi ideal!
    29 9
  • @Ivanoff - omule, tu esti chiar analfabet. Si nu numai tu, dar tu chiar ma faci sa folosesc versiunea desktop ca sa comentez. Iti recomand sa folosesti un dictionar ceva cand postezi comment-uri sau chiar un manual de gramatica. Nu mai spun unde e gresit, sper sa vezi singur.
    Pa.
    8 17
  • Ivanoff
    AHAHAHAHAHAHAHAHAH, ''stricarea injectoarelor'' la HONDA, ce simpatici sunt unii. Copilasi, motoarele Honda n-au moarte, asta pt cunoscatori.
    22 34
  • Vezi @Ivanoff ca am Honda Civic 2.2 iCTDi Type S si e jale dupa doar 5 ani (ca tocmai a iesit din garantie ... ca sa nu mai zic de rugina de la manerele usilor) . Consumul noului 1.6 am inteles ca este stelar in orice conditii , chiar daca acum s-a facut un test pe DN cu schimbatul sub turatia de turbina .
    Trebuie specificat in general pentru toti prostii care nu stiu sa conduca totusi masinile cu turbo ca un mers sub turatia de cuplu / turbina poate deteriora motorul in timp mult mai scump decat economia de combustibil facuta .
    31 15
  • asta nu este test de consum este test cum sa distrugi motorul. Diesel sa-l ti subturat la 1500 - 1700 rot/min !!! Castigi la 100 km 10 lei si te costa revizia la masina cateva sute de Euro . Foarte intelegent testul.
    Am vw Polo 1.4 TDi, 70 cai, model 2007 - mers in limitele legale Bucuresti - Brasov fara sa tin motorul sub 2000 rot/min am scos consum de 3.8l/100km .
    12 19
  • Eu, cel putin din poze, observ ca nivelul carburantului este aratat cu asjutorul unui afisaj digital. Prin urmare, despre care "ac"" al rezervorului vorbiti.
    4 15
  • mishazaitev
    AAA, scuzatima, tocmai mi-am dat seama la ce vati referit...cand a,......ati zis de ac, eram putin palit de asa exprimare, scuzatim-a domnilor.
    2 22
  • Ivanon are impresia ca injectoarele de pe Honde sunt facute de directorul tehnic de la Honda, cu manuta lui le toarna in matrita.
    Nu stie ca injectoarele de pe Honda sunt facute de o companie care produce pentru o multime de constructori. In cazul Hondei Accord 2.2 Diesel, este vorba despre Bosch.

    Deci da Ivanoane, injectoarele de pe Honde, sunt facute de nemti, alaturi de electronica si sistem de injectie, pompe, samd.
    Deci, daca pica injectoarele pe masinile nemtesti, pica si pe japoneze.

    Asta asa... doar pentru cunoscatori.
    37 15
  • someone
    intr-adevar, ati scos un consum foarte bun, dar in acest regim subturat, orice motor diesel se chinuie.....si daca ar putea vorbi, v-ar zice ca nu ii place sa fie condus asa.
    asa cum zicea cineva mai sus, diferenta intre 2,9/100 km ( condus subturat ) si 3,5/100 km ( condus in regim norma )l nu e mare, dar pe termen lung aceasta diferenta mica in buzunar nu va acoperi reparatia la motor, turbina si curatarea de depuneri peste tot.
    @ bogdanm...ai citit toate comentariile care s-au facut la acest articol? daca DA, ti se par ca toate au legatura cu tema articolului, cu pretentiile de calitate ale site-uluisi cu cultura pe care vreti sa o promovati? Merci
    11 2
  • Ivanon, Mafia si Bombardierul iar o prins sala de net goala si da voturi negative de pe toate.
    Sau se deconecteaza si reconecteaza la net pentru un nou IP.

    Ba, cultura automobilistica care esti, nu exista suficiente calculatoare pe lumea asta de pe care te poti loga sa ma faci sa tac.
    23 6
  • desi mi pare imposibil de atins 3 l /100 km, sed pare cei de la automarket au reusit aceasta performanata. toate bune si frumoase dar trebuie sa tinem cont de ceilalati factori: 1. drumul relativ l, deoarece nu prea multi participanti la trafic. 2 testul trebuia realizat in plin sezon sezon si cu traficul ce este de fapt in oras,, nu pe dn1 unde nu e trafic foarte mult vara. as dori sa vad n test realizat cu aceasta masina la inceputul iernii si cand traficul este crescut pe acest drum, sa vedem daca se mai atinge pragul de 3l/100 km
    6 8
  • @Iva tu ai primit 10 voturi pozitive in 4 minute si eu 10 negative in 3 minute. Da lasa asta, ca nu suntem la Eurovision aici.
    Zi mai bine din enciclopedia automobilistica ce o ai intre urechi, zi-ne domn' injiner, cum ii cu injectoarele alea facute de nemti si puse pe Honde ? Hai cu argumente, hai sa ma contrazici cu chestii concrete, nu atacuri din astea de doi lei, cum primeam la gradinita pe terenul de football.
    16 3
  • Ivanoff
    Amice @mowgli, site-ul asta este tranzitat de sute de persoane, in plus tu ai postat cu 20 min inaintea mea, nu 3, deci este destul timp.

    Bai ia asculta incoa : Eu dau comanda de A/C la magazinul N. In ziua in care ajunge la adresa mea, baietii mi-l si monteaza . Mie daca nu imi convine calitatea pot sa-l refuz cinstit din prima. Altul mai putin cinstit ar suna peste 2-3 luni cand s-a dus canicula verii sa le zica ca vrea sa-l returneze, acesta neconvenindu-i calitatea A/C-ului . Magazin X ( desi nevinovat ), dar fiind constient ca are si alte ''neajunsuri'' , de teama unei inspectii OPC, ii accepta proprietarului respectiv propunerea de a-i da banii inapoi . Asa si cu injectoarele Bosch. Aferix !
    3 20
  • Ivanoff
    Asta evident pt cunoscatori !
    3 19
  • @Ivanon daca nu-ti convine calitatea si continui sa-l montezi pe masina ta, iti asumi raspunderea iar daca pasagerii tai mor de cald, e vina ta ca nu ai refuzat piesa si n-ai cautat alt producator.
    Asa si cu Honda.

    Tot asa, daca-mi comand un compresor AC la masina mea nemteasca si merge cand vrea el, daca-l montez pe o Toyota, sigur n-o sa se repare singur... o sa fie acelasi compresor de 2 bani.
    Sper sa pricepi macar comparatia asta simpla.

    Asta cu "de teama OPC-ului" nu-i o scuza, nu de alta dar mor oameni. Mai ales la Honda.

    http://money.cnn.com/2014/11/24/news/companies/honda-underreport-deaths-injuries/

    Asta evident pt inculti !
    14 6
  • tibidrag
    2.9...Nu e mare lucru pentru 2015....Am avut o astra H break 1.3 cdti cu care am scos consum de 3.2 acum 4 ani pe traseul brasov-delta dunarii (la malul lacului Razim) mers pe pilot automat in treapta 5 la 100 km/h. Iar asta a fost in conditiile in care am fost 5 persoane plus bagaje pana la refuz, 30 % din drum a fost insorit si am mers cu AC, drumul pana in Comarnic a fost super aglomerat, am avut cauciucuri de iarna nu de vara iar ultimii 50 de km am mai luat 2 prieteni cu enspe mii de bagaje si am mers pe un drum de carute nu te masini in treapta a doua. Si acum cireasa de pe tort: la intoarcere am fost 3 persoane, am mers tot drumul cat a putut masina (150-180), AC pornit si am ajuns inapoi in brasov cu acul de la rezervor aproape de jumate...Mai exact am consumat vreo 13.8 litri la dus si 19 la intors....Masina aia a fost o bijuterie....
    4 3
  • hazard
    MARKETING
    3 3
  • Ivanoff
    @mouckly flacau, nimic n-ai inteles din ce am zis. Am sa-ti dau acum un exemplu fix din industria auto.


    Marsadas Bantz, pune unitatea 1.5 Dci care se gaseste si pe Logan pe A class, crezi ca-i la fel ? Mai simplu nici ca se poate. Asa-i si cu injectoarele si alte componente.
    6 18
  • Am un CR-V din 2014 - 2.2 diesel - AT care in regim extraurban, mers potolit cu copilul in masina a consumat 4.2 l/100 km. Si nu poti sa spui ca am mers subturat ca schimba singura vitezele ... E adevarat ca am mers seara mai fara trafic cu copilul dormind.

    E foarte posibil ca Civicul condus corect sa scoata un consum de 3 litri.

    Inainte am avut 9 ani Accord - benzina. Cu accordul nu am putut sa merg sub 7 litri la 100 km niciodata. E drept ca se tura altfel si nu prea iti venea sa mergi incet cu el.
    3 1
  • @mowgli, da-I pace. Cica este gripat.El a aspus-o.Asta este perfect adevarat.E foarte gripat. Ca un motor!
    5 0
  • FaraNume
    Toate ca toate,felicitari pentru consumul obtinut , dar pana nu gasiti masina care sa mearga pe baza de apa , nu ma uimiti :D
    1 1
  • Consumul real la acest test cred ca a fost undeva la 3.3-3.4% pt ca din cate am testat eu la vreo 10 masini la toate computeru de bord a afisat cu 0.4-0.5 l/100 km mai putin decat consumul real calculat exact dupa km parcursi si nr de litri de combustibil consumat
    2 1
  • Nu se pune pe Logan dar se pune pe Megane si sunt identice:)
    Btw in legatura cu comment-urile de mai de sus. Injectoarele alea sunt nemtesti pentru ca sunt facute de un furnizor german....logic nu?
    Dar ce este cu calculatoarele, electromotoarele, compresoarele de AC, alternatoare, facute de Mitsubishi Electrics....sunt japoneze da, si exista pe autovehicule nemtesti,frantuzesti etc pentru ca este vorba de un furnizor japonez si asa mai departe. Cred ca ati inteles unde bat.
    Acum sa va spun si de unde diferenta de fiabilitate. Acelasi furnizor poate face o piesa pentru X la pretul Y pentru clientul Z si aceiasi piesa X la pretul Y1>Y pentru clientul Z1. Deci scoti banutul din buzunar primesti ceva bun, in caz contrat primesti ceva mai putin bun calitativ sau prost. Bineinteles pot exista cazuri in care furnizorul o da de gard si face ceva contrar asteptarilor clientului.
    Referitor la Honda, va spun ca nu degeaba sunt in top in ceea ce priveste fiabilitatea. Va pot spune din surse sigure ca sunt cei mai exigenti clienti pentru furnizorul lor si asta datorita testelor foarte riguroase si de lunga durata pe care le fac. In traducere asta costa bani.Si nemtii fac, dar nu la nivelul acesta, ba chiar in ultimii ani Hyundai Kia a uimit multa lume si continua sa o faca din punct de vedere al calitatii. Chiar au investit si inca investesc la greu si se vede.
    Ce este trist este ca toate automobilele lansate in ultimii ani devin tot mai ECO(nu ma refer la economice ci la faptul ca se face economie pe ele scazand foarte mult calitatea si asta e valabila de la cel mai mic la cel mai mare)
    Honda totusi produce peste 15 mil de motoare anual iar experienta lor este incontestabila. Motorul de 1.6 i-dtec l am vazut bucati piesulica cu piesulica si va spun ca nu se compara cu nimic in clasa. As zice ca la gama 1.6 undeva pe locul ar fi doi ar fi dci-ul de la Renault(fara supare pentru fanii VAG pentru ca sunt total obiectiv si nu am nimic cu ei, dar 1.6 TDi este sub asteptarile mele aproape la toate capitolele, ca si sfat luati va 2.0TDi pentru ca e altceva) dar departe de ce a facut Honda. Best in class, iar consumul nu ma surprinde, dar nu as merge in veci cu masina in ritmul asta daca vreau o las mostenire:))))
    Bafta multa si cumparati-va automobilul care va place si pe care vi-l puteti permite. Acela e cel mai bun:P:)
    25 8
  • kim_vl
    Dar consumul real oare cat o fi ? Eu nu prea am vazut vreun computer de bord sa bata cu realitatea si, in general, cu cat arata un consum mai mic cu atat abaterea fata de real e mai mare (poate chiar si dublu).
    1 4
  • Ma bucur da vad ca honda au rezultate pozitive si in Romania eu lucrez in fabrica la honda si vreau da spun ca honda e nr 1 cu cel Mai mic consum din gama hatchback in Europa.
    3 1
  • consum real toyota yaris diesel 1.4 vechime 11 ani ,viteza maxima cu care am circulat 120 km/h,traseu Iasi-Constanta (Mamaia) 440km cu 12,63 l =2,87 anul trecut (2014). Consum in oras testat cu diverse persoane care au pus pariu si au pierdut =3,6 l fara sa scad sub 2000 rot/min,acest consum fiind acelasi de cand am masina ,99,9% din km masina circuland doar in oras, odata pe an ma deplasez in concediu.Mentionez ca in fiecare an indiferent de nr.de km schimb toate filtrele ,cel de aer de 2 ori pe an, primavara/toamna iar la bord are 198000 km, masina fiind cumparata de noua si nu are nici un fel de modificare adusa
    7 1
  • Din pacate multidin tara asta mananca paine cu untura si stau la garsoniera dar la scara exista Mertanul, bineinteles inscris pe Bulgaroaica ca nu a mai avut bani si de taxa.
    2 4
  • Scorpionul_negru
    @Ivanoff
    Nu vezi ca nu te suporta nimeni ? Ai comentariile ascunse de la atatea manute rosii.
    4 2
  • andrei
    Pentru că e plin de păreri legate de moarte turbinei i a motorului; motorul nu e subturat la o anumită turație decât raportat la ce vrei să faci în momentul acela cu mașina. Unde mai pui că atunci când e subturat se și simte, pentru că tremură. Mai mult, turbina oricum se învârte la câteva zeci de mii de turații tot timpul. Ca idee, mai repede se strică un motor dacă îl turezi mai tare pentru că și forțele care acționează asupra lui sunt mai mari. Dar așa suntem noi, mai pricepuți decât cei care chiar fac motoare.
    6 0
  • Felicitari pentru testul de consum si pentru rezultat !

    Pe viitor va sugerez sa nu va incredeti in ce arata computerul de bord. La masinile pe care le-am testat computerul e intotdeauna mai 'optimist' decat realitatea cu 6-10%. Faceti plinul, conduceti cei 220,3 km si faceti iar plinul. Impartiti cantitatea de combustibil alimentata (sa zicem 6,21 litri la cele 2,203 sute de km) si afisati rezultatul cu 2 zecimale. Pentru a fi si mai rigurosi masurati distanta parcursa cu un GPS care va arata - si el- o valoare diferita fata de kilometrajul masinii. Si pentru a elimina si ultima posibilitate de eroare verificati etalonarea pompei de alimentare. Cele trei valori combinate pot da o eroare de peste 20% :-(
    12 3
  • Brasov- Buzau, Climatizarea pornita pe toata distanta, viteza nu mai mare de 119 kmh, schimbat intre 2000-3000 , ocazional in depasiri peste. Faruri aprinse, 3 persoane si bagaj in masina. Cauciucuri allseason. Consum mediu 3.4l/100 kmh. Masina: Ford Focus 109CP-2010, 1.6 tdci.
    3 0
  • @Ionut
    Las-o balta! Cu vreajeli de marketing de genu' nu mai pacaliti pe nimeni, agentilor de vanzari! TOATE masinile sunt facute acum sa dureze un numar prestabilit de kilometri, nu se mai fac lucrurile durabile ca altadata la nici o marca. Ma amuzi cu motorul ala desfacut de tine in bucati, pai inseamna ca a fost problematic daca l-ai desfacut. In alta ordine de idei, pe site-urile straine opiniile privind motorul asta nu sunt deloc entuziaste, atat prin prisma consumului cat si a feeling-ului general. Se recomanda in continuare 2.0! Spre stiinta ta, Honda sunt recunoscuti pentru motoarele pe benzina, in general japonezii avand probleme pe zona de diesel.
    7 7
  • arogantul
    ar fi interesant de vazut cat scoate pe acelasi traseu un V40 cu motor de 1,6 l si apoi V40 cu noul motor iART de 2 litri
    4 0
  • @Baietii veseli sau baiatul vesel. De aia nu avanseaza Romania. Din cauza unora cu mentalitati invechite ca voi. In al doilea rand nu sunt agent de vanzari, in al treilea rand motorul nu a fost desfacut pentru ca avea probleme ci a fost desfacut de nou nout pentru un benchmarking(si ca sa se mire prostii care nu inteleg cum au reusit sa faca un astfel de motor japonezii de la Honda) si ca sa fie lista completa iti spun ca nu lucrez in tara dar, da cred mi ar placea sa lucrez pentru Honda. Am inteles ca au o modalitate unica in lumea auto de a dezvolta un automobil. Oricum nu are rost sa ti dau prea multe detalii. Probabil esti inca unul care are cunostinte in domeniul auto dobandite din revistele de specialitate(adica sub 5%). Pune mana si invata daca vrei sa stii cu adevarat ceva in domeniul asta. Azi ai 1 din oficiu. Stai jos. Ai noroc ca am baut o bere ca altfel erai dat afara din sala de curs.Te astept in toamna la marire:)))).
    8 9
  • @Ionut Sunt foarte interesat de rezultatele benchmark-ului. Sunt curios in ce sens nu se compara cu nimic altceva din gama ?
    Astept ivanoane
    7 4
  • inexorabil
    "Automarket a înțeles preocuparea societății moderne pentru mașinile care presupun un buget redus la orice deplasare"...Dar de ce astăzi este văzută ca un imperativ vital economia de carburant? Ce să faci cu banii "salvaţi" ? Vrei să strângi cât mai mulţi pentru şacalii contractelor publice acordate "cu dedicaţie" ? Să-i risipeşti pe şaorme "cu de toate" sau pe paţachine de duzină? Vreau un test de consum, efectuat între Dorohoi şi Calafat sau între Satu Mare şi Vama Veche şi retur, pentru Camaro Z/28 cu al său motor de 7L V8, ba încă parcurgând cât mai multe localităţi. Organizaţi o colectă în acest sens, că sigur mă bag şi eu...
    4 1
  • @mowgli. Discutam de cel mai usor motor diesel de 1.6 de pe piata, un motor care are un bloc din aluminiu de tip "open deck"(peretii cilindrilor acestui motor sunt subtiri). Deja nu ai de unde sa iei un motor de 1.6 diesel similar, deci cu ce il compari? Aparent ai putea spune ca speranta lui de viata ar fi infima si cu toate astea este garantat 1 mil. de km. Este un motor foarte bine optimizat din punct de vedere mecanic si despre care se spune ca are pierderi prin frecare comparabile cu ale unui motor pe benzina, Motorul insusi, la prima vedere, daca nu ai sti ce tip este (benzina sau diesel), uitandu-te la blocul motor s-ar putea sa ai impresia ca te uiti la un motor pe benzina. Avantajul motorului este ca are capacitatea de a ajunge foarte usor la temperatura optima de functionare ceea ce reprezinta un avantaj mare, mai ales fiind vorba de un diesel. Atat piesele aflate in miscare de rotatie cat si cele aflate in miscare de translatie au fost gandite extraordinar de inteligent astfel ca sunt compacte si usoare ceea ce e clar ca vorbim de momente de inertie mai mici(cuzinetii au o constructie aparte, mantaua pistonului de dimensiuni reduse fata de ce am vazut la alte motoare diesel, arborele cotit foarte compact dat fiind faptul ca si distanta intre cilindrii este vizibil redusa etc).Nici nu are rost sa discutam de partea de admisie si evacuare etc. E suficient sa ridici capota sa te uiti si apoi sa te uiti si la concurentii directi. Iti vei da seama imediat.
    Ar fi multe de adaugat dar ca sa-ti dau un retur asupra benchmarking-ului : " Un motor destul de scump pentru un vehicul care nu lupta in clasa premium".
    Perere personala : Daca avea si arbori de echilibrare(asta ii mai ridica putin masa ca si inconvenient) si injectoare piezo era de nota 20. Dar daca stau sa ma gandesc mai bine, nici nu are nevoie.
    11 6
  • http://acurazine.com/forums/performance-parts-modifications-112/3-80-final-drive-910949/page7/ - pentru cei care vor sa vada si cu ce cutie de viteze este imperecheat motorul acesta de pe Civic. Si asta are ceva particular fata de alte cutii de viteze de pe piata(descoperiti singurei). Nu veti gasi pe Golf sau oricare alt concurent direct al sau o cutie de genul.
    Asta este asa ca si info....
    8 6
  • @andrei

    Bravo prietene. In sfarsit vad si eu un comentariu care preaca de la o realitate de bun simt.
    Nu conteaza ce turatie are motorul atat timp cat turatia e potrivita pentru ce vrei sa faci.
    Celor care cred ca turatia este totul, le recomand sa conduca o automata si sa observe cum fluctueaza turatia.

    Personal, conduc o masina cu transmisie automata de generatie relativ noua cu 6 trepte si convertor de cuplu. 95% din timp masina nu depaseste 2000 de ture si este diesel 2 litri cu 4 cilindri. Motivul principal este ca nu are nevoie. La un stil mai linistit de condus schimba totdeauna la 1700-2000 de ture. si revine de obicei in 1400-1500 de ture. Uneori mai coboara si in 1200-1300.
    Daca o calc un pic mai energic, creste turatia peste 2000 eventual mai si retrogradeaza ca si-mi dea resursele pe care i le cer.
    Modul sport insa foarte rar scade sub 2000 de ture.
    7 2
  • Am si eu o intrebare: cu ce viteza ati condus pe fiecare sector de drum ? Ori n-am citit eu articolul prea bine, ori n-ati mentionat acest aspect. Inteleg ca vit medie a iesit 63 km/h si am vazut o poza cu vitezometrul la 70 km/h, dar ati mers tot drumul doar cu 70 ?

    Intreb fiindca mie sincer nu mi se pare relevant un test in care s-a rulat mult sub viteza legala, practic tarand masina catre destinatie. Corect ar fi ca pe sectiunile de drum cu limitare de x km/h sa mergeti cu acea viteza (evident, daca traficul o permite), asta se apropie cat de cat de un test real life. Ca asa, sa stai cu 70 km/h pe autostrada e pacat si de masina si de timpul vostru.
    2 2
  • @alex si andrei. In legatura cu turatia va cam inselati si am sa va explic si de ce. Fiind vorba de un motor diesel procesul de amestecare este foarte influentat de gazele rezultate din faza precedenta asta insemnand ca in aceasta perioada viteza de ardere din cilindrii depinde de viteza formare a amestecului. Viteza de formare a amestecului este mai mica decat viteza de ardere. Deci in zonele cu concentratii ridicate de combustibil, datorita presiunii si temperaturii ridicate are loc un fenomen de cracare in urma caruia hidrocarburile pierd hidrogenul iar fulgii de carbon prin aglomerare formeaza funinginea,. Deci, funinginea apare ca drept umare a ineficientei utilizarii oxigenului in camera de ardere, asta inseamna ca sansele tale sunt nule ca sa ai o ardere fara fum la motorul diesel. Deci ca mergi turat sau subturat tot nu scapi de particulele de fum. Insa, TURATIA are totusi rolul ei, atat in procesul schimbului de gaze cat si asupra depunerilor de funingine. Cert este ca avem o crestere a presiunii de evacuare odata cu cresterea turatiei. Acum, trage singur concluzia ce se intampla in domeniul turatiilor scazute si in domeniul celor ridicate. La turatii scazute o mare parte din funingine nu va fi evacuata ci va fi acumulata in turbina, EGR, DPF etc, iar odata cu cresterea turatiei si mai ales la accelerari, unde se duce? Afara pe teava de esapament.Deci cum e mai bine? Pentru cel care proiecteaza motorul ideal e sa elimine complet arderea cu fum la diesel insa pana acum nu se ajuta decat de DPF pentru ca nici in atmosfera nu mai ai voie sa o lasi ca cica sunt cancerigene, dar pentru mine ca utilizator mai bine dau afara cat de multe pot. De cate ori nu ati vazut la autoturismele echipate cu diesel, fum in spate la accelerare? Sper ca am fost explicit.
    7 0
  • andrei
    @Ionut2015
    Nimeni nu spune că nu ai dreptate privind acest principiu. Noi spunem altceva. O turație scăzută nu înseamnă că motorul e subturat decât în anumite condiții. Sunt lucruri diferite. Iar motivul pentru care iese fum pe țeava de eșapament e, de obicei, proasta funcționare. O mașină care funcționează bine nu prea scoate fum, oricât ai accelera-o. Fie ea și diesel.
    Oricum, nu înțeleg mentalitatea asta de victimă a conspirației a multor șoferi români: nu utilizez mașina cum spune producătorul că sigur minte și mă face să o stric. Mai bine o folosesc cum mă taie pe mine capul și comentează unii pe forum. Iar producătorii te îndeamnă să schimbi vitezele la turație cât mai mică.
    5 0
  • Marius
    @Snow
    De ce le gandesti pe toate in mod pesimist? Ai spus ca diferenta dintre consumul pe CB si real e 6-10%, dar diferenta dintre ce arata pompa si ce bagi real in rezervor sigur nu e cu +, deci se scade, iar ce arata kilometrajul masini si ce e real chiar nu m-am gandit ca pate fi diferit, dar oricum pate fi cu + sau - rezulta ca per total nu se aduma toate, mai sunt si minusuri si acum ce mi-e 2.9 se mi-e 3.1, tot in jur de 3 e!
    0 1
  • AndreiRN
    HONDA
    0 2
  • hondamoto
    Eu detin in Germania de anul trecut o Honda Civic tourer 1.8 i-vtec si pot spune ca in 30.000 de kilometri de fiecare data computerul de bord arata mai mult nu mai putin.Eu cu benzinarul de 1,8 am consum mediu la pompa in jurul valorii de 6,2-6,4 fata de cel 6,6 afisat pe bord.La fel patesc si cu motocicleta tot o Honda model CBF1000F din 2015.
    1 0
  • Alexandrescu
    Am Honda 5D 1,6 120 cp de aproape 4 ani si conduc din 1984 .Consumul declarat este imposibil chiar si pe acest traseu ,exista si treceri de pietoni,zone fara restrictie la 70 km/h ,mici pante unde consumul creste.
    Consumul pe atostrada ,cruisse control,este la 120 km/h in jur de 4,5 iar la 130km/h in jur de 5,restul sunt povetis
    0 0
  • Horatiu
    Condus de bătrânei :D
    0 0
  • Florin
    2,7 l/100km , sinaia-bucuresti, 28.04.2024 , 2 persoane in masina,Honda civic X 1.6 idtec. Aer conditionat pornit pe jumatate din distanta. Consumuri intermediare: 2.2 l Breaza, 2.5 l ploiesti, fara aer scoteam sub 2.5 l. Am ramas uimit....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru