Test de autonomie cu mașini electrice în condiții de iarnă: Polestar 3, campion

de Alexandru Monenciu
Luni, 20.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Asociația Norvegiană de Automobile și publicația Motor au realizat o serie de teste de automobile cu mai multe mașini electrice, în condiții de iarnă. Dintre cele 24 de modele testate, doar 4 s-au apropiat de autonomia WLTP declarată.

Iarna, cu ale sale temperaturi scăzute, este, poate, cel mai mare dușman al mașinilor cu zero emisii. Asta pentru că autonomia tinde să scadă. Cu cât? Fix la această întrebare au încercat să răspundă acum Asociația Norvegiană de Automobile și publicația Motor.

Cele două entități au organizat o serie de teste în condiții reale, la temperaturi cuprinse între -3 și 7 grade Celsius, cu 24 de mașini electrice. Rezultatele ar putea să te surprindă. Faptul că aceste teste au fost realizate de norvegieni nu este o coincidență, având în vedere că, anul trecut, electricele au reprezentat 89% din vânzări.

În timpul acestor teste, bateria nu a ajuns la 0%, ci la valori cuprinse între 10 și 15%.

Așadar, 20 dintre cele 24 de mașini testate au o autonomie declarată de peste 483 de kilometri. Chiar și așa, doar 4 au reușit să depășească această cifră.

Potrivit norvegienilor, Tesla Model 3 promite o autonomie de 702 kilometri, dar în urma testului în condiții de iarnă modelul american a acoperit 531 de kilometri.

Peugeot E-3008 a acoperit cu 163 de kilometri mai puțin decât autonomia declarată de 510 km.

Alte modele au acoperit cu până la 130 de kilometri mai puțin decât cifrele oficiale.

Lista "campionilor" este condusă de Polestar 3. Autonomia declarată este de 530 km, iar în timpul testelor a acoperit cu doar 29 de kilometri mai puțin.

Autonomia lui Porsche Taycan a fost cu 93 de kilometri mai puțin. Apoi avem Kia EV3, care a acoperit cu 91 de kilometri mai puțin decât autonomia declarată.

via Carscoops

Comentarii (22)

  • Jian de la Calafat
    Conform psihologilor, astazi, luni, din a treia saptamana a lunii ianuarie, este declarata cea mai trista zi a anului.
    Automarket n-a facut altceva cu aceasta "stire" decat sa reconfirme acest acest lucru.
    Long live Diesel !
    9 16
  • Banditos
    Cu adevarat trist sa ii urezi viata lunga mortului din drum.

    Psihologii au dreptate iar psihiatrii au un nou subiect de studiu.
    16 7
  • Testele la temperaturi scăzute sunt influențate masiv și de temperatura selectată pentru interior precum și dacă mașinile au pompă de căldură sau nu. Unele nu au deloc, la altele e opțional iar la altele e standard. Unele modele au opțiunea să încălzească doar spațiul șoferului ceea ce reduce consumul dacă e doar șoferul in mașină.

    Cu cât temperatura e setata mai sus cu atât diferența va fi mai mare între o mașină cu pompa de căldură și una fără.

    Pe de altă parte toate sistemele de propulsie au condiții favorabile și condiții nefavorabile.
    Un diesel va consuma mult și se va uza repede dacă e folosit pe distanțe scurte în climat rece, de nu apuca sa se încălzească. O electrica se descurca mai bine în condițiile astea.
    La fel, un benzinar consumă de doua ori mai mult decât oficial dacă stă în trafic la 40 de grade cu aerul condiționat pornit.
    13 9
  • @Matei
    o completare, daca-mi permiti:

    o electrica folosita pe distante scurte, indiferent de temperatura exterioara, nu are deloc uzura, ca nu are la ce sa intervina acea uzura. aici este un avantaj MAJOR al electricelor.

    pe cand la o termica, fie benzina, fie diesel, fie din pacate chiar si hibrid fara incarcare la priza (sorry @Banditos pt hibrida ta smechera, dar asa vad eu lucrurile), uzura este maxima imediat dupa pornirea la rece, iar mersul pe distante scurte, le termina, apare dilutia uleiului si toate nenorocirile care deriva din asta.

    multi nu inteleg ca nici statul cu motorul la relanti in speranta ca se incalzeste nu ajuta deloc, dimpotriva, accentueaza uzura pentru ca se mentine starea de fuctionare suboptima. unui motor care nu e in sarcina ii faci mai mult rau lasandu-l sa mearga in gol. uzura datorata frecarilor interne se reduce abia cand uleiul, atentie!! nu antigelul, ajunge la temperatura optima de 90-110 grade, iar dilatatiile pieselor ajung la parametri normati, insa la relanti sau la turare aiurea in gol nu se ajunge niciodata la acea temperatura a uleiului.

    multi soferi fac greseala sa abuzeze de masina termica cand simt ca baga bine caldura in interior, ceea ce e total gresit, fiindca acea caldura provine de la antigel, dar daca cobori, deschizi capota si pui mana pe motor o sa-l simti rece, mai ales la diesel, caruia ii poate lua iarna si 30 minute de mers normal cursiv, nu sacadat prin oras, pentru a se incalzi.

    asadar, o termica merita folosita doar la drum lung, daca vrei o functionare corecta si masina sa te serveasca bine pe termen lung: o pornesti si o mai opresti abia dupa cateva ore si sute multe de km rulati. cati fac asta? extrem de putini. cei mai multi se gandesc strict la confortul lor imediat si le freaca aiurea prin oras, aia inseamna tortura pentru un motor termic cu reversul medaliei: uzura mare, poluare mare, consum mare, bani multi dati la service pe reparatii.

    pentru mers combinat, cui ii e frica de electica prin prisma autonomiei, iese mult mai bine cu un PHEV folosit mereu incarcand bateria: faci zilnic oras strict pe electric, cu uzura zero a motorului termic, iar la drum lung mergi continuu pe carburant, motorul fiind folosit astfel la regimul care-i place si unde e cel mai eficient. da, va consuma ceva mai mult ca va cara o baterie dupa el, dar daca regimul de mers este fluent, diferenta nu e asa mare. in schimb, cine isi ia un PHEV si nu-l intelege, adica nu-i incarca bateria mai deloc si merge mereu pe combustie, inclusiv prin oras, a facut cea mai proasta alegere posibila si masina aia isi are zilele numarate si proprietarul o mega gaura in buzunar.
    7 9
  • Orice mișcare mecanica are frecare și deci uzură. Dacă se învârt roțile se învârte și motorul deci ai uzură. Da, la electrice sunt mult mai puține lucruri care se uzează, dar sunt.
    6 6
  • Banditos
    @15:45

    Cel mai scurt drum e de 20km. Tocmai de aceea, iarna, dimineata, trec pe mod "sport" motorul termic fiind tinut activ in majoritatea timpului dar fara a functiona in sarcina pentru ca n-am unde sa-l pun la "munca" si nici n-am de ce.

    Stiu ca nici hibridul nu e scutit de uzura, dar e mai ferit decat un termic pur. Schimbarea de ulei e pana in 10.000km.
    10 2
  • Dar nu se poate, ca polestar e chinezarie, la fel ca Volvo.
    Cele mai bune masini sunt BMW, Audi si Mercedes. Restul nu conteaza ce declara si ce iese la teste, ca vanzarile catre cocalari dicteaza ce cere piata.
    Bine, cocalarii nu au auzit ca exista masini in afara de cele germane, ca asa "e" ei limitati.
    8 9
  • spaclu lu manole
    Referitor la articol, mi se pare fantastic sa piarda din autonomie in jur de 150km. In mintea mea, pe timp de iarna, am estimat autonomia la jumatate fata de cea declarata.
    Pe de alta parte, testele au fost facute intre -4 si 7 grade, ceea ce in anumite zone ale lumii nu este realist. Eu inteleg ca Norvegia are temperaturile mai stabile pe timp de iarna, ca si Vestul Europei de altfel, dar sunt zone pe glob unde coboara bine sub -20 C pentru perioade lungi de timp. Care este impactul in conditiile astea? Aici cred ca "estimarea" mea are sens.
    4 0
  • @expert electric
    Cumpara-ti electrica fara subventie si din start vei avea o gaura mai mare la buzunar, lasa uzurile motorului termic in seama proprietarilor, o alta gaura la buzunar este bateria, nu mai vorbim in caz de accident chiar usor, s-a dus o celula trebuie inlocuita toata, ai "uitat " de aceste dezavantaje, nu-i nimic, lasa ca chiar acum Trump a spus asa " vom fora, vom fora si iar fora " sub privirile multumite ale lui Musk . Europa va ramane si se va uita cu SUA si CHina se vor duce mult mai in fata, noi vom ramane cu piata reper mondial, Norvegia si desigur, salvarea planetei .
    8 7
  • Elektrikkk
    de parcă la termice era aceiaşi chestie... Declarat una WLTP, etc şi real consumul real era cu 20-50% mai dezastruos.
    4 7
  • Elektrikkk
    Hai să vedem tabelul

    Vehicle Battery
    (net kWh) WLTP range
    (miles) True range
    (miles) Difference
    (miles)
    Polestar 3 107.0 348 330 -18
    Mini Countryman 64.6 248 221 -27
    BYD Tang 108.8 329 300 -30
    Mercedes G-Class 116 275 237 -39
    Lotus Emeya 98.9 311 271 -40
    BYD Sealion 7 91.3 312 271 -41
    Smart #3 62.0 258 215 -43
    BYD Seal U 87.0 311 262 -49
    Hongqi EHS7 103.5 336 281 -55
    Ford Explorer EV 79.0 326 272 -55
    Kia EV3 81.4 367 310 -57
    Nio EL8 90.0 313 256 -57
    Porsche Taycan 97.0 368 310 -58
    Volvo EX30 64.5 293 251 -63
    BMW i5 81.2 309 244 -65
    Hyundai Ioniq 5 80.0 339 271 -68
    XPeng G6 87.5 342 267 -75
    Porsche Macan 95.0 343 267 -76
    Peugeot E-5008 73.0 303 224 -79
    VW ID.7 86.0 355 273 -81
    Audi Q6 e-tron 95.0 383 299 -84
    Voyah Dream 108.7 300 214 -86
    Peugeot E-3008 73.0 317 216 -101
    Tesla Model 3 NA 436 330 -106
    2 6
  • Elektrikkk
    Concluzie : înafară de Mini şi alte maşini gărgăriţe cu baterie de 60 kwh, etc

    TOATE AU AUTONOMIE de la 220 mile = 350 km până spre 350 mile = 560 km
    ceea ce este foarte bine spre excelent.

    Bucureşti - Constanţa, B - Craiova, B - Braşov, B - Galaţi sunt toate sub 250 km

    La Iaşi sau Cluj mai faci o încărcare de 10 minute pe drum, iar vara cred că nici nu e nevoie.
    3 3
  • Pana la un punct lucruri utile si interesante in comentări… dar a venit obsedatul sa bage “germanele” ca daca o are mica de ce sa nu ne amintească la toți.
    Sunt electrice câte vrem și de care vrem și cine-și poate face treaba cu un BEV, foarte bine sunt o soluție disponibilă.
    Să compari un BEV cu un diesel este inutil, fac lucruri diferite. Apropo și la un diesel se poate monta încălzire staționară (Webasto) care rezolvă în mare parte problemele.
    În ceea ce privește autonomia electricelor diferență față de valoarea declarată este o problemă doar dacă cineva dorește să o folosească frecvent pe distante lungi iar punctele de încărcare peste noapte (hotel etc) nu sunt disponibile.
    Atâta timp cat un BEV parchează “acasă” si se poate încărca peste noapte nu vad nici o problemă, doar avantaje in deținerea un BEV pentru utilizare în oraș… dar trebuie casă, garaj, panouri solare, deci o situație financiară bună spre foarte bună.
    6 1
  • Elektrikkk
    Aaa.. Sunt şapte modele care fac Bucureşti - Iași sau Bucureşti - Cluj dintr-o bucată , fără încărcare suplimentară pe drum !!!

    Singura problemă la EV a rămas preţul. Atât.
    2 5
  • @Banditos
    Vezi ca papica la burtica se produce si "se vine" tot cam cu mortul din drum. Pana s-o descoperi vre-un mir minune cam asa or sa stea lucrurile fie ca ne place fie ca nu. Nu poti face abstractie de faptul ca atunci cand bagi 1 metru cub de motorina intr-o combina, bagi defapt vreo 10-11 mii de kwh.
    Aaa, ca nu vom mai vedea "anomalii" de genul Astra cu 1.3 jtdm sau Clio cu 1.5 dci e de inteles. Dar ca vor trece toate M-urile sau Tuaregii pe baterii pana maine la pranz, e putin probabil. Fiecare solutie pentru o anumita problema.
    Trebuie sa fim realisti daca nu vrem sa stingem lumina pe pamant.
    6 3
  • Banditos
    Eu vorbeam despre automobile.

    Sau am nimerit pe site-ul tiristilor si tractoristilor "care muncesc 12 ore pentru a asigura painea societatii si nimeni nu apreciaza"?
    3 4
  • Pai situatia financiara vine cu un grad de cultura.
    Manelistii si cocalarii vor da lua un X6 Diesel si vor sta in garsoniera ingramadita.
    Cei mai luminati pot merge catre casa si PHEV sau electrice.
    Cu PHEV rezolvi cam orice problema pentru ca ai si autonomie mare cu benzinarul si deplasare fara putoare prin orase si zone din apropiere care vor fi cel mai probabil majoritatea drumurilor.
    2 4
  • parere
    Ce e mizeria asta de articol? Tesla cu bateria de 82 kwh are aceeasi autonomie cu chinezaria de Volov cu bateria de 111 kwh (107 kwh) real. Deci Tesla este la ani lumina ca eficienta. De asemenea, Tesla nu declara autonomie de 400 mile pentru LR, astea sunt aberatii.
    2 0
  • Elektrikkk
    La 350-550 km range în cele mai rele condiţii, părerea mea este că deja PHEV nu mai are sens.

    PHEV e mai greu de întreţinut decât o termică normală, chiar şi decât o hibridă non plugin.

    Deci tot EV full e cea mai bună variantă.
    2 5
  • @alex cu creier mic
    S-a simțit lezat proletarul care face 700km cu doar două pet-uri de 1l. Cum se sacrifică el ca să aducă păpică poporului! Eroule necunoscut, ce ne-am face fără tine, că ca tine nu mai e?
    2 7
  • Sa mai adaugam ca pe autostrada autonomia la 130km/h scade cu 40% fata de cea de la 90km/h.
    Cool!
    Deci iarna Buc.-Cluj nu prea merge.
    Buc.-Sibiu la limita. Noroc ca nu prea e autostrada.
    4 1
  • @Banditos
    atunci esti ok, cu drumuri de min 20 km cred ca ar trebui sa fii scutit de belele pe viitor. oricum, dupa ideile exprimate aici pe forum, te stiu de om rezonabil (printre putinii) si banuiesc ca si in viata reala operezi cu aceeasi bagare de seama si simt al masurii si in ceea ce priveste intrebuintarea bunurilor.

    cand ziceam "in sarcina", ma refeream in functionarea normala, adica atata timp cat motorul se roteste sa nu mearga in gol, ci sa antreneze mereu caroseria.

    de fapt, nici nu este nevoie de mai mult, gen tractari, turare la redline sau alte abuzuri, pentru a fi considerat "in sarcina", simpla punere in miscare de pe loc deja inseamna "in sarcina".
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru